Hyvä ja halpa kitara

1+20=46

Mikä olis tällaselle punkhenkiselle tyypille sopivan hyvä ja halpa kitara? Jos mentäs siihen että niin halpa ku mahdollista ja mielellään alle 200 euroa (joo, sossutuet on pienet ja luottotiedot menny eli se osamaksuistakin).

Olen harjotellut parisen vuotta Williams-merkkisellä kitaralla. Jostain syystä soundit on aika perseestä kun sen törkkää Williamsin omaan vahvistimeen kiinni. Tästä syystä olenkin useammin harjotellu tolla biisejä akustisesti. Mikään hyvä kitaristi en ole, mutta alkaa tekniikka ja monet biisit olemaan sen verran hyvin hallinnassa että olis kiva jos ne sais kuulostamaan sähköisenäkin hyvältä. Monet punkbändit käyttää omien keikkahavaintojen mukaan jotain Fenderin kitaraa. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa merkistä ja hintaluokasta? Jos halvan Fenderin hommaa ni onko mahdollista että soundit on edelleen yhtä paskat ku tossa Williams-halpiskitarassa? En mielellään maksaisi turhasta. Ja tosiaankin pääasia olisi että kitara oikeasti kuulostaisi sähkökitaralta eikä tollaselta lampaanraiskaukselta niinku toi Williams.

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaaTep

Gigantista saa nestekaasukitaroita halavalla.

• Squikka ftw

Fenderien hinnat MIM malleina 450€ - 900€ ja MIA malleina 900€-15 000€
      Eli ei ihan halpa kitara merkki mutta jos vastaava haluat suosittelen Squieria joka on Fenderin alamerkki. Hintaa noilla on 100€- 350€.
      Itselläni on Squierin vanha Strat ja hyvin soi VOX VT 30:sen kanssa.
      Squierin Bullet sarjassa soundit = kuraa, ellet vaihda mikkejä. Sen takia suosittelen Squierin mallistosta Standard malleja (vähän yli 200€) tai jos on rahaa pistää niin Classic Vibeja. Classic Vibet maksaa about 350€ ja ovat kyllä sen arvosia! Affinityt on sitten Standardin ja bulletin väliltä. Tietysti sitten on muitakin merkkejä mutta itse olen pitänyt Squiereista!

Mutta alle kahensadan hinta luokkaan suosittelen:
      http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_mn_bb_02.htm Telecaster mallinen.
      http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity.htm Stratocaster mallinen
      http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_special_gt.htm Hyvä LesPo kopio mutta saundi ei mitää maailman tasoa ole... Oon joskus musaliikkessä testannut.

Parhaiten saat selvää kun vaa meet hyvään musiikkiliikkeeseen tiedustelemaan ja testaamaan.

• vinkkkia

Katsele käytettyjä esim. huuto.net sivuilta jos sulla on tiukka budjetti. Sieltä löytyy monesti ihan hyviä kitaroita edullisesti kun joku on alkuinnostuksen jälkeen kyllästynyt soittamiseen ja haluaa vaan päästä nopeasti eroon soittimestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe