Työnhakusuunnitelmaani on kirjattu "hakija hakee itse aktiivisesti työpaikkoja".
Kysyvätkö he jossain vaiheessa näyttöä minne olen hakenut? Mietiskelen sitä että säilytänkö sähköpostissani kaikki "kiitos hakemuksestasi mutta et tullut valituksi tehtävään"-viestit ts.tulenko joskus tarvitsemaan niitä?
Työnhakusuunnitelma
16
257
Vastaukset
- Sossupummi
Säilytä varmuuden vuoksi. Harvoin ne niitä silti kyselee.
- NnNnNn
Riippuu ihan paikasta.
- mielivalta päättää?
Miten määritellään riittävä aktiivisuus hakea työpaikkoja?Yksi per päivä?Kymmenen per päivä?
- Sossupummi
Mulla on ollu jotain tohon tyylin enkä yhteenkään hakenu. Tosin tarjontaa ei ollut hirveästi kun se suunnitelma oli voimassa. Jos nyt 2 kertaa käyt 6kk välein työkkärissä niin kait se 1-2 hakemusta voi olla ihan k. Tietysti jos tosissaan haluat töihin niin kannattaa hakea ainakin 10-15 eri paikkaan. Hyvä olisi jos soittaisit/kävisit itse firmassa mistä työpaikkaa haluaisit. Ja oman alan yritysten sivuilta kattoa vapaita paikkoja. Työkkärin paikat on aika usein vähän mitä sattuu.
- Miten on?
No totta helvetissä haluan töitä ja haenkin eri paikkoihin päivittäin.Sopivia kohteita vain tuppaa tulemaan hyvinkin vaihtelevasti:välillä lähtee 50 hakemusta päivässä ja toisinaan 2 hakemusta viikossa.Sitä vain tässä ajattelin jotta uskaltaako sähköposteja siivotalaatikosta kun tila alkaa loppumaan.Tähän asti olen säästänyt kopioina kaikki hakemukset ja minulle tulleet ilmoitukset "Kiitos hakemuksestasi ja mielenkiinnostasi hakemaasi työtehtävää kohtaan.Tälläkertaa et kuitenkaan tullut valituksi."
Ja tämä kaikki TE-keskuksen mielivallan pelossa.Olen ajatellut että pidän itselläni tallessa JOS kysyvät todisteita olenko hakenut sovitusti töitä vai en enkä siis halua karenssia sähköpostilaatikon siivoamisen vuoksi.Epävarmaa on vain se että tulevatko he koskaan kysymään niitä,onko edes tapana vai tekevätkö pistokokeena ja täysin mielivaltaisesti.- Sossupummi
No voit kait tulostaa ne tai tallettaa koneelle. Kyllä luulisi riittävän. Ja kuitenkin sinä teet uusia hakemuksia kokoajan että voi niitä vanhoja poistella aina välillä. Tai sitten teet uuden s-postin esim.gmailiin missä luulisi olevan tarpeeksi tilaa.
- Pummisossu
Te-keskukseen tulostamaan kaupungin maksamilla väreillä ja papereilla.
- porvari
Tarkoitat että Te-keskukseen tulostamaan veromaksajien maksamilla väreillä ja paperilla.
- 8
porvari kirjoitti:
Tarkoitat että Te-keskukseen tulostamaan veromaksajien maksamilla väreillä ja paperilla.
Tarkoittaa, että ne voi lähettää s-postilla sinne te-keskukseen.
- 2011-24-12 07:18
Kotkassa lopetetettiin viimeinen pillupoliisin virka kun toimitti laivan kapteenin vaimon putkaan epäiltynä huoraamisesta. Meni muutama vuosi ja työkkärissä perustettiin muutama työttömien kyttäysvirka, kyttäämään hekevatko työttömät työtä vai makailevatko kotona sängyssä muka hakien työtä.
Nyt työkkäreissä on tuhansia työpoliiseja kyttäämässä ja neuvomassa kansalaisia, kuinka yhteiskunnassamme on elettävä.
Hyvää Joulua - faktatietoa
TE-keskuksia lopetetaan tulevina vuosina ja vuonna 2012 väkeä vähennetään.5v sisällä mm.työnhaun päivittäminen siirtyy nettiin itsetehtäväksi eli te-keskuksessa ei enään tarvitse juosta muutaman kuukauden välein.
- LauraXX
Minä kolmen vuoden aikana listasin Exceliin kaikki työpaikat mihin olin hakenut, se tiedosto on tallella minulla vieläkin. vaan eipä tuota koskaan kyselty.
tallensin ne työpaikat itseäni varten.
nyt en ole tehnyt sitä enää pariin vuoteen.
vaikka eipä ne tule minulta mitään kyselemään, kun olen 0900 -rekisterissä. siis "toivoton tapaus".
Mutta samaa olen pohdiskellut, että miten ne määrittelee tuon aktiivisuuden. - mistä tiedän mun
Siis täh onko siellä jotain koodirekistereitä???
- että sillai
On kuulemma, mutten tiedä, kuinka ne kohdennetaan työttömiin työnhakijoihin. Jos joku tietäisi asiasta enempi, niin voisi infota muitakin.
- 2011-12-29
"Mutta samaa olen pohdiskellut, että miten ne määrittelee tuon aktiivisuuden. "
Laista löytyy kohta, jolla työtön voidaan velvoittaa osoittamaan esim. dokumentein mitä työpaikkoja on hakenut. No aikoinaan minulta työkkärissä kysyttiin, että mihinkä yrityksiin minä olen hakenut. Vastasin, että se ei kuulu kenellekään mihin minä kirjeitä tai sähköposteja postaan.
Nuori likka hiukan nakkeli niskojaan ja jätti asian silleen.
Siis aktiivinen työnhaku voi olla sitä, että katselee työpaikkoja webbisivuilta tai muuten vaan on hengessä mukana. - SEPÄSE
Mutta miten todistetaan se että työpaikkoja katsellaan webbisivuilta ja ollaan muuten vaan hengissä mukana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama957695Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246400Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1654531Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353101Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta932674Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh492035- 1401688
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48896Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21832