navigointipöytä, päiväkuviot ja sextantit

amiraali lindgren

joutaa roskikseen, eikä lokillakaan tee mitään.

14

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oceanoplayer

kaverini mukaan harpilla ja astelevylläkään ei tee mitään.

• peuhomatteri

Mikä se loki oikeen on? En ole koskaan nähnyt sellaista, vaikka nyt kymmeniä veneitä olen katsellut.

• Lokittaja

Lokki? Se on merilintu ja sillä ei juuri mitään tee. Kaunis kylläkin.

• lokimies

lokihan mittaasi veneen nopeutta, nyt sen näkee luotettavasti plotterista

• lokimies kirjoitti:

lokihan mittaasi veneen nopeutta, nyt sen näkee luotettavasti plotterista

Miten se lokki "mittaasi veneen nopeutta", lentämällä venettä hitaammin tai nopeammin???

• Anderssonss

Eikös kaikki saa päättää juuri ne välineet, joita katsoo tarvitsevansa. Heittää muut poijes vapaasti. Mutta sammutin ja pelastusliiit määrää viranomaiset, joten ne tarpeettomuudesta huolimatta on mukana raijattava. Päivämerkkien puutekin voi tuottaa sakot, jos viranomaiset halkoo hiuksia. Itse heitin roskiin ankkurin, kun en ankkuroitunut viiteen vuoteen.

• 1+16

Päivämerkkien puute sinänsä (siis, ettei niitä ole veneessä sellaiselle hetkellä, jona pykälät eivät vaadi niiden käyttämistä) eivät voi tuottaa sakkoja yhtään sen enempää kuin kulkuvalojen puuttuminen valoisana aikana.

Se on sitten eri asia, että sakot voi tulla päivämerkin puuttumisesta tilanteessa, jossa sitä sääntöjen mukaan tulisi pitää näkyvillä. Purjeveneiden koneajokartion puuttumisesta on tiettävästi sakotettukin (jossain keskustelussa joku kertoi saaneensa itse sakot), ankkuripallon puuttumisestakin kyllä voisi sakottaa, mutten ole kuullut niin tapahtuneen. Voi johtua siitäkin, että meillä ei ole niin usein tapana ankkuroida isompia veneitä ja alle 7-metrisen ei tarvitse palloa näyttää.

• heh64
        1+16 kirjoitti:

Päivämerkkien puute sinänsä (siis, ettei niitä ole veneessä sellaiselle hetkellä, jona pykälät eivät vaadi niiden käyttämistä) eivät voi tuottaa sakkoja yhtään sen enempää kuin kulkuvalojen puuttuminen valoisana aikana.

Se on sitten eri asia, että sakot voi tulla päivämerkin puuttumisesta tilanteessa, jossa sitä sääntöjen mukaan tulisi pitää näkyvillä. Purjeveneiden koneajokartion puuttumisesta on tiettävästi sakotettukin (jossain keskustelussa joku kertoi saaneensa itse sakot), ankkuripallon puuttumisestakin kyllä voisi sakottaa, mutten ole kuullut niin tapahtuneen. Voi johtua siitäkin, että meillä ei ole niin usein tapana ankkuroida isompia veneitä ja alle 7-metrisen ei tarvitse palloa näyttää.

En jaksa tarkistaa enkä muista varmasti, mutta eikös ankkuripalloa tarvita vain silloin kun ankkuroidaan väyläalueelle. Harvoin, jos koskaan, olen nähnyt aluksen ankkurissa väylällä.

• 30
        heh64 kirjoitti:

En jaksa tarkistaa enkä muista varmasti, mutta eikös ankkuripalloa tarvita vain silloin kun ankkuroidaan väyläalueelle. Harvoin, jos koskaan, olen nähnyt aluksen ankkurissa väylällä.

Muistat vähän väärin. Siinä oli pituusraja (tarkistamatta väittäisin muistinvaraisesti 7 m), jota pienempien ei tarvitse ankkuripalloa näyttää elleivät ole väylän tms. tuntumassa. Isompien pitäisi näyttää aina ankkuroidessaan.

• 27
        30 kirjoitti:

Muistat vähän väärin. Siinä oli pituusraja (tarkistamatta väittäisin muistinvaraisesti 7 m), jota pienempien ei tarvitse ankkuripalloa näyttää elleivät ole väylän tms. tuntumassa. Isompien pitäisi näyttää aina ankkuroidessaan.

Joutavaa pilkun nussintaa jolle ei ole mitään perustetta.

• Bella850

Ei mun Bellassa ole navigointipyöytää . Menkää te rättipurjehtijat omalle palstallle itkemään asoista jotka ei suomalaisia kosketa.

• voi sua

Minä olen suomalainen. Veneeni on Suomessa tehty. Suomalainen on veneeni suunnitellut. Siinä on reilun kokoinen karttapöytä ja se on helvetin hyvä juttu. Älä sitä täällä itke, jos bellastasi se pöytä puuttuu, rahalla saa suomalainen sellaisen veneen, jossa on karttapöytä. Eikä sitä rahaa edes niin kadehdittavan paljoa tarvita..

• Suomi Bellassa

Bellasasi ei taida olla ikkunoitakaan eikä ovea että pääsisit ulos.

• soutaminen on cool
        Suomi Bellassa kirjoitti:

Bellasasi ei taida olla ikkunoitakaan eikä ovea että pääsisit ulos.

Ja mulla on soutuvene. Sitä saa laillisesti käytää ilman, että on pelastusliivit mukana, ja vielä kännissäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe