Karmaisevaa luettavaa. Olen eronnut ja minusta olisi kamalaa, jos lapseni tai kenen tahansa lapset olisivat kuokkavieraita...
Mummo ei siis rakasta tasapuolisesti lapsenlapsiaan..
http://www.studio55.fi/oikeusjakohtuus/artikkeli.shtml/1463543/uusperheen-mummo-tunnustaa-en-rakasta-lapsenlapsiani-tasapuolisesti
Uusperheyden vaietut äänet
49
837
Vastaukset
- niimpäniin
Mutta hänhän tarkoitti lasta, joka ei ole hänen oikea lapsenlapsensa, vaan miniänsä entisestä liitosta,mutta kuiteski hän on reilu tälle ja sillä lapsellahan on jo kaksi ihan oikeaa mummua.
Ei tunteilleen voi mitään, mutta silti on reilu ja tasapuolinen.
Entäs sen lapsen oikeet mummut ottaako ne huomioon tän perheen muut lapset??? - en minäkään kaikkia
Ei ole reilua mummoakaan kohtaan, jos hänen poikansa eroo kymmenen kertaa ja aina on uusia lapsenlapsia uuden naisen kautta, ei poikansa, niin ei heitä tarvi muistaa. Vain omat biologiset lapsenlapset!
Ei ole mummon vika, että poikansa eroo ja tekee tyhmiä ratkaisuja, ei kenenkään eläkeläisen rahat riitä satoihin uusiin lapsenlapsiin.
Vain omat on tärkeet, ja onhan niillä uuden miniän lapsilla omat mummot!- Lissssuuuuu
Höpö höpö lissu, ei niitä satoja kerkee kenellekkään tulemaan. Omituinen tapa sulla suurennella asioita.....
- yxmuzi
Jutulla oli outo otsikko: En rakasta lapsenlapsiani tasapuolisesti. Eihän kysymys ollut "mummon" lapsenlapsesta, vaan hänen poikansa puolison lapsesta, joka ei ollut mitään sukua "mummolle".
Olisi outoa, jos joku alkaisi pitää heti paikalla lapsenlapsenaan ketä tahansa lasta, jonka vanhempaa hänen oma lapsensa on ruvennut tapailemaan.
Niille, jotka tuudittautuvat moiseen uskoon, paljastuu totuus viimeistään perinnönjaossa.
Kannattaakin pitää monimutkaisissa perhekoukeroissa puurot ja vellit sen verran erossa toisistaan, ettei käy niinkuin vanhassa laulussa "I'm my own Grandpa".- heko heko
Eihän kysymys ollut "mummon" lapsenlapsesta, vaan hänen poikansa puolison lapsesta, joka ei ollut mitään sukua "mummolle".
Uusperheessä on aina mukana "toisten" lapsia.... - lol lol
heko heko kirjoitti:
Eihän kysymys ollut "mummon" lapsenlapsesta, vaan hänen poikansa puolison lapsesta, joka ei ollut mitään sukua "mummolle".
Uusperheessä on aina mukana "toisten" lapsia....nillä lapsillahan on jo omasta takaa ne mummot ja vaarit.
Aika monien uusperheiden lapset on jo teinejä, eikä ne enää kaipaa niitä oikeitakaan mummujaan, muuta kun rahan tarpeessaan. - ei meidän lapset kuu
heko heko kirjoitti:
Uusperheessä on aina mukana "toisten" lapsia....Ei aina, ei meillä ainakaan mun lapset ole koskaan menneet isän luo sillon jos siellä on liuta naisia. Emme me ole koskaan nähneet miehen naikkosia, emmekä edes halua, emme kutsu heitä miellekkään eikä missään nimessä haluta olla moisten kanssa tekemisissä. Se olisi loukkaavaa lapsiamme kohtaan, jos vieras nainen alkaisi heitä haukkumaan ja kiusaamaan. Sitä me emme salli.
- luetun ymmärtäminen
ei meidän lapset kuu kirjoitti:
Ei aina, ei meillä ainakaan mun lapset ole koskaan menneet isän luo sillon jos siellä on liuta naisia. Emme me ole koskaan nähneet miehen naikkosia, emmekä edes halua, emme kutsu heitä miellekkään eikä missään nimessä haluta olla moisten kanssa tekemisissä. Se olisi loukkaavaa lapsiamme kohtaan, jos vieras nainen alkaisi heitä haukkumaan ja kiusaamaan. Sitä me emme salli.
haloo, nythän oli kysymys uusperheen mummuista, ei sun kakaroista ja sun exästä.
- Perseen nuolijat per
En lupaa olla mummi kenellekään muille kuin omille lapsenlapsilleni, vaikka olisi minkälaisi uusperheitä, eivät uuden suhteen ex-liiton lapset ole mitään sukulaisia, joten heillä on mmminsa ihan muualla, olisi jo ihan rikos omia lapsenlapsiani kohtaan, ottaa vielä nuo uuden kumppanin lapset mukaan, sillä ei tuo uusi kumppani ole lapsien vuoksi tullut, vaan omien halujensa ja himojensa vuoksi. On lapsilel jo tarpeeksi raakaa, että kotiin muttaa joku häiskä äitiä panemaan ja komentelemaan kaikkia.
Lailla pitäisi kieltää uusikkojen tuleminen niin kauan että lapset ehtivät 18-vuoden iköön ja voivat omin toimin muuttaa pois kaikenkarvaisten pervojen ja huorien alta. Jos omat vanhemmat ovat niin älyvapaita, että tuo persepuoli ennen muita asioita.
En ikinä itse hyväksyisi ketään kotiini, ällöttävää.- VAARIKIN TÄÄLLÄ
Ilmoittautuu ja ei aio alkaa vaariksi muille kuin omille lapsenlapsilleen ja nykyisen naiseni lapsenlapselle olen ollut vaari jo viisi vuotta.Ex-akkani saa hommata vaarin uudelle iltikselleen vaikka tenukodista Ei kiinnosta.
- 5363653
VAARIKIN TÄÄLLÄ kirjoitti:
Ilmoittautuu ja ei aio alkaa vaariksi muille kuin omille lapsenlapsilleen ja nykyisen naiseni lapsenlapselle olen ollut vaari jo viisi vuotta.Ex-akkani saa hommata vaarin uudelle iltikselleen vaikka tenukodista Ei kiinnosta.
samaa mieltä Olen uusiolapsen täti, mutta en aio ottaa häntä siipieni suojaan, koska rahat tuskin riittää oikeiden sukulaislasten lahjoihin ja huomiointiin.
- ei edes biologisia
Eipä ne mummot osaa rakastaa edes biologisia lapsenlapsiaan tasapuolisesti toisia ei ollenkaan. Tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia.
- Rehellinen mummo
Muuten joskus syy on ihan itsessänne, että mummo ja pappa eivät voi olla tasapuolisia, sillä ette ede päästä näitä lapsianne näkemään omia mummojaan ja pappojaan, olette vahtimassa joka sanaa minkä saa sanoa, eipä siinä juuri tasapuolisuus kasva.
Vai mitähän sillä tasapuolisuudella oikeastaan tarkoititkaan.
IOmille lapsenlapsilleni haluan ona mummo ihan samalla tavalla kaikille, haluan olla heidän kanssaan , leikkiä heidän kanssaan, kuunnella heitä. Toivon että saan heistä sielunkumppaneita, jotta voivat aina kun halauavat ulla luokseni ja kertoa niin ilot kuin surutkin pelkäämättä tuomioita. Samaa olen toivonut omilta lapsiltanikin.
Aineelliseen en pysty eläkeläisenä paljon osallistumaan, mutta sain myös eräältä terapeutilta ohjeenkin, että aineellinen auttaminen voi johtaa ihan väärään suuntaan. Joten mieluimmin näen heitä ja olen todella läsnä niin iloissa juin suruissakin.
Oveni ovat aina avoinna niin yöllä kuin päivällä näiden rakkaiden ihmisten tulla luoksemme.
Uusien suhteiden kanssa, mikään ei ole enää samanlaista,sillä tiedän vanhammalla iällä tulevan uusikon tulleen vain omien halujensa täyttämiseksi, en ole valmis häneen uhraamaan mitään, kuten en ole myöskään minkäänlainen mummo uusikkojen ex:n kanssa saamille lapsille.
Nämä omat lapsenlapseni eron koittaessa ovat joutuneet jo niin suuren pahan kokemaan, että en näe mitään syytä ruveta jakamaan huomiotani vielä uusikolle tai hänen lapsilleen. - cxydrutfkbjk,
Rehellinen mummo kirjoitti:
Muuten joskus syy on ihan itsessänne, että mummo ja pappa eivät voi olla tasapuolisia, sillä ette ede päästä näitä lapsianne näkemään omia mummojaan ja pappojaan, olette vahtimassa joka sanaa minkä saa sanoa, eipä siinä juuri tasapuolisuus kasva.
Vai mitähän sillä tasapuolisuudella oikeastaan tarkoititkaan.
IOmille lapsenlapsilleni haluan ona mummo ihan samalla tavalla kaikille, haluan olla heidän kanssaan , leikkiä heidän kanssaan, kuunnella heitä. Toivon että saan heistä sielunkumppaneita, jotta voivat aina kun halauavat ulla luokseni ja kertoa niin ilot kuin surutkin pelkäämättä tuomioita. Samaa olen toivonut omilta lapsiltanikin.
Aineelliseen en pysty eläkeläisenä paljon osallistumaan, mutta sain myös eräältä terapeutilta ohjeenkin, että aineellinen auttaminen voi johtaa ihan väärään suuntaan. Joten mieluimmin näen heitä ja olen todella läsnä niin iloissa juin suruissakin.
Oveni ovat aina avoinna niin yöllä kuin päivällä näiden rakkaiden ihmisten tulla luoksemme.
Uusien suhteiden kanssa, mikään ei ole enää samanlaista,sillä tiedän vanhammalla iällä tulevan uusikon tulleen vain omien halujensa täyttämiseksi, en ole valmis häneen uhraamaan mitään, kuten en ole myöskään minkäänlainen mummo uusikkojen ex:n kanssa saamille lapsille.
Nämä omat lapsenlapseni eron koittaessa ovat joutuneet jo niin suuren pahan kokemaan, että en näe mitään syytä ruveta jakamaan huomiotani vielä uusikolle tai hänen lapsilleen.No nyt se lissu sen tunnusti, terapeutilla käy, toisinsanoen psykitrilla. Ihme ettei ole ohjannut lissua pakkohoitoon.
Ja sekin on selvää että lissu on vanhan ämmä. Kukapa siis tuollaista tunnevammaista ja mielenvikaista VANHUSTA huoliskaan. - Hetki ajatukselle
cxydrutfkbjk, kirjoitti:
No nyt se lissu sen tunnusti, terapeutilla käy, toisinsanoen psykitrilla. Ihme ettei ole ohjannut lissua pakkohoitoon.
Ja sekin on selvää että lissu on vanhan ämmä. Kukapa siis tuollaista tunnevammaista ja mielenvikaista VANHUSTA huoliskaan.Miksi ohjaisi, sinuthan sinnen pitäisi saada menemään, ehkä äitisi yrittääkin löytää keinoa saada sinulle apua, koska viisaana ihmisenä huomaa ajatustesi olevan kokolailla vinoontuneet.
Jos mummo menee terapiaan, se kertoo suuresta välittämisestä ja rohkeudesta, hän on valmis tekemään kaikkensa auttaakseen ennenkaikkea omaa lastaan ja lapsenlapsiaan. Hön hakee ymmärtämistä asiaan jota ei ymmärrä ja näin yrittää auttaa kaikilla voimillaan.
Pilkkaatte vielä, mutta tulee aika että kiitätte mummia siitä, että on jaksanut kestää tuon kaiken pahan, jonka päin naamaa olette hänelle putkaneet, hän äitinä ymmärtää, että jollekin se purkaus pitää tulla, jotta teidän tialnne parantuu.
Viisas äiti antaa kaikkensa lastensa eteen, hän asettuu vaikka hakattavaksi, jotta saisi parannuksen aikaan.
Kyllä pilkka ja iva häneennkin sattuvat, mutta oma lapsi ja lapsenlapset menevät senkin yli, mummi ei jattele itseään vaan teidän parastanne. - tfiygujblkn,m
Hetki ajatukselle kirjoitti:
Miksi ohjaisi, sinuthan sinnen pitäisi saada menemään, ehkä äitisi yrittääkin löytää keinoa saada sinulle apua, koska viisaana ihmisenä huomaa ajatustesi olevan kokolailla vinoontuneet.
Jos mummo menee terapiaan, se kertoo suuresta välittämisestä ja rohkeudesta, hän on valmis tekemään kaikkensa auttaakseen ennenkaikkea omaa lastaan ja lapsenlapsiaan. Hön hakee ymmärtämistä asiaan jota ei ymmärrä ja näin yrittää auttaa kaikilla voimillaan.
Pilkkaatte vielä, mutta tulee aika että kiitätte mummia siitä, että on jaksanut kestää tuon kaiken pahan, jonka päin naamaa olette hänelle putkaneet, hän äitinä ymmärtää, että jollekin se purkaus pitää tulla, jotta teidän tialnne parantuu.
Viisas äiti antaa kaikkensa lastensa eteen, hän asettuu vaikka hakattavaksi, jotta saisi parannuksen aikaan.
Kyllä pilkka ja iva häneennkin sattuvat, mutta oma lapsi ja lapsenlapset menevät senkin yli, mummi ei jattele itseään vaan teidän parastanne.Voi voi sattuiko pilkka, by-hyy salli mun itkeä....NOOOOOTTTT
- toivotaan parasta
Hetki ajatukselle kirjoitti:
Miksi ohjaisi, sinuthan sinnen pitäisi saada menemään, ehkä äitisi yrittääkin löytää keinoa saada sinulle apua, koska viisaana ihmisenä huomaa ajatustesi olevan kokolailla vinoontuneet.
Kyllä pilkka ja iva häneennkin sattuvat, mutta oma lapsi ja lapsenlapset menevät senkin yli, mummi ei jattele itseään vaan teidän parastanne.Käytkö mymmeli terapiassa kun täällä aina haukutaan päin naamaa? Älä hyvä ihminen ota kaikkea henkilökohtaisesti, eihän sellaista kukaan kestä. Valikoi mitä myrkkyä nielet ja ehkä terapiasta saa voimia pilkkaa ja kiusaamista silmällä pitäen, toivotaan niin.
- yxmuzi
Miten sitä mummot osaisivat, kun eivät edes omat vanhemmat? Jotkut vanhemmat jättävät omat lapsensa aivan heitteille, jättävät jopa elatusmaksut maksamatta.
- No huhhuh
Onpahan ahdasmielisiä mummoja liikenteessä :-)
Mulla on äiti, joka on antanut kodin kolmelle lapselle meidän seitsämän oman lisäksi, ja tällä hetkellä on kahdeksan lastenlasta. Mummina on toiminut myös yhdelle pienelle tytölle, jolla ei omaa mummia ollut lähellä vaikkei mitään sukua tytölle olekaan. Myös kahdelle pienelle pojalle on ollut ihan oikea mummi vaikkei pojatkaan olleet millään lailla sukua, asuivat vain siskoni perheessä.
Ja mitä ihmeen puhetta ettei kenenkään rahat riitä? En minä odota isovanhemmilta mitään rahantuloa, vaan sitä että vietetään omien mahdollisuuksien mukaan aikaa lastenlasten kanssa. Meillä on uusperhe, minulla on lapsi edellisestä suhteesta ja nykyisen miehen kanssa yhteinen lapsi. Miehen äiti ei ole missään vaiheessa pitänyt tytärtäni lapsenlapsena, kuvakin katosi hyllystä jokin aika sitten. Minusta se on hänen häviönsä, en jaksa pahoittaa mieltäni.- yxmuzi
Mitenkähän teillä käy perinnönjaossa? Pannanko mummon omaisuus seitsemään, kymmeneen vai peräti kolmeentoista osaan?
Miten sinä toivoisit perinnön jakautuvan? Enä ne 3 2 1, jotka eivät ole mitään sukua, mutta joille äitisi on ollut "ihan oikea mummi"? - Oot sä rahanahne
yxmuzi kirjoitti:
Mitenkähän teillä käy perinnönjaossa? Pannanko mummon omaisuus seitsemään, kymmeneen vai peräti kolmeentoista osaan?
Miten sinä toivoisit perinnön jakautuvan? Enä ne 3 2 1, jotka eivät ole mitään sukua, mutta joille äitisi on ollut "ihan oikea mummi"?Mietitkö muuta kun rahaa ???
Lapsenlapset ei peri mummoaan vaan lapset, tän tietää TYHMEMPIKIN. - yxmuzi
Oot sä rahanahne kirjoitti:
Mietitkö muuta kun rahaa ???
Lapsenlapset ei peri mummoaan vaan lapset, tän tietää TYHMEMPIKIN.Kyllä mietin muutakin.
Entä sinä?
Lapsenlapset saattavat hyvinkin periä mummonsa, ja jossakin vaiheessa mummon omaisuus heille joka tapauksessa siirtyy jos on siirtyäkseen, ellei välipolvi saa sitä kokonaan hassatuksi.
Ylimääräiset lastenlapset jäänevät kuitenkin nuolemaan näppejään. - yguijlknl,m.
yxmuzi kirjoitti:
Kyllä mietin muutakin.
Entä sinä?
Lapsenlapset saattavat hyvinkin periä mummonsa, ja jossakin vaiheessa mummon omaisuus heille joka tapauksessa siirtyy jos on siirtyäkseen, ellei välipolvi saa sitä kokonaan hassatuksi.
Ylimääräiset lastenlapset jäänevät kuitenkin nuolemaan näppejään.Mitkä ylimääräiset lapsenlapset. Ei ole olemassa ylimääräisiä lapsenlapsia, tyhmäkö olet ?
- yxmuzi
yguijlknl,m. kirjoitti:
Mitkä ylimääräiset lapsenlapset. Ei ole olemassa ylimääräisiä lapsenlapsia, tyhmäkö olet ?
Viittasin aiemman kirjoittajan mainitsemiin vieraisiin lapsiin, joille hänen äitinsä oli "ihan oikea mummi".
Sinun kannattaisi lukea viestiketjua hieman kauemmas, niin ymmärtäisit paremmin, mistä on puhe. - olet vastenmielinen
yxmuzi kirjoitti:
Viittasin aiemman kirjoittajan mainitsemiin vieraisiin lapsiin, joille hänen äitinsä oli "ihan oikea mummi".
Sinun kannattaisi lukea viestiketjua hieman kauemmas, niin ymmärtäisit paremmin, mistä on puhe.Ei ole ylimääräisiä lapsenlapsia, kannattaisi opetella kirjoittamaan.
On lapsenlapsia ja sitten on lapsia jotka eivät ole lapsenlapsia mutta jolle voi avata sydämensä.
On suorastaan oksettavaa arvostella jonkun avarasydämmisyyttä rahan perusteella. Tuo mummo ei varmasti mieti rahaa vaan sitä, miten pystyy eläessään tuottamaan hyvää mieltä monelle pikkuiselle.
En voi käsittää tuollaista ahneutta jossa odotetaan vaan kuolemaa ja perntöä. Hyi helvetti! - yxmuzi
olet vastenmielinen kirjoitti:
Ei ole ylimääräisiä lapsenlapsia, kannattaisi opetella kirjoittamaan.
On lapsenlapsia ja sitten on lapsia jotka eivät ole lapsenlapsia mutta jolle voi avata sydämensä.
On suorastaan oksettavaa arvostella jonkun avarasydämmisyyttä rahan perusteella. Tuo mummo ei varmasti mieti rahaa vaan sitä, miten pystyy eläessään tuottamaan hyvää mieltä monelle pikkuiselle.
En voi käsittää tuollaista ahneutta jossa odotetaan vaan kuolemaa ja perntöä. Hyi helvetti!Eipä ole sinussakaan hurraamista.
Kirjoittamisen opettelemisesta voin sanoa sinulle samat sanat.
En tiedä, mitä mainittu mummo on ajatellut enkä sitäkään, mitä nämä nimenomaiset lapset ajattelevat perinnönjaossa. Vastaavia tapauksia sivusta seuranneena en kuitenkaan usko, että kenelläkään heistä on kovin hyvä mieli.
Hyvää mieltä voi tuottaa lapsille muutenkin kuin rupeamalla heille valemummoksi. - olet oksettava
yxmuzi kirjoitti:
Eipä ole sinussakaan hurraamista.
Kirjoittamisen opettelemisesta voin sanoa sinulle samat sanat.
En tiedä, mitä mainittu mummo on ajatellut enkä sitäkään, mitä nämä nimenomaiset lapset ajattelevat perinnönjaossa. Vastaavia tapauksia sivusta seuranneena en kuitenkaan usko, että kenelläkään heistä on kovin hyvä mieli.
Hyvää mieltä voi tuottaa lapsille muutenkin kuin rupeamalla heille valemummoksi.Kyyttää sää vaan muiden rahoja raukka, et sinäkään niitä hautaasi mukaan saa.
Onneksi minun lähelläni ei ole noin kylmiä ja laskelmoivia ihmisiä kuin sinä. - yxmuzi
olet oksettava kirjoitti:
Kyyttää sää vaan muiden rahoja raukka, et sinäkään niitä hautaasi mukaan saa.
Onneksi minun lähelläni ei ole noin kylmiä ja laskelmoivia ihmisiä kuin sinä.En kyttää enkä saa.
Suosittelen, että jokainen ihminen ajattelisi sen verran raha-asioita että panisi ne järjestykseen ennen kuolemaansa. Sillä tavalla perilliset säästyisivät monelta murheelta.
Varsinkin uusperheissä on avioehto tarpeellinen. Testamenttikin kannattaa tehdä, mutta uusperheissä puolisoiden keskinäisestä testamentista voi tulla melkoinen riesa. Missään tapauksessa ei pidä antaa kenellekään sellaista kuvaa, että perintöjä on luvassa, ellei niitä tosiaan ole. Näitä tapauksia olen joutunut matkan varrella näkemään, joskaan en aivan lähipiirissäni. Siinä putoaa helposti elämältä pohja pois. Onpa perinnönjakoon ilmestynyt silloin tällöin rintaperillisiä, joista leskellä ei ole ollut mitään tietoa. Itse asiassa sinäkään et voi tietää, millaisia ihmisiä lähelläsi on.
Nimimerkkiisi viitaten, johtuuko oksetus varmasti minusta, vai onko tullut syödyksi/juoduksi liikaa? - OLET oksettava
yxmuzi kirjoitti:
En kyttää enkä saa.
Suosittelen, että jokainen ihminen ajattelisi sen verran raha-asioita että panisi ne järjestykseen ennen kuolemaansa. Sillä tavalla perilliset säästyisivät monelta murheelta.
Varsinkin uusperheissä on avioehto tarpeellinen. Testamenttikin kannattaa tehdä, mutta uusperheissä puolisoiden keskinäisestä testamentista voi tulla melkoinen riesa. Missään tapauksessa ei pidä antaa kenellekään sellaista kuvaa, että perintöjä on luvassa, ellei niitä tosiaan ole. Näitä tapauksia olen joutunut matkan varrella näkemään, joskaan en aivan lähipiirissäni. Siinä putoaa helposti elämältä pohja pois. Onpa perinnönjakoon ilmestynyt silloin tällöin rintaperillisiä, joista leskellä ei ole ollut mitään tietoa. Itse asiassa sinäkään et voi tietää, millaisia ihmisiä lähelläsi on.
Nimimerkkiisi viitaten, johtuuko oksetus varmasti minusta, vai onko tullut syödyksi/juoduksi liikaa?Älä huoli en juo alkoholia ja syön kohtuudella.
Niin ja mulla on elämänarvoissa muut kun raha etusijalla.
Mutta sun kaltaisia pinnallisia ikävä kyllä on ja tulee olemaan.
Sun kaltaiseksi en kuitenkaan koskaan halua.- - yxmuzi
OLET oksettava kirjoitti:
Älä huoli en juo alkoholia ja syön kohtuudella.
Niin ja mulla on elämänarvoissa muut kun raha etusijalla.
Mutta sun kaltaisia pinnallisia ikävä kyllä on ja tulee olemaan.
Sun kaltaiseksi en kuitenkaan koskaan halua.-Sepä hyvä.
Jos mielestäsi se on pinnallisuutta, että pyrkii hoitamaan raha-asiansa, olen oikein mielelläni sinun mielestäsi pinnallinen.
Mainiota, että et halua kaltaisekseni. Siihen sinulla ei olisi edellytyksiä.
Huolehdi nyt kuitenkin raha-asioistasi, etteivät muut joudu niistä huolehtimaan ja kärsimään. - Rahanahneus on pahe
yxmuzi kirjoitti:
Sepä hyvä.
Jos mielestäsi se on pinnallisuutta, että pyrkii hoitamaan raha-asiansa, olen oikein mielelläni sinun mielestäsi pinnallinen.
Mainiota, että et halua kaltaisekseni. Siihen sinulla ei olisi edellytyksiä.
Huolehdi nyt kuitenkin raha-asioistasi, etteivät muut joudu niistä huolehtimaan ja kärsimään.Ei ole edellytyksiä ei, minulla kun on sydän ja tunteet.
Ja sun ei tarvi olla huolissasi myöskään raha-asioistani. ne ei sulle edes kuulu.
Varmaan haluaisit niihinkin jaolle, euron kuvat silmissäsi.
Mutta kuule lissun sivupersoona, nyt viisaampi =minä hiljenee - yxmuzi
Rahanahneus on pahe kirjoitti:
Ei ole edellytyksiä ei, minulla kun on sydän ja tunteet.
Ja sun ei tarvi olla huolissasi myöskään raha-asioistani. ne ei sulle edes kuulu.
Mutta kuule lissun sivupersoona, nyt viisaampi =minä hiljeneeOletko siis sinä lissun sivupersoona, vai mihin viimeinen lauseesi viittaa?
Mieleenikään ei ole tullut, että pääsisin tai joutuisin sinun rahojesi jaolle.
Ihmettelen sentään sitä, miksi sinua kismittää noin kovasti se, että neuvon ihmisiä huolehtimaan raha-asioistaan. Varsinkin uusperheissä on erittäin tärkeää pitää huolta siitä, että mahdollinen perintö jaetaan oikeudenmukaisesti.
Minäkin vaikenen siihen asti kunnes tulee jotakin tähdellistä sanottavaa. - 5377557
Rahanahneus on pahe kirjoitti:
Ei ole edellytyksiä ei, minulla kun on sydän ja tunteet.
Mutta kuule lissun sivupersoona, nyt viisaampi =minä hiljeneeMISSÄ ON SEN SINUN ENSIMMÄISEN LAPSESI OIKEAT MUMMO JA UKKI? NIIN? vastaappa meille? Oletko suututtanut heidät tai jotenkin häätänyt oman lapsenlapsensa elämästä pois syrjimällä heitä? Missä on heidän oikeudet omaan lapsenlapseensa, kun yritätä tyrkkiä lastasi jonkun ventovieraan mummon lapsenlapseksi??? Et tietysti ole pysynyt asiallisissa väleissä heihin päin, etkä vienyt lastasi näytille heille koskaan?
- perinnötön
Erosin aikoinaan ja siitä liitosta 2 lasta. Oma äitini (mummo siis) tokaisi, kun kuuli, että odotan uudessa suhteessa kolmatta lasta, että HÄNELLÄ ei ole, kuin 4 lastenlasta. Siis sisareni 2 ja minun 2. Voi pyhä yksinkertaisuus, että ihminen voi päästää suustaan tuollaista paskaa. tein sitten saman miehen kanssa vielä toisenkin lapsen, eli yhteensä neljä.
Kyllä on tällä kottaraisella ääni muuttunut kellossa vuosien varrella, mutta sitä saa mitä tilaa!!! En ole missään tekemisissä.- pst....
Vaikka aina ohjataan,ettei katkeruutta saisi tuntea, mutta niinhän se on, että kun ihmistä kohdellaan kaltoin (ex/uusikko/mummot/jne) niin kyllä se mieleessä pysyy...
- L-mummo
pst.... kirjoitti:
Vaikka aina ohjataan,ettei katkeruutta saisi tuntea, mutta niinhän se on, että kun ihmistä kohdellaan kaltoin (ex/uusikko/mummot/jne) niin kyllä se mieleessä pysyy...
Mummot osoittavat vihaa, koska takertuvat elämään ja ovat hiukan mustasukkaisia.
Tietenkin tämä kielletään henkeen ja vereen kuten sekin että leuassa kasvaa karva, vaikka olisi näkyvä.
Eivät tietenkään kaikki mummot.
Mummot ovat hyviä olemassa mutta pysykööt lestissään. - nyksien ongelmat
L-mummo kirjoitti:
Mummot osoittavat vihaa, koska takertuvat elämään ja ovat hiukan mustasukkaisia.
Tietenkin tämä kielletään henkeen ja vereen kuten sekin että leuassa kasvaa karva, vaikka olisi näkyvä.
Mummot ovat hyviä olemassa mutta pysykööt lestissään.Eipä nyt sotketa mummojakin jo näihin nyksien katkeruuteen. Kun nyksä tulee miehen kuvioihin, niin näköjään kukaan miehen sukulainen ei saa haukulta rauhaa. Ensin sotketaan exien välit sitten apset, ja sitten alkaa pyörimään koko suvu nyksän pesukoneessa.
- L-mummo
L-mummo kirjoitti:
Mummot ovat hyviä olemassa mutta pysykööt lestissään.Mieheni oli töissä toisella puolella Suomea, anoppi soitti hänelle, mene kotiin katsomaan onko siellä vieraita miehiä. Hän teki työtä käskettyä vaikka oli umpihumalassa, selvisi moukan tuurilla ilman poliiseja ja onnettomuuksia.
Huvittavaa oli kun keksittiin muu selitys.
Olin kotona yksinäni eikä ollut tapana pettää. - Motti
L-mummo kirjoitti:
Mieheni oli töissä toisella puolella Suomea, anoppi soitti hänelle, mene kotiin katsomaan onko siellä vieraita miehiä. Hän teki työtä käskettyä vaikka oli umpihumalassa, selvisi moukan tuurilla ilman poliiseja ja onnettomuuksia.
Huvittavaa oli kun keksittiin muu selitys.
Olin kotona yksinäni eikä ollut tapana pettää.Anopillasi on ollut rakastaja, josta appi jäi autuaan tietämättömäksi. Yleensähän se menee niin, että toista epäilee siitä mitä itse on tehnyt.
- jäit kii jäit kii
Motti kirjoitti:
Anopillasi on ollut rakastaja, josta appi jäi autuaan tietämättömäksi. Yleensähän se menee niin, että toista epäilee siitä mitä itse on tehnyt.
Ahaa.. siis sullakin?:)
- pelastuk.ken voi
Olen samaa mieltä ja siksi muutinkin pois perheestä, jotta lapset (aikuiset) voivat tavata vanhempaansa. Minähän olin heille häiriöksi, oli hyvin kummallinen kummallinen ajattelumalli siellä. Mutta jos en koe oloani hyväksi ja asiat riiteli nyt voin sanoa olevani tasapainossa. Jos lapset opetetaan nuoresta lähtien suhtautumaan vieraisiin epäilevästi, ja kaikkea uutta vierastetaan , ovat he sellasia vanhempanakin. Lisäksi lietsotaan asioita isovanhempien kautta, on soppa valmis.
Herra paratkoon, jos vielä yrätät onnistua...no way?! Ei mitään mahdollisuutta, saat lyödä päätäs seinää. Saat kokea olevasi toisen luokan kansalainen, päällesi syletään (kyllä) --siinä vaiheessa pitää tajuta nostaa kytkintä ja pelastaa itsensä. Löytyy maailmasta vielä normaaleja ihmisiäkin,...tai ainakin näin uskon!!!!! - njugy
lueskelin ketjua silmämääräisesti ja voi tavaton minkälaista vastuuttomattomuuta se kertokaan.
Ei sinun äitisi tarvitse olla minkäänlainen mummon korvike uusikkosi ex:liiton lapsille, ei hänen tarvitse heitä syöttää ja juottaa. Suomessa eläkkeet ovat niin pienet, että ei siihen ole mahdollisuuttakaan.
Ja on todellakin väärin niitä ihan oikeita omia lapsenlapsia kohtaan samlaa ottaa vielä nuot uusikon lapsetkin samanlaisiksi. Heillä on mummonsa ja vaarinsa todella muualla ja uskon heidän saavan siellä siotä erityiskohtelua.
Nuo juonittelumme tulevat ykinomaan tsitä, sillä teidän pitäisi nyt kaikin tavoin saada tuon uusikko nostettua korokkeelle, se on oman itsetuntonne paikkaamaista. Kun eroattte samalla tapahtuu näitä hirvittäviä ajatuamaailman muutoksia, joissa koette olevanne huono ja sitten sitä pitää kaikin vierheellisin tavoin yrittää nostaa.
On parempi että annatte uusikon hoitaa lapsensa asiat ihan omien sukulaistensa kanssa, ettekä vaadi omia vanhempianne todellakaan millään tavoin olemaan heille isovanhempi, koska omat lapset tarvitsevat ihan kaiken tuen isovanhemmiltaan, siksi pahoin heidän elämäänsä eronne on horjuttanut, sitä ette huomaa ehkä tuosa nykytilassanne, mutta vuosien jälkeen selviää. - ei mumme
Miksi pitäisi olla mummo muille kuin omilleen? Ja miksi sitä lasta ei viedä sinne omien mummojen luokse? Siellähän sen paikka on.Mä en ainakaan kykyne rakstamaan kuin omaa lastani,ukon lapset vaan ovat,mulle melko samantekeviä.Odotan vaan päivää,et ne kasvaa ja muuttaa.Sen jälkeen en aio heitä tavata kuin isommissa käänteissä.Heidän lapsensa eivät myöskään ole mun lapsenlapsia enkä mummoksi ala.Pienet ovat syyttömiä näihin tianteisiin mutta mikään pakko ei ole kenenkään lapsia rakastaa.
- Vai mumme
Lissu hei ei sulla edelleenkään oo sitä miestä eikä perhettä!
- comment
Vai mumme kirjoitti:
Lissu hei ei sulla edelleenkään oo sitä miestä eikä perhettä!
On, on. Vai vielä mummeilet, kohta olet ite, tiedä häntä vaikka olisit jo.
- Rietas, kaunis, onne
comment kirjoitti:
On, on. Vai vielä mummeilet, kohta olet ite, tiedä häntä vaikka olisit jo.
Sun nick oli MUMME !
Mä en todellakaan oo mummo, en edes lähellä, etkä oo sääkään kun sul ei oo sitä perhettä! Täällä itket päivät pääksytysten kun naikkoset vei ukon, noi voi helvetti, mahto olla melkoinen sonni kun sen perään pitää ruikuttaa vielä vuosienkin perään.
Hanki elämä tai lopeta se !
- Mummollinen
No ei tuo nyt niin karmaisevaa ole. Varsinkin kun lapsella on jo entuudestaan kaksi "oikeaa" mummoa.. Enemmänkin on outoa, että lapsi on ruvennut heti kutsumaan tätä "Maijaa" mummokseen. Ymmärtäisin sen jos lapsella ei olisi biologisia mummoja, mutta tuossa tilanteessa.. siinä on jotain vähän karmaisevaa..
Minun vanhempani erosivat kun olin 6-vuotias ja isäni muutti melkein heti yhteen uuden naisen kanssa, joten "sain" pian uuden "mummon" myös perheeseen. Mutta ei minulle ole kyllä koskaan tullut mieleenkään kutsua tätä isän vaimon äitiä mummokseni, enkä ole koskaan edes ajatellut häntä sellaisena. Enkä usko, että hänkään on asialle uhrannut ajatustakaan. - niin niin
Tämähän on jännä ketju.
Tuossa Ap:n jutussa on ihan selvästi lapsi aivopesty puhuttelemaan mummo maailman parhaaksi mummoksi. Minusta on suorastaan hävytöntä, että lapsi noin pahoin sumutetaan, sillä tällä lapsella on kaksi ihan oikeaa sukulaismummoa, jotka varmasti rakastavat lapsenlastaan. Nyt kuitenkin ilmeisen katkeruuden myötä oltaisiin lapsi erottamasssa mummoistaan, että voitte olla hirveitä lapsillenne.
Ja on suorastaan törkeää myös tätä mummia kohtaan työntää hänelle ventovieras lapsi hoitoon. ei oel vanhemmilla järjen hiukkastakaan päässä.
ei ne asiat mene noin, vaikka kuinka toivoisitte ja mummo on järkevä kun ei painostukseen suostu. Hän kunnioittaa tuon uuskon lapsen isovanhempia niin paljon, että ei lähde minkänlaiseksi mummiksi tai avuksi, koska lapsella on olemassa ne jotka ovat hänelle sukulaisia ja varmasti hoitavat mielellään, joten oikeiden mummijen luokse kylään ja hoitoon ja heille kortit ja piirustukset - järkkyä on järkkyä
Ei lapet ole isän luona kuokkavieraita, siellä kuokkii se isän nainen, ei muut. En ymmärrä miten hän liittyy näihin isän ja lasten tapaamisiin??? Eihän mikään velvoita lapsia eikä pakota että isän naiset pitäisi tavata. Ainoa joka haluaa nähdä miehenl apset on tämä katkera uusikko, joka haluaa näyttää että haluaa kiivetä miehen valmiiseen perheeseen kuokkaimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492