Riitaa kannabiksesta

lopenkyllästynyt

Asun yhdessä poikaystäväni kanssa, joka on pari vuotta käyttänyt kannabista. Hyväksyn asian, vaikka nykyään käyttö on viikottaista, mikä mielestäni on liikaa, koska rajansa kaikella.

En kuitenkaan hyväksy sitä, että meillä kotona poltetaan. Aiemmin tänne on tullut poikaystävän kavereita ja he ovat yhdessä polttaneet sisällä. Haju kulkeutuu rappukäytävään ja ikkunasta ulos, ja jos naapuri haluaa olla vittumainen, niin mikä estää häntä ilmoittamasta asiasta virkavallalle. Kiinnijääminen ei ole ainut huolenaiheeni, sillä en myöskään kestä sitä hajua, joka tarttuu esimerkiksi verhoihin ja petivaatteisiin, koska useimmiten kannabikseen on sekoitettu myös tupakkaa.

Toinen asia, mistä riitelemme on se, että saako hän säilyttää bongia kotonaan. Minä en sitä tänne halua, koska meillä on sille säilytystilaa ainoastaan vaatekaapissa tai keittiön kaapeissa. En kumminkaan halua sitä kumpaankaan paikkaan haisemaan.

Näistä asioista siis meillä tapellaan ja en tiedä, kummanko tässä pitäisi joustaa. Ihan vituttaa tulla illalla töistä kotiin, kun rappukäytävässä leijailee tuttu haju, mikä tuleekin omasta kodista. Muutenkin ärsyttää, kun kannabiksesta on tullut apu jokaiseen vaivaan: jos särkee päätä, niin pitää polttaa... jos vituttaa, niin pitää polttaa... jos työt ahdistaa, niin pitää polttaa... tuosta ihmeaineesta kun on hyötyä kaikkeen!

36

2303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadonneen veli

Olen ehkä vanhoillinen ja vanha, mutta kannabis on laiton huumausaine. Voi olla, että se on terveellisempää kuin alkoholi, mutta silti se on laitonta. Ystäväpiirissäni on surullisia kohtaloita tahoista, jotka ajautuivat pikkuhiljaa lain väärälle puolelle. Toisille kävi huonommin kuin toisille. Esimerkiksi huumausaineet, lääkkeet yms. veivät veljeni mennessään. Meni perhe, ystävät ja muut läheiset. Äitimme perunkirjoituksia varten etsin veljeäni lähes puoli vuotta. Poliisilta kysellessä he vain totesivat, että jos löydät kerro heillekin. Olisi ollut kuulemma muutama asia selvitettävänä. Tästä on kahdeksan vuotta. En tiedä onko veljeni hengissä vai ei, mutta olisi mukava tavata...

Potki äijä pihalle ennen kuin tuhoaa sinunkin elämäsi.

• ma

Pönkitä itsetuntoasi tyhmillä selityksilläsi.

• viina on pahin

Mun entisistä kavereista kolme teki itsarin, neljä kuoli, kolme hukkui, osa on hoidossa ja viisi vielä jatkaa dokaamista.
        Viina on ihmisten pahin vihollinen. Mun kavereista 15 vei viina mennessään.

Kannabiksen käytön takia kolme istuu vankilassa,eikä yhtään ole kuollut, eikä joutunut psykoosiin.

• lähimuisti pätkii
        viina on pahin kirjoitti:

Mun entisistä kavereista kolme teki itsarin, neljä kuoli, kolme hukkui, osa on hoidossa ja viisi vielä jatkaa dokaamista.
        Viina on ihmisten pahin vihollinen. Mun kavereista 15 vei viina mennessään.

Kannabiksen käytön takia kolme istuu vankilassa,eikä yhtään ole kuollut, eikä joutunut psykoosiin.

Joo ei ole helpoa selvitä hengissä rikollispiireistä. Kannabisella niistä sitten selviää, eikun joutuu linnaan, eikun jotain ny en muista

• 40v. pilves,täysillä
        lähimuisti pätkii kirjoitti:

Joo ei ole helpoa selvitä hengissä rikollispiireistä. Kannabisella niistä sitten selviää, eikun joutuu linnaan, eikun jotain ny en muista

Muijalla pätkii tosi pahasti vaikka ei polta pilvee,itse saan aina muistuttaa, etkö muista, sehän on täällä tai kysy multa mikä on kateissa ja varmasti muistini pelaa.

On varmaan yksilöllistä kuka muistaa ja kuka ei. Toisilla on valikoiva muisti ja toiset muistaa kaiken. Ei pidä kannabista syyttää muistamattomuudesta, siihen on jokin toinen syy.

• 3+11

Viikottainen käyttö on ongelma jos niin haluat. Ehkä miehesi suostuisi vähän pidempään taukoon, sanotaan vaikka nyt kuukausi, kun kerrot miltä asia sinusta tuntuu. Voitte myös sopia, että arkipäivisin ei päihteeseen kosketa.

Kannattaa myös oikeasti olla vähän varovainen tuommoisissa asioissa. Ei se vaadi kuin pikkaisen huonomman päivän naapurilta, niin setä sininen saattaa olla ovenne takana. Häpeäähän tuosta lähinnä seuraa, mutta silti.

Bongin säilytyksestä: pitäkää vesipiippunne puhtaana niin ei tuoksu. Vaikea sitä on muuaallakaan muuten säilyttää.

• mun neuvo sulle

Huumeista ei tule mitään muuta kuin ongelmia. jos poliisit saa tietää et teillä sitä poltetaan niin sinuakin syytetään huumausaineiden hallussa pidosta. Mikä estää sun poikaystävääsi syyttämästä sua ja sanomaan et sinä ne aineet omistat.? Joko hyväksyt asian tai jätät sellasen miehen koska loppujen lopuksi siitä ei koidu mitään hyvää sulle

• ap

Sen bongin puhdistus jäisi minun vastuulle ja en todellakaan ala sitä putsailemaan joka kerran jälkeen, kun en edes käytä.

Ärsyttää sekin, että jos niin mukavasti sattuisi, että naapuri ilmottaisi poliiseille ja poliiseja edes jonkun verran kiinnostaisi, niin olisin itsekin syyllinen. Minun puolesta kuka tahansa saa käyttää mitä tahansa huumausaineita, mutta tämä on kumminkin myös minun koti.

Terveisin
      Sama kukkahattutäti

• ei kiitos hörhöille!

sinuna häätäisin ns"poikaystävän" pihalle bongeineen ja huumeineen ja sanoisin että takaisin ei ole tulemista!
        mitä hittoa sä edes teet tollaisen säälittävän otuksen kanssa jota ei voi edes mieheksi kutsua!?
        mä en kattelis päivääkään tollaista menoa, oli kyse alkoholistista tai narkkarista(joihinka en edes suostu sekaantumaan).

pistä jätkä pihalle ja ala rakentamaan elämääsi uusille paremmille kantimille ja kehitä itsetuntoasi vahvemmaksi, ehkä itsetunnon vahvistamisen kautta alat ymmärtämään mitä SINÄ haluat parisuhteelta ja minkälaisen kumppanin SINÄ haluat.
        narkkari on narkkari vaikka voissa paistaisi samaten kuin alkoholisti. heille tulee aina ensimmäisenä se "nautintoaine", et tule koskaan olemaan varsinaisesti tärkeä ihminen narkkarille tai alkoholistille.

tee itsellesi palvelus ja pistä jätkä pihalle ja aloita itse uusi elämä, koska tuon hörhön kanssa elämisestä ei hyvää seuraa.

• jopas jotain

Tuskin on apua vitutukseen, ahdistukseen ja työkiireisiin kannabiksen poltosta. Se aiheuttaa riippuvuutta ja se on se riittävin syy. Siitä en tiiä onko se fyysistä, mutta takuuvarmasti psyykkistä. Mulla on sukulainen jolla meni pönttö sekaisin kannabiksesta, ja hän joutui turvautumaan lääkärikäyntiin ja psyykelääkkeisiin. Pääsi eroon. Nosta kunnon rähinä että menee perille, mulla on se tyyli, ihmiset ei usko jos sovittelee tai kiltisti sanoo.

• vbzcbzz<bvz

Olihan se pilvi kiva juttu vielä pari vuotta sitten ja paljon sitä kuluikin ja pitkän aikaa. Enhän minä ollenkaan aavistanut, että juuri minä saattaisin saada siitä skitsofreenikon paperit. Olinhan pystynyt poltella viikottain jo monta kuukautta. Hauskaa oli...sehän oli meidän elämäntapamme. Istuimme ja puhuimme muka syntyjä syviä. Eihämme mistää mitää tiedetty. Luultiin vaan saavamme selkeyttä asioihin...vit*t. Ensin akuuttiin psykoosiin ja siitä kun ei ymmärtänyt syyttää muuta kuin omaa päätään...

Sanokoot ihmiset mitä haluavat sen turvallisuudesta. Alkoholi ei kuitenkaan tee sinusta tällaista hullua, etkä voi olla varma, jos suvussasi onkin skitsofreniaa. Ei vanhemmat sitä kerro ajatellen sen saavan sinut pysymään poissa laittomuuksista.

Ei liity otsikkoon, mutta tahdoin vain kertoa.

• mun faija

Niin, eihän viinakaan sovi jokaiselle, faijakin kuoli siihen.

• Pubi

Pari kaveria pajautteli kuulansa pysyvästi jumiin. Psykoosi toiselle, toinen ajautui sekakäyttäjäksi ja subuissaan tappoi itsensä. Rehupäistä tulee fleguja, saamattomia ja hitaita.Ennenpitkään mikä tahansa syy kelpaa tekosyyksi piipun rappaamiseen.Jos et halua katella vetelää narisijaa kämpilläs niin pistä ukko kulkemaan.

• Mari tuli ja jäi

Niin se on että kaikki jotka käyttävät kannabista ovat alttiimpia kuin muut joutumaan psykoosiin. Siis lähes tulkoon kaikki polttejijat ovat psykoosissa. Se ei vain mene niin. Psykoosia esiintyy myös niissä ihmisissä, jotka eivät ole koskaan piipunvarressa roikkuneet. Tässähän on kysymys huumepolitiikasta. Syyllistetään kannabiksen käyttäjät, koska pilven poltto on kriminalisoitu.

Tänne kirjoittelee ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä kannabiksen käytöstä. On vain luettu erinäisiä mielipiteitä aiheesta ja reppanoita ihmiskohtaloita. Kyse on markkinoinnista. Kun käydään ostamassa pilvee, niin on tarjolla paljon muutakin, vielä kovempaa ainetta. Tämä on se pointti psykoosiin.

Eihän kaikista kaljankittaajistakaan tule alkoholisteja, kuten ei kaikista pilvenpolttelijoista tule narkkiksia. Jos kaljankittaajille sanotaan, ettei ole kaljaa, mutta viinaa olisi, sehän kolahtaa paremmin ja määrä on pienempi, jeee. Siitä ei ole enää pitkä matka alkkikseksi.

Se, että kuka saa psykoosin mistäkin käyttämästään aineesta ei ole valittavissa. Kuitenkin kansalle iskostetaan mieliin, "kannabis on syypää".

Näinhän se on, että kaikkea mitä ei hallita pitää syyllistää jo varmuuden vuoksi. Varsinkin jos sen laki kieltää. Tuo varsin vanhoillista ajattelua sanoipa kuka mitä hyvänsä.

Omakohtaisena kokemuksena kerron pilvenpolton tuoneen elämääni terveen ajattelun. En syyllistä koskaan ketään. Olen luova kyvyiltäni, pidän perheeni koossa ja tuon elatuksen. On oma turvallinen koti ja hyvä on ollut lasten kasvaa. Ennen ja nykyäänkin polttelen 7kk vuodesta aamusta iltaan jo 40 vuoden ajan.
        Ahaa, nyt moni ajattelee onpa poika polttanut paljon rahaa joka on perheeltä pois.

Väärin. Tuskin poikavuosien jälkeen olen laittanut latiakaan pilvenpolttoon, Minähän en diilareita elätä, enkä halua olla missään tekemisessä niiden kanssa. Ja miksi?

Ensinnäkään en halua poliisien silmätikuksi ja toiseksi olen oppinut kasvattamaan kaikki poltettavani itse, ilman että kellään sivullisella olisi siitä vihiä.

Paljon puhutaan että kannabiksesta saisi vieroitusoireita. Se on pelkkää pötyä ainakin omakohtaisella kokemuksella. Jos ja kun poltan 7kk putkeen ei ole mitään vaikeutta olla ilman seuraavaa 5:ttä kuukautta. Että se siitä riippuvuudesta.

Sanon vielä että seksikin on paljon nauttivampaa ja haluaa useammin ja useammin. Se että hihitellään nurkissa ja on makeanhimoa kuuluu kenties ensikertalaisille, jotka eivät vielä osaa nauttia olotilastaan sellaisena kun sen pitäisi olla.

Tässä oli teille tossukoille faktaa ja imeskeltävää. Syyllistäkää vaan kannabis, tuo miedompi huume kuin alkoholi.

• ?
        Mari tuli ja jäi kirjoitti:

Niin se on että kaikki jotka käyttävät kannabista ovat alttiimpia kuin muut joutumaan psykoosiin. Siis lähes tulkoon kaikki polttejijat ovat psykoosissa. Se ei vain mene niin. Psykoosia esiintyy myös niissä ihmisissä, jotka eivät ole koskaan piipunvarressa roikkuneet. Tässähän on kysymys huumepolitiikasta. Syyllistetään kannabiksen käyttäjät, koska pilven poltto on kriminalisoitu.

Tänne kirjoittelee ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä kannabiksen käytöstä. On vain luettu erinäisiä mielipiteitä aiheesta ja reppanoita ihmiskohtaloita. Kyse on markkinoinnista. Kun käydään ostamassa pilvee, niin on tarjolla paljon muutakin, vielä kovempaa ainetta. Tämä on se pointti psykoosiin.

Eihän kaikista kaljankittaajistakaan tule alkoholisteja, kuten ei kaikista pilvenpolttelijoista tule narkkiksia. Jos kaljankittaajille sanotaan, ettei ole kaljaa, mutta viinaa olisi, sehän kolahtaa paremmin ja määrä on pienempi, jeee. Siitä ei ole enää pitkä matka alkkikseksi.

Se, että kuka saa psykoosin mistäkin käyttämästään aineesta ei ole valittavissa. Kuitenkin kansalle iskostetaan mieliin, "kannabis on syypää".

Näinhän se on, että kaikkea mitä ei hallita pitää syyllistää jo varmuuden vuoksi. Varsinkin jos sen laki kieltää. Tuo varsin vanhoillista ajattelua sanoipa kuka mitä hyvänsä.

Omakohtaisena kokemuksena kerron pilvenpolton tuoneen elämääni terveen ajattelun. En syyllistä koskaan ketään. Olen luova kyvyiltäni, pidän perheeni koossa ja tuon elatuksen. On oma turvallinen koti ja hyvä on ollut lasten kasvaa. Ennen ja nykyäänkin polttelen 7kk vuodesta aamusta iltaan jo 40 vuoden ajan.
        Ahaa, nyt moni ajattelee onpa poika polttanut paljon rahaa joka on perheeltä pois.

Väärin. Tuskin poikavuosien jälkeen olen laittanut latiakaan pilvenpolttoon, Minähän en diilareita elätä, enkä halua olla missään tekemisessä niiden kanssa. Ja miksi?

Ensinnäkään en halua poliisien silmätikuksi ja toiseksi olen oppinut kasvattamaan kaikki poltettavani itse, ilman että kellään sivullisella olisi siitä vihiä.

Paljon puhutaan että kannabiksesta saisi vieroitusoireita. Se on pelkkää pötyä ainakin omakohtaisella kokemuksella. Jos ja kun poltan 7kk putkeen ei ole mitään vaikeutta olla ilman seuraavaa 5:ttä kuukautta. Että se siitä riippuvuudesta.

Sanon vielä että seksikin on paljon nauttivampaa ja haluaa useammin ja useammin. Se että hihitellään nurkissa ja on makeanhimoa kuuluu kenties ensikertalaisille, jotka eivät vielä osaa nauttia olotilastaan sellaisena kun sen pitäisi olla.

Tässä oli teille tossukoille faktaa ja imeskeltävää. Syyllistäkää vaan kannabis, tuo miedompi huume kuin alkoholi.

Niin herää kysymys , ollakko vai ei olla?

• 1+1ompi kaksi

erilaisten ihmisten kanssa keskustellessani ja näiden seurassa ollessani en ole vielä kertaakaan nähnyt kenenkään menevän spykoosiin tai muutenkaan kärsineen kannabiksen polttelusta... tietty jokainen on erilainen että aijemmin kerrotus voivat olla niitä harvoja joille on sattunut heikommin käymään tai sitten joku muu sekottanut nupin. Ainoa miinus mitä oon huomannut niin se on a laitonta ilman reseptiä ja b siinä meinaa kuolla nauruun.

Kannabis lääkeaineena toimii moneen sairauteen ja tämä on ihan virallisesti tutkittukkin eikä kukkahattu tätien juttuja. Kyllä siitä myöskin Spyykkistä apua on, helpottaa esim masennusta, vitutusta etc. pahemmin masennuslääkkeisiin voi jäädä koukkuun. Se että on 24/7 hihittelemässä niin okei silloin menee jo yli. Annostelu on vähän niiku alkoholin kanssa siinäkin liika on liikaa. Pari sauna kaljaa/grammallista on se sopiva vkl annos. Se että vetää kolme lavaa/kilon ni se on liikaa.

• minävainen.

Oma poikaystäväni pajauttelee myös.. Tällä hetkellä päivittäin, toisinaan voi olla viikko tai kaksikin taukoa, mutta käytännössä aina kun "saatavilla".. Tiedän miltä susta tuntuu.

Tai itselläni oikeastaan on alkanut tuntumaan, että jään täysin pajan ja kavereiden varjoon jopa.

Vaikka tuo päihteenä vaikuttaa melko harmittomalta, niin eihän se pidemmän päälle takuulla hyvää tee.

Anna poikaystäväsi tehdä omat päätöksensä, mutta tee myös itse rohkeasti omasi :) ... Hyväpä minä olen neuvomaan, kun itse samanlaisessa lirissä

• Alkoako mielummin

Olisiko kivempaa jos vetäis viinaa joka päivä. Meillä kaikilla on olemassa jokin riippuvuus, eikä siitä pääse kukaan irti.

• .. .

tuo on kiristystä

• marissa on voima
        .. . kirjoitti:

tuo on kiristystä

Niin tietämöttömälle se on kiristystä.
        Varsinkin kun on silmälaput, ettei näe missä mennään.
        Parempi sinunkin olisi laittaa lääkitys kohdalleen tai alkamaan ajattelemaan realisesti.

• porua tyhjästä
        .. . kirjoitti:

tuo on kiristystä

Niinhän sen voi ilmaista, "tuo on kiristystä" Vaan ei ilmene mistä se on kiristystä.
        Montako kertaa laitat pikkurahat marketissa käynnin jälkeen pelikoneeseen, etkä todellakaan voi voittaa pitkällä tähtäimellä. Olet riippuvainen vaikka et sitä itse tiedostakkaan.

Vuoden aikana laittamasi kolikot peliautomaattiin tekevät huikean summan, et kuitenkaan tiedosta sen määrää, sillä nehän jäivät ruokaostoksista "yli " eikä niitä lasketa ja onhan siinä minimaalinen mahdollisuus voittaa joka sadas kerta.

Vuositasolla tappiota kertyy helposti keskipalkkaisen kuukausiansion verran. Riippuen pelihimosta.

Mitä muuta voisit rahalla tehdä ?
        Viettää perheesi kanssa pitkän loman aurinkorannalla, yms.''

Toiset laittaa pikkukolikot automaattiin, hakee pari pulloa suomiviinaa perjantaina,rähisee kännissä kotona. Mulkku ei ota eteen, kärsii krapulasta ja morkkisesta jälkeenpäin. Miettii menetettyä aikaa, kun ei muista mitään.

Kunnon viherpiipertäjä ei pelaa, polttaa parit jointit kotikasvatettua. Nai suurella mielihyvällä partnerinsa kanssa. Ei kärsi krapulaa, ei morkkista ja on kuin villi varsa seuraavana aamuna.

• vapaa-

Ei todellakaan ole kaikilla riippuvuuksia.

• se politiikka

Poikaystäväsi on ilmeisen nuori kuin itse lopen kyllästynytkin. Tuolla iällä ja vähäisen kannabiksenpolton historialla esiintyy juuri kuvailemisiasi ongelmia.

Olkoon piippu minkälainen tahansa, minkä niminen tahansa, niin se valitettavasti haisee, eikä tuoksu. On tosiaan väärin, että poltellaan sisätiloissa ja savut jäävät sisälle, kulkeutuvat rappuun. Onko siis tosiaan aikomus jäädä polttelusta kiinni ?

Jos polttaa, niin polttakoon liesituulettiminen alla tai vaihtoehtoisesti ulkona, edes ikkunalla, jolloin savu ei tunkeudu sisätiloihin.

Parempi olisi jättää piiput rauhaan ja esim polttaa aine sätkässä, jolloin ei jälkihajuja tarvi kenenkään sietää.

Kyllä naapurit huomaavat ennenpitkään, ettei asunnosta tulekaan ruuan tuoksua vaan jotain muuta joka voi virkavaltaa kiinnostaa.

Tyhmähän poikakaverisi on ja varsin ajattelematon. Mutta mielummin kuitenkin pilveä kun viinaa, vaikka kannabiksen käyttö onkin kiellettyä poliittisilla päätöksillä.

Valitettavasti elämme sitä sulkeutunutta sukupolvea joka kieltää kaiken tuntemattoman ja on vain poliitikkojen sanojen uskottavissa. Siis automaattisesti pilvenpolttajasta tulee narkomaani ja kuolee ennen keski-ikää ja sitä ennen saa aikaan "tartunnan" meidän suomalaisten nuorisoon jne.

• mieti nyt vähän viel

Pitääkö meidän "sulkeutuneen sukupolven" hyväksyä kannabis. Mielestäni ei sillä se on lain mukaan huumausaine jonka takia voi joutua poliisien haaviin. Huumeiden käyttäjän ovat minimaalinen väestöryhmä joka ei kykene saamaan ääntään kuuluviin ja toisaalta ihan hyvä niin. Kannabisen polttajien mielestä kannabiksen käyttö automaattisesti pelastaa kaikelta pahalta, kuten humaltumiselta ja väkivallalta. Kannabiksessa poltetaan pää sekaisin ja ainetta ostetaan pääasiassa väkivaltaisilta rikollisrymittymiltä.

• Kyllä olen miettinyt
        mieti nyt vähän viel kirjoitti:

Pitääkö meidän "sulkeutuneen sukupolven" hyväksyä kannabis. Mielestäni ei sillä se on lain mukaan huumausaine jonka takia voi joutua poliisien haaviin. Huumeiden käyttäjän ovat minimaalinen väestöryhmä joka ei kykene saamaan ääntään kuuluviin ja toisaalta ihan hyvä niin. Kannabisen polttajien mielestä kannabiksen käyttö automaattisesti pelastaa kaikelta pahalta, kuten humaltumiselta ja väkivallalta. Kannabiksessa poltetaan pää sekaisin ja ainetta ostetaan pääasiassa väkivaltaisilta rikollisrymittymiltä.

Olet varsin oikeassa: Kannabis ostetaan "rikollisilta". Pois pyyhittäneen väkivalta, josta kirjoittajalla ei todellakaan ole omakohtaisia kokemuksia, vaan se on opittu amerikkalaisista väkivalta leffoista, siis ei ole kuin "musta tuntuu oletus".

Sun näkemys että kannabiksen poltto pelastaa kaikelta pahalta yms. Sulla ei todellakaan ole tietoa kyseisestä nautintoaineesta.

Parasta on vetää pää täyteen ja vähemmän täyteen alkoholista.
        Parasta vetää akkaa turpaan ja vittuilla sille muuten vaan.

Ainoa miinus pointti on kannabiksen laittomuus, joka aikojen saatossa tulee vielä muuttumaan, kunhan toi vanha polvi saadaan maan multiin ja uudet tuulet alkavat puhaltamaan.

• mun analyysi

Min mielipide on et poikaystäväs o idiootti.Huumeista ei koidu ikinä mitään hyvää ja jos olet fiksu niin hankkiudut eroon poikaystävästäsi heti ja niistä huume vehkeistä kotoasi.

• musta tuntuu

Niin jätä heti keskarit ja viinit ja viinat, koska niistä ei koidu ikinä mitään hyvää ja jos olet fiksu tutustu vaihtoehtoisiin päihteisiin jos on päihteisiin tarvetta.

• järki käteen

Kannabiksen polttajat ovat yleensä kireitä oman näkemyksensä kannattajia, mikä on tietekin pääasiallisesti se että minähän poltan missä vaan ja koska vaan. Viis muista kun maailman on muututtava niin että polttelu helpottuisi. Ihan sama asia kuin olisi kännissä ja vetäisi normaali tupakkaa siellä missä lystää ja vielä haluaisi säilyttää tuhkakuppia tiskikaapissa.

• Lavazza

Mun mielestä sillä, onko käyttö yleisesti hyväksyttävä tai edes laillinen asia vai ei, ei ole väliä. Vain sillä hyväksytkö sinä sen ja missä muodossa on väliä. Sun pitää päättää onko asia ns. deal breaker sinulle ja toimia sen mukaan. Jos kerran yhdessä asutte, niin kyllä sun poikaystävän pitäisi kunnioittaa myös sitä millaisessa kodissa sinä haluat asua. Eli selkeät pelisäännöt kehiin ja niiden noudattamatta jättäminen on sitten se "rikos".

Ajatellaan vaikka seksiriippuvuuttua, no seksin harrastaminen ei taatusti ole laitonta, mutta ihan varmasti siitä koituva kipu parisuhteessa on hirvittävä. Mun mielestä pointtina ei ole riippuvuuden kohde, vaan se riippuvaisuus siinä ihmisessä itsessään. Toisin sanoen, missä mättää?

Omakohtaisesti voin todeta, että mikään ei auta ennen kuin henkilö itse haluaa asialle jotain tehdä. Joillekin se on ongelma, joillekin ei. Joillekin se aiheuttaa mielenterveyden häiriöitä, joillekin ei. Mutta kyllä parisuhteessa pitäisi pystyä asioista sopimaan ja tarvittaessa myös tehdä kompromisseja. Tai sitten ei, mutta siitä tulee sitten vain riitaa riidan perään ja todennäköisesti suhde päättyy.

Riippuvuuden taustalla on yleensä aina jotain häikkää "sielun elämässä", ihmiset yrittävät riippuvuuksien avulla paeta jotain mitä ei haluta itsessä kohdata. Näin ainakin omalla kohdallani... sinuna siis puhuisin poikkiselle järkeä tästä näkökulmasta, en mistään "drugs are bad, drugs are bad" näkökulmasta, koska kuten tiedämme, sillä ei yleensä budittelijoihin ole mitään vaikutusta. Toivottavasti onnistutte löytämään yhteisen sävelen ja homma pysyy hallinnassa!

• riippuu

Me kaikki, myös sinä olet riippuvainen jostakin. Joko tiedostat sen tai et.
        Siis sinäkin olet riippuvainen.

• Lavazza
        riippuu kirjoitti:

Me kaikki, myös sinä olet riippuvainen jostakin. Joko tiedostat sen tai et.
        Siis sinäkin olet riippuvainen.

Hah hah, salli mun nauraa! En kai tuolla tavalla kirjoittaisi, jos en tietäisi mistä puhun vittu. Olen itse kannabisriippuvainen ihminen, ollut jo monta vuotta. Tosin tällä hetkellä "kuivumassa", koska asialle oli pakko tehdä jotain. Ei minua vittu kiinnosta mitkään lait tai kenenkään muun lässytys siitä, miten huumeet on niin kamalia, varsinkaan jos ei itseltä löydy minkään päihteen käyttökokemusta.

Mulle se homman pointti on ollut siinä, että mulla on riippuvainen tapa suhtautua päihteisiin ja että se karkasi mulla käsistä. Olen joutunut työstämään syytä siihen, miksi näin. Ja ihan itsestä se on löytynyt.

Edellisen perustelu "kaikki on riippuvaisia jostakin" on täysin perseestä siinä mielessä, että jos saivartelemaan lähdetään niin, joo, olen riippuvainen muista ihmisistä mun elämässä (täysin yksin ei kukaan pärjää), olen riippuvainen ravinnosta (kukaan ei pysy hengissä syömättä) jne. Se koko homman pointti oli juuri siinä, että olisi hyvä tiedostaa se syy sille riippuvuudelle, niin omaa (tai tässä tapauksessa AP:n poikaystävän) käyttöä voisi ehkä alkaa ymmärtää vähän paremmin ja jos sitten omalla kohdalla niin parhaaksi katsoo, voi tehdä asialle jotain. Itse.

Ei mistään asiasta tai päihteestä pitäisi tulla isäntää talossa (omassa kehossa tai mielessä), jolloin käyttäjää viedään kuin pässiä narussa. Päihde sinänsä ei ole se ongelma, olipa se mitä tahansa (viina, laittomat huumeet, lailliset lääkkeet tms.- kaikista näist'ä saa kyllä kehitettyä riippuvuuden itselleen jos vain "haluaa") Se tiedostaminen, miksi pitää olla riippuvainen, on se pointti.

• kannabis riippuvaine
        Lavazza kirjoitti:

Hah hah, salli mun nauraa! En kai tuolla tavalla kirjoittaisi, jos en tietäisi mistä puhun vittu. Olen itse kannabisriippuvainen ihminen, ollut jo monta vuotta. Tosin tällä hetkellä "kuivumassa", koska asialle oli pakko tehdä jotain. Ei minua vittu kiinnosta mitkään lait tai kenenkään muun lässytys siitä, miten huumeet on niin kamalia, varsinkaan jos ei itseltä löydy minkään päihteen käyttökokemusta.

Mulle se homman pointti on ollut siinä, että mulla on riippuvainen tapa suhtautua päihteisiin ja että se karkasi mulla käsistä. Olen joutunut työstämään syytä siihen, miksi näin. Ja ihan itsestä se on löytynyt.

Edellisen perustelu "kaikki on riippuvaisia jostakin" on täysin perseestä siinä mielessä, että jos saivartelemaan lähdetään niin, joo, olen riippuvainen muista ihmisistä mun elämässä (täysin yksin ei kukaan pärjää), olen riippuvainen ravinnosta (kukaan ei pysy hengissä syömättä) jne. Se koko homman pointti oli juuri siinä, että olisi hyvä tiedostaa se syy sille riippuvuudelle, niin omaa (tai tässä tapauksessa AP:n poikaystävän) käyttöä voisi ehkä alkaa ymmärtää vähän paremmin ja jos sitten omalla kohdalla niin parhaaksi katsoo, voi tehdä asialle jotain. Itse.

Ei mistään asiasta tai päihteestä pitäisi tulla isäntää talossa (omassa kehossa tai mielessä), jolloin käyttäjää viedään kuin pässiä narussa. Päihde sinänsä ei ole se ongelma, olipa se mitä tahansa (viina, laittomat huumeet, lailliset lääkkeet tms.- kaikista näist'ä saa kyllä kehitettyä riippuvuuden itselleen jos vain "haluaa") Se tiedostaminen, miksi pitää olla riippuvainen, on se pointti.

Olet täysin oikeassa ettei mistään päihteestä pitäisi tulle isäntää talossa.
        Mutta lasketaanko sinun katekorian mukaan tupakka ja kahvi päihteeksi. Koetappa itse päästä niistä riippuvuuksista eroon. Tuleeko vierotusoireita ?

Painostat riippuvuudella huumeita ja lääkkeitä, mutta et tiedosta sitä riippuvaisuutta mikä sinullakin on läsnä. On aivan sama mihinkä olet koukussa, kun osaat tiedostaa sen, Ei sen aina tarvitse olla huumausaine kuten kannabis ja kaikkien tuntema alkoholi.

Kuka piru keksikään alkoholin valmistuksen ja myynnin. Sen pitäisi olla vähintään yhtä paljon kriminalisoitu kun kannabiksen. Joka ikinen päivä saa lukea kuinka kännipäissään on lyöty, tapeltu,tapettu,ajettu perhe pakkaseen yms vastaavaa. Tuollaisia käyttäytymisoireita ei koskaan saa pelkästä kannabiksesta.

Mitä kaikkea pahaa alkoholiriippuvaisuus saakaan aikaan, sen me tiedämme, mutta kuitenkin suljemme välinpitämättöminä silmämme ja hurraamme eläköötä kun joku kotikasvattaja on jäänyt kiinni ja saanut siitä tuomion, vain ja ainoastaa että halusi käyttää miedompaa huumetta kuin alkoholi.

• Hiiohei
        kannabis riippuvaine kirjoitti:

Olet täysin oikeassa ettei mistään päihteestä pitäisi tulle isäntää talossa.
        Mutta lasketaanko sinun katekorian mukaan tupakka ja kahvi päihteeksi. Koetappa itse päästä niistä riippuvuuksista eroon. Tuleeko vierotusoireita ?

Painostat riippuvuudella huumeita ja lääkkeitä, mutta et tiedosta sitä riippuvaisuutta mikä sinullakin on läsnä. On aivan sama mihinkä olet koukussa, kun osaat tiedostaa sen, Ei sen aina tarvitse olla huumausaine kuten kannabis ja kaikkien tuntema alkoholi.

Kuka piru keksikään alkoholin valmistuksen ja myynnin. Sen pitäisi olla vähintään yhtä paljon kriminalisoitu kun kannabiksen. Joka ikinen päivä saa lukea kuinka kännipäissään on lyöty, tapeltu,tapettu,ajettu perhe pakkaseen yms vastaavaa. Tuollaisia käyttäytymisoireita ei koskaan saa pelkästä kannabiksesta.

Mitä kaikkea pahaa alkoholiriippuvaisuus saakaan aikaan, sen me tiedämme, mutta kuitenkin suljemme välinpitämättöminä silmämme ja hurraamme eläköötä kun joku kotikasvattaja on jäänyt kiinni ja saanut siitä tuomion, vain ja ainoastaa että halusi käyttää miedompaa huumetta kuin alkoholi.

Onko puolisosi tänään kapakassa, vai ryyppääkö kalsarikännejä kotona.
        Onko riitaa vai pelkästään sammuu.

Mun äijä tossa poltti jointin ja nyt kokkaa hyvää iltapalaa. Tiedossa on myös hyvää seksiä.

• Innaj

Hakataan se.

• Mitvit

Tässä nyt 6 vuotta kasvattanut kannabista itelleen :D ikinä en ole myynyt kuin ihan vähän joillekkin kavereille. Aloitin viherpeukalo harrastukseni lukion kakkosella. Kauppatieteitten maisteri tätä nykyä ja hyvin menee niin että viuhuu. Avopuolisoni kanssa lapsia olemme meinanneet 5 vuoden sisään hankkia ja en aijo lopettaa harrastustani siihen. Ikinä en muita huumeita (laittomia) ole käyttänyt. Nuo nistit kenellä ilman kannabistaki suuri todennäköisyys luuseroida elämänsä ja käyttää aineita ovat pilanneet kannabiksen maineen myös meiltä "kunnon" kansalaisilta.
      Pakko sanoa loppuun, että suorastaan v**** ihmiset ketkä ei ole edes ikinä nähneet kun kannabista poltetaan ja sitten ollaan niiiiiin tietävinään kaikki asiat ja haitat yms... pliis mitä enemmän olette vastaan SITÄ ENEMMÄN huomaa kuinka vähän teillä on oikeaa kokemusta asiasta.
      Peace.

• Bhahaha

Jos edes lukiosta tuolla kirjoitustaidolla pääsit niin taputan. Taitaa elää pilvilinnoissa kun luulee kauppiksesta valmistuneen.

Ps. Merkonomin paperit ei ole sama kuin kauppatieteiden maisteri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      130
      8073
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7175
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      185
      4935
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      250
      3327
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      102
      2814
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      135
      2412
    7. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      1
      2034
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      2020
    9. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1945
    10. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      48
      1778
    Aihe