Sähkökitara 400e?

rahaeikasvapuussa...

Mikä olis hyvä sähkökitara n400 eurolla. Oon soittanu 3-4 vuotta ja vanhan paskan tilalle olis hyvä ostaa jotain uutta. Nii jos joku vaa viittis kertoo millane olis hyvä enimmiksee rockiin ja heviin. ESP:n kitaroita oon kattellu ja Ibanezeja.

12

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • squikka

Fender Telecaster/Stratocaster Standard, ittellä on tele ja ihan unelma soitin...
      Epiphonen G-400 (SG) Oon testannu ja hyvin hevi tulee siitä.

• indie blade

Osta Blade tai Indie. Hyviä käsityöllä ja huolella tehtyjä kitaroita. Soundaa hyvin joka musiikkityyliin.

Esim. Blade Texas Classic
      Blade T1 delta Standard car
      Indie ITC-6 TBK
      Indie shape black Standard

Hyviä kitaroita buo kaikki ja suurin piirtein myös siinä 400e hintahaarukassa kaikki.

• mannnr

Älä missään nimessä osta tele- tai stratocasteria jos metallia soitat.

• mannnr

Epiphone
        ESP
        Ibanez
        Tokai

Siinä merkkejä, kato thomannilta

• mika2

No puhe ei ollut metallista, vaan heavystä ja rockista. Kerro nyt kuitenkin, että miksi ei tele tai strato käy mielestäsi metallihommiin?

Itse olen sitä mieltä ettei missään humpparissa ole sellaista viiltävää raivoa översäröosastolla kuin stratossa, joka taatusti leikkaa läpi vahän paksummastakin lankusta:-) telen mikit taas sarjaan kytkettynä on melkein kun lespaulin tallamikki, mutta voimakkaammalla atakilla. Ja tarkoitan nyt ihan perussinkuloita.
        En sitä kiellä etteikö hurinat ja surinat voisi vintagesysteemeissä olla överisäröillä pieni päänvaiva, mutta nykyisin täysin voitettavissa oleva ongelma ja kaikilla isoilla valmistajilla on jo tarjolla hurinattomia yksikelaisia heille jotka haitekkiä halajaa.

Eipä silti kyllä minä humppareita käsitän ja jokainen toki soittaa sillä millä huvittaa, mutta tämmöinen "älä missään nimessä......" haastaa kyselemään vähän perusteluja, että mistä moiset mietteet ovat lähtöisin.

• soittaja80erjw0rjn

Taitaa tiedot olla hieman hatarat?

Tänä päivänä kun telecasteria ja stratocasteria saa aika hyvillä humppareilla varustettuna sekä talloilla, olipa puhe sitten ns. Fender merkistä eli orginaali tapa käsitellä näitä kahta sanaa tai sitten yleisnimityksestä. Joka tapauksessa löytyy ihan hyvä variaatio kitaroissa ja mikeissä sun muissa nykyään joten sanontasi "älä missään nimessä osta tele- tai stratocasteria" ei pidä enää paikkaansa.

Ja missään ei aloittaja puhunut edes metalli-musasta vaan rock ja heavy genrestä mikä ei toki ole vielä metallia :-)

• mannr

Tarkoitin enemmänkin just sitä telecaster-mallia. No metallissa ei nii ruma kitara oikein sovi, tottakai rockissa ja heavyssä se menee.
      Ja oikeestaan viittasin just tuohon Fenderin stratoon, jossa valkoiset mikit ja valkoinen plektrasuoja siinä, ei sovi metalliin yhtään mutta heavyyn esim Iron Maiden käyttää, siihen se sopii.
      Turhaan sotkin tuon metallimusiikin tähän aiheeseen.

Löytyyhän siis ESP-Ibanezilta ja ihan kaikilta merkeiltä straton malleja joissa ei ole niitä valkoisen värisiä singlemikkejä.

Eli tarkoitukseni oli sanoa että niiden ulkonäkö ei sovi siihen musatyyliin. Minun silmään ei vaan iske jos metallibändi soittaa jotain Fender Stratoo tai telee.

• mika2

Okei:-)
        Nyt vaan rohkeasti haastamaan niitä luutuneita käsityksiä estetiikasta. Jos asetut lähtökohtaisesti jonon hännille, niin perässä joudut hiihtelemään. Pitää vaan rohkeasti tähyillä sinne minne ei muut ole vielä katselleet ja kokeilla uutta niin käyt toisten edellä metaaligenressä;-)

• Heavy Metal Strat

• tsajajajaj

Sanoisin heviin että Ibanez tai ESP olisi hyvä vaihtis, mutta kannattaa ottaa mikä tuntuu hyvältä soittaa.

• lolololol342

Epiphonelta SG. Tai Les Paul, sopii hyvin esim. Guns N Rosen soittamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe