Itse olen puun työstön alueella ja teen pieniä töitä usein jotakin eläinhamoja, mutta myös kaikkea muuta mitä mieleen juohtuu. Tästä on kehittynyt ajatus pidemmän aikaa joka kiinnostaa itseäni. Aiemmin vein kuvauskerhoa ja muuta pientä ja nyt kiinnostaisi nuorille opettaa ja saada mukaan taidepuolelle tekemään pienois veistoksia. Sillä ei ole väliä onko sekaporukka, tyttöporukka tai pelkästään poikia, pääasia on että saisi nuoret tekemään jotain omaleimaista ja kehittää samalla taitojaan. Mutta toisaalta minua hirvittää ajatus, koska nylyaika on sellainen jossa heti sanotaan *joo se on joku pedofiili tms.* huolimatta siitä ettei kysymys ole muusta kuin kädentaidoista, josta aikanaan voi tulla jopa leipä pöytään. Ajatus kiehtoo hyvin paljon ja tein jokin aika sitten kokeen ilmoittamalla siitä, huomasin ettei nykyajan nuorilla ole mitään mielenkiintoa opettaa itselleen käden taitoja tai muutakaan joka veisi ajatukset muualle kuin nörttien lehtoon.
Näillä näkymin vaikka tuo idea on kiehtova niin arveluttaa hyvin paljon, kysymys on luottamuspohjasta jossa sen anti on tärkeä. Mikään muu kuin opettaminen ja oppiminen kädentaitoihin ei tule mieleen, mutta sitten juuri nuo vähämieleiset ajattelijat ovat niitä, jotka pilaavat kaiken ja hyvältä asialta menee pohja. En voi sille mitää että niin paljon ihmisiä köyhiä ja nimenomaan järjeltään että heti ajattelevat noin. Mutta mitä siitä hyötyy kun ehdoin tahdoin pilaa hyvän asian, mutta ainahan on ollut niin että joka alueella idiootit lietsoo mitä sylki suuhun tuo.
Askartelu ohjaaja.
3
147
Vastaukset
- vetäjätär
Opetan itse kuvataidekoulussa ja teemme myös puutöitä. JOskus on jopa pojilla ollut oma ryhmä. Joinakin vuosina 'puutyöpaja' sukupuoleen katsomatta.
Ikäjakauma on 6-18 v. ja kaikki osallistujat käyvät vapaaehtoisesti ja ovat innokkaita.
Ymmärsinkö oikein, että olisit halunnut vetää tällaista 'pajaa' yksityisesti. Olisiko sinulla tilat? Kuka olisi maksanut materiaalit ja ennenkaikkea tarvittavat työvälineet. Entä tapaturmavakuutus?
pa. kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan rikosrekisteriote (ettei ole tuomittu esim. lapsiin sekaantumisesta)..joten se ole ongelma kunhan pyytää ko. todistuksen
Siis, molemmat väittämäsi ovat vääriä. Itse opetan n. sataa lasta viikossa. Lapset ovat siis kiinnostuneita kädentaidoista/taiteesta. Kunhan on pyytänyt rikosrekisteriotteen, ei ole mitään estettä työskennellä lasten kanssa. - hmmm***
lukuisten kirjoitusvirheiden perusteella aloittaja ei ole syntyperäinen suomalainen..
*kuvauskerho* -mikä se on?
*nylyaika*
*opettaa itselleen kädentaitoja* ?
*vähämieleiset ajattelijat*
Minäkin ihmettelen mitä aloittaja ajaa takaa. Mikä on ongelma? - puupääskä
Puuosio erikseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462