musta on niin hauskaa lukea kun tutuista juuri äidiksi tulleet tai pitkään äiteinä olleet kertoo ylpeinä mitä kaikkia äitien juttuja he ovat päivittäin tehneet ja monet haluu kiusallaan kertoa kun ovat sen lapsen onnistuneet saamaan niin sitten jotain ihme angsteja heitetään kiusaksi niille jotka eivät ehkä pysty lasta saamaan tai jotka eivät tällä hetkellä/koskaan halua lasta. Ja sitten monet on niiiiin paljon parempia ihmisinä,voi että tuo ottaa päähän. Ei kai nyt jos olet vaikka sinkku,et ole löytänyt elämäsi miestä etkä siksi tehnyt lasta voi v*****a tehdä samoja juttuja ja siksi sua syrjitään;) mä olen huomannut myös tämmöistä. Joiltain naisilta,joille kaiken saaminen on helppoa,ei riitä tajua että on muitakin ihmisiä olemassa eikä heidän elämänsä välttämättä ole se paras tapa elää! Kun joskus toivottavasti saan lapsen,ei hormoonit sekoita mun päätä etten ymmärtäisi enää ympärillä olevia muita ihmisiä.
facebookissa
14
308
Vastaukset
- w
tuskin kukaan laittaa päivitykseen kyseisiä juttuja kiusatakseen lapsettomia 'kavereita'. itselläni lapsia ja laitan jos jotain hassua on tapahtunut ihan vaan muiden hauskuuttamisesksi. en kenenkään kiusaksi.
- jkhf,jgd,
eka välimerkki viidennellä rivillä ei jaksa lukee ja ei johdu siitä et mun tapa olisi oikea elää
- hepetti
Ehkä vika on pikemminkin sinun tutuissa, mun fb-kaverit ei käyyttäydy noin. Ikinä.
- ap.
en sanonu että kaikki,mut kyl ilkeitäkin ihmisiä vaan on,surullista...kyllä jotkut ihan kilpailee tuol facebookissa ja ihan tosielämässä sillä mitä on....tuntee varmaan moni muuki tälläsiä ihmisiä...
- ap.
ap. kirjoitti:
en sanonu että kaikki,mut kyl ilkeitäkin ihmisiä vaan on,surullista...kyllä jotkut ihan kilpailee tuol facebookissa ja ihan tosielämässä sillä mitä on....tuntee varmaan moni muuki tälläsiä ihmisiä...
onneks mulle on jäänyt muutama todella ihana sinkkuystävä ;)) niistä onnellinen;)
- Joo, onhan ilkeitä
ap. kirjoitti:
ihmisiä varmaan enemmän kun niitä ihania ihmisiä.. Oon vaan miettiny, et kuka noiden kuspäitten kasvattamisen oikein alotti :D Pärjäile ja soita suuta takasin, etsi se kipupiste ;D tai sit keskity ittees :D
- blaaaaablaaa
Kuule, ei me äidit mietitä varastoon, että mitä voitaisiin kirjoitella Facebookkiin lapsettomien "kiusaksi". Itse asiassa ei juurikaan mietitä, kuka niitä juttuja lukee tai lukeeko kukaan. Ne on vaan sellaisia kirjoituksia, joissa pääsee purkamaan tuntojaan ja vaikkapa (kuten joku muukin mainitsi) hauskuuttamaan muita, jos lapsi tekee jotain meidän mielestä hassua. Jonkun muun mielestähän se ei välttämättä ole hassua ollenkaan...
Ei minuakaan kiinnosta tietää, miten joku sinkkukaveri on ryypännyt itsensä kaatokänniin ja potee krapulaa ja valittaa (oma vika muuten jos krapulan itselleen aiheuttaa) mutta annan niiden juttujen mennä ihan ohi. Jokainen kirjoittakoon naamakirjaan mitä haluaa ja mikä on itselle tärkeää. Äideille todennäköisesti lapset ja perhe on niitä elämän tärkeimpiä juttuja. Turha siitä on saada hepulia. :) - mie vaan
Se vaan on et kotiäitinä se elämä pyörii lapsen ja perheen ympärillä niin siksi osa paljon lapsistaan kirjoittaa et tuskin haluavat loukata ketään :)
- ap.
kyllähän mä sen nyt tiedän;) mut joukkoon mahtuu niitä jotka lapsen saatuaan vaan unohtaa entiset ystävänsä,mulle sattu muutama tällänen....ei voi mitään,ihmisiä tulee uusia varmasti lisää ;) oikein hyvää joulua!
- 9+8
En usko minäkään, että perinteisiä päivityksiä kukaan kiusallaan laittaisi, mutta minulle kävi tässä kerran niin, että eräs hyvänpäivän tuttu, joka on eräästä sattuneesta syystä tahtomattani, saanut tietää, että yritämme lasta ja olemme yrittäneet yli 2 vuotta, kertoi minulle heti testin tehtyään, että plussaa näytti ja että päättivät viisi viikkoa sitten lopettaa pillerit ja harrastivat seksiä pari kertaa ja heti tuli positiivinen tulos. Tämän otin selkeänä ilkeilynä, koska yrittämisen kesto tuntui niin oleelliselta ilmoittaa vaikkei se liittynyt mihinkään eikä minua muutenkaan heidän seksielämänsä (ovat vielä lihavia molemmat) kiinnosta, YÖK! Tällä naisella kun ei juuri muuta kadehdittavaa olekaan, kuin hedelmöittymiskyky, joten lohdutan itseäni sillä, että ehkä hän halusi edes yhden asian josta saisi jonkun "kadehtimaan" itseään. Enkä todella ole kateellinen, koska heidän hedelmöittyminen ei ole minulta mitenkään pois, mutta tämän ihmisen ilkeys kyllä ällöttää.
- aika tökeröä.....
Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä yrittämisen keston mainitseminen oli oleellista juuri siksi, että se oli melkoinen ihme? Koska lihavuus on usein syy siihen, ettei lapsia noin vain ilmaannu.
Meilläkin yritettiin lasta yli 5 vuotta. Syynä todennäköisesti juuri minun ylipaino sekä parit sairaudet (joista ylipainoni muuten osittain johtuu). Lapsi siis tosiaan on meille pieni ihme. :) Tosin en asialla ilkeile tms. lapsettomille ystäville... - parapara007
aika tökeröä..... kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä yrittämisen keston mainitseminen oli oleellista juuri siksi, että se oli melkoinen ihme? Koska lihavuus on usein syy siihen, ettei lapsia noin vain ilmaannu.
Meilläkin yritettiin lasta yli 5 vuotta. Syynä todennäköisesti juuri minun ylipaino sekä parit sairaudet (joista ylipainoni muuten osittain johtuu). Lapsi siis tosiaan on meille pieni ihme. :) Tosin en asialla ilkeile tms. lapsettomille ystäville...Luuleeko ap olevansa jotenkin maailman napa? Ei kai kukaan fb:a päivittäessään ajattele, miten pystyisi v-uilemaan hänelle! Minusta se on vain oman onnen hehkuttamista ja sitä, että haluaa jakaa hyvät fiiliksensä kavereiden ja "kavereiden" kanssa.
Lukeeko ap aina kaiken suurennuslasilla ja luulee, että kaikki on tarkoitettu hänelle henk.koht? Hän varmaan myös miettii jokaista puolituttujen kanssa vaihdettua sanaakin viikkokausia, että mahtoiko se tarkoittaa hänelle v-uilla. Tällaista käytöstä kutsutaan paranoidiseksi.
- näinkin voi olla
Oletko ap miettinyt, että myös sinun omassa asenteessasi saattaa olla parantamisen varaa? Viestistäsi käy ilmi, että olet katkera ja kateellinen äideille ja yhteydenpitoon tarvitaan aina kaksi, oletko kenties itse lopettanut yhteydenpidon niihin ystäviin, jotka ovat lapsen saaneet, joskus hyvä myös katoa peiliin...
- Miss Marple
Tavallaan ymmärrän kyllä avaajan pointin. Siinä vaan käy niin, että kun aikansa istuu hiekkalaatikon reunalla, ei osaa muusta kirjoittaa kuin lapsista. Tilanne normalisoituu kun äiskät menee töihin. Siihen asti, koeta kestää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462