joutaa roskikseen, eikä lokillakaan tee mitään.
navigointipöytä, päiväkuviot ja sextantit
14
286
Vastaukset
- oceanoplayer
kaverini mukaan harpilla ja astelevylläkään ei tee mitään.
- peuhomatteri
Mikä se loki oikeen on? En ole koskaan nähnyt sellaista, vaikka nyt kymmeniä veneitä olen katsellut.
- Lokittaja
Lokki? Se on merilintu ja sillä ei juuri mitään tee. Kaunis kylläkin.
- lokimies
lokihan mittaasi veneen nopeutta, nyt sen näkee luotettavasti plotterista
lokimies kirjoitti:
lokihan mittaasi veneen nopeutta, nyt sen näkee luotettavasti plotterista
Miten se lokki "mittaasi veneen nopeutta", lentämällä venettä hitaammin tai nopeammin???
- Anderssonss
Eikös kaikki saa päättää juuri ne välineet, joita katsoo tarvitsevansa. Heittää muut poijes vapaasti. Mutta sammutin ja pelastusliiit määrää viranomaiset, joten ne tarpeettomuudesta huolimatta on mukana raijattava. Päivämerkkien puutekin voi tuottaa sakot, jos viranomaiset halkoo hiuksia. Itse heitin roskiin ankkurin, kun en ankkuroitunut viiteen vuoteen.
- 1+16
Päivämerkkien puute sinänsä (siis, ettei niitä ole veneessä sellaiselle hetkellä, jona pykälät eivät vaadi niiden käyttämistä) eivät voi tuottaa sakkoja yhtään sen enempää kuin kulkuvalojen puuttuminen valoisana aikana.
Se on sitten eri asia, että sakot voi tulla päivämerkin puuttumisesta tilanteessa, jossa sitä sääntöjen mukaan tulisi pitää näkyvillä. Purjeveneiden koneajokartion puuttumisesta on tiettävästi sakotettukin (jossain keskustelussa joku kertoi saaneensa itse sakot), ankkuripallon puuttumisestakin kyllä voisi sakottaa, mutten ole kuullut niin tapahtuneen. Voi johtua siitäkin, että meillä ei ole niin usein tapana ankkuroida isompia veneitä ja alle 7-metrisen ei tarvitse palloa näyttää. - heh64
1+16 kirjoitti:
Päivämerkkien puute sinänsä (siis, ettei niitä ole veneessä sellaiselle hetkellä, jona pykälät eivät vaadi niiden käyttämistä) eivät voi tuottaa sakkoja yhtään sen enempää kuin kulkuvalojen puuttuminen valoisana aikana.
Se on sitten eri asia, että sakot voi tulla päivämerkin puuttumisesta tilanteessa, jossa sitä sääntöjen mukaan tulisi pitää näkyvillä. Purjeveneiden koneajokartion puuttumisesta on tiettävästi sakotettukin (jossain keskustelussa joku kertoi saaneensa itse sakot), ankkuripallon puuttumisestakin kyllä voisi sakottaa, mutten ole kuullut niin tapahtuneen. Voi johtua siitäkin, että meillä ei ole niin usein tapana ankkuroida isompia veneitä ja alle 7-metrisen ei tarvitse palloa näyttää.En jaksa tarkistaa enkä muista varmasti, mutta eikös ankkuripalloa tarvita vain silloin kun ankkuroidaan väyläalueelle. Harvoin, jos koskaan, olen nähnyt aluksen ankkurissa väylällä.
- 30
heh64 kirjoitti:
En jaksa tarkistaa enkä muista varmasti, mutta eikös ankkuripalloa tarvita vain silloin kun ankkuroidaan väyläalueelle. Harvoin, jos koskaan, olen nähnyt aluksen ankkurissa väylällä.
Muistat vähän väärin. Siinä oli pituusraja (tarkistamatta väittäisin muistinvaraisesti 7 m), jota pienempien ei tarvitse ankkuripalloa näyttää elleivät ole väylän tms. tuntumassa. Isompien pitäisi näyttää aina ankkuroidessaan.
- 27
30 kirjoitti:
Muistat vähän väärin. Siinä oli pituusraja (tarkistamatta väittäisin muistinvaraisesti 7 m), jota pienempien ei tarvitse ankkuripalloa näyttää elleivät ole väylän tms. tuntumassa. Isompien pitäisi näyttää aina ankkuroidessaan.
Joutavaa pilkun nussintaa jolle ei ole mitään perustetta.
- Bella850
Ei mun Bellassa ole navigointipyöytää . Menkää te rättipurjehtijat omalle palstallle itkemään asoista jotka ei suomalaisia kosketa.
- voi sua
Minä olen suomalainen. Veneeni on Suomessa tehty. Suomalainen on veneeni suunnitellut. Siinä on reilun kokoinen karttapöytä ja se on helvetin hyvä juttu. Älä sitä täällä itke, jos bellastasi se pöytä puuttuu, rahalla saa suomalainen sellaisen veneen, jossa on karttapöytä. Eikä sitä rahaa edes niin kadehdittavan paljoa tarvita..
- Suomi Bellassa
Bellasasi ei taida olla ikkunoitakaan eikä ovea että pääsisit ulos.
- soutaminen on cool
Suomi Bellassa kirjoitti:
Bellasasi ei taida olla ikkunoitakaan eikä ovea että pääsisit ulos.
Ja mulla on soutuvene. Sitä saa laillisesti käytää ilman, että on pelastusliivit mukana, ja vielä kännissäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462