canon 17-85mm ongelma

apua22

eli tilasin 60d:n tuolla 17-85mm objektiivilla. testasin tuota objektiivia ja huomasin että tuo tarkennus rengas pyörii vaikka loputtomiin. kuuluuko se mennä niin? ennen käytin nikonia ja ei niillä objektiiveillä ollut tällaista juttua vaan kun tarkennus oli äärettömässä niin tarkennus rengas ei pyörinyt enempää. mutta tässä rengas vain pyörii ja pyörii
eli onko tuo nyt joku vika vaiko ominaisuus?

6

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+10

vika. eli takuuseen.

• erkki

Sen kuuluu pyöriä. Tosin jäykemmin etäisyysasteikon ulkopuolisella alueella.

• apua22

kiitos tiedosta erkki! hieman kerkesin jo säikähtää. onko sulla kokemusta tästä objektiivistä?

• Erkki
        apua22 kirjoitti:

kiitos tiedosta erkki! hieman kerkesin jo säikähtää. onko sulla kokemusta tästä objektiivistä?

Kokemusta on muutaman tuhannen kuvan verran. En ole löytänyt siitä valittamista. Edellisessä rungossani oli perusobjektiivinä halvin vakiozoom ja ero on merkittävä. Tosin suoraa johtopäätöstä ei voi vetää, koska runkokin oli vaatimattomampi. Oikeastaan sekään ei haitannut niin pitkään kunnes eräs toveri antoi minulle kuviaan ja ryhdyin vertailemaan niitä. Tuon objektiivin piirto sallii mielestäni rajausta niin paljon, että en ole viitsinyt raahata matkoille raskaampaa kalustoa enkä näe aiheelliseksi vaihtaa sitä L-sarjan objektiiviin . Muistelen lukeneeni taannoin jotain arvosteluja ja niidenkin mukaan siinä saa rahalle hyvin vastinetta. Olen ottanut sillä jonkun verran lähikuvia mutta näyttäisi, että se ei ole kyseisen objektiivin ominta alaa ja kevään aikana tullee hankittavaksi 100 mm makro siihen hommaan.

• Normaalia

Minulla on samanlaisia kokemuksia Sigmasta, eli lienee aivan normaalia.

• kjkkhf

Ominaisuutta kutsutaan jatkuvaksi manuaalitarkennukseksi. Sellaista objektiivia voi tarkentaa manuaalisesti myös AF:n ollessa päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe