Miten skannatun lyijykynätyön / ääriviivapiirroksen saisi photoshopissa muokattua sellaiseksi mahdollisimman siistiksi yms. ennen värittämisen aloittamista?
Joskus maikka meille tällaista opetti, mutta en enää muista miten se tarkalleen meni. Muistaakseni kuva muutettiin ainakin kaksiväriseksi, mutta sille tehtiin myös paljon muutakin mitä en nyt pysty muistamaan. Olisin kiitollinen kaikista neuvoista miten olette itse asian tottuneet hoitamaan. Kyseessä siis photoshop CS5.
Lyijykynätyö photoshoppiin väritettäväksi?
4
102
Vastaukset
- dilate-do
Voisin melkein väittää ettei ole mitään keinoa siistiä luonnosta väritystä varten. Kyllä kaikissa ammattimaissa tavoissa skannattu jää apupohjaksi uudelleen piirtoa varten vektorigrafiikaksi muutettuna.
Toki voit reunantunnistusta käyttää yhdessä filttereiden kanssa mutta lopputulos aina toinen suttukuva ellei sitten ole niin ettei kuvassa ole mitää erityisiä yksityiskohtia niin sitten ehkäpä. - "Maikka"
En tiedä onko se tuossa photoshop CS5 mahdollista, mutta Corellissa se kyllä onnistuu, kun muutat sen vektorikuvaksi tunnitamalla ääriviivat ja sitten annat värejä niille rajatuille alueille.
Näin voit tehdä siitä vaikka akvarellin.- ArtMankjgpoisa
Tehkää perinteellisillä keinoilla jos osaatte.. Tietokoneella voi sitten tehdä jotain täysin uutta ja mullistavaa..
Olen aika monta vuotta asiaa tutkinut omaan työtapaani nähden enkä ainakaan itse ole löytänyt yhtä ja oikeeta tapaa toteuttaa asiaa. Kaikki riippuu siitä luonnoksesta ja sen yksityiskohtaisuuksista.
Mulla on 3 tapaa; (1) lisää vaan värit kerrottuna luonnoksen viivoilla ja lopuksi sitten käsin käyn läpi kaikki viivat jollakin sekoitustyökalulla, joka mm. gimpissä on aika hyvä. Toinen (2) tapa on piirtää puhtaaksi (mangastudio) ylemmälle tasolle, eikä sisällytä luonnosta lopulliseen kuvaan ollenkaan mutta yksityiskohdat häviää tässä tavassa, toimii kuitenkin mm. anime tyyppissä kuvissa joissa ei ole yksityiskohtia. Kolmas tapa onkin sitten värien ja valojen polttaminen luonnokseen vain värikerrosta muokkaamalla, tämä tapa vaatii jo taiteilijaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh902169Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560