Benjamin / Benjam

blaban

Mietimme kuumeisesti pojallemme nimeä, mies tuntuu kyllä tyrmäävän kaikki mitä keksin!

Isoveli on Samuel. Sukunimi ulkomaalainen, kuten myös osa suvusta. Onko Benjamin liian pitkä kutsumanimeksi? Onko täällä Benjamien äitejä/isiä kuulolla? Lyhenee varmasti Beniksi, mikä ei sinänsä haittaa.. Olen kuullut myös nimestä version Benjam, mutta onkohan se jopa vaikeampi kuin tuttu Benjamin?

Tulisiko muita nimiä mieleen, jotka passaisivat velin nimeen? Mikael ja Daniel, jotka kävisivät aika hyvin veikan nimeen, ei käy koska ovat lähipiirissä käytössä..

15

3252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Entäs Eliel, Matias, Niklas,
      Oliver, Rafael, Alvar, Simeon,
      Verner ...?

      • ao

        Kiitoksia ehdotuksista!
        Eliel => ystävän poika
        Matias => mies ei tykkää
        Niklas => serkku
        Oliver => itse tykkään, miehen mielestä liian yleinen
        Rafael => ei oikein sytätä
        Alvar => ei sovi jotenkin sukunimen kanssa
        Simeon => liian vieras minulle
        Verner => tätä mietin tänään, ehkä mahdollinen


    • Pk

      Mielestäni Benjamin sopii erittäin hyvin nimeksi perheeseen, jossa osa suvusta on ulkomaalaisia. Itse tiedän kaksi Benjamin nimistä kouluikäistä lasta (molemmat suomalais-kansainvälisistä perheistä). Ainakin toista pojista kutsutaan koulussa Beniksi, mikä on mielestäni luontevaa ja sopii hyvin. En kannata Benjam nimeä, sillä se kuulostaa kovin vieraalta.

      • ap

        Kiitos vastauksesta! Kiva saada positiivista palautetta kun tämä nimiasia on nyt tuntunut tosi vaikealta. :) En ole tosin vielä ehdottanut tätä nimeä miehelle, toivotaan että mieskin tykkäisi..

        Omastakin mielestä Benjam kuulostaa vähän hankalalta. Aluksi ajattelin että se olisi ehkä helpompi nimenä, kun on lyhyempi, mutta päinvastoin se kuulostaa liian vieraalta.


    • ????

      Samuel ja Sebastian
      Samuel ja Stephen
      Samuel ja Stefan
      Samuel ja Thomas
      Samuel ja Abel
      Samuel ja Herman
      Samuel ja Joakim
      Samuel ja Jonatan
      Samuel ja Julius
      Samuel ja William
      Samuel ja Raul
      Samuel ja Robert
      Samuel ja Severin
      Samuel ja Valentin
      Samuel ja Sakarias
      Samuel ja Anttoni

      • ap

        Kiitos ehdotuksista!
        Me emme halua kovin vieraskielisien kuuloista nimeä, koska sukunimi on itsessään aika vaikea kirjoittaa ja sitä joutuu monesti (aina) tavaamaan.. Esím Stephen,William tai Thomas ovat sinänsä minusta kauniita nimiä, mutta kirjoitusasu on liian vieras monelle suomalaiselle (esim. omalle äidilleni)

        Joakim on minusta kiva nimi, sitä täytyy myös miehelle ehdottaa. Juliusta olen ehdottanut, mutta mies ei lämmennyt.


    • -ada-

      Benjamin on ihan ok, Benjam turhan vaikea. Miltä kuulostaa nimi Bastian?!?

      Alex
      Evert
      Frans
      Gabriel
      Emil
      Josua
      Kian
      Liam
      Manuel
      Ossian
      Krister
      Santer
      Tobias

      • ap

        Bastian kuulostaa omiin korviin vieraalta, vaikka sinänsä ihan kiva nimi onkin.
        Alex olisi kiva ja helppo, mutta on käytössä ystäväpiirissä..

        Näistä sinun antamista ehdotuksita Tobias, Josua ja Krister menevät harkintaan! Kiitos :)


    • 9+9

      Benjamin on tuttavapiirissä kahdella pojalla. Molempiä kutsutaan Beniksi, joten kaunis mutta pitkä nimi on mennyt vähän hukkaan. Samuelin kanssa nimi sopii mainiosti. Pojat lienevät sitten Samu ja Beni.

    • äititäti

      Entäs Daniel tai Kristian? Sopivat suomalaiselle lapselle, eivät ole liian outoja.

    • heprealainen

      Tiedoksi että Benjamin on monikko ja Benjam yksikkö.

    • vii.

      Minä tiedän myös muutaman suomalais-ulkomaalaisen Benjaminin ja melkein kaikkia kutsutaan Beniksi. Mutta sekin on mielestäni ihan kiva nimi. Ehdota siis ihmeessä miehelle Benjaminia :)

    • !!

      Emanuel (Manu)
      Aleksei
      Hjalmar
      Nikolai
      Nathan
      Paulus
      Petrus
      Stefan
      Aaron

    • &&

      Saulus
      Aaroni
      Alfreeti
      August
      Benedikt
      Booris
      Elijah
      Esajas
      Janiel
      Olaus
      Penjam

    • joku8580668

      Benjam on paljon helpompi sanoa kuin Benjamin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe