Luin joskus vuosia sitten eräästä tiedelehdestä mielenkiintoisen artikkelin koskien ufoja ja lentäviä lautasia. Siinä eräs arvostettu psykologi kertoili näkemystään tämän noin 50-60 vuotta kiihkeänä vellovan ilmiön taustoista.
Hän toi esiin näkökannan ihmismielen taipumuksesta "pelätä" aina jotain tuntematonta tai selittämätöntä. Viimevuosisadalla pelättiin maahisia ja metsänhenkiä, keskiajalla noitia ja ajanlaskun alussa uhrattiin jumalille, kun pelättiin etteivät ne ole tyytyväisiä jne. Kun tietoisuus ympäristöstämme on lisääntynyt ja me kaikki tiedämme, ettei metsissä ole mitään peikkoja, eikä luutia myyvät mummot ole noitia, olemme siirtäneet "pimeän" pelkomme ulkoavaruuden ilmiöihin. Kun vuosisadat kuluvat ja tajuamme, että ei sieltä ketään tai mitään tullutkaan, siirrämme pelkomme ja vauhkomme johonkin muuhun tuntemattomaan.
Yksinkertaisesti ihminen on rakennettu niin, että aina se keksii jotain johon kohdistaa pelkonsa ja tietoisuus ympäristöstä jalostaa näitä pelkoja. Nyt on helppo pelätä ja rummuttaa ufoista, koska tiedetään että avaruus on niin ääretön. Satoja vuosia sitten tätä ei tiedetty, vaan luultiin maan olevan maailmankaikkeuden napa, jolloin pelättiin ja palvottiin muita henkimaailman juttuja.
UFOT: nykyajan mörköjä.
26
264
Vastaukset
- kuka lienee
Ihan alkoi kiinnostamaan tuo psykologi, kerro tarkemmin kenestä on kyse vai onko jokin uusin legenda taaskin tullut esiin?
ps. muuten ufoja on esiintynyt useita tuhansia vuosia, eikä vain tuota 50-60 vuotta.- ei olleet UFOja
Ei ne mitään UFOja ennen olleet mitä ihmiset näkivät taivaalla, vaan selvästi tunnistettuja piruja ja enkeleitä.
- Lasse K.
Jutun lukemisesta on aikaa vuosia, muistaakseni kirjaston lukusalissa lukaisin jutun. Saattoi olla joko Tiede-lehti tai Tieteen Kuvalehti. Tuo jutun sisältö jäi parhaiten mieleen. Legendaa tuo ei ollut.
Kaikkihan muistavat esim. noita-vainot. Joku harmiton vanhus saatettiin polttaa elävältä, kun joku naapuri oli mukamas nähnyt tämän yöllä tekevän loitsujaan, vaikka kyseessä saattoi olla joku aivan normaali arkinen askar, vaikkapa myöhäinen ruuanlaitto tms.. Kun huhut ja juttu noituudesta lähti kylällä kiertämään ja tarina paisui, juttu pahimmillaan päättyi noitiin uskovien tekemään joukkolynkkaukseen. Ja nämä Ihmiset uskoivat 100% tappavansa ihka-oikean noidan ja olevansa oikeutettuja tekemään surman näkemättä totuutta. Joukkosuggestiolla ja uskolla on uskomaton voima. Tätä tapahtui keski-ajalla paljon.
Löyhästi ajattelemalla tämä ufo-ilmiö on hieman samankaltainen: joku hyväuskoinen näkee taivaalla jonkun aivan luonnollisen valo-ilmiön, mutta alkaa mielikuvutuksissaan paisutella tapahtumaa ja lopulta saa juttuun mukaansa suuren joukon samanhenkisiä kritiikittömiä hyväuskoisia henkilöitä. Tarina lentävästä lautasesta on syntynyt. Nykyaikana tarinan paisuttelu on vielä helpompaa, kun internetin yhteydellä tarinat saadaan levitettyä minuuteissa ympäri maailmaa.
Kyse ei ole tahallisuudesta tai kiusanteosta vaan juuri siitä, että meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Toiset pelkäävät ja uskovat enemmän kuin toiset. - noitavainoista
Lasse K. kirjoitti:
Jutun lukemisesta on aikaa vuosia, muistaakseni kirjaston lukusalissa lukaisin jutun. Saattoi olla joko Tiede-lehti tai Tieteen Kuvalehti. Tuo jutun sisältö jäi parhaiten mieleen. Legendaa tuo ei ollut.
Kaikkihan muistavat esim. noita-vainot. Joku harmiton vanhus saatettiin polttaa elävältä, kun joku naapuri oli mukamas nähnyt tämän yöllä tekevän loitsujaan, vaikka kyseessä saattoi olla joku aivan normaali arkinen askar, vaikkapa myöhäinen ruuanlaitto tms.. Kun huhut ja juttu noituudesta lähti kylällä kiertämään ja tarina paisui, juttu pahimmillaan päättyi noitiin uskovien tekemään joukkolynkkaukseen. Ja nämä Ihmiset uskoivat 100% tappavansa ihka-oikean noidan ja olevansa oikeutettuja tekemään surman näkemättä totuutta. Joukkosuggestiolla ja uskolla on uskomaton voima. Tätä tapahtui keski-ajalla paljon.
Löyhästi ajattelemalla tämä ufo-ilmiö on hieman samankaltainen: joku hyväuskoinen näkee taivaalla jonkun aivan luonnollisen valo-ilmiön, mutta alkaa mielikuvutuksissaan paisutella tapahtumaa ja lopulta saa juttuun mukaansa suuren joukon samanhenkisiä kritiikittömiä hyväuskoisia henkilöitä. Tarina lentävästä lautasesta on syntynyt. Nykyaikana tarinan paisuttelu on vielä helpompaa, kun internetin yhteydellä tarinat saadaan levitettyä minuuteissa ympäri maailmaa.
Kyse ei ole tahallisuudesta tai kiusanteosta vaan juuri siitä, että meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Toiset pelkäävät ja uskovat enemmän kuin toiset.Tosiasiaa noitavainoista (perustuen lähinnä Jyväskylän Yliopistossa vaikuttavan Kari Nenosen pariin kirjaan):
1) noitavainot eivät olleet parhaimmillaan vauhdissa keskiajalla, vaan 1500-1600 -luvuilla, keskiajan katolinen kirkko piti noituutta pelkkänä lapsellina taikauskona eikä lotkauttanut sille juuri korvaakaan
2) noitien polttamiset ja muulla tavoilla toimeenpannut kuolemantuomiot eivät tapahtuneet spontaaniin lynkkaustyyliin, vaan virallisen yhteiskunnan hyväksymien oikeudenkäyntien ja tuomarien tuomioiden perusteella
3) ei tuomittu noitina vain vanhoja naisia, joissain maissa suurin osa tuomituista oli miehiä
4) kaikkia noituudesta epäiltyjä ei suinkaan teloitettu
5) kaikissa Euroopan noitavainoissa tapettiin yhteensä ehkä "vain" kymmeniätuhansia ihmisiä, ei miljoonia kuten joskus on esitetty - Lasse K.
noitavainoista kirjoitti:
Tosiasiaa noitavainoista (perustuen lähinnä Jyväskylän Yliopistossa vaikuttavan Kari Nenosen pariin kirjaan):
1) noitavainot eivät olleet parhaimmillaan vauhdissa keskiajalla, vaan 1500-1600 -luvuilla, keskiajan katolinen kirkko piti noituutta pelkkänä lapsellina taikauskona eikä lotkauttanut sille juuri korvaakaan
2) noitien polttamiset ja muulla tavoilla toimeenpannut kuolemantuomiot eivät tapahtuneet spontaaniin lynkkaustyyliin, vaan virallisen yhteiskunnan hyväksymien oikeudenkäyntien ja tuomarien tuomioiden perusteella
3) ei tuomittu noitina vain vanhoja naisia, joissain maissa suurin osa tuomituista oli miehiä
4) kaikkia noituudesta epäiltyjä ei suinkaan teloitettu
5) kaikissa Euroopan noitavainoissa tapettiin yhteensä ehkä "vain" kymmeniätuhansia ihmisiä, ei miljoonia kuten joskus on esitettyTässä on tietoa noidista ihan perinteisestä wikipediasta. Noitavainot olivat monisyisiä, poliittisia, naisten välisiä kärhämöitä ja myös tämän jutun yhteydessä esiintuotua taikauskoa, eli käytännössä jonkin olemattoman asian pelkoa.
Huomattavaa on, että kehitysmaissa surmataan ihmisiä vielä nykyäänkin noitina ja noituutta pelätään. Toisinsanoen tämä edelleen puoltaa ajatusta, että paikoissa, joissa tietoisuus ympäristöstä ja maailmanmenosta on suppeaa, pelot kohdistuvat noitiin jne. alkeellisimpiin kohteisiin, kun ufoista, harmaista, eikä kaapattujen ihmiskokeista ole mistään kuultukaan. Me nyky-yhteiskunnassa elävät, jotka emme enää noitia pelkää, olemme siirtäneet tuntemattoman pelon ufoihin ja haluamme uskoa niihin, olipa niitä tai ei. Juuri tästä on kysymys "nykyajan mörkö-teoriassa".
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Noituudesta on perusteellisesti kirjoittanut ja tutkimuksia tehnyt myös Marko Nenonen, joka on mainitsemasi henkilön tapaan sattumalta vaikuttanut myös Jyväskylän yliopistossa kuin Tampereellakin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Marko_Nenonen
Uhrien lopullisesta määrästä ei ole tarkka tietoa, vain arvioita. Hurjimmat arviot miljoonissa mutta realistisimmat joissain kymmenissä tuhansissa. On sekin aika paljon asian suhteen, jota ei ole edes olemassa. - ufokulttuurityötä
ei olleet UFOja kirjoitti:
Ei ne mitään UFOja ennen olleet mitä ihmiset näkivät taivaalla, vaan selvästi tunnistettuja piruja ja enkeleitä.
Älä viitsi.
- TIUKASTI AJATELLEN
Taidat kuulua siihen jyrkästi kieltävään skeptikko ryhmään, joka kieltää todellisten ufojen olemassaolon? Todellinen kunnollinen ufo on ns. peltiufo eli ts. selvästi metallinen pinta tunnistamattoman siivettömän teknillisen LENTOLAITEEN muoto. Näitähän useat ihmiset ovat jopa lähietäisyydeltä nähneet.
Mitä nämä sitten ovat mielestäsi?- Lasse K.
En kiellä enkä väitä mitään, kerron vaan, mitä olen joskus tämän ufo-ilmiön taustoista lukenut. Mielenkiintoinen aspekti minusta tuo "nykyajan möröt"- näkökulma. Miksi ufoihin vilpittömästi uskovat suuttuvat niin helposti, jos joku esittää poikkeavan mielipiteen asiasta tai epäilevät hiukankin tapausten taustoja?? Miksi uskoa mihinkään sellaiseen, mistä ei ole mitään uskottavaa näyttöä, vain epävirallista naapurihuhuilua keski-ajan noitavaino tapaan. Tämä on juuri jutun pointti.
Noidistahan ei tietenkään ikinä saatu oikeita näyttöjä, vaikka niihin uskovien mukaan niitä oli olevinaan miltei joka kylässä ja asiassa oltiin tosissaan. Englannissa jopa valtio asetti homman riistäytyessä kunnolla käsistä näitä noidan metsästäjiä, jotka tappoivat noitina tuhansia tavallisia ihmisiä - jopa pieniä lapsia ja olivat vakuuttuneita näiden osallisuudesta noituuteen. Tosin noitavainoajien mukaan näytöiksi noitien olemassaolosta riittivät juurikin nykyaikaiseen ufo-ilmiöön yhdenmukaisesti aivan mitättömät todisteet.
Sama vedenpitävä todistepula pätee nykyään muukalaisiin, kuin ennen vanhaan näihin noitiinkin. Humanoideista ei ole vieläkään täysin kiistattomia todisteita, vaikka esim. hyvälaatuista kuvamateriaalia tuottavaa laitteistoa on tänäpäivänä miltei jokaisen taskussa. Niiden olemassaolo on toistaiseksi vain "noitavainoajien päässä".
Mikäli kaikkea ei uskota purematta tai kaikkea soopaa ei julkaista, syytetään salaliittoa ja väitetään ihmisten olevan skepoja, jotka eivät halua uskoa. Uskon kuitenkin, että moni hyvin kriittinenkin henkilö olisi kiinnostunut näkemään ufon lähietäisyydeltä.
Ja mainittakoon, että ufolla tarkoitetaan tässä yhteydessä maan ulkopuolista elämää. Laajasti ottaen ufohan voi olla vaikka puolustusvoimien kehittelemä ennennäkemätön lentolaite, jolle siis on järkevä selitys. - usko sinä vaan...
Sinua, nimimerkki "TIUKASTI AJATELLEN", tuntuu tässä eniten huolettavan se, mihin skeptikko"LAHKOON" ketjun aloittaja Lasse K. kuuluu.
Erinomainen esimerkki jälleen ufouskovaisten ja ns. tavallisten uskovaisten samanlaisesta ajattelutavasta... :-D - TIUKASTI AJATELLEN
usko sinä vaan... kirjoitti:
Sinua, nimimerkki "TIUKASTI AJATELLEN", tuntuu tässä eniten huolettavan se, mihin skeptikko"LAHKOON" ketjun aloittaja Lasse K. kuuluu.
Erinomainen esimerkki jälleen ufouskovaisten ja ns. tavallisten uskovaisten samanlaisesta ajattelutavasta... :-DSinähän aika psykologi olet, kun päättelet heti tuollaista muutamasta lauseesta. On se kumma kun eräät esittävät niin varmoja mielipiteitä vaikka ei ole omakohtaisia havaintoja ufoista.
Taidat vain omaksua asioita joita muut kertovat kirjoisaan faktoina. Ehkäpä se oma mielipide kääntyisi aivan päälaelleen kun sellaisen itse näksi lähietäisyydeltä, kuten minulle on käynyt eräänä varhaisena aamuna.
USKOMISESTA EN TIEDÄ KUN OLEN ITSE HAVAINNUT UFON, JOLLOIN TIEDÄN ETTEI AINAKAAN SE TÄYSIN TUNNISTAMATON LENTOLAITE OLLUT IHMISTEN TEKEMÄ.
Minun ei tarvitse pelkästään uskoa enään asiaan koska tiedän se todeksi, entä sinä? - skeptical mind
TIUKASTI AJATELLEN kirjoitti:
Sinähän aika psykologi olet, kun päättelet heti tuollaista muutamasta lauseesta. On se kumma kun eräät esittävät niin varmoja mielipiteitä vaikka ei ole omakohtaisia havaintoja ufoista.
Taidat vain omaksua asioita joita muut kertovat kirjoisaan faktoina. Ehkäpä se oma mielipide kääntyisi aivan päälaelleen kun sellaisen itse näksi lähietäisyydeltä, kuten minulle on käynyt eräänä varhaisena aamuna.
USKOMISESTA EN TIEDÄ KUN OLEN ITSE HAVAINNUT UFON, JOLLOIN TIEDÄN ETTEI AINAKAAN SE TÄYSIN TUNNISTAMATON LENTOLAITE OLLUT IHMISTEN TEKEMÄ.
Minun ei tarvitse pelkästään uskoa enään asiaan koska tiedän se todeksi, entä sinä?"USKOMISESTA EN TIEDÄ KUN OLEN ITSE HAVAINNUT UFON, JOLLOIN TIEDÄN ETTEI AINAKAAN SE TÄYSIN TUNNISTAMATON LENTOLAITE OLLUT IHMISTEN TEKEMÄ.
Minun ei tarvitse pelkästään uskoa enään asiaan koska tiedän se todeksi, entä sinä? "
No voi hellallettas sentäs! Itsepetos on iisiä. Monet ovat täysin varmoja siitä, että ovat nähneet enkelin tai oman uskontonsa keskeisen hahmon ilmestymisen heille. Toiset taas ovat nähneet kummituksen. On Loch Nessin hirviön nähneitä ja siihen uskovia. Lista on piiiiitkä... - sfasgaeg
TIUKASTI AJATELLEN kirjoitti:
Sinähän aika psykologi olet, kun päättelet heti tuollaista muutamasta lauseesta. On se kumma kun eräät esittävät niin varmoja mielipiteitä vaikka ei ole omakohtaisia havaintoja ufoista.
Minun ei tarvitse pelkästään uskoa enään asiaan koska tiedän se todeksi, entä sinä?Niin siis näkemäsi oli SINULLE täysin tuntematon, mutta ei ehkä jollekin toiselle? Vai väitätkö nähneesi jonkin konkreettisen vempeleen parin metrin päästä ja avaruusoiloita sen mukana?
Hyvin useasti jopa kirkkaat planeetat päätyvät uforaportteihin, koskapa havaitsija ei tunnistanut sinänsä normaalia ja jokavuotista ilmiötä. Ufo havaitsijalle, Jupiter, lentokone, IR-soihtu, pilvi, halo, jne. jne. asiasta enemmän perillä olevalle.
Uskon että olet nähnyt jotakin mitä SINÄ et tunnistanut, mutta se ei tee, saati todista näkemääsi miksikään, miksi sitä itse luulet!
- niin ovat.
Jotkut hullut luulevat vielä tätäkin tapausta ufojen tekemäksi.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=3217
Ei ufoja ole ja nuo jäätyivät kuoliaiksi kuten NL:n virallinen tarina kertoo.- kusta päässä?
jaahah...mitenhän tuo tapaus liittyy yhtään mihinkään?
- nbhvcxcvbn
Ufomiehet ovat todellakin tämän teknisen ajan menninkäisiä. Ei pidä unohtaa sitä, että niitäkin pidettiin täysin todellisina olentoina. Missä ne ovat nyt?
- 2 eri asiaa.5
Uskonnot ovat syntyneet muinaisten huru-ukkojen juttuja paisuttelemalla käyttötarkoitukseen sopivalla tavalla. Käyttötarkoitus on kuri, nuhde, veronkanto, pelko ja nöyryys rangaistuksen uhalla olemattomia "taivaallisia" palkintoja lupaillen (lupaukset jotka eivät maksa kirkolle mitään)
Elikä ehkä pahin valtaapitävien keino ja "salaliitto" ihmiskuntaa vastaan. Saatanallista toimintaa siis.
Ufologia on sen sijaan syntynyt nykyajan ihmisen ymmärryksestä ja havainnoista siitä kuinka valtava maailmankaikkeus on ja kuinka valtavalla todennäköisyydellä siellä on elämää. Tämä tietoisuus kun yhdistetään ufohavaintoihin kaikkialla maailmassa ja vaikutusvaltaisten henkilöiden todistamina niin saadaan mielenkiintoinen tutkimuskohde jolle disinformaatio ja uskonnot eivät voi yhtään mitään. Sori vaan lahkolasset ja muut "skeptikot"- Samaa huttua
Ufouskonnon palvonnan kohteista on tasan yhtä paljon pitävää näyttöä kuin muidenkin uskontojen palvonnan kohteista: ei yhtään mitään.
Pelkkiä puheita ja tarinoita. Sori vaan ilmavoimien pommittamat. - Toiveajattelet
Jaakko Närvän hyväksytty väitöskirja on kiistaton todiste ufouskonnon olemassaolosta. Sen sijaan jonkun koulupudokkaan ja lukemista vaille lääkärin jorinat netissä eivät ole todiste yhtään mistään.
- Ei oo mörköjä olemas
Samaa huttua kirjoitti:
Ufouskonnon palvonnan kohteista on tasan yhtä paljon pitävää näyttöä kuin muidenkin uskontojen palvonnan kohteista: ei yhtään mitään.
Pelkkiä puheita ja tarinoita. Sori vaan ilmavoimien pommittamat.V.i.t.t.u kun ootta hulluja koko sakki. Menkää töihin, käykää vaikka lenkillä, kyllä se siitä aukiaa.
- Vapise Tero!
Lahkolassella raamattu tutajaa kädessä taas kun kuulee totuuksia oikeasta uskonnosta. Jonkun tomaattikauppias Närpäsen jorinat ei liity ufotutkimukseen millään tavalla.
Ja ihan huomautuksena, lahkolasse, minä en ole koskaan esiintynyt lääkärinä enkä ole sellaiseksi haaveillutkaan enkä ole puhunut koskaan ilmavoimien pommituksista.
Sinulla on selvästi ikävä tuota usein mainostamaasi henkilöä koska heität samaa soopaa lähes joka kirjoitukseni perään. Laitappa vaikka linkkiä johonkin kirjoitukseen jossa tuo mainitsemasi henkilö hallusinoi niin voin vaikkapa lukaista ihan uteliaisuudesta että mikä tuota mieltäsi noin kiihottaa siteeraamaan tuota tuntematonta sotilasta!- ufosatuilua
"Jonkun tomaattikauppias Närpäsen jorinat ei liity ufotutkimukseen millään tavalla."
Hyväksytyn väitöskirjan nimittely "jorinaksi" ilmaisee kyllä lahjomattomasti sinun olevan pelkkä katkera koulupudokas, nobody. Toiset ne rustailevat väitöskirjoja ja toiset, niinkuin sinä, eivät tee yhtään mitään. - -nurmio-
"Ja ihan huomautuksena, lahkolasse, minä en ole koskaan esiintynyt lääkärinä enkä ole sellaiseksi haaveillutkaan enkä ole puhunut koskaan ilmavoimien pommituksista.
Sinulla on selvästi ikävä tuota usein mainostamaasi henkilöä koska heität samaa soopaa lähes joka kirjoitukseni perään. Laitappa vaikka linkkiä johonkin kirjoitukseen jossa tuo mainitsemasi henkilö hallusinoi niin voin vaikkapa lukaista ihan uteliaisuudesta että mikä tuota mieltäsi noin kiihottaa siteeraamaan tuota tuntematonta sotilasta! "
Hei, ihan turhaan esität tietämätöntä ja venkoilet. Käytetäänpäs legendaarista hörhölogiikkaa ja nurinniskaista todistustaakkaa: Todistapas ettet ole!
- Fobioihin vetoaminen
Asiaa on auttanut mukavasti Alien-sarja ja Independence Day. Alien-sarjassahan yhdistellään hyönteisen, leijonan ja käärmeen ominaisuuksia samaan olentoon. Hyönteis- leijona- ja käärmefobioihin vetoaminen tehosi myös ennen raamatussa, kun kansaa haluttiin saada pysymään ojennuksessa ja orjamaisella tuulella. Rahaakin tuli aneita kauppaamalla.
- The Masterkäskyttäjä
Yeaah,pelätkää ufoja niin perkeleesti,oikein vainohulluuteen asti.Ufo tulee,ja ufo tappaa.
Ette selviinny ufoista millään...hahhah haa...niitten orjiksi päädytte kuitenkin ,kurjat.
Aina kun näet ufon ,eikun maihin niin nopeasti kuin pääset ja huuda "armoa ,armoa,kiltti ufo ,anna mun elää,anna mun elää,älä tapa,älä tapa".- ufouskovainen1.
Näin se on kuten masterskäskyttäjä sanoo!
UFOt järjesti Jeesuksenkin salamurhan ja tulevat tappamaan ufoihin uskomattomat epäuskoiset väärien Jumalien kumartelijat kauhealla tavalla.
Olen kuullut että heillä on suuret suomuiset kyrvät nanopuvunlahkeissaan eivätkä he epäröi käyttää niitä epäuskoisten rektaaleihin. - OOh
ufouskovainen1. kirjoitti:
Näin se on kuten masterskäskyttäjä sanoo!
UFOt järjesti Jeesuksenkin salamurhan ja tulevat tappamaan ufoihin uskomattomat epäuskoiset väärien Jumalien kumartelijat kauhealla tavalla.
Olen kuullut että heillä on suuret suomuiset kyrvät nanopuvunlahkeissaan eivätkä he epäröi käyttää niitä epäuskoisten rektaaleihin.Tulevatko Suuretjormat hameissaan??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492