raskaana yhtäaikaa, kiva tilanne. Tytär ollu naimisissa jo vuoden meni 18 v ikäsenä, ja äiti noin nelikymppinen! Ylikin, en mie vaan teksi tossa iässä lapsia enää. Joku tekee, mie haluun nauttia olostain, lapsenlapsia kyllä hoitelen, mutta omia on 4 joten osuuteni olen tehny. Ihan iva seuraa miten sujuu harvinainen tilanne.
Naapurissa äiti ja tytär
18
1175
Vastaukset
- Mitä kummaa tuossa
Miten niin harvinainen? Kyllähän tuollaista nyt sattuu useinkin. Monesti "mummolle" voi syntyä omia lapsia vielä vuosien kuluttua siitä kun oma lapsi on jo tullut äidiksi tai isäksi. Nykyisin vaan ollaan niin kovin suunnitelmallisia eikä anneta luonnon hoitaa asioita, jolloin kirjoittajan ympärillä olisi pilvin pimein hänen mainitsemansa kaltaisia äiteja ja mummoäitejä.
- Jep, JÄRKI KÄTEEN
Joo, voi jeesus.
Kyllä mun mielestä pitäsi lapsen teko lopettaa sitten kun on jo mahdollista mummoksi tulemiseen. Hyi.
Itse olen parikymppinen ja raskaana, jos äitini tekisi vielä lapsia niin olisi se jotenkin kummallista. Antaa lapsien tehdä lapsia ja mummot pysyä mummoina eikä alottaa "nuoruutta" uudestaan. Onhan se hiukan itsekästäkin tehdä lapsia jo neljänkymmenen, moni sairastelee jo täytettyään 50! Siinä kun joku kupsastaa niin onhan se surullista ettei lapsi edes ylä-asteelle ennättänyt kun jo orvoksi joutuu.
Ja muutenkin riski siihen että lapsi syntyy esim. vammaisena ovat suuret, miksi tietein tahtoen haluaa ottaa sellaisia riskejä?!
Kyllä moni varmaan katsoisi hieman kieroon kun äiti ja tytär leikkikentällä lapsiensa kanssa ja jos samanikäiset lapset...siellä vaan tytöt kutsuu tädiksi ja tätin tytöksi...- täyttä elämää
Äitini vanhin sisko sai ensim.lapsen 1945,mummo synnytti kaksoset 1947 tammikuulla,minä synnyin äidilleni helmikuulla 1947.Ei ollut mukavampia leikkikavereita kun nuo minua kuukauden vanhemmat kaksoset kun elin lapsuuttani.Mummolaan oli aina ovet auki ja siellä meni tädit minulle ,minä lapsenlapsena mummolleni samoin ohjein.Etenkin muistan miten lämmittävää oli kun oli lämminhenkinen mummola kun isäni kuoli ollessani 10v.
- mun mummomi muni mun
älä kritisoi.Monet aloittaa lapsenteon vasta nelikymppisenä kun kaikki muu on muka ennen sitä tärkeämpää
- grddxs
Jep, Järki käteen. No sairastelee nuoretkin ja lapsia silti tehdään. Entä jos lapses onkin vajakki Ei voi nääs etukäteen tietää kuka minkäkinlaisia vammaisia synnyttää. Kuinka voisi tällaiset rajata ennakkoon ja steriloida
- 7hikjmokl
Miksi olette nin ankaria? olen 25 vuotias kahden lapsen äiti ja isosisko yli kymmenen vuotta nuoremmille sisaruksilleni. Nuorimman heistä äitini sai hieman yli nelikymppisenä ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin hän on erittäin nuorekas viisikymppinen. Mielestäni olisi ollut aika hupaisaa, jos olisimme olleet raskaana samaan aikaan :) En halua nähdä asioita niin mustavalkoisena, kuin monet ne näkevät. Miksi emme antaisi ihmisten lisääntyä, jos he sitä tahtovat? Ikä on vain numeroita, Monella nelikymppisellä on kaikki edellytykset hyvään vanhemmuuteen, jos perusasiat ovat kunnossa ja lapsi on toivottu, niin mikä jottei! Onhan se lapselle parempi iäkkäämmillä, vastuuntuntuntoisilla vanhemmilla, kuin huumepöllyissä raskaaksi tulleella parikymppisellä. Okei, tuo oli aika kärjistetysti sanottu, mut pointti on se, että ollaan suvaitsevaisia, eihän kukaan meistä ole täydellinen :)
- sill.miniänalku
Kun seurustelimme nyk.mieheni kanssa hän kertoi että edellisenä iltana hän oli saanut pikkusiskon.Hänen isosiskollaan oli tuolloin 2 vuotias poika.Isot ikäerot tosin sisirusten välillä ovat huonoja.Nuorimmainen saa kaiken etenkin kun vanhimmat lapset ovat syntyneet 20v aiemmin ja esim,rahatilanne on aivan eri vanhoilla vanhemmilla.esim.kun ovat jo velkansa maksaneet.En ole katkera,mutta nuorimmaiset eivät käsitä meidän lapsuudenajan puutetta milläänlailla.Muuten kiva kun mummokin pysyy nuorena kun pitää seurata lapsen vaiheita ja murkkuikää ym.uudelleen.
- ....................
minä 36 ja tyttäreni 18 ollaan raskaana samaan aikaan eikä kummallakaan meistä ole valitettavaa asiasta! päin vastoin saadaan jakaa asioita myös raskaudesta! lapset syntyvät kuukauden väliajoin!
- jepaYAY
..miksi sua se naapurien naisten tilanne kiinnostaa?
Anna ihmisten tehdä lapsia kun haluavat, se ei ole sinulta mitenkään pois.
"Joku tekee, mie haluun nauttia olostain--"
Nauti olostasi, hyvä hyvä, mutta anna naapuriesi nauttia valinnoistaan hankkia lapsia.
Joo, pientä ja lyhkästä avautumista, mutta kun en vain voi sietää ihmisiä, jotka tylsät päivänsä täyttävät seuraamalla muiden elämää.
Toivottavasti aloittaja ei lähde antamaan käytännön neuvoja tai ym. "tiedän paremmin teidän elämänne kun te itse koska vierestä olen seurannut" (piilo)asenteella. - harvi-naiset
Mitäs tuosta, siinähän voi yhdessä touhuta pikkutoukkien kanssa....
Onkohan yhteinen isä, kait naapurit on sen selvittänyt?
Eikä sekään haittaa, naisten suvaitsevuus tulee siinä samalla mitattua,.... - nykyaikaa
Mä luulen, että nykyisin lapsia syntyy enemmän nelikymppisille naisille kuin 18-vuotiaille. Joku tilastonikkari voi varmaan tarkistaa asian.
- En ihmettele yhtään
Heippa !
Olihan tuo ennenvanhaan enemmän sääntö kuin poikkeus, että äiti ja vanhimmat tyttäret raskaana yhtä aikaa. Minunkin isoäitini saanut viimeisen lapsen samaan aikaan kuin vanhin tytär ekan. Olikin isoäidille sitten jo 12. lapsi. - Matti
Oleellista kai on, että onko heillä kenties sama isä? Monestihan näin käy jos tytär asuu vielä äidin kanssa samassa asunnossa ja poikaystävä "vierarilee" tyttären luona. Sitten tyttären nukkuessa äitikin haluaa "osuutensa" :). Tällaista vaan olen kuullut tapahtuvan, eli ei ole mitenkään harvinaista, että äiti ja tytär ovat samaan aikaan raskaana ed. mainitusta syystä.
- äitikakskyt
Itse sain 20-vuotiaana ekan lapsen, ja äitini oli tuolloin jo yli 40-vuotias. Olisko ollut 43 tai 44.. kuitenki odotti samaan aikaan lasta kuin minä, minä olini hieman pidemmällä, mutta äitini sai keskenmenon aika alussa. Hänen nuorin lapsensa on 4-vuotias, eli 40-vuotiaana on viimeksi saanut lapsen ja haluaisi edelleen, mutta taitaa rueta ikä olla esteenä..
Että ei ole minustakaan outoa saada 40-vuotiaana vielä lasta. - Myy10
Miten toi sun naapurin tilanne vaikuttaa yhtään sun elämääs???Pitäiskö hankkia oma?
- Hoida omat asiasi
Keskity omiin asioihisi, jos sellaisia suinkin on...
Jätä naapurit rauhaan. Taidat olla varsinainen juoruakka...
Älä mene jakamaan mielipiteitäsi siitä, mitä muiden pitäisi tai ei pitäisi tehdä. - -------
"Joku tekee, mie haluun nauttia olostain..." Nauti, ei siinä mitään. Minusta on vain omituista, että olostaan nauttiminen tuntuu olevan vastakohtana lasten tekemiselle. Itselläni viides lapsi on nyt vauva ja voin sanoa, että todellakin nautin olostani pienen vauvan äitinä, vaikka tietysti helpommalla olisi päässyt, jos olisi hänet jättänyt tekemättä. Mutta en kadu. Enkä pidä mitenkään mahdottomana, etten saisi vielä yhtä lasta samaan aikaan kun vanhimmaiseni saisi ensimmäisensä.
Kuten joku sanoikin, kuvittelisin niitä nelikymppisiä raskaana olevia äitejä olevan enemmän kuin alle kaksikymppisiä. - Minä en ihmettele
Tuossa ei ole mitenkään harvinaisesta tilanteesta kyse. Tunnen monta naista, jotka ovat synnyttäneet 45-vuotiaina ja jopa yhden 47-vuotiaan ensisynnyttäjän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462