... tuntuu että miestä ei kiinnosta mikään, on ollut mulla hermot tosi tiukalla ja itkettää herkästi epäilen masennusta mutta mieheltä ei saa ymmärrystä kerran kysy pitäskö sun hankkia apua. nyt mies on isyyslomalla ja hokee että se on lomalla että voi pelata tietokoneella ja ottaa rennosti mutta milloin äidillä on tollasta lomaa äitiysloman aikana? ei koskaan, lasta hoidettava 24/7 mutta tuntuu että mies ei ajattele asioita samallatavalla kuin minä että isyyslomalla vois olla apuna monessa asiassa että myös minä saisin taukoa 4kk ikäisestä pojasta. oli myös pettymys kun eilen mies pelasi tietokoneella ja poika kääntyi ekaa kertaa selältä mahallee niin mies vain vilkaisi ja jatkoi pelaamista. olen muutenkin yksinäinen kun ei ole kavereita ja yksin kotona aikaani kulutan ja miehestäkään ei ole seuraksi saatika että ymmärtäisi mun tilannetta, näkeehän mies kuitekin päivittäin työkavereita ja on juttu seuraa mutta itellä ei ole. en vain enää keksi miten saisin miehen ymmärtämään asioita kun ei keskustelemisesta tule mitään ja mies on meinannu katkasta suhteen pari kertaa kun ei jaksa katella mun kiukuttelua, oon vaa niin väsyny monee asiaa että oon ihan eksynyt omassa elämässä. osaisko kukaan kertoa auttavia asioita?:)
mitä tehdä kun...
6
133
Vastaukset
- mk
LAita se meis hoitamaan sitä lasta koska sitä varten se isyysloma on että auttaa piolisoaan lapsen hoidossa eikä sitä varten että ottaa rennosti ja puoliso hoitaa lasta kokoajan. Teeppä niin että ilmoitat miehellesi että menen nyt lenkille ja hänen vuoronsa hoitaa lasta parituntia niin asia selviää nopeasti onko mies kiinnostunut lapsen hoidosta ollenkaan vaan meneekö ihan paniikkiin. Laita se mies ottamaan vastuu lapsesta ja sen hoidosta.
Kyllä mies hoitaa lasta jos eriksee sanoo tai jos oon menossa käymää jossain kun kotonaki joutuu eriksee sanoo että menee vaihtaa vaipan tai hyssyttää vauvaa ku se itkee ku tuntuu et aina kun vauva itkee on mun tehtävä mennä hyssyttää.
- hljljkökjjhh
Alapa äkkiä kouluttaa miestäsi, kyllä siitä ihan hyvä isä voi vielä tulla. Älä ota lapsesta kaikkea vastuuta yksin itsellesi. Kaikesta päätellen miehesi on juntti, etkö huomannut tätä, ennen lapsentekoa?
Apua tarvitset, mutta masennuksen hoitoon olisi parasta, ettet turvaudu ensimmäisenä lääkäriin ja pillereihin, vaan harrastaisit jotain mistä nautit. Jos sinua piristäisi esim. kavereiden kanssa kahvilassa istumista pari tuntia viikossa, niin ota tuo aika itsellesi.
Nelikuinen vauva pärjää ihan takuulla tuon ajan isänsä kanssa ihan mainiosti. Jos tuntuu, että jätät vauvan heitteille, jos hän jää isän kanssa, otat vauvan mukaan. Jälkimmäisessä tapauksessa, harkitse jatkatko elämääsi yhdessä lapsen isän kanssa.
Kiukuttelu ei kannata, vaan yritä saada asiallista keskustelua aikaan. Jos sen seurauksena mies haluaa katkaista suhteenne, niin parempi sinulle että pääset hänestä eroon mahdollisimman aikasessa vaiheessa. Miehelläsi aikuiseksi kasvaminen on selvästi vielä kesken ja hän näyttää tulleen isäksi liian nuorena ja keskenkasvuisena.siis ensimmäisenä unohin kertoa miehen iän eli on 27v eli ei pitäis olla mikään kakara enää. enemmin se on toisin päin menny jos mulla on paha olla niin mies kerranki kysy että oonko liian nuori äidiksi mutta ei se ikää kato jos on paska olla, on mua vanhempiaki kenellä sama tilanne. sen olen joo huomannut että mies on todella hiljanen ja mä taas tarviin juttu seuraa ja meillä miehen kans on menneisyyski ihan ääri päistä. miehelle sanonki että mä en mitään masennus nappeja ota koska mulla masennusta aina välillä jos oon yksin kotona tai muuten vaan harmittaa ja sit ku meen ihmisten ilmoille ja on juttu seuraa niin elämä taas hymyilee mutta noita kavereita ei pahemmin oo ja ne muutamatki mitä on niin niillä on omia terveydellisiä huolia ni en viiti niitä huolestuttaa. eilen oli tilanne kun mies halusi pestä kädet ja vauva oli sylissä niin laski vauvan ruoka pöydälle ihmettelin miks mies hokee ei, ei ,ei.. juuri vauva oppinut kääntymään mahallee ni eikö se siinä pöydällä alkanu kääntymää ja säikähin pikkasen ku kuka idiootti laittaa lapsen pöydälle edes hetkeks jos osaa jo kääntyä olis laittanu vaikka lattialle mut ei, mies sanoo monee asiaa et mitä väliä vaikka ei ollut turha asia mistä mäkätin tuntuu tosi turhauttavalta sanoo eriksee joka asiasta. en tiiä uskallanko jättää edes poikaa isänsä kanssa jos vaikka tiputtaa sen jostain esim pöydältä..? mulla on todella herkät hermot ja nyt kun mies ei edes tue asioissa saatika näytä että olis kiinostunu niin hermot vaa kiristyy kun ei ole ketään tukena asioissa.
- hdakjdjkd
maalainen_90 kirjoitti:
siis ensimmäisenä unohin kertoa miehen iän eli on 27v eli ei pitäis olla mikään kakara enää. enemmin se on toisin päin menny jos mulla on paha olla niin mies kerranki kysy että oonko liian nuori äidiksi mutta ei se ikää kato jos on paska olla, on mua vanhempiaki kenellä sama tilanne. sen olen joo huomannut että mies on todella hiljanen ja mä taas tarviin juttu seuraa ja meillä miehen kans on menneisyyski ihan ääri päistä. miehelle sanonki että mä en mitään masennus nappeja ota koska mulla masennusta aina välillä jos oon yksin kotona tai muuten vaan harmittaa ja sit ku meen ihmisten ilmoille ja on juttu seuraa niin elämä taas hymyilee mutta noita kavereita ei pahemmin oo ja ne muutamatki mitä on niin niillä on omia terveydellisiä huolia ni en viiti niitä huolestuttaa. eilen oli tilanne kun mies halusi pestä kädet ja vauva oli sylissä niin laski vauvan ruoka pöydälle ihmettelin miks mies hokee ei, ei ,ei.. juuri vauva oppinut kääntymään mahallee ni eikö se siinä pöydällä alkanu kääntymää ja säikähin pikkasen ku kuka idiootti laittaa lapsen pöydälle edes hetkeks jos osaa jo kääntyä olis laittanu vaikka lattialle mut ei, mies sanoo monee asiaa et mitä väliä vaikka ei ollut turha asia mistä mäkätin tuntuu tosi turhauttavalta sanoo eriksee joka asiasta. en tiiä uskallanko jättää edes poikaa isänsä kanssa jos vaikka tiputtaa sen jostain esim pöydältä..? mulla on todella herkät hermot ja nyt kun mies ei edes tue asioissa saatika näytä että olis kiinostunu niin hermot vaa kiristyy kun ei ole ketään tukena asioissa.
Ei kaikki miehet ole 27-vuotiaanakaan vielä kypsiä isäksi. Tuollainen asia, että hän laski 4 kuisen pöydälle johtui vaan siitä, että hän on ollut lapsen kanssa liian vähän, eikä tajua, että tuon ikäinen jo kääntyilee ja jotkut jopa aloittelee ryömimistä. Yritä levätä silloin kun lapsi on päiväunilla. Hermot kiristyy, jos on väsynyt.
en tiiä joo mut kyllä sillä oli tiedossa että lapsi jo kääntyilee ja omia aivoja käyttämäl pääsee pitkälle. aika moni asia kun mies hoitaa lasta ni pyytää mua aina avuks ku oon täs kotona tuntuu et se ei ite selviytyis ollenkaa jos tulee jotain mutkia matkaa tai jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh922205Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1541820- 1731343
- 233826
- 65764
- 62749
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591