Miten tehdään verkkokynsikkäät?

resselisti

Eli miten tehdään käsin verkkokynsikkäät (ei virkkaamalla)? Linkatkaa tai selittäkää, kun minusta on tyhmää hankkia vitosella sellaisia mitkä saa helpohkosti itse tehtyä.

23

1183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpaa...

Jos sellaiset saa vitosella, on se halpahinta.....

• resselisti

Joka kostautuu minun käytössä laadussa :D Tahdon tehdä niin pitkät (pitkät ja paksut kädet) niin ne kaupan kynsikkäät ei kestä venymistä :(

• niksniks

aloittaja mainitsi nimenomaan että EI virkkaamalla....

• ihmajamumma

Muakin ihmetyttää kun lukee että EI jotain niin laitettaan linkkiä just tälläselle sivulle mitä kysyjä ei halua. Näitä on monia keskusteluja missä tää ilmenee...ilmeisesti suomalainen piirre?

• sorry, mutta....
    • resselisti

Voisin tarkentaa, että tahtoisin tehdä sellaiset missä on vinot ruudut (eli solmimalla se kai tehdään?) Kun näin yhdellä laulajalla sellaiset mitkä oli olkapäähän asti. Jaj os käsitin oikein ja se tehdään solmimalla, niin miten niitä solmitaan ja mihin ne langat kiinnitellään sitten niin että se pysyy kasassa?

• solmuilua

No jos vitosella sellaset saat niin miksi nähdä vaivaa...ilmeisesti tehty solmuilemalla. Oisko jotain kuvaa mistä vois saada vinkkiä millasia tarkoitat?

• resselisti

• resselisti
        resselisti kirjoitti:

http://www.backstreet.fi/tuotteet/verkkokasineet1.jpg tuollaista verkkoa tai tuon tapaista, kun tuollasiet ei vaan mahdu minun käteen, minulla on paksut kädet! :D Olen minä ennenkin tehnyt kynsikkäät, mutten solmimalla joten en osaa solmia.

Ja vielä lisäten, tahdon todela pitkät kun voin sellaiset tehdä.

• hth**
        resselisti kirjoitti:

http://www.backstreet.fi/tuotteet/verkkokasineet1.jpg tuollaista verkkoa tai tuon tapaista, kun tuollasiet ei vaan mahdu minun käteen, minulla on paksut kädet! :D Olen minä ennenkin tehnyt kynsikkäät, mutten solmimalla joten en osaa solmia.

Nuo kuvasi käsineet venyvät tosi paljon - ovat vastaavaa materiaalia kuin sukkahousut ja verkkorakenne itsessään venyy. Tiedän, koska minulla on paksut kädet ja käytän tuollaisia. Noita olen mielestäni nähnyt ulkomaisissa webbikaupoissa pidempinäkin.

Nuo verkkokäsineet ovat neuletta, ihan kuten sukkahousutkin, eri tekniikka vaan. Periaatteessa tuollaiset voi hyvin kutoa itsekin, jos vaan jaksat räplätä 1:n puikkojen ja ompelulangan paksuisen langan kanssa. Ei ihan helpointa hommaa, mutta kirjoittaa ne ihmiset kymmenen käskyä nuppineulan päähänkin, kun inspiraatio iskee...

Mutta kuitenkin... Jos itse olisin pitkiä verkkohanskoja tekemässä, niin tekisin ne kyllä virkkaamalla (olen tehnytkin, tosin lyhyet). Siten saa tuollaista vinoruutua ja voi säätää ruutujen kokoa/määrää niin, että käsine myötäilee kättä. Onko jokin erityinen syy, miksi et halua virkata?

Valitettavasti minulla ei ole antaa sinulle ohjetta, koska itse tein hanskani "omasta päästä" ja matkan varrella suunnitelmia muokaten.

Solmeilu on toki yksi mahdollisuus. Siihen ehkä alustana kädenmuotoista paksua pahvia tai jopa styroksia, johon voisin kiinnittää työtä sen edetessä nuppineuloin. Siis: tee ensin rengas (vaikka sitten virkkaamalla), josta tulee käsineen yläreuna. pujota tämä rengas pahvikäteen oikealle kohdalle ja kiinnitä neuloilla paikalleen. Kiinnitä siihen sopivaksi katsomasi välein punontalankoja (= vedä virkkausketjun silmuista lanka läpi puoleenväliin asti - saat siis samasta kohdasta kaksi lankaa. Lankojen pitää olla tarpeeksi pitkiä koko matkalle ylhäältä alas, kannattaa sotkeentumisen estämiseksi kietaista ne sitten pikku pahvinpalojen ympärille.)
        Ja sitten vaan punomaan kuin verkkoa tekisit. Kun pääset ylös, voit solmeilla loppunaruista reunan tai tehdä taas erillisen renkaan, johon kiinnität langat.

• teeseitse
        resselisti kirjoitti:

kuvassa ei ole kynsikkäät vaan kämmekkäät....

• resselisti
        hth** kirjoitti:

Nuo kuvasi käsineet venyvät tosi paljon - ovat vastaavaa materiaalia kuin sukkahousut ja verkkorakenne itsessään venyy. Tiedän, koska minulla on paksut kädet ja käytän tuollaisia. Noita olen mielestäni nähnyt ulkomaisissa webbikaupoissa pidempinäkin.

Nuo verkkokäsineet ovat neuletta, ihan kuten sukkahousutkin, eri tekniikka vaan. Periaatteessa tuollaiset voi hyvin kutoa itsekin, jos vaan jaksat räplätä 1:n puikkojen ja ompelulangan paksuisen langan kanssa. Ei ihan helpointa hommaa, mutta kirjoittaa ne ihmiset kymmenen käskyä nuppineulan päähänkin, kun inspiraatio iskee...

Mutta kuitenkin... Jos itse olisin pitkiä verkkohanskoja tekemässä, niin tekisin ne kyllä virkkaamalla (olen tehnytkin, tosin lyhyet). Siten saa tuollaista vinoruutua ja voi säätää ruutujen kokoa/määrää niin, että käsine myötäilee kättä. Onko jokin erityinen syy, miksi et halua virkata?

Valitettavasti minulla ei ole antaa sinulle ohjetta, koska itse tein hanskani "omasta päästä" ja matkan varrella suunnitelmia muokaten.

Solmeilu on toki yksi mahdollisuus. Siihen ehkä alustana kädenmuotoista paksua pahvia tai jopa styroksia, johon voisin kiinnittää työtä sen edetessä nuppineuloin. Siis: tee ensin rengas (vaikka sitten virkkaamalla), josta tulee käsineen yläreuna. pujota tämä rengas pahvikäteen oikealle kohdalle ja kiinnitä neuloilla paikalleen. Kiinnitä siihen sopivaksi katsomasi välein punontalankoja (= vedä virkkausketjun silmuista lanka läpi puoleenväliin asti - saat siis samasta kohdasta kaksi lankaa. Lankojen pitää olla tarpeeksi pitkiä koko matkalle ylhäältä alas, kannattaa sotkeentumisen estämiseksi kietaista ne sitten pikku pahvinpalojen ympärille.)
        Ja sitten vaan punomaan kuin verkkoa tekisit. Kun pääset ylös, voit solmeilla loppunaruista reunan tai tehdä taas erillisen renkaan, johon kiinnität langat.

Eli periaatteessa voisin myös räplätä vanhoista sukkahousuista tuollaiset? (Olen kierrätyksen ystävä.)

Minulle ohjeisti yksi tyyppi (teki aikanaan työkseen käsitöitä) ettei vinoruutua saa virkkaamalla ja silloinkin siitä tulee liian tiheää.

Ja pitääpä kokeilla jos osaisi :)

• resselisti
        teeseitse kirjoitti:

kuvassa ei ole kynsikkäät vaan kämmekkäät....

Puhuin vain tuosta verkosta, en itse kynsikkäistä, enkä nyt sattunut löytämään verkkokynsikkäitä tuolla hetkellä sillähän sanoinkin että tuon tapaiset.

• hth**
        resselisti kirjoitti:

Eli periaatteessa voisin myös räplätä vanhoista sukkahousuista tuollaiset? (Olen kierrätyksen ystävä.)

Minulle ohjeisti yksi tyyppi (teki aikanaan työkseen käsitöitä) ettei vinoruutua saa virkkaamalla ja silloinkin siitä tulee liian tiheää.

Ja pitääpä kokeilla jos osaisi :)

Ei taida onnistua sukkahousuista - jos niihin tekee reikiä, ne purkaantuvat, jatkuvaa neuletta kun ovat. Tuollainen hansikas on tehty hieman samaan tyyliin, kuin tämä huivi

http://knitty.com/ISSUEss10/PATTsummit.php

Verkkoneuloksessa on siis epäjatkuvuuskohtia -lanka ei katkea.

Jos kuitenkin on halua tuunata sukkiksia, niin verkkosukkahousuistahan tuollaiset saat tehtyä, Hassua, ettei tullut mieleeni aiemmin, joskus nuoruudessa nimittäin halloweenasuun tein verkkosukkiksista "seittihihat", kun olin niin goottia, niin goottia :)

Ja kyyllä virkkaamalla saa vinoruutua olen sitä itsekin tehnyt, mutta koska kuva vakuuttaa enemmän kuin mutinani, tsekkaas tämä:

http://www.artisansocks.com/larakazan-legwarmers/larakazan-fishnet-knee-socks-223.asp

Ohuemmalla langalla saa sitten ohuemmat sukat/hanskat jne....

Ruudun koko riippuu vain käytettyjen ketjusilmukoiden määrästä, Virkkaamalla voi tehdä ihan miten ohutta ha harvaa verkkoa haluaa.

• hth**
        hth** kirjoitti:

Ei taida onnistua sukkahousuista - jos niihin tekee reikiä, ne purkaantuvat, jatkuvaa neuletta kun ovat. Tuollainen hansikas on tehty hieman samaan tyyliin, kuin tämä huivi

Jos kuitenkin on halua tuunata sukkiksia, niin verkkosukkahousuistahan tuollaiset saat tehtyä, Hassua, ettei tullut mieleeni aiemmin, joskus nuoruudessa nimittäin halloweenasuun tein verkkosukkiksista "seittihihat", kun olin niin goottia, niin goottia :)

Ja kyyllä virkkaamalla saa vinoruutua olen sitä itsekin tehnyt, mutta koska kuva vakuuttaa enemmän kuin mutinani, tsekkaas tämä:

http://www.artisansocks.com/larakazan-legwarmers/larakazan-fishnet-knee-socks-223.asp

Ruudun koko riippuu vain käytettyjen ketjusilmukoiden määrästä, Virkkaamalla voi tehdä ihan miten ohutta ha harvaa verkkoa haluaa.

Ja ennenkuin kysyt noista sukista, ei verkossa ei vrikatessa tarvitse olla noita palluroita ruudun kärjessä - tuossa ne on laitettu koristeeksi.

• resselisti
        hth** kirjoitti:

Taitaa muuten löytyä vanhat verkkosukkikset, kokeilen tehä eka niistä :)

Tuo virkattu näyttää ihan hienolta, jos ei sukkiksista onnistu niin kokeilen tehä virkkaamalla :)

• kätevä käsi
        resselisti kirjoitti:

Olen tehnyt tuollaiset valkoisena puuvillalangasta ihan vaan ketjusilmukkakaaria virkaten.

• makramee

Kämmekkäät vielä ehkä jaksaisitkin väsätä, mutta kynsikkäät vaatii enemmän taitoa....
      ...etsi esim. makramee ohjeita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe