Mitä TEIT tullessasi uskoon?

osaatko kertoa?

Toivon hieman tarkempia vastauksia kuin vain jotain ympäripyöreitä sanontoja kuten "otin jeesuksen vastaan" mitkä eivät kerro yhtään mitään.

138

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Monet ihmiset todella käyttävät sanontaa ”tulla uskoon” silloin kun he kuvaavat jotain hetkeä elämässään, jolloin he ovat erityisellä tavalla kokeneet kohdanneensa Jumalan armon. Jotkut ihmiset todella voivat kertoa päivän ja hetken, jolloin he ovat tulleet uskoon.

      Mutta kaikkien ihmisten elämä ei ole samanlaista ja ihmisillä on erilaisia kokemuksia siitä, millä tavalla Jumala on keitä koskettanut.

      Usko on Jumalan lahja ja Jumalan teko ihmisessä. Tuon lahjan vastaanottamisesta voi ihminen hyvin helposti kieltäytyä, kääntää Jumalalle selkänsä, olla piittaamaton hänestä. Jumala kuitenkin etsii ihmistä ja ihmisen osaksi jää antautua löydettäväksi.

      Nämä Jumalan löytämiseksi tulemisen hetket ovat siis eri ihmisillä erilaisia – joku kuvaa sitä ilmaisulla ”otin Jeesuksen vastaan” ja joku toinen kuvaa toisin. Toivoisin, että voisimme aina kunnioittaa toistemme kertomuksia ja kokemuksia. Joku on tällaisella hetkessä tunnustanut syntinsä ja ripittäytynyt ja siinä kokenut armon. Jollekin tämä kokemus on syntynyt jumalanpalveluksen yhteisessä synnintunnustuksessa. Tätä kuvaa Katekismus näin:

      ”Ripissä kuulemamme anteeksiantamuksen ja lohdutuksen vakuutus kuuluu juuri meille. Synninpäästön sanat ovat varmat, sillä ne ovat Jumalan lupauksen mukaan hänen omia sanojaan. Jumala pyyhkii Kristuksen tähden kaikki syntimme pois. Hänen ehdoton armahduksensa tekee meidät vapaiksi ja antaa meille hyvän omantunnon.”

      Jollekin kääntymys on ollut hetkellinen tapahtuma, toiselle pitkäaikainen prosessi. Kuitenkin parannus, mielenmuutos ja kääntyminen tehdään joka päivä yhä uudelleen – sitä on kristityn kilvoittelu.

      Uskon, että kokemusten jakaminen on kiinnostavaa.

      Kirkko kuulolla
      Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

      • Ev. lut. (se oikea)

        Hei Päivi!

        Minun kokemukseni on kirjaimellisesti seuraavanlainen.


        Mark. 9:24
        Silloin pojan isä heti huusi: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!"


      • Ev.lut. (se soikea)
        Ev. lut. (se oikea) kirjoitti:

        Hei Päivi!

        Minun kokemukseni on kirjaimellisesti seuraavanlainen.


        Mark. 9:24
        Silloin pojan isä heti huusi: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!"

        Sen tein jo isänä pusseissa.


      • Hengenmies
        Ev. lut. (se oikea) kirjoitti:

        Hei Päivi!

        Minun kokemukseni on kirjaimellisesti seuraavanlainen.


        Mark. 9:24
        Silloin pojan isä heti huusi: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!"

        Ev. lut. (se oikea)


        Hepr. 11:1
        Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. [Room. 8:24; 1. Kor. 2:9; 2. Kor. 5:7]

        Tämän uskon vastakohta on täydellinen kyynisyys.


      • enpä tiedä

        "Usko on Jumalan lahja ja Jumalan teko ihmisessä. Tuon lahjan vastaanottamisesta voi ihminen hyvin helposti kieltäytyä, kääntää Jumalalle selkänsä, olla piittaamaton hänestä. Jumala kuitenkin etsii ihmistä ja ihmisen osaksi jää antautua löydettäväksi."

        Lapsena jo (ja aikuisena myös) olen toivonut ja rukoillut, että Jumala löytäisi minut. Mitään sen ihmeempää ei kuitenkaan koskaan ole tapahtunut. Siksi tuo sanomasi tuntuu kurjalta, kuin olisinkin omasta syystäni tieten tahtoen kieltäytynyt lahjan vastaanottamisesta tai olisin piittaamaton Hänestä.


      • siinäsitäjotain

        Jäi mieleen tuo että mitä oli kun tulin uskoon, olin erään metsurin kyydissä seuraamassa erästä tyttöä helluntailaisten konferenssiin.. sitten kun tulin kotiin niin polvistuin, kun olo oli sellainen, ja rukoilin Jumalaa että auta minua vähän.


      • ??
        Ev. lut. (se oikea) kirjoitti:

        Hei Päivi!

        Minun kokemukseni on kirjaimellisesti seuraavanlainen.


        Mark. 9:24
        Silloin pojan isä heti huusi: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!"

        " Mitä TEIT tullessasi uskoon? "

        En mitään, otin vain armon vastaan jota minulle tarjottiin.


      • ?? kirjoitti:

        " Mitä TEIT tullessasi uskoon? "

        En mitään, otin vain armon vastaan jota minulle tarjottiin.

        ?? sanoi :
        En mitään, otin vain armon vastaan jota minulle tarjottiin.
        _________
        Juuri niin se menee periaatteessa.Kristinusko on hyvinkin yksinkertaista.


      • Rakkauden tähden
        enpä tiedä kirjoitti:

        "Usko on Jumalan lahja ja Jumalan teko ihmisessä. Tuon lahjan vastaanottamisesta voi ihminen hyvin helposti kieltäytyä, kääntää Jumalalle selkänsä, olla piittaamaton hänestä. Jumala kuitenkin etsii ihmistä ja ihmisen osaksi jää antautua löydettäväksi."

        Lapsena jo (ja aikuisena myös) olen toivonut ja rukoillut, että Jumala löytäisi minut. Mitään sen ihmeempää ei kuitenkaan koskaan ole tapahtunut. Siksi tuo sanomasi tuntuu kurjalta, kuin olisinkin omasta syystäni tieten tahtoen kieltäytynyt lahjan vastaanottamisesta tai olisin piittaamaton Hänestä.

        Usko on Jumalaan ja armoon luottamista, niin kuin pieni lapsi luottaa vanhempiensa rakkauteen ja anteeksiantoon vaikka olisi päivän aikana kuinka kapinoinut, riidellyt ja uhmannut.

        Vaikka et tuntisi mitään ja kuulet vain hiljaisuutta, elä kaikesta huolimatta perusluottamuksessa ja rukouksessa. Siinä on kaikki. Salaisuus, suuruus ja ihme on yksinkertaisuudessa. Voit vaikka kapinoida siitä, ettet saa enempi fiiliksiä, mutta voit olla myös varma siitä, että totuus ja Jumalan rakkaus ovat suurempia kuin meidän fiiliksemme. Älä syyttele itseäsi fiiliksistäsi, jotka ovat sinulle tosia.

        Armollinen Jumala: Tässä olen enkä muuta voi, ole minulle armollinen, älä koskaan hylkää.


      • ??
        pertsa2012 kirjoitti:

        ?? sanoi :
        En mitään, otin vain armon vastaan jota minulle tarjottiin.
        _________
        Juuri niin se menee periaatteessa.Kristinusko on hyvinkin yksinkertaista.

        Näin on, joillekkin liian yksinkertaista, niin ettei armo ja anteeksiantamus kelpaa!

        " Mutta niille jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi."


    • Kysymys Päiville

      Kyllä ihminen tietää koska hän on kääntynyt Jeesuksen tykö, niinkuin Raamattu opettaa tekemään: APt.2:38-40. Toinen tärkeä kysymys kuuluukin vielä tämän jälkeen näin:

      >> Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi seillä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan". Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olettte kastetut (vauvakaste ei ole kaste jota Jumalan sana tuntee)?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannse kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaa he ottivat kasteen Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista.

    • osaatko kertoa? sanoi :
      Toivon hieman tarkempia vastauksia kuin vain jotain ympäripyöreitä sanontoja kuten "otin jeesuksen vastaan" mitkä eivät kerro yhtään mitään.
      ________
      Noin minulle tapahtui aivan yhtäkkiä ja nopeasti ilman että olisin siihen tietoisesti
      pyrkinyt :

      Johanneksen evankeliumi:
      6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä

      En ollut koskaan käynyt kirkossa enkä kuulunut mihinkään lahkoon paitsi ev.lut. kirkkoon ja istuskelin siinä kotioloissa ,kun aloin
      ajattelemaan kohtaloani mikäli kuolisin nyt heti tähän paikkaan katumattomana synneissä "rypevänä."

      Siinä sitten tunnustin kaikki syntini Jeesukselle ne jotka muistin plus nekin joita en muistanut.Siinä oli minun uudestisyntymäni,
      ja tiesin saaneeni Pyhän Hengen ja olevani pelastettu vaikken sen kummempia Pyhän Hengen manifestaatioita kokenutkaan.

      Siitä sitten alkoi kausi ja jossa kolusin jokaikisen sopukan uskonnosta , uskosta ja kirkoista ja niihin liittyvistä ihmisistä asioista.
      Järkytykseni oli suuri huomatessani ettei niistä asioista mikään ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.Minulla oli vahva Pyhän Hengen
      tuntu tuona aikana.Ihmisten on vaikea tehdä valintojaan kun heitä johtavat sokeat paimenet = ateistipapit.

      Sitten yhtenä päivänä istuskelin tupakalla eteisessä ja kuulin ikäänkuin äänen :

      PUHDISTAUDU!!

      Se puhui tajuntaani noin parin metrin päästä etuoikealta.
      Järkytyin kovasti vaikken mielestäni ole sitä ihmistyyppiä.
      Kun en tiennyt miten pitäisi puhdistautua niin lopetin heti tupakoinnin ja kävin ehtoollisella ja erosin ev.lut. kirkosta koska omatuntoni
      ei enää antanut lupaa tukea rahallisesti tuota porttokirkkoa.

      Meni taas joku kuukausi ja minulle sanottiin :

      KUOLE ITSELLESI!

      Ääni tuli samaten parin metrin päästä etuoikealta.
      En ymmärtänyt nyttenkään mitä olisi pitänyt tehdä,mutta aloin opiskella asiaa intensiivisesti.
      Kävin sitten myös uskovien kasteella ennen en saanut rauhaa tuolta asialta.

      Noista tapahtumista on jo muutama vuosi aikaa ja tätä nykyä tunnen sisimmässäni Pyhän Hengen olemassaolon.Sydämessä tuntuu
      kaiken aikaa jokin vieras tekijä jota siellä aiemmin ollut nimittäin Rakkaus - se tarkoittaa minua rakastetaan.

      • Pyhästä Hengestä

        Joka tuntee että uskon hehku ja rakkaus Jumalaan enenevät hänen sielussaan, kantaa sisimmässään Kristusta. Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin. Joka huomaa sydämensä täyttyvän ilosta ja alkaa hartaan liikutuksen vallassa kaivata Jumalan sanomattomia hyvyyksiä, voi siitä tietää, että Pyhä Henki vaikuttaa hänessä. Kun hän sitten tuntee, että mieli on täynnä ihmeellistä valoa ja taivaallisen viisauden synnyttämiä ajatuksia, se on merkkinä, että Lohduttaja on laskeutunut hänen sieluunsa. Lohduttaja-Henki paljastaa taivasten valtakunnan aarteet, jotka ovat hänen sisimpänsä kätköissä. Tällöin hänen on varjeltava itseään huolellisesti - onhan hän Jumalan palatsi ja Hengen asuinsijat


      • Utelias...

        Milloin ja miten sait käskyn ryhtyä ajamaan "homo-asiaasi"?


      • Ääni-ilmiö
        Utelias... kirjoitti:

        Milloin ja miten sait käskyn ryhtyä ajamaan "homo-asiaasi"?

        Uskon että nämä ääni-ilmiöt Pertsan päässä kuuluvat edelleenkin, eli "parin metrin päästä etuoikealta".


      • Ääni-ilmiö kirjoitti:

        Uskon että nämä ääni-ilmiöt Pertsan päässä kuuluvat edelleenkin, eli "parin metrin päästä etuoikealta".

        Ääni-ilmiö sanoi :
        Uskon että nämä ääni-ilmiöt Pertsan päässä kuuluvat edelleenkin, eli "parin metrin päästä etuoikealta".
        __________
        Sinä voit jatkaa kuten ennenkin , mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu jotakin minun ja Shrinkin taholta.
        Sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia todentaa ääniemme alkuperää tuolta
        oksaltasi.Kuule tai ole kuulemati.

        Ilmestyskirja:
        22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.


      • Ääni-ilmiö
        pertsa2012 kirjoitti:

        Ääni-ilmiö sanoi :
        Uskon että nämä ääni-ilmiöt Pertsan päässä kuuluvat edelleenkin, eli "parin metrin päästä etuoikealta".
        __________
        Sinä voit jatkaa kuten ennenkin , mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu jotakin minun ja Shrinkin taholta.
        Sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia todentaa ääniemme alkuperää tuolta
        oksaltasi.Kuule tai ole kuulemati.

        Ilmestyskirja:
        22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

        Jos ihminen kuulee ääniä päässään, se on vakavan mielisairauden oire. MENE LÄÄKÄRIIN! Samat sanat Shrinkille


      • Shrink
        Ääni-ilmiö kirjoitti:

        Jos ihminen kuulee ääniä päässään, se on vakavan mielisairauden oire. MENE LÄÄKÄRIIN! Samat sanat Shrinkille

        Ääni-ilmiö, en kertonut tapauksessani mistään äänistä, jotka olisin kuullut korvillani, tai ukopuolelta itseäni, vaikka edelleen kuulen hyvin.

        Puhuin omassa puheenvuorossani äänestä, joka puhui sisälleni...

        -etkö koskaan ole kuullut, mitä sinulle sisäisesti puhutaan ?

        -toiset puhuvat omastatunnosta,...................... ?


      • Ääni-ilmiö
        Shrink kirjoitti:

        Ääni-ilmiö, en kertonut tapauksessani mistään äänistä, jotka olisin kuullut korvillani, tai ukopuolelta itseäni, vaikka edelleen kuulen hyvin.

        Puhuin omassa puheenvuorossani äänestä, joka puhui sisälleni...

        -etkö koskaan ole kuullut, mitä sinulle sisäisesti puhutaan ?

        -toiset puhuvat omastatunnosta,...................... ?

        Shrink

        Minulla on omatunto joka toimii minussa. Olen itse vastuussa tekemisistäni. Minua eivät mitkään auktoriteetit määrää minun itseni ulkopuolelta enkä kuule mitään ääniä.


      • goddeloos

        "Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"
        -Oletko sinä nähnyt isän?


      • goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

        Ääni-ilmiö sanoi :
        Uskon että nämä ääni-ilmiöt Pertsan päässä kuuluvat edelleenkin, eli "parin metrin päästä etuoikealta".
        __________
        Sinä voit jatkaa kuten ennenkin , mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu jotakin minun ja Shrinkin taholta.
        Sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia todentaa ääniemme alkuperää tuolta
        oksaltasi.Kuule tai ole kuulemati.

        Ilmestyskirja:
        22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

        ""Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. "


      • Ääni-ilmiö kirjoitti:

        Shrink

        Minulla on omatunto joka toimii minussa. Olen itse vastuussa tekemisistäni. Minua eivät mitkään auktoriteetit määrää minun itseni ulkopuolelta enkä kuule mitään ääniä.

        Ääni-ilmiö sanoi :
        Minulla on omatunto joka toimii minussa. Olen itse vastuussa tekemisistäni. Minua eivät mitkään auktoriteetit määrää minun itseni ulkopuolelta enkä kuule mitään ääniä.
        ___________
        Kerros omista kokemuksistasi uskoontuloon liittyen :-)
        Sillä tavoin pysyisimme aiheessa.


      • kyselevä kristitty

        Hei Pertsa, sinä näyt menevän ja tekevän "äänien" mukaan ? eikö siinä ole omat vaaransa? Tuntuuko sinusta nyt siltä että olet todella ainoassa oikeassa seurakunnassa? olethan "puhdistautunut"luterilaisuudesta ?Ja vielä sait "kuoletettua"itsesi menemällä kasteelle? Eikö nämä kaikki pitäs olla ihmisessä jatkuvaa prosessia. Vai etkö Pertsa tunne enää "vanhaa aatua"? Siinäkö sinulla kaikki ?


      • kyselevä kristitty kirjoitti:

        Hei Pertsa, sinä näyt menevän ja tekevän "äänien" mukaan ? eikö siinä ole omat vaaransa? Tuntuuko sinusta nyt siltä että olet todella ainoassa oikeassa seurakunnassa? olethan "puhdistautunut"luterilaisuudesta ?Ja vielä sait "kuoletettua"itsesi menemällä kasteelle? Eikö nämä kaikki pitäs olla ihmisessä jatkuvaa prosessia. Vai etkö Pertsa tunne enää "vanhaa aatua"? Siinäkö sinulla kaikki ?

        kyselevä kristitty sanoi :
        Hei Pertsa, sinä näyt menevän ja tekevän "äänien" mukaan ?
        ___________
        Millä perusteella??


      • Ääni-ilmiö kirjoitti:

        Jos ihminen kuulee ääniä päässään, se on vakavan mielisairauden oire. MENE LÄÄKÄRIIN! Samat sanat Shrinkille

        Ääni-ilmiö sanoi :
        os ihminen kuulee ääniä päässään, se on vakavan mielisairauden oire. MENE LÄÄKÄRIIN! Samat sanat Shrinkille
        ______________
        Sanoi tohtori Kiminkinen :-)

        Mitenkäs mister "Ääni-ilmiö" sitten tuli uskoon vai tuliko ollenkaan?


      • goddeloos kirjoitti:

        "Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"
        -Oletko sinä nähnyt isän?

        goddeloos sanoi :
        -Oletko sinä nähnyt isän?
        ___________________
        Onko sinulta isukki hukassa poikarukka?


      • goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

        goddeloos sanoi :
        -Oletko sinä nähnyt isän?
        ___________________
        Onko sinulta isukki hukassa poikarukka?

        "goddeloos sanoi :
        -Oletko sinä nähnyt isän?
        ___________________
        Onko sinulta isukki hukassa poikarukka? "

        - Sinulla oli mahdollisuus vastata kysymykseen asiallisesti. Valitsit kuitenkin sen polun minkä me kaikki tiedämme sinusta...

        Ei sinua voi ottaa vakavasti.

        Ehkä tiesit polun mihin olin viemässä, et halunnut sitä vain kohdata. Kuitenkin polku löytyy TÄYSIN raamatusta, satukirjasta mitä ilman et voi elää!!!! En olisi sinulle valehdellut, lyönyt vain (kuvainnollisesti) satukirjallasi sinua päähän... (taas)


      • goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

        kyselevä kristitty sanoi :
        Hei Pertsa, sinä näyt menevän ja tekevän "äänien" mukaan ?
        ___________
        Millä perusteella??

        "Millä perusteella?? "
        - Rupesithan uskoonkin äänien perusteella, mikä on muuttunut? :p


    • Shrink

      Myös oma kokemukseni on jokseenkin, kuten Pertsalla;

      Etsikkoaikani oli lyhyt, mutta kuka minua puhutteli oli selvä Jumalan ääni, joka kysyi kolme kertaa;" Minulla sinulle varattuna iankaikkinen elämä, haluatko sinä sen "?
      Vastasin myötävästi, (tietenkin omia ehtojani asettaen), mutta se tuntui riittävän silläkertaa....

      Varmaan viikonpäästä tuosta puhuttelusta menin erääseen hengelliseen tilaisuuteen, jossa puhuja esitti alttarikutsun, "jos täällä on joku, joka haluaa, että hänen puolestaan rukoillaan, niin tule alttarille"...
      Menin eteen(alttarille) ja tuo mies rukoili puolestani ja vieläkin muistan sen elävästi, vaikka siitä on jo aikaa, tämä tapahtui -79....

      Tuossa hetkessä kävi niin, että ikäänkuin olisin koko silloisen elämäni vetänyt perässäni kivirekeä ja köysi, jolla tuota vedin katkaistiin.
      Muutos oli niin ilmeinen, että silloiset kaverini huomasivat sen heti, eräs läheinen kaverini sanoikin kyyneleet silmissään, että tuo on parasta mitä hän voi kuvitella sinulle tapahtuvaksi...

      Eikä siinä kaikki, samaan aikaan isäni ja silloinen tyttöystäväni kokivat saman ja suunnilleen samoihin aikoihin.
      Asuimme kaikki erillään toisistamme, joten tuosta toistemme etsikkoajasta emme mitään tienneet.

      Aloittajan kysymykseen, mitä tein, kun tulin uskoon ?

      Tein ratkaisun, eli halusin ottaa Jeesuksen sydämeeni ja sitä en ole katunut.
      Olin silloin 25v ja ainoa mitä olen miettinyt, miksen tajunnut aijemmin etsiä tuota mahdollisuutta...

      Koin myös Pyhän Hengen erittäin voimakkaasti silloin ja kyllä nykyisinkin rukouksessa silloin tällöin Pyhä Henki ilmoittaa olemassaolostaan.........

      aamen.

      • Kiitoksia Shrink , että sinäkin pistit uudestisyntymäkertomuksesi tänne,vaikka oletkin
        siitä kerran maininnut vähän suppeammin.
        Otin tuon ylös omiin arkistoihini ,sillä on kiva katsella niitä myöhemminkin.
        Tuolla suomi24 profetiasivustolla kirjoittelee eräs Yakov nimimerkki.
        Tunnetko hänet?


      • goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kiitoksia Shrink , että sinäkin pistit uudestisyntymäkertomuksesi tänne,vaikka oletkin
        siitä kerran maininnut vähän suppeammin.
        Otin tuon ylös omiin arkistoihini ,sillä on kiva katsella niitä myöhemminkin.
        Tuolla suomi24 profetiasivustolla kirjoittelee eräs Yakov nimimerkki.
        Tunnetko hänet?

        Eilen istuin terassilla ja kuulin äänen. "Tulin tuomaan rakkautta päälle maan. Haluatko sinä ikuiseen rakkauden valtakuntaan". Sitä kesti hetken ja kirves vilahti silmieni edessä ja edessä oli Thor kysyi, oletko hullu? Ennenkuin kerkisin vastata Dionysos vei hänet petiinsä jolloin Odin pääsi ääneen ja vaatien uskollisuuttaan hänelle. Äkkiä iski salama taivaalta ja Odin oli tuhkaa. Zeus siihen tuli esittelemään lihaksiaan voimaa uhkuen ja kysyi kuka se oikea jumala on?: Ennenkuin kerkisin vastaamaan kuului vieno ääni zeuksen takaa? *oletko aivan varma? Hanuman sieltä tuli naama apinan irveessä. Taivas veti mustaksi ja Krisna huusi naama punaisen hanumanille jotain varpaille astumisesta. Molemmat katosivat mustaan aukkoon. Heti kuului tumma, matala ääni "Tämä on jumalan sanaa". Arvasin heti että kyseessä on allah. Kukaan muu ei voi kuulostaa niin p*skantärkeältä. Henkeä vetäessäni vastatakseni tuli kirkas valo, tuhat kertaa voimakkaamki kuin aurinko ja amon kutsui minua 'oikeaan' valoon. Nousin ylös ja kävelin valoon - Kuuntelemaan Dawkinsin kirjaa jumalharhaa...


    • polulla

      Kiitos Pertsa ja Shrink! Näistä asioista kuulisin mielelläni lisää, samoin siitä, millaisia ovat Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki.

    • tulla ja mennä

      Mistä tietää, että joku on "tullut uskoon"?
      En tunne yhtään ihmistä, joka olisi väittänyt tulleensa uskoon.

    • EL.a . K:IM

      osaatko kertoa?

      Imin äidin tissiä, koska tää tragedia tapahtui mulle syntyessäni.

      • EL.a .K:IM

        ok.

        Sana tragedia on sarkasmia.

        Ekan rukoukseni muistan pikkupoikana.

        Broidi oli vedellyt mua korville, ja menin itkemään sitä lähimetsään.

        Eikä mulle oltu Jumalasta kukaan puhunut sanaakaan. Kunhan rukoilin, että se hakkaaminen loppuu.

        Se loppui.


    • kljhjgthjtfvgjkhg

      Vähän vaikea sanoa mitä tein, kun koko prosessi on vielä kesken.... siis uudestisyntyminen... avoliiton loppuaikoina aloin humalassa Jumalaa kutsumaan elämääni... tapahtunut kaikenlaisia juttuja sittemmin....

      Pitäs varmaan mennä kasteelle, jos se vaikka päättäis tämän melkein 10 vuoden autiomaataipaleen...

      • polulla

        Jumalan kutsu ja sitten kymmenen vuotta autiomaassa, sama kokemus täälläkin. Vaikka kyllähän se valo tunnelin päästä pilkottaa eli eiköhän suunta ole oikea. Joku on sisimmässä muuttunut ja muuttumassa, vaikka mitään selvää uudestisyntymiskokemusta en vielä osaakaan kertoa. Mutta meneillään se on.


      • Shrink
        polulla kirjoitti:

        Jumalan kutsu ja sitten kymmenen vuotta autiomaassa, sama kokemus täälläkin. Vaikka kyllähän se valo tunnelin päästä pilkottaa eli eiköhän suunta ole oikea. Joku on sisimmässä muuttunut ja muuttumassa, vaikka mitään selvää uudestisyntymiskokemusta en vielä osaakaan kertoa. Mutta meneillään se on.

        Jumala kutsuu jokaista henkilökohtaisesti, sekä persoonallisesti, eli käsittääkseni ei ole mitään kaavaa vaan se on jokaiselle omanlainen.

        Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi...
        Teille autiomaassa vaeltajille haluan rohkaisuksi sanoa, että kannattaa etsiä uskovien yhteyttä, niin ei tarvitse olla yksin asioiden kanssa.
        Kuitenkin muutos elämään suhtautumisessa on hyvin konkreettinen ja radikaalikin, silloin vanhemman kristityn neuvot ja apu saattaa auttaa eteenpäin.

        Siunausta teille


      • polulla
        Shrink kirjoitti:

        Jumala kutsuu jokaista henkilökohtaisesti, sekä persoonallisesti, eli käsittääkseni ei ole mitään kaavaa vaan se on jokaiselle omanlainen.

        Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi...
        Teille autiomaassa vaeltajille haluan rohkaisuksi sanoa, että kannattaa etsiä uskovien yhteyttä, niin ei tarvitse olla yksin asioiden kanssa.
        Kuitenkin muutos elämään suhtautumisessa on hyvin konkreettinen ja radikaalikin, silloin vanhemman kristityn neuvot ja apu saattaa auttaa eteenpäin.

        Siunausta teille

        Uskovat ovat usein huonoja kuuntelijoita, horjuvien ja haparoivien ajatukset eivät kiinnosta, eikä niitä jakseta kuunnella.

        Valmiin kaavaan tarjoajia kyllä riittää, yleensä tarjotaan sitä menetelmää, millä itsekin tultiin uskoon. Hyvin inhimillistä, muttei välttämättä niin hengellistä minä se tarjoillaan.

        Päivä päivältä luotan enemmän siihen, että Jumala itse todella johtaa parhaiten. Ei minulla silti uskovia vastaan mitään ole, heistä ei vain ole oikeastaan mitään apua tai ainakin hyvin vähän.


      • Kristitty45
        Shrink kirjoitti:

        Jumala kutsuu jokaista henkilökohtaisesti, sekä persoonallisesti, eli käsittääkseni ei ole mitään kaavaa vaan se on jokaiselle omanlainen.

        Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi...
        Teille autiomaassa vaeltajille haluan rohkaisuksi sanoa, että kannattaa etsiä uskovien yhteyttä, niin ei tarvitse olla yksin asioiden kanssa.
        Kuitenkin muutos elämään suhtautumisessa on hyvin konkreettinen ja radikaalikin, silloin vanhemman kristityn neuvot ja apu saattaa auttaa eteenpäin.

        Siunausta teille

        Shrink

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Jeesus ei sanonut niin!!! Viittaatko Paavaliin? Älä sitten muuntele hänen sanojaan!

        Room. 10:9
        Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. [Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]


      • Shrink
        polulla kirjoitti:

        Uskovat ovat usein huonoja kuuntelijoita, horjuvien ja haparoivien ajatukset eivät kiinnosta, eikä niitä jakseta kuunnella.

        Valmiin kaavaan tarjoajia kyllä riittää, yleensä tarjotaan sitä menetelmää, millä itsekin tultiin uskoon. Hyvin inhimillistä, muttei välttämättä niin hengellistä minä se tarjoillaan.

        Päivä päivältä luotan enemmän siihen, että Jumala itse todella johtaa parhaiten. Ei minulla silti uskovia vastaan mitään ole, heistä ei vain ole oikeastaan mitään apua tai ainakin hyvin vähän.

        Voihan se noinkin olla, on totta että me ihmiset olemme itsekkäitä, mutta tuossa suhteessa itselläni oli uskon alkutaipaleella ns. oppi- isiä, siis vanhempia kristittyjä, jotka jaksoivat kuunnella sekä tarvittaessa opastaa...

        Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy, sanotaan Raamatussa.
        Kyllähän se varmaan niinkin menee, että jokaisen on kuljettava se oma tie, tarkoitukset selviävät sitten myöhemmin.

        Itselleni kaikki tapahtui nopeasti ja sitä vakuuttuneempi olen lopputulemasta, koskapa kukaan ei varmuudella ole voinut vaikuttaa ratkaisuuni.

        Kyllä minullekin on yritetty syöttää kaavoja ratkaisuni jälkeen, mutta en ole niihin senkummemmin reagoinut...
        On jopa puhuttu kokosydämisyydestä ja vedottu siihen, että minun tulisi mennä uudelleen kasteelle, tämä siis joskus -80 luvulla...


      • Shrink
        Kristitty45 kirjoitti:

        Shrink

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Jeesus ei sanonut niin!!! Viittaatko Paavaliin? Älä sitten muuntele hänen sanojaan!

        Room. 10:9
        Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. [Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]

        Varmaan näin, kuten sanot, kuitenkin Jeesus puhuu, että joka tunnustaa Minut ihmisten edessä, sen Minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa...

        En pyri muuttamaan Raamatun tekstejä, mutta en aina siteeraa Raamattua kirjaimellisesti, vaan ulkomuistista.


      • polulla
        Shrink kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, on totta että me ihmiset olemme itsekkäitä, mutta tuossa suhteessa itselläni oli uskon alkutaipaleella ns. oppi- isiä, siis vanhempia kristittyjä, jotka jaksoivat kuunnella sekä tarvittaessa opastaa...

        Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy, sanotaan Raamatussa.
        Kyllähän se varmaan niinkin menee, että jokaisen on kuljettava se oma tie, tarkoitukset selviävät sitten myöhemmin.

        Itselleni kaikki tapahtui nopeasti ja sitä vakuuttuneempi olen lopputulemasta, koskapa kukaan ei varmuudella ole voinut vaikuttaa ratkaisuuni.

        Kyllä minullekin on yritetty syöttää kaavoja ratkaisuni jälkeen, mutta en ole niihin senkummemmin reagoinut...
        On jopa puhuttu kokosydämisyydestä ja vedottu siihen, että minun tulisi mennä uudelleen kasteelle, tämä siis joskus -80 luvulla...

        Minunkin päätöksiini on yritetty vaikuttaa, mutta uskon, että Jumala hoitaa homman parhaiten kotiin ja jokaisella tosiaan on tuo oma tiensä kuljettavanaan.

        Se on ikävää, että oma ihan hyvä alkuni tyrehtyi osin seurakunnan toiveisiin ja painostuksiin, loputtomasti kun ei tuulimyllyjä vastaan jaksa taistella. Uskoontulo ja seurakuntaelämä eivät siksikään pitkään aikaan vaikuttaneet kovin hyviltä ja tavoiteltavilta asioilta.

        Seurakuntaelämöinti ei kyllä oikein kiinnosta vieläkään ;)

        Olen huomannut, että seurakunnissa tarjoillaan uskoontuloon niin valmiita paketteja että "omatoimimatkailijan" on vaikea näihin kaavamaisiin touhuihin osallistua.


      • polulla kirjoitti:

        Minunkin päätöksiini on yritetty vaikuttaa, mutta uskon, että Jumala hoitaa homman parhaiten kotiin ja jokaisella tosiaan on tuo oma tiensä kuljettavanaan.

        Se on ikävää, että oma ihan hyvä alkuni tyrehtyi osin seurakunnan toiveisiin ja painostuksiin, loputtomasti kun ei tuulimyllyjä vastaan jaksa taistella. Uskoontulo ja seurakuntaelämä eivät siksikään pitkään aikaan vaikuttaneet kovin hyviltä ja tavoiteltavilta asioilta.

        Seurakuntaelämöinti ei kyllä oikein kiinnosta vieläkään ;)

        Olen huomannut, että seurakunnissa tarjoillaan uskoontuloon niin valmiita paketteja että "omatoimimatkailijan" on vaikea näihin kaavamaisiin touhuihin osallistua.

        polulla sanoi :
        Minunkin päätöksiini on yritetty vaikuttaa, mutta uskon, että Jumala hoitaa homman parhaiten kotiin ja jokaisella tosiaan on tuo oma tiensä kuljettavanaan.
        ________
        Jokaisen Herran oman on itse tehtävä valintansa Jumalan avulla.
        Ne jotka noissa seurakunnissa "mellastavat" eivät seiso vierelläsi ,kun kohtaat
        Mestarin.
        _______________________________________________________
        Silloin kun vielä kävin yhdessä porukassa niin koitin ottaa valokuvia kokouksesta
        mutta se loppui ihmisten vastustukseen.
        Yksikin tyttö tuli kertomaan että haluaa itse kertoa läheisilleen asioistaan.
        Häpesi siis Herraansa ,mutta "rukoili" kuitenkin kädet koholla kokouksessa.

        Luukkaan evankeliumi:
        9:26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.

        Uskoontuloon ei ole mitään valmiita paketteja jokaisen kohdalla asiat tapahtuvat
        omalla tavallaan ,mutta hinta on kuitenkin maksettava - eikö niin.

        Tee sinä vain asiat kuten Sanasta voit lukea ja ota muitten neuvoista se mikä
        on Sanan mukaan oikein.
        Kaikki muu on oitis hylättävä.


      • EL.a . K:IM
        polulla kirjoitti:

        Jumalan kutsu ja sitten kymmenen vuotta autiomaassa, sama kokemus täälläkin. Vaikka kyllähän se valo tunnelin päästä pilkottaa eli eiköhän suunta ole oikea. Joku on sisimmässä muuttunut ja muuttumassa, vaikka mitään selvää uudestisyntymiskokemusta en vielä osaakaan kertoa. Mutta meneillään se on.

        polulla

        Koitahan jaksella.

        Se autiomaa komennus ei ole mikään helppo nakki.


      • EL.a . >K:IM
        Shrink kirjoitti:

        Varmaan näin, kuten sanot, kuitenkin Jeesus puhuu, että joka tunnustaa Minut ihmisten edessä, sen Minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa...

        En pyri muuttamaan Raamatun tekstejä, mutta en aina siteeraa Raamattua kirjaimellisesti, vaan ulkomuistista.

        Shrink

        Ulkomuistista on parempi vetää. Silloin voi toteuttaa taiteellisia näkemyksiään.

        Ei ne sanat ole tärkeintä, vaan sisältö.


      • Shrink
        EL.a . >K:IM kirjoitti:

        Shrink

        Ulkomuistista on parempi vetää. Silloin voi toteuttaa taiteellisia näkemyksiään.

        Ei ne sanat ole tärkeintä, vaan sisältö.

        Aamen............


      • Kristitty45
        EL.a . >K:IM kirjoitti:

        Shrink

        Ulkomuistista on parempi vetää. Silloin voi toteuttaa taiteellisia näkemyksiään.

        Ei ne sanat ole tärkeintä, vaan sisältö.

        "Ulkomuistista vetäminen"?

        Sillä tavalla Raamatusta tulee vain oman mielikuvituksen jatke. Tämä on tuttu tapa myös kristallipallosta ennustamisessa.


      • polulla
        pertsa2012 kirjoitti:

        polulla sanoi :
        Minunkin päätöksiini on yritetty vaikuttaa, mutta uskon, että Jumala hoitaa homman parhaiten kotiin ja jokaisella tosiaan on tuo oma tiensä kuljettavanaan.
        ________
        Jokaisen Herran oman on itse tehtävä valintansa Jumalan avulla.
        Ne jotka noissa seurakunnissa "mellastavat" eivät seiso vierelläsi ,kun kohtaat
        Mestarin.
        _______________________________________________________
        Silloin kun vielä kävin yhdessä porukassa niin koitin ottaa valokuvia kokouksesta
        mutta se loppui ihmisten vastustukseen.
        Yksikin tyttö tuli kertomaan että haluaa itse kertoa läheisilleen asioistaan.
        Häpesi siis Herraansa ,mutta "rukoili" kuitenkin kädet koholla kokouksessa.

        Luukkaan evankeliumi:
        9:26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.

        Uskoontuloon ei ole mitään valmiita paketteja jokaisen kohdalla asiat tapahtuvat
        omalla tavallaan ,mutta hinta on kuitenkin maksettava - eikö niin.

        Tee sinä vain asiat kuten Sanasta voit lukea ja ota muitten neuvoista se mikä
        on Sanan mukaan oikein.
        Kaikki muu on oitis hylättävä.

        "Jokaisen Herran oman on itse tehtävä valintansa Jumalan avulla."

        Tätä yritän / on meneillään / olen jo kääntynyt Jeesuksen puoleen (joku noista tai jollain tapaa kaikki).

        "Tee sinä vain asiat kuten Sanasta voit lukea"

        Myös tämä, toki myös rukoillen.

        "mutta hinta on kuitenkin maksettava - eikö niin."

        Mitä tarkoitat?


      • polulla kirjoitti:

        "Jokaisen Herran oman on itse tehtävä valintansa Jumalan avulla."

        Tätä yritän / on meneillään / olen jo kääntynyt Jeesuksen puoleen (joku noista tai jollain tapaa kaikki).

        "Tee sinä vain asiat kuten Sanasta voit lukea"

        Myös tämä, toki myös rukoillen.

        "mutta hinta on kuitenkin maksettava - eikö niin."

        Mitä tarkoitat?

        polulla sanoi :
        Mitä tarkoitat?
        ____________
        Syntielämästä on luovuttava ja kaikessa kysyttävä Herran tahtoa.
        En minä sitä väitä ettemmekö voisi langeta ,mutta sieltä on noustava ylös - ei saa
        jäädä rapakkoon makaamaan.

        Sitä vain tarkoitin.
        Siunausta sinulle elämääsi!
        ______________________________________________________________
        Kun hylkäät jonkin synnin niin huomaat heti miten Herra siunaa sinua.
        Rehellisyys on kaiken a ja o.


      • Kristitty45 kirjoitti:

        "Ulkomuistista vetäminen"?

        Sillä tavalla Raamatusta tulee vain oman mielikuvituksen jatke. Tämä on tuttu tapa myös kristallipallosta ennustamisessa.

        Kristitty45 sanoi :
        "Ulkomuistista vetäminen"?

        Sillä tavalla Raamatusta tulee vain oman mielikuvituksen jatke. Tämä on tuttu tapa myös kristallipallosta ennustamisessa.
        ___________
        Se mitä Shrink vetäisi ulkomuistista sisälsi sen mitä sanatarkka jaekin.


      • Kristitty45
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kristitty45 sanoi :
        "Ulkomuistista vetäminen"?

        Sillä tavalla Raamatusta tulee vain oman mielikuvituksen jatke. Tämä on tuttu tapa myös kristallipallosta ennustamisessa.
        ___________
        Se mitä Shrink vetäisi ulkomuistista sisälsi sen mitä sanatarkka jaekin.

        Hän veti todella reippaasti ulos Raamatun kyseisestä kohdasta:) Se ei ollut varmaankaan tahallinen teko. Hän niin kuin sinäkin kuvittelette kaiken oman päänne sisällön löytyvän pyhästä kirjasta. Kristallipallotulkinnalla siihen varmaan päästäänkin.


      • Shrink
        Kristitty45 kirjoitti:

        Hän veti todella reippaasti ulos Raamatun kyseisestä kohdasta:) Se ei ollut varmaankaan tahallinen teko. Hän niin kuin sinäkin kuvittelette kaiken oman päänne sisällön löytyvän pyhästä kirjasta. Kristallipallotulkinnalla siihen varmaan päästäänkin.

        Matt.10: 32, mikä tuossa on ohi Raamatun ?

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        -ja jatko;

        Matt.10: 33, "Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".


      • polulla
        pertsa2012 kirjoitti:

        polulla sanoi :
        Mitä tarkoitat?
        ____________
        Syntielämästä on luovuttava ja kaikessa kysyttävä Herran tahtoa.
        En minä sitä väitä ettemmekö voisi langeta ,mutta sieltä on noustava ylös - ei saa
        jäädä rapakkoon makaamaan.

        Sitä vain tarkoitin.
        Siunausta sinulle elämääsi!
        ______________________________________________________________
        Kun hylkäät jonkin synnin niin huomaat heti miten Herra siunaa sinua.
        Rehellisyys on kaiken a ja o.

        Ok, ymmärrän. En kuitenkaan aio panna painoa vain omille pyristelyilleni vaan enemmänkin Jumalan antamalle kasvulle.


      • polulla kirjoitti:

        Ok, ymmärrän. En kuitenkaan aio panna painoa vain omille pyristelyilleni vaan enemmänkin Jumalan antamalle kasvulle.

        polulla
        ______
        Jumala sitä kasvua todella antaa - olet oikeassa.Sen vain huomaa välillä kun aikaa
        on kulunut ja ruotii olemustaan.

        Hyvää jatkoa.


      • Kristitty45
        Shrink kirjoitti:

        Matt.10: 32, mikä tuossa on ohi Raamatun ?

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        -ja jatko;

        Matt.10: 33, "Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".

        Shrink

        Kerroit:

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Mitä Matteuksen Jeesus todella sanoi?:

        Matt.10: 32

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        Matt.10: 33

        "Mutta joka kieltää minut (Jeesuksen) ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".

        Huomaatko että tämä sivulause "että Jeesus on kuollut puolestasi..." oli sinun oma lisäyksesi Jeesuksen puheeseen. Teet Raamatustasi leikekirjan, saksit ja liimaat päälle oman mielesi mukaan.

        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.


      • Shrink
        Kristitty45 kirjoitti:

        Shrink

        Kerroit:

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Mitä Matteuksen Jeesus todella sanoi?:

        Matt.10: 32

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        Matt.10: 33

        "Mutta joka kieltää minut (Jeesuksen) ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".

        Huomaatko että tämä sivulause "että Jeesus on kuollut puolestasi..." oli sinun oma lisäyksesi Jeesuksen puheeseen. Teet Raamatustasi leikekirjan, saksit ja liimaat päälle oman mielesi mukaan.

        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.

        Saivartelija.....................


      • Shrink kirjoitti:

        Saivartelija.....................

        Shrink sanoi :
        Saivartelija.....................
        _____________
        Mistäköhän "kristitty45" on noin näreissään :-)
        On kylläkin aivan ilmeistä....


      • et ole tuomari
        pertsa2012 kirjoitti:

        polulla sanoi :
        Minunkin päätöksiini on yritetty vaikuttaa, mutta uskon, että Jumala hoitaa homman parhaiten kotiin ja jokaisella tosiaan on tuo oma tiensä kuljettavanaan.
        ________
        Jokaisen Herran oman on itse tehtävä valintansa Jumalan avulla.
        Ne jotka noissa seurakunnissa "mellastavat" eivät seiso vierelläsi ,kun kohtaat
        Mestarin.
        _______________________________________________________
        Silloin kun vielä kävin yhdessä porukassa niin koitin ottaa valokuvia kokouksesta
        mutta se loppui ihmisten vastustukseen.
        Yksikin tyttö tuli kertomaan että haluaa itse kertoa läheisilleen asioistaan.
        Häpesi siis Herraansa ,mutta "rukoili" kuitenkin kädet koholla kokouksessa.

        Luukkaan evankeliumi:
        9:26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.

        Uskoontuloon ei ole mitään valmiita paketteja jokaisen kohdalla asiat tapahtuvat
        omalla tavallaan ,mutta hinta on kuitenkin maksettava - eikö niin.

        Tee sinä vain asiat kuten Sanasta voit lukea ja ota muitten neuvoista se mikä
        on Sanan mukaan oikein.
        Kaikki muu on oitis hylättävä.

        " Silloin kun vielä kävin yhdessä porukassa niin koitin ottaa valokuvia kokouksesta "

        No mihin sinä niitä valokuvia sitten tarvitsit ? Yksityishenkilöiden kuvaaminen julkisella paikalla ilman lupaa on kielletty.

        " Yksikin tyttö tuli kertomaan että haluaa itse kertoa läheisilleen asioistaan.
        Häpesi siis Herraansa ,mutta "rukoili" kuitenkin kädet koholla kokouksessa."

        no mitä pahaa siinä on ? Mistä sinä tiedät millainen taista hänellä oli ja eiköhän se sama Jumala ohjaa häntä kuin sinuakin..


      • Kristitty45 kirjoitti:

        Shrink

        Kerroit:

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Mitä Matteuksen Jeesus todella sanoi?:

        Matt.10: 32

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        Matt.10: 33

        "Mutta joka kieltää minut (Jeesuksen) ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".

        Huomaatko että tämä sivulause "että Jeesus on kuollut puolestasi..." oli sinun oma lisäyksesi Jeesuksen puheeseen. Teet Raamatustasi leikekirjan, saksit ja liimaat päälle oman mielesi mukaan.

        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.

        kristitty45 sanoi :
        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.
        ________
        Jätä saivartelut pysy aiheessa ja kerro omasta uudestisyntymästäsi ja mitä teit
        tullessasi uskoon jos tulit.


      • luminarsku
        Kristitty45 kirjoitti:

        Shrink

        Kerroit:

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Mitä Matteuksen Jeesus todella sanoi?:

        Matt.10: 32

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        Matt.10: 33

        "Mutta joka kieltää minut (Jeesuksen) ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".

        Huomaatko että tämä sivulause "että Jeesus on kuollut puolestasi..." oli sinun oma lisäyksesi Jeesuksen puheeseen. Teet Raamatustasi leikekirjan, saksit ja liimaat päälle oman mielesi mukaan.

        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.

        Kristitty45,

        "että Jeesus on kuollut puolestasi.." on Raamatussa. Saivarteluksi se meni puoleltasi.

        "Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava." Hes.18:4
        Siksi Jeesus tuli, jotta ihmisen ei tarvitse kuolla syntiensä vuoksi. Eli Jeesus kuoli puolestamme.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi." Joh.3:16-17

        "tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan," 1.Piet.1:18.19

        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Room.10:9-10


      • EL.a .K:IM
        Kristitty45 kirjoitti:

        "Ulkomuistista vetäminen"?

        Sillä tavalla Raamatusta tulee vain oman mielikuvituksen jatke. Tämä on tuttu tapa myös kristallipallosta ennustamisessa.

        Kristitty45

        Mä olen vahvasti erimieltä.

        Jos jonkun kohdan on jo kokenut omassa elämässään (`Jos haluatte seurata minua, otta kaa oma ristinne kantoon`.) Niin se on parempi kertoa omin sanoin.


      • Kristitty45 kirjoitti:

        Shrink

        Kerroit:

        "Jeesus puhuu monessakin yhteydessä, että jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, että Jeesus on kuollut puolestasi..."

        Mitä Matteuksen Jeesus todella sanoi?:

        Matt.10: 32

        "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edssä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa"

        Matt.10: 33

        "Mutta joka kieltää minut (Jeesuksen) ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaassa".

        Huomaatko että tämä sivulause "että Jeesus on kuollut puolestasi..." oli sinun oma lisäyksesi Jeesuksen puheeseen. Teet Raamatustasi leikekirjan, saksit ja liimaat päälle oman mielesi mukaan.

        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.

        "kristitty45" sanoi :
        Tämä on kyllä tyypillistä fundamentalistista lukutapaa, mutta se ei tee oikeutta pyhälle kirjalle.
        __________
        Jeesushan se suurin fundamentalisti olikin.Sinulla näkyy yleensä ottaen olevan
        tuollainen ateistien suhtautumistapa asioihin.

        Tässä ketjussa keskustellaan kuitenkin siitä mitä teit tullessasi uskoon.
        Kerros nyt kuinka siinä kävi :-)


      • kljhjgthjtfvgjkhg sanoi :
        Pitäs varmaan mennä kasteelle, jos se vaikka päättäis tämän melkein 10 vuoden autiomaataipaleen...
        ___________
        Ensin uudestisyntymä eli uskoontulo ja syntien tunnustaminen Jeesukselle.
        Tuossa prosessissa saat Pyhän Hengen eli sinut sinetöidään.
        Tämän jälkeen voit ja pitääkin mennä uskovien kasteelle.
        Kaiken tämän päätteeksi voit käydä Herran ehtoollisella.

        Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen

        Johanneksen evankeliumi:
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan


      • et ole tuomari kirjoitti:

        " Silloin kun vielä kävin yhdessä porukassa niin koitin ottaa valokuvia kokouksesta "

        No mihin sinä niitä valokuvia sitten tarvitsit ? Yksityishenkilöiden kuvaaminen julkisella paikalla ilman lupaa on kielletty.

        " Yksikin tyttö tuli kertomaan että haluaa itse kertoa läheisilleen asioistaan.
        Häpesi siis Herraansa ,mutta "rukoili" kuitenkin kädet koholla kokouksessa."

        no mitä pahaa siinä on ? Mistä sinä tiedät millainen taista hänellä oli ja eiköhän se sama Jumala ohjaa häntä kuin sinuakin..

        et ole tuomari sanoi :
        No mihin sinä niitä valokuvia sitten tarvitsit
        _____________
        Porukkamme nettisivuille oli tarkoitus laittaa kuten ennenkin.
        Ja kyseessä oli yksityistilaisuus ja vuokratut tilat.
        _______________________________________________________
        et ole tuomari sanoi :
        no mitä pahaa siinä on ? Mistä sinä tiedät millainen taista hänellä oli ja eiköhän se sama Jumala ohjaa häntä kuin sinuakin..
        ______________
        Jos oli sama Jumala niin silloin Häntä ei ole syytä hävetä.

        Mikään tuomarihan en ole , mutta havainnoitsija kylläkin , tosin ehkä hieman
        kyyniseksi muovautunut : -)

        "Mitä pahaa" no tätä pahaa :
        Markuksen evankeliumi:
        8:38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa.

        Kerros nyt oma uskoontulotarinasi jos sellaista on.


    • Rehellinen ..

      Kukaan ei ole syntyessään uskovainen, eikä kukaan tule itsekseen uskoon.
      Uskoon tulon takana on aina johdattelua, manipulointia ja aivopesua.

      Uskonnot loppuisivat aikanaan kokonaan jos uskonnoilla olisi 21v ikäraja.

      • usko elämään

        Usko voidaan ymmärtää myös luottamisena elämään, eikä siihen silloin liity uskomuksia henkiolennoista joista ei ole mitään havaintoja.


      • usko elämään kirjoitti:

        Usko voidaan ymmärtää myös luottamisena elämään, eikä siihen silloin liity uskomuksia henkiolennoista joista ei ole mitään havaintoja.

        usko elämään sanoi :
        Usko voidaan ymmärtää myös luottamisena elämään, eikä siihen silloin liity uskomuksia henkiolennoista joista ei ole mitään havaintoja.
        ___________
        Ei sitä uskoa josta kristinusko puhuu.
        Jumalan Karitsan veriuhri on se asia joka antaa meille pelastuksen.


    • Aina uskis

      Olen ollut lapsesta asti uskossa, koska kotini oli uskovainen. En siis tehnyt mitään erikoista.

      • Heh. Siinäpä se pähkinänkuoressa.


    • iloinen kristitty

      En TEHNYT mitään. Jumala synnyttää uudesti ilman ihmisen omia temppuja. Luterilaisessa kristillisyydessä onkin se hieno puoli ettei Jumalan rakkautta tarvitse millään tavalla ansaita.

      • iloinen kristitty sanoi :
        Luterilaisessa kristillisyydessä onkin se hieno puoli ettei Jumalan rakkautta tarvitse millään tavalla ansaita.
        __________
        On olemassa vain usko ja sen meille Jumala antaa mutta ei ole olemassa erikseen
        mitään luterilaista uskoa.

        Matteus :
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Ja tuo tahto ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa :

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Tuotahan sinä et tuolla toisaalla oikein hyväksynyt eikö niin??


      • iloinen kristitty
        pertsa2012 kirjoitti:

        iloinen kristitty sanoi :
        Luterilaisessa kristillisyydessä onkin se hieno puoli ettei Jumalan rakkautta tarvitse millään tavalla ansaita.
        __________
        On olemassa vain usko ja sen meille Jumala antaa mutta ei ole olemassa erikseen
        mitään luterilaista uskoa.

        Matteus :
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Ja tuo tahto ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa :

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Tuotahan sinä et tuolla toisaalla oikein hyväksynyt eikö niin??

        Minulla on tämä usko:)


      • iloinen kristitty kirjoitti:

        Minulla on tämä usko:)

        iloinen kristitty sanoi :
        Minulla on tämä usko:)
        _________________
        Uskot siis Jeesukseen muttet usko häntä.


      • iloinen kristitty
        pertsa2012 kirjoitti:

        iloinen kristitty sanoi :
        Minulla on tämä usko:)
        _________________
        Uskot siis Jeesukseen muttet usko häntä.

        En ole niin sanonut?


      • iloinen kristitty kirjoitti:

        En ole niin sanonut?

        iloinen kristitty sanoi :
        En ole niin sanonut?
        _______________
        Mikä tuossa siis on vastoin uskoasi jos nimität suvaitsemattomiksi ihmisiä
        jotka tuovat tuota pykälää esiin - ainakin nimimerkki oli sama tuolla toisaalla.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.


      • iloinen kristitty
        pertsa2012 kirjoitti:

        iloinen kristitty sanoi :
        En ole niin sanonut?
        _______________
        Mikä tuossa siis on vastoin uskoasi jos nimität suvaitsemattomiksi ihmisiä
        jotka tuovat tuota pykälää esiin - ainakin nimimerkki oli sama tuolla toisaalla.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Jeesus ei ole tiettävästi sanonut noin! Lainaat 3. Mooseksen kirjaa, mihin taas on koottu kohtia Hammurabin laista.

        Etkö pidä itseäsi suvaitsemattomana? Kas kun et ole vaatimassa täällä kivitystuomioita Mooseksen tapaan???


      • iloinen kristitty kirjoitti:

        Jeesus ei ole tiettävästi sanonut noin! Lainaat 3. Mooseksen kirjaa, mihin taas on koottu kohtia Hammurabin laista.

        Etkö pidä itseäsi suvaitsemattomana? Kas kun et ole vaatimassa täällä kivitystuomioita Mooseksen tapaan???

        iloinen kristitty sanoi :
        Jeesus ei ole tiettävästi sanonut noin! Lainaat 3. Mooseksen kirjaa, mihin taas on koottu kohtia Hammurabin laista.
        __________
        Arvasin tietysti , että sanot noin.
        Mitenkäs olisi sitten Paavalin sanomiset.
        Hänhän sai evankeliuminsa suoraan Ylösnousseelta.
        Homot eivät kylläkään hyväksy Paavalia sen paremmin kuin Moosestakaan.

        HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :

        1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET,
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.


      • toinen Hega
        iloinen kristitty kirjoitti:

        Jeesus ei ole tiettävästi sanonut noin! Lainaat 3. Mooseksen kirjaa, mihin taas on koottu kohtia Hammurabin laista.

        Etkö pidä itseäsi suvaitsemattomana? Kas kun et ole vaatimassa täällä kivitystuomioita Mooseksen tapaan???

        >>Etkö pidä itseäsi suvaitsemattomana? Kas kun et ole vaatimassa täällä kivitystuomioita Mooseksen tapaan??? >>

        Homoja on turha kivittää, sillä he ovat jo kuolleita (synteihinsä).

        Vanhan testamentin aikaan ei ollut pelastusta Jeesuksessa, jolloin oli parempi että synnin tekijä kivitettiin. (hehän olivat jo kuolleita, koska eivät olleet pitäneet mooseksen lakia). Näin synti ei päässyt leviämään muihin.

        Nyt Uuden Liiton aikana on toisin: ihmisellä on mahdollisuus pelastua vielä syntiä tehtyäänkin jos hän katuu ja tahtoo tehdä parannuksen, koska Jeesuksen veri voi poistaa synnin (esiripun) ihmisen ja Jumalan (kaikkeinpyhimmän) väliltä.
        Ihminen voi lähestyä Jumalaa Jeesuksen sovitustyön tähden.

        Ilman Jumalaa ihminen on kuollut jo eläessään.

        Kuitenkaan ihminen ei kuole jos hänellä on yhteys Jumalaan, vaikka hänen ruumiinsa kuolisikin.


      • toinen Hega kirjoitti:

        >>Etkö pidä itseäsi suvaitsemattomana? Kas kun et ole vaatimassa täällä kivitystuomioita Mooseksen tapaan??? >>

        Homoja on turha kivittää, sillä he ovat jo kuolleita (synteihinsä).

        Vanhan testamentin aikaan ei ollut pelastusta Jeesuksessa, jolloin oli parempi että synnin tekijä kivitettiin. (hehän olivat jo kuolleita, koska eivät olleet pitäneet mooseksen lakia). Näin synti ei päässyt leviämään muihin.

        Nyt Uuden Liiton aikana on toisin: ihmisellä on mahdollisuus pelastua vielä syntiä tehtyäänkin jos hän katuu ja tahtoo tehdä parannuksen, koska Jeesuksen veri voi poistaa synnin (esiripun) ihmisen ja Jumalan (kaikkeinpyhimmän) väliltä.
        Ihminen voi lähestyä Jumalaa Jeesuksen sovitustyön tähden.

        Ilman Jumalaa ihminen on kuollut jo eläessään.

        Kuitenkaan ihminen ei kuole jos hänellä on yhteys Jumalaan, vaikka hänen ruumiinsa kuolisikin.

        toinen Hega sanoi :
        Nyt Uuden Liiton aikana on toisin: ihmisellä on mahdollisuus pelastua vielä syntiä tehtyäänkin jos hän katuu ja tahtoo tehdä parannuksen, koska Jeesuksen veri voi poistaa synnin (esiripun) ihmisen ja Jumalan (kaikkeinpyhimmän) väliltä.
        ___________
        Meinasi mennä ohi silmien tuo kirjoituksesi osa , joka on erittäin tärkeä.
        Olen tuota asiaa miettinyt pitkään.
        Voisitko ehkä tehdä siitä uuden aloituksen tai sitten selittää asiaa laajemmalti.
        Minä ainakin haluaisin lisää tietoa aiheesta vaikka tuokin selvensi paljon.

        Hebrealaiskirje :
        10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

        Onko tuo pääsy joka hetki ja kenelle ja niin edelleen ja mikä on tuon jakeen
        10:20 syvempi sisältö.

        Haluaisitko jakaa tietojasi tässä tärkeässä asiassa??


    • luminarsku

      Mitäkö tein? Vastaan omalta osaltani lyhyesti: tein selvän uskonratkaisun, jota Jumala pyysi profetian kautta tulleessa kehotuksessaan. Eli menin kokouksessa eteen. Sen jälkeen tiesin, että olen sisäpuolella. Se oli oma vastaukseni Jumalan selvään kutsuun, jota kesti n. vuoden päivät.

      • Totuuden etsijä

        luminarsku

        Kerroit että teit selvän uskonratkaisun jonka koit jumalan pyynnöksi profetian kautta. Kerroit lisäksi että tätä jumalan kutsua oli kestänyt n. vuoden päivät.

        Millä tavalla se ilmeni vuoden aikana?


      • luminarsku
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        luminarsku

        Kerroit että teit selvän uskonratkaisun jonka koit jumalan pyynnöksi profetian kautta. Kerroit lisäksi että tätä jumalan kutsua oli kestänyt n. vuoden päivät.

        Millä tavalla se ilmeni vuoden aikana?

        Jumalan kutsua oli kokemani tyhjyys, elämä tuntui kummallisen tyhjältä. Ymmärsin että siitä en selviä muuten kuin lähtemällä etsimään, onko Jumala olemassa. Kun ateistit selittävät, että uskoontulo on manipulointia, voin todistaa, ettei minua kukaan manipuloinut, vaan itse omalla järjelläni etsin, luin ja tutkin.


      • luminarsku kirjoitti:

        Jumalan kutsua oli kokemani tyhjyys, elämä tuntui kummallisen tyhjältä. Ymmärsin että siitä en selviä muuten kuin lähtemällä etsimään, onko Jumala olemassa. Kun ateistit selittävät, että uskoontulo on manipulointia, voin todistaa, ettei minua kukaan manipuloinut, vaan itse omalla järjelläni etsin, luin ja tutkin.

        narsku
        ______
        Kiva kun sinäkin vastasit.
        Kuulutko sinä kirkkoon?


      • Totuuden etsijä
        luminarsku kirjoitti:

        Jumalan kutsua oli kokemani tyhjyys, elämä tuntui kummallisen tyhjältä. Ymmärsin että siitä en selviä muuten kuin lähtemällä etsimään, onko Jumala olemassa. Kun ateistit selittävät, että uskoontulo on manipulointia, voin todistaa, ettei minua kukaan manipuloinut, vaan itse omalla järjelläni etsin, luin ja tutkin.

        Manipulaation kohteeksi joutuminen on aina tiedostamatonta.

        Helluntaiseurakunnissa ei etsitä mitään järjellä, vaan mennään porukan mukana, ja kuten tunnettua on, porukassa tyhmyys tiivistyy.


      • luminarsku
        pertsa2012 kirjoitti:

        narsku
        ______
        Kiva kun sinäkin vastasit.
        Kuulutko sinä kirkkoon?

        Kirkkokuntakeskusteluita olen välttänyt, se kun ei ole mielestäni oleellista, mihin seurakuntaan kuuluu, pääasia on, että opetus srk:ssa on raitista. Olen muistaakseni kerran maininnut palstalla kuuluvani kirkkoon, vielä, mutten käy siellä vaan pienessä seurakunnassa Jumalan johdatuksesta. Eroan jos siihen kehotusta koen, joten näillä mennään nyt.


      • luminarsku
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        Manipulaation kohteeksi joutuminen on aina tiedostamatonta.

        Helluntaiseurakunnissa ei etsitä mitään järjellä, vaan mennään porukan mukana, ja kuten tunnettua on, porukassa tyhmyys tiivistyy.

        Jos manipulaation kohteeksi joutuminen olisi aina tiedostamatonta, silloin sinäkin olet manipuloinnin kohteena. Kaikki ne lukemasi kirjojen kirjoittajat manipuloivat mieltäsi. :)

        Ai, oletko käynyt helluntaiseurakunnassa vai onko tuo käsityksesi vain luuloa. Itse olen käynyt myös hell. kokouksissa (kuten monen muunkin srk:n), mutten ole kokenut mitään porukan mukana menoa. Ihmettelen eikö ihmisillä ole omaa tahtoa, eihän kaikkea tarvitse uskoa, mitä srk:ssa sanotaan, ihmiset puhuvat ja astian maku on kaikissa. Ei minulla ole ollut mitään porukkatyhmyys -oireyhtymää.


      • Totuuden etsijä
        luminarsku kirjoitti:

        Kirkkokuntakeskusteluita olen välttänyt, se kun ei ole mielestäni oleellista, mihin seurakuntaan kuuluu, pääasia on, että opetus srk:ssa on raitista. Olen muistaakseni kerran maininnut palstalla kuuluvani kirkkoon, vielä, mutten käy siellä vaan pienessä seurakunnassa Jumalan johdatuksesta. Eroan jos siihen kehotusta koen, joten näillä mennään nyt.

        Kuka näitä kehotuksia sinulle antaa? Kuuletko sinäkin ääniä päässäsi? Täällä taitaa olla paljon sairasta väkeä:(

        Jos et halua kertoa "pientä seurakuntaasi" on sinulla varmasti jotakin hävettävää.


      • !!!
        luminarsku kirjoitti:

        Kirkkokuntakeskusteluita olen välttänyt, se kun ei ole mielestäni oleellista, mihin seurakuntaan kuuluu, pääasia on, että opetus srk:ssa on raitista. Olen muistaakseni kerran maininnut palstalla kuuluvani kirkkoon, vielä, mutten käy siellä vaan pienessä seurakunnassa Jumalan johdatuksesta. Eroan jos siihen kehotusta koen, joten näillä mennään nyt.

        Helluntaiseurakunnissa opetus ei ainakaan ole raitista. Pysy poissa sieltä. Paikkakuntani helluntaiseurakunnassa huomasin että saarnaaja otti huikat ennen esiintymistään.

        Kerroin tämän eräälle vanhemmistoon kuuluvalle veljelle mutta tämä ei halunnut uskoa sitä. Otin salaa valokuvan saarnaajasta kulisseissa taskumatti kädessä. Sitten hän uskoi.

        Juovuspäissään saarnaaminen ei ole minun mielelstäni Pyhästä Hengestä!


      • Totuuden etsijä
        luminarsku kirjoitti:

        Jos manipulaation kohteeksi joutuminen olisi aina tiedostamatonta, silloin sinäkin olet manipuloinnin kohteena. Kaikki ne lukemasi kirjojen kirjoittajat manipuloivat mieltäsi. :)

        Ai, oletko käynyt helluntaiseurakunnassa vai onko tuo käsityksesi vain luuloa. Itse olen käynyt myös hell. kokouksissa (kuten monen muunkin srk:n), mutten ole kokenut mitään porukan mukana menoa. Ihmettelen eikö ihmisillä ole omaa tahtoa, eihän kaikkea tarvitse uskoa, mitä srk:ssa sanotaan, ihmiset puhuvat ja astian maku on kaikissa. Ei minulla ole ollut mitään porukkatyhmyys -oireyhtymää.

        lukinarsku

        "Jos manipulaation kohteeksi joutuminen olisi aina tiedostamatonta, silloin sinäkin olet manipuloinnin kohteena. Kaikki ne lukemasi kirjojen kirjoittajat manipuloivat mieltäsi. :)"

        Manipulointi on aina tiedostamatonta, muuten se ei olekaan manipulaatiota. Hurmoksellisissa ja karismaattisissa liikkeissä toiminta on manipulaatiota ja suggestioon perustuvaa, myös tietysti itsesuggestioon. Jotta manipulaatio ei paljastuisi sitä nimitetään pyhäksi hengeksi.

        Toiset ihmiset ovat suggestioherkempiä kuin toiset. Kaikki ihmiset ovat jossain määrin alttiita monenlaiselle manipulaatiolle. Tämä olisi myös hyvä tietää.


      • ------
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        lukinarsku

        "Jos manipulaation kohteeksi joutuminen olisi aina tiedostamatonta, silloin sinäkin olet manipuloinnin kohteena. Kaikki ne lukemasi kirjojen kirjoittajat manipuloivat mieltäsi. :)"

        Manipulointi on aina tiedostamatonta, muuten se ei olekaan manipulaatiota. Hurmoksellisissa ja karismaattisissa liikkeissä toiminta on manipulaatiota ja suggestioon perustuvaa, myös tietysti itsesuggestioon. Jotta manipulaatio ei paljastuisi sitä nimitetään pyhäksi hengeksi.

        Toiset ihmiset ovat suggestioherkempiä kuin toiset. Kaikki ihmiset ovat jossain määrin alttiita monenlaiselle manipulaatiolle. Tämä olisi myös hyvä tietää.

        Toki manipulointi voi olla tiedostettua. Toinen yrittää manipuloida, mutta sinä näet sen ja pidät ehkä häntä sen takia vähän hassuna tai jotain. Tuollaista manipulointiyritystä tämä palstakin pursuaa.


      • luminarsku
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        Kuka näitä kehotuksia sinulle antaa? Kuuletko sinäkin ääniä päässäsi? Täällä taitaa olla paljon sairasta väkeä:(

        Jos et halua kertoa "pientä seurakuntaasi" on sinulla varmasti jotakin hävettävää.

        Näyttää olevan turhaa tuhlata aikaani, olet ihan out ja haluton löytämään totuutta.

        Ei minulla mitään hävettävää ole, en vain halua kaikkia asioitani netissä esitellä. Mitä se sitä paitsi sinulle edes kuuluu? En minäkään tivaa kenenkään henkilökohtaisia asioita täällä, tämähän ei ole mikään chattipalsta.


      • luminarsku
        !!! kirjoitti:

        Helluntaiseurakunnissa opetus ei ainakaan ole raitista. Pysy poissa sieltä. Paikkakuntani helluntaiseurakunnassa huomasin että saarnaaja otti huikat ennen esiintymistään.

        Kerroin tämän eräälle vanhemmistoon kuuluvalle veljelle mutta tämä ei halunnut uskoa sitä. Otin salaa valokuvan saarnaajasta kulisseissa taskumatti kädessä. Sitten hän uskoi.

        Juovuspäissään saarnaaminen ei ole minun mielelstäni Pyhästä Hengestä!

        No jos yksi saarnaaja huikkoja ottaa, ei se tarkoita että kaikki samaa liikettä edustavat niin tekisivät.


      • luminarsku
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        lukinarsku

        "Jos manipulaation kohteeksi joutuminen olisi aina tiedostamatonta, silloin sinäkin olet manipuloinnin kohteena. Kaikki ne lukemasi kirjojen kirjoittajat manipuloivat mieltäsi. :)"

        Manipulointi on aina tiedostamatonta, muuten se ei olekaan manipulaatiota. Hurmoksellisissa ja karismaattisissa liikkeissä toiminta on manipulaatiota ja suggestioon perustuvaa, myös tietysti itsesuggestioon. Jotta manipulaatio ei paljastuisi sitä nimitetään pyhäksi hengeksi.

        Toiset ihmiset ovat suggestioherkempiä kuin toiset. Kaikki ihmiset ovat jossain määrin alttiita monenlaiselle manipulaatiolle. Tämä olisi myös hyvä tietää.

        Eli sinäkin olet näköjään hyvin suggestioherkkä; olet omaksunut kaikki kliseet hengellisistä yhteisöistä.
        Ethän sinä tiedä, yrittääkö joku kirjan kirjoittaja manipuloida sinua. Tietenkin on tiedostettuakin manipulointia.

        Oletkohan aidosti totuuden etsijä vai ateistista propagandaa toisteleva uhri..

        Omakohtaisena kokemuksena karismaattisuudesta ja seurakunnista olen saanut aidompaa tietoa kuin sinun nykykäsityksesi.


      • Totuuden etsijä
        ------ kirjoitti:

        Toki manipulointi voi olla tiedostettua. Toinen yrittää manipuloida, mutta sinä näet sen ja pidät ehkä häntä sen takia vähän hassuna tai jotain. Tuollaista manipulointiyritystä tämä palstakin pursuaa.

        Onnistunut manipulaatio edellyttää ettei manipuloitava huomaa eikä tiedosta sitä. Uskoonsa manipuloidun (tätä hän ei tiedosta) ihmisen tunnistaa siitä että hän uskoo muidenkin olevan samalla tavalla uskoonsa manipuloituja niin kuin hänkin on omaansa eikä hän ymmärrä ajattelun itsenäistä vapautta. Hän kuvittelee että kaikki on uskomista eikä oikeaa tietoa ole saatavissakaan. Selvin esimerkki tästä on uskova joka uskoo ei-uskovankin (ateistin) olevan uskova eli uskovan ateismiin.


      • -
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        Onnistunut manipulaatio edellyttää ettei manipuloitava huomaa eikä tiedosta sitä. Uskoonsa manipuloidun (tätä hän ei tiedosta) ihmisen tunnistaa siitä että hän uskoo muidenkin olevan samalla tavalla uskoonsa manipuloituja niin kuin hänkin on omaansa eikä hän ymmärrä ajattelun itsenäistä vapautta. Hän kuvittelee että kaikki on uskomista eikä oikeaa tietoa ole saatavissakaan. Selvin esimerkki tästä on uskova joka uskoo ei-uskovankin (ateistin) olevan uskova eli uskovan ateismiin.

        Heh, no kyllä nämä tämän palstan ateistit ovat useimmat uskovia eli uskovat ateismiin. Sitten ovat ne toisenlaiset ateistit jotka ajattelevat itsenäisesti, mutta ei he viitsi vaivautua tänne.


      • luminarsku kirjoitti:

        Eli sinäkin olet näköjään hyvin suggestioherkkä; olet omaksunut kaikki kliseet hengellisistä yhteisöistä.
        Ethän sinä tiedä, yrittääkö joku kirjan kirjoittaja manipuloida sinua. Tietenkin on tiedostettuakin manipulointia.

        Oletkohan aidosti totuuden etsijä vai ateistista propagandaa toisteleva uhri..

        Omakohtaisena kokemuksena karismaattisuudesta ja seurakunnista olen saanut aidompaa tietoa kuin sinun nykykäsityksesi.

        luminarsku sanoi :
        Oletkohan aidosti totuuden etsijä vai ateistista propagandaa toisteleva uhri..
        __________
        Uskottomia ja uskonsa menettäneitä ärsyttää ,kun uskovat todistavat omasta
        uskoontulostaan omin sanoin.

        Heille tulee niin sanotusti vähän "ahistunut" olo.


      • Totuuden etsijä kirjoitti:

        Onnistunut manipulaatio edellyttää ettei manipuloitava huomaa eikä tiedosta sitä. Uskoonsa manipuloidun (tätä hän ei tiedosta) ihmisen tunnistaa siitä että hän uskoo muidenkin olevan samalla tavalla uskoonsa manipuloituja niin kuin hänkin on omaansa eikä hän ymmärrä ajattelun itsenäistä vapautta. Hän kuvittelee että kaikki on uskomista eikä oikeaa tietoa ole saatavissakaan. Selvin esimerkki tästä on uskova joka uskoo ei-uskovankin (ateistin) olevan uskova eli uskovan ateismiin.

        Totuuden etsijä sanoi :
        Onnistunut manipulaatio edellyttää ettei manipuloitava huomaa eikä tiedosta sitä.
        _________
        Kerro vähän omasta uskoontulostasi.


      • luminarsku kirjoitti:

        Kirkkokuntakeskusteluita olen välttänyt, se kun ei ole mielestäni oleellista, mihin seurakuntaan kuuluu, pääasia on, että opetus srk:ssa on raitista. Olen muistaakseni kerran maininnut palstalla kuuluvani kirkkoon, vielä, mutten käy siellä vaan pienessä seurakunnassa Jumalan johdatuksesta. Eroan jos siihen kehotusta koen, joten näillä mennään nyt.

        luminarsku sanoi :
        mutten käy siellä vaan pienessä seurakunnassa Jumalan johdatuksesta. Eroan jos siihen kehotusta koen, joten näillä mennään nyt.
        _________
        Jumala onkin ymmärtääkseni ravistelemassa myös kirkkopuuta ,kun hän kerää
        omiaan turvaan.
        Pieni on kaunista minunkin mielestäni.

        Herra siunatkoon elämääsi.


      • Totuuden etsijä
        luminarsku kirjoitti:

        Näyttää olevan turhaa tuhlata aikaani, olet ihan out ja haluton löytämään totuutta.

        Ei minulla mitään hävettävää ole, en vain halua kaikkia asioitani netissä esitellä. Mitä se sitä paitsi sinulle edes kuuluu? En minäkään tivaa kenenkään henkilökohtaisia asioita täällä, tämähän ei ole mikään chattipalsta.

        Sinäkö sen määrittelet kuka on "out" ja kuka on "haluton". Et sinä totuutta tiedä, etkä näytä sitä edes etsivän. Et näytä rehelliseltä totuudenetsijältä kirjoituksistasi päätellen. En ole pyytänyt "kaikkien asioiden" esiintuomista täällä. Kyselin vain uskonliikkeestä mihin kuulut. Sen ei pitäisi olla mikään salaisuus mikäli porukkasi ei ole salaseura.


      • Totuuden etsijä
        pertsa2012 kirjoitti:

        Totuuden etsijä sanoi :
        Onnistunut manipulaatio edellyttää ettei manipuloitava huomaa eikä tiedosta sitä.
        _________
        Kerro vähän omasta uskoontulostasi.

        Mistä päättelet että olen "tullut uskoon"?


      • Totuuden etsijä kirjoitti:

        Sinäkö sen määrittelet kuka on "out" ja kuka on "haluton". Et sinä totuutta tiedä, etkä näytä sitä edes etsivän. Et näytä rehelliseltä totuudenetsijältä kirjoituksistasi päätellen. En ole pyytänyt "kaikkien asioiden" esiintuomista täällä. Kyselin vain uskonliikkeestä mihin kuulut. Sen ei pitäisi olla mikään salaisuus mikäli porukkasi ei ole salaseura.

        Totuuden etsijä sanoi :
        Sinäkö sen määrittelet kuka on "out" ja kuka on "haluton".
        _______________
        Minä olen luokitellut sinut sivuston "hauveleihin" kuuluvaksi - teidän ainoa
        huvinne on pilkanteko asioilla joista ette ymmärrä mitään.

        Et ole suostunut kertomaan omasta uskoontulostasi - eli miksi narskun tarvitsisi
        sinulle kertoa mitään tai muillekaan yksityisasioistaan??


      • Totuuden etsijä kirjoitti:

        Mistä päättelet että olen "tullut uskoon"?

        Totuuden etsijä sanoi :
        Mistä päättelet että olen "tullut uskoon"?
        _______________
        "Helluntaiseurakunnissa ei etsitä mitään järjellä, vaan mennään porukan mukana, ja kuten tunnettua on, porukassa tyhmyys tiivistyy."

        Kuten tuossa itse kirjoitat olet pyöriskellyt hellaripiireissä mitenkä muuten voisit
        kirjoittaa noin?

        Mutta ketjun aiheena oli juuri tuo uskoontulo eli oletko tullut uskoon vai ei
        jolloinkin elämässäsi?

        Todennäköisesti olet ,mutta luopunut uskostasi päästyäsi totuuden tuntoon.


      • Totuuden etsijä
        pertsa2012 kirjoitti:

        Totuuden etsijä sanoi :
        Mistä päättelet että olen "tullut uskoon"?
        _______________
        "Helluntaiseurakunnissa ei etsitä mitään järjellä, vaan mennään porukan mukana, ja kuten tunnettua on, porukassa tyhmyys tiivistyy."

        Kuten tuossa itse kirjoitat olet pyöriskellyt hellaripiireissä mitenkä muuten voisit
        kirjoittaa noin?

        Mutta ketjun aiheena oli juuri tuo uskoontulo eli oletko tullut uskoon vai ei
        jolloinkin elämässäsi?

        Todennäköisesti olet ,mutta luopunut uskostasi päästyäsi totuuden tuntoon.

        Olen totuuden etsijä enkä ole tullut mihinkään uskoon enkä pois uskosta. Olen tutustunut erilaisiin uskonliikkeisiin koska olen totuuden etsijä. Tähän etsintään kuuluu myös yleissivistys eri uskonnoista.


      • Totuuden etsijä kirjoitti:

        Olen totuuden etsijä enkä ole tullut mihinkään uskoon enkä pois uskosta. Olen tutustunut erilaisiin uskonliikkeisiin koska olen totuuden etsijä. Tähän etsintään kuuluu myös yleissivistys eri uskonnoista.

        Totuuden etsijä sanoi :
        Tähän etsintään kuuluu myös yleissivistys eri uskonnoista.
        __________
        No,menestystä sitten vaan etsintään ,mutta jos pääset perille
        huomaat ,että siellä on jo 12 apostolia sinua odottamassa.


      • Totuuden etsijä
        pertsa2012 kirjoitti:

        Totuuden etsijä sanoi :
        Tähän etsintään kuuluu myös yleissivistys eri uskonnoista.
        __________
        No,menestystä sitten vaan etsintään ,mutta jos pääset perille
        huomaat ,että siellä on jo 12 apostolia sinua odottamassa.

        En ole pyrkimässä mihinkään "perille".


      • Totuuden etsijä kirjoitti:

        En ole pyrkimässä mihinkään "perille".

        Totuuden etsijä sanoi :
        En ole pyrkimässä mihinkään "perille".
        ______________
        Jos pääset perimmäisen totuuden lähteille siellä on jo 12 apostolia sinua
        odottamassa.

        Ehkä hivenen parempi ilmaisu.


      • Totuuden etsijä
        pertsa2012 kirjoitti:

        Totuuden etsijä sanoi :
        En ole pyrkimässä mihinkään "perille".
        ______________
        Jos pääset perimmäisen totuuden lähteille siellä on jo 12 apostolia sinua
        odottamassa.

        Ehkä hivenen parempi ilmaisu.

        Minulle kelpaa ihan hyvin nämä arkiset totuudet jotka voidaan havaita ja empiirisin tutkimuksin todeta oikeiksi.

        "Perimmäisiä totuuksia" ei tiedä kukaan, eivät edes ne 12 apostolia.


      • Totuuden etsijä kirjoitti:

        Minulle kelpaa ihan hyvin nämä arkiset totuudet jotka voidaan havaita ja empiirisin tutkimuksin todeta oikeiksi.

        "Perimmäisiä totuuksia" ei tiedä kukaan, eivät edes ne 12 apostolia.

        Totuuden etsijä sanoi :
        "Perimmäisiä totuuksia" ei tiedä kukaan, eivät edes ne 12 apostolia.
        ____________
        Sinulla ei ole kunnianhimoa :-)
        Kai niillä apostoleilla "jotakin hajua" oli kun antoivat monikin ristiinnaulita tai muutoin
        tappaa itsensä.
        (Jeesus)Paavali,Pietari Filippus......


      • Totuuden etsijä
        pertsa2012 kirjoitti:

        Totuuden etsijä sanoi :
        "Perimmäisiä totuuksia" ei tiedä kukaan, eivät edes ne 12 apostolia.
        ____________
        Sinulla ei ole kunnianhimoa :-)
        Kai niillä apostoleilla "jotakin hajua" oli kun antoivat monikin ristiinnaulita tai muutoin
        tappaa itsensä.
        (Jeesus)Paavali,Pietari Filippus......

        Kyllä niitä "hajuja" on nykypäivänäkin ihan riittämiin kun kuuntelee uutisia. Ei päivääkään ettei joku uskovainen tapata itseään itsemurhaiskussa.


      • Kaaduitko ja aloit sätkimään ja mongertamaan?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        luminarsku sanoi :
        Oletkohan aidosti totuuden etsijä vai ateistista propagandaa toisteleva uhri..
        __________
        Uskottomia ja uskonsa menettäneitä ärsyttää ,kun uskovat todistavat omasta
        uskoontulostaan omin sanoin.

        Heille tulee niin sanotusti vähän "ahistunut" olo.

        "Heille tulee niin sanotusti vähän "ahistunut" olo."

        Onko näin? Ai vähän kuin vampyyrille ristin näkeminen? Vai mitä tarkoitat? :D


      • missxcessive kirjoitti:

        "Heille tulee niin sanotusti vähän "ahistunut" olo."

        Onko näin? Ai vähän kuin vampyyrille ristin näkeminen? Vai mitä tarkoitat? :D

        missxcessive sanoi :
        Onko näin? Ai vähän kuin vampyyrille ristin näkeminen? Vai mitä tarkoitat? :D
        _______
        Aika hyvä vertaus tuokin.
        Tai kuten lumiukolle , kun sille sytytetään nuotio jalkojen eteen ja joutuu kohta
        polvistumaan.


      • luminarsku
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        Sinäkö sen määrittelet kuka on "out" ja kuka on "haluton". Et sinä totuutta tiedä, etkä näytä sitä edes etsivän. Et näytä rehelliseltä totuudenetsijältä kirjoituksistasi päätellen. En ole pyytänyt "kaikkien asioiden" esiintuomista täällä. Kyselin vain uskonliikkeestä mihin kuulut. Sen ei pitäisi olla mikään salaisuus mikäli porukkasi ei ole salaseura.

        Totuuden etsijä, vielä kerran.

        Oman elämäni suhteen olen oikeutettu määrittelemään, onko joku ihan out siitä todellisuudesta, jonka olen kokenut. Kirjoituksesi kertoo haluttomuutesi edes yrittää ymmärtää siitä mitään.

        Sinulle siis totuuden etsintää on se, että haukkuu uskovat vanhoilla ateistisilla kliseillä. Itselleni totuuden etsintä merkitsee Jumalan tahdon löytämistä, siihen suostumista, maksoi mitä maksoi. Kirkkokunta on sen rinnalla merkityksetön seikka. Eikä se etsintä ole tällä palstalla tietenkään, tämä on vain mielipiteiden vaihtoa.

        Seurakuntaa täällä on tivattu aiemminkin, lienetkö sama ev. lut? Sitäpä en sano ihan senkin vuoksi, että siitä saataisiin taas yksi leimakirves karsinoijille. Koska en itse painota muiden ihmisten seurakuntia, en sitä painota omalla kohdallanikaan. Mutta tämä näyttää olevan niille, jotka karsinoita rakentavat, liian vaikeaa ymmärtää.


      • miss ei kirj.
        pertsa2012 kirjoitti:

        missxcessive sanoi :
        Onko näin? Ai vähän kuin vampyyrille ristin näkeminen? Vai mitä tarkoitat? :D
        _______
        Aika hyvä vertaus tuokin.
        Tai kuten lumiukolle , kun sille sytytetään nuotio jalkojen eteen ja joutuu kohta
        polvistumaan.

        Juu juu. :)


    • näin minä tein.

      huokasin raukeasti, venyttelin jäseniäni ja sytytin tupakan. savukiehkuroiden tanssiessa kohti kattoa kuiskasin: rakastan sinua.

    • ???

      Uskoin häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman ilman TEKOJA. Olenko kerettiläinen (harhaoppinen)?

    • lollolol

      Vedin LSD:tä Damissa Reeberbahnilla ja jäin sille tripille.

      • karttajakompassi

        Olit sekaisin jo ennen trippiä. Reeperbahn on Hampurissa.


      • lollolol2
        karttajakompassi kirjoitti:

        Olit sekaisin jo ennen trippiä. Reeperbahn on Hampurissa.

        En mutta hylkäsin kaiken koulussa oppimani tultuani uskoon.


      • karttajakompassi
        lollolol2 kirjoitti:

        En mutta hylkäsin kaiken koulussa oppimani tultuani uskoon.

        Ymmärrän. Noinkin voi monelle käydä.


    • ev.lut.

      Jeesus rakastaa kaikkia syntisiä.

      • kysymys?

        mutta miten tulit uskoon?


      • Ev. lut. (se oikea)

        Eikö Jeesus rakasta ollenkaan muita? Täytyykö rypeä rapakossa ennen kuin saa Jeesukselta rakkautta?


    • toinen Hega

      >>Mitä TEIT tullessasi uskoon?>>

      En voinut tulla uskoon, vaikka vuosikausia yritin.

      En osannut antaa koko elämääni hänen käsiinsä.

      Lopulta huusin hädässäni Jumalaa avuksi ja hän vastasi minulle:
      Eräs tuntematon uskova soitti ja kysyi, haluaisinko tulla keskustelemaan hänen kanssaan.
      Sain uskon kun hän pyysi sitä puolestani Jumalalta rukouksessa.
      Pyysin muutakin ja hän rukoili puolestani. Jumala vapautti minut synnin kahleista, joista minulla ei ollut voimaa itse tehdä parannusta.

      Menin myöhemmin kasteelle ja sain uuden puhtaan lihasydämen vanhan kivisydämeni tilalle. Sain uuden perheen: seurakuntalaiset - sisaret ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa. En kaivannut vanhoja ystäviäni, (vaikka heitä vielä silloin tällöin saatan tavatakin).

      Sain aloittaa elämäni alusta, olinhan uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

      Myöhemmin alkoivat armolahjatkin toimia. Opin keskustelemaan Jumalan kanssa rukouksessa.
      Jumala vastasi rukouksiini ihan konkrettisilla jokapäiväisillä asioilla - opin luottamaan Jumalan huolenpitoon ja siihen että voin turvata kaikissa asioissani häneen - ihan pienissäkin!
      Minun ei tarvitse osata pohtia mikä on minulle parasta, sillä hän tietää vastauksen. Joskus vastaus ei ole itselleni mieluinen mutta jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että ikävältäkin tuntuva asia on tapahtunut lopulta parhaakseni.

      Sain seurakunnastani palvelutehtävän jonka kautta olen tutustunut muihin seurakunnan jäseniin. Vaikka olen horjunut ja langennut uskossani, olen saanut tukea muilta, silloin kun uskoni on ollut heikko ja epäonnistuin.
      Matkani jatkuu, koska he kantoivat kuormaani.

      Olisin halunnut kuulua myös luterilaiseen kirkkoon (johon minut oli lapsena liitetty) - ainakin kannatuksen vuoksi, mutta mielestäni jotkut tekivät katumattomuudellaan kirkosta Jumalan pilkan.
      En voinut tehdä muuta kuin erota kirkosta. Se ei enää edustanut minulle Jumalaa, vaan jotain muuta. Omatuntoni ei sallinut minun olla mukana.

      Jumala ei onneksi asu käsin tehdyissä temppeleissä, vaan ihmisten sydämissä.
      Seurakunta ei ole rakennus tai instituutio, vaan seurakunta on tehty elävistä kivistä: uudestisyntyneistä ihmisistä ja sen temppelin kulmakivenä on itse Jeesus Kristus, hän on hengellisen seurakunnan pää.

      • toinen Hega sanoi :
        Jumala ei onneksi asu käsin tehdyissä temppeleissä, vaan ihmisten sydämissä.
        _________
        Aivan niin.

        Johanneksen evankeliumi:
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        __________________________________________________
        toinen Hega sanoi :
        En voinut tehdä muuta kuin erota kirkosta. Se ei enää edustanut minulle Jumalaa, vaan jotain muuta. Omatuntoni ei sallinut minun olla mukana.
        _________
        Kukaan uudestisyntynyt uskova ei enää voi kuulua luterilaiseen kirkkoon - tuohon herjaajien pesään.
        ____________________________________________________
        Oli hauska kuulla kertomuksesi , se peilailee rehellisen ihmisen kertomia
        asioita elämästään ja uudestisyntyneen uskovan tuntoja ympäröivästä
        todellisuudesta.

        Herra siunatkoon sinua!


    • Make 1965

      Minä tulin uskoon 30.12-2012 klo:14.00-15.00 välisenä aikana!kokemus oli minulle mahtava.Tiedän että olen saannut elämäni aikana monia esirukouksia vanhemmiltani.Olen 46v mies,elämää nähnyt ja kokennut!myös sitä huonoakin puolta.Olen ollut vankiloissa yhteensä 16v ja käyttännyt huumeita noin 20v.nyt etsin itselleni sopivaa seurakuntaa ja haluan seurata jumalaa.Elän elämäni PARASTA AIKAA.

      • Ihan jees jos uskoontulosi pitää sinut poissa pahanteosta ja huumehörhöilystä, mutta tiesitkö että on olemassa entisiä narkkareita, rikollisia ja linnakundeja jotka vain päättävät että se p.aska elämä saa riittää? Ei kaikki hurahda, mutta kiva sulle jos uskoontulosi oli ainoa keino päästä pois rikollisesta elämästäsi ja huumeiden käytöstä.


      • Kui

        Make 1965 17.1.2012

        Minä tulin uskoon 30.12-2012 klo:14.00-15.00

        Ai jaa, heh! Painovirhe(paholainen).. ehkä..pä?


    • ev.lut.

      Hienoa, että olet tullut uskoon.

      • luterilainen

        Sekin on hieno asia että ihminen tulee pois uskosta. Pääasia että hän löytää itsensä ja hänelle oikean tavan elää.


    • goddeloos

      "Mitä TEIT tullessasi uskoon?"
      - Uskoin olemattomaan. En usko enään.

    • Taivasmatkalla

      Olisit uskonut Jeesukseen, niin olisit uskossa vieläkin.

    • Kysyn vaan

      Jeesus elää. Etkö sitä tiennyt?

    • YAK-42

      Vastaukseni ketjun alkuperäiseen kykymykseen:

      Etsikkoaikani kesti noin kymmenen vuotta. Ajattelin "etsiväni itseäni", vaikka etsin tietämättäni Jumalaa. Moni ihminen sanoi sen minulle vuosien varrella, mutta en ottanut heidän puheitaan kuuleviin korviini.

      Etsintäni alkoi onnettomuudesta, jonka seurauksena elin kymmenen vuotta kroonisena kipupotilaana. Menetin onnettomuuden takia lähes kaiken ja olin hyvin katkera. Jälkikäteen olen ajatellut, että vaikka Jumala johdatti minua koko ajan, juuri katkeruuteni vieraannutti minut Jumalasta.

      Etsin "itseäni" ensin psykologisista ja filosofisista opeista ja siirryin sittemmin itämaisiin uskontoihin. Siinä vaiheessa olin jo valmis tunnustautumaan hengelliseksi ihmiseksi, mutta koin olevani hyvin kaukana kristinuskosta. Ei mennyt kuitenkaan kauan, kun koin äkillisen valaistumisen kokemuksen tai uskoon tulemisen - miksi kukin sitä haluaakaan kutsua.

      Jouduin tilanteeseen, jossa olin hyvin peloissani. Kaivoin hädissäni vanhan, hopeisen rippiristin esille ja laitoin sen kaulaani. Menin peilin eteen ja katsoin itseäni risti kaulassa. Yhtäkkiä aloin lausua ääneen Herran siunausta, vaikka en ollut muistanut sitä ulkoa sitten rippikouluaikojen:

      Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
      Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
      teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
      teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Aamen. (4. Moos.6:24–26)

      Se muutti elämässäni kaiken. Pelkoni katosi välittömästi. Myöhemmin huomasin itämaisia tekstejä lukiessani, että aivan samat asiat löytyvät Raamatusta "näillä ja näillä" sanoilla. Sanat tulivat mieleeni ihan automaattisesti. En ole tutkiskellut elämäni aikana Raamattua kovinkaan paljon ja olen edelleenkin pikemminkin henkeen kuin sanaan uskova kristitty. Pian tämän jälkeen paranin myös fyysisesti. Vammani oli jäljellä, mutta en tarvinnut enää kipulääkkeitä. Olin käyttänyt aiemmin ihan kaikkea opiumjohdannaisista epilepsilääkkeisiin. Katson paranemisen tulleen armolahjana.

      Tästä on kulunut jo useita vuosia. Sain kaiken menettämäni takaisin korkojen kanssa. Uskon mukana tuli sekä mielenrauha että henkilökohtainen jumalayhteys, joka on ikäänkuin jatkuvaa rukouksessa elämistä - yhteys Jumalaan on jatkuvasti auki.

    • Uskoontulokokemus

      >>>Mitä TEIT tullessasi uskoon?

    • JeesuksenOma

      Itselläni oli kriisi avioliittoni suhteen ja rukoilin hiljaa illalla sängyssä: "Hyvä Jumala, auta tätä perhettä. Älä anna tämän hajota. Et sinäkään varmaan sitä halua. Aamen." Tuon jälkeen saimme mieheni kanssa asiat puhuttua ilman pienintäkään riidan tai naljailun poikasta. Tuossa oli sellainen ihme minun mielestäni että pitkästä aikaa pystyimme puhumaan ilman mitään ongelmia Mieheni oli tullut uskoon ennen minua (se on oma tarinansa se) ja olin seuraillut tilannetta sivusta kriisini keskellä. Eräs ilta kun olin viettämässä mieheni kanssa iltaa lähden hakemaan puita saunaan. Ilma on kuulas pakkasyö, noin -20 -25 muttarissa. Menen liiterille (avoin katos), säikähdän ja kiroan silloin tyypilliseen tapaani samalla kun talitiainen lennähtää kohti ressu seinää ja räpistelee ressussa jonkin aikaa ja pääsee taas vapaaksi. Kun olen selvinnyt säikähdyksestäni ja lintu lähtenyt jonnekkin minne lie, otan puut ja toistelen matkalla anteeksi sanaa, sanat tulevat kuin itsestään minun suustani. Kerron miehelleni tapahtuneesta ja hän sanoo että ehkä se oli merkki Jumalalta. Viikko tämän tapahtuman jälkeen teen ratkaisuni tietokoneen näyttöä tuijottaessa ja otin Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajana. Seuraavat pari päivää tuntuvat jotenkin yliluonnollisen rauhalliselta. Olo oli täysin rauhallinen ja onnellinen, mikään ei olisi saanut minua hermostumaan. Tuo rauha oli melkein käsinkosketeltavaa niin selkeästi se tuntui ympärillä ja itsessäni. Ja ei, se ei ole poistunut vaikka välillä on päiviä että tuntuu että mikään ei onnistu ja hermostuttaa/kiukuttaa. :) Tälläinen oli minun tarinani, tällä tavoin minä tulin uskoon, yksin, tietokoneen ääressä.

    • Miest talon katolla

      Huusin "HIHHULIHEI!" ja kiipesin alasti taloni katolle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe