Olen jäämässä pahasti koukkuun suksien voiteluun. Erilaisten voiteiden tultua jo melko tutuksi alkoi kiinnostaa pohjien harjaus voitelussa, jonka sanotaan olevan yhtä olennaista kuin oikein valittu voide. Osaisiko joku antaa omakohtaista tai muuten asiantuntevaa kommenttia harjojen käytöstä:
- miten eroavat toisistaan messinki, kupari ja teräsharja käytössä eli mikä on kunkin paras käyttötarkoitus?
- miten eroavat toisistaan luonnojouhi, jäykkä nailon ja löysä nailon käytössä eli mikä on kunkin paras käyttötarkoitus??
- paljonko pohjaa voi harjata luonnonjouhirotolla ja paljonko nailonrotolla ilman vauriovaaraa?
Erilaisten harjojen käyttö voitelussa?
4
1766
Vastaukset
- t554t45t54
Olen käyttänyt messinkiharjaa avaamaan suksen pohjan, siis luistoalueet jos en ole voidellut suksia pitkään aikaan, niin olen vetänyt messinkiharjaa 2 kertaa hieman painaen niin että suksen pohjasta irtoaa mujua. Sen jälkeen kovaa nylonharjaa muutamat vedot että suksen pohja kiiltää.
Tämän jälkeen olen sulattanut uutta luistovoidetta ja sitten siklannut ja vetänyt kerrosten välissä kovalla nylonharjalla. Viimeisen kerroksen jälkeen kiillottanut pohjan kovalla nylonharjalla.
Olen ihan amatööri voitelussa, mutta näin meillä.- vielä paremmaksi
Aivan oikein amatööri toimii. Mutta jotain vielä puuttuu, jotta sukset luistaisi loistavasti. Varsinaiset hiihtäjät neuvoi minulle aikoinaan nämä jatkotoimet ja toimii loistavan luistavasti. Harjausten jälkeen suksen luistopinnat pitää kiillottaa hankaamalla voimakkaasti vanhojen pesemättömien sukkahousujen haarapalalla. Ja nimenomaan haarapalalla. Miksikö? Siksi, että liukkaus ja luisto tarttuu sukseenkin.
- Vai eukkos
vielä paremmaksi kirjoitti:
Aivan oikein amatööri toimii. Mutta jotain vielä puuttuu, jotta sukset luistaisi loistavasti. Varsinaiset hiihtäjät neuvoi minulle aikoinaan nämä jatkotoimet ja toimii loistavan luistavasti. Harjausten jälkeen suksen luistopinnat pitää kiillottaa hankaamalla voimakkaasti vanhojen pesemättömien sukkahousujen haarapalalla. Ja nimenomaan haarapalalla. Miksikö? Siksi, että liukkaus ja luisto tarttuu sukseenkin.
Minä vuonna voitit olympia kultaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472