Näitä matelijoita, jotka kaksikaistaisella tiellä, ajavat alle suurimman sallitun vasemmalla kaistalla, oikean kaistan ollessa vapaa? Ymmärrän tämän, mikäli molemmat kaistat ovat täynnä ja liikenne ei kulje sitä suurinta sallittua.
Kerrankin sattui tuusulanväylää ajaessani eteeni vsammalla kaistalla uudehko kaupunkimaasturipösö, ensin ohitimme n. 80kmh liikkuvan autoryhmän(paikalla 100km/h rajoitus), jonka jälkeen pösö jäi köröttelemään n. 90kmh vasemmalle kaistalle vaikka oikea oli vapaa, no ajelin kilometrin puolitoista perässä, odotelle milloin edessä alinopeutta ajava pösö älyäisi siirtyä oikealle, että voisin jatkaa matkaani suurinta sallittua. Itse en alennu mihinkään valoshowhun(vilkuttelemaan valoja), vaan ohitin pösön oikealta, kun ei pösökuskin järki tuntunut leikkaavan. Heti kun pääsin ohi, alkoi pösökuskin armoton valoshow, ja hauskinta oli, kun itse jatkoin tyhjällä tiellä oikealla, ei pösö kuski vieläkään tajua vaihtaa kaistaa vaan jatkaa valoshowtaan vasemmalla. No, jatkoin suurinta sallittua ja pösökuski jäi ajelemaan alinopeutta ja vilkuttelemaan valojaan, ilmeisen ymmärtämättömänä siitä että hänen kuuluisi vaihtaa kaistaa oikealle. Tämänkaltainen on valitettavan yleistä, tiedän että jokainen saa valita ajonopeutensa, mutta hän ei saa tahallaan haitata sellaista joka haluaa ajaa sitä suurinta sallittua.
Mikä ihme vaivaa?
21
219
Vastaukset
- VLP
Eihän se mitään ole haitannut jos oikea on ollut ihan tyhjä. Totta että pitäisi ajaa oikealla mutta turha valittaa kun kuitenkin olisit vaikka heti päässyt ohi oikeaa kaistaa käyttäen.
- no think
Oikealta ohittaminen on kielletty, tiesitkö?
Eipä poliisi kyllä puutu siihenkään, että ajoneuvoa ei kuljeteta oikeanpuoleisimmalla vapaalla kaistalla...
Alkuperäiseen kysymykseen: Ei niitä mikään vaivaa. Eivät edes ajatukset. - VLP
no think kirjoitti:
Oikealta ohittaminen on kielletty, tiesitkö?
Eipä poliisi kyllä puutu siihenkään, että ajoneuvoa ei kuljeteta oikeanpuoleisimmalla vapaalla kaistalla...
Alkuperäiseen kysymykseen: Ei niitä mikään vaivaa. Eivät edes ajatukset.Mutta ei sitä lasketa ohitukseksi kun ajat vasenta kaistaa joka tapauksessa niin kuin pitäisikin, ajat vaan kovempaa, tiesitkö? Sen toisen auton ei siis pitäisi vaikuttaa mihinkään, silmissä vaan vähän häiritsee.
- VLP
VLP kirjoitti:
Mutta ei sitä lasketa ohitukseksi kun ajat vasenta kaistaa joka tapauksessa niin kuin pitäisikin, ajat vaan kovempaa, tiesitkö? Sen toisen auton ei siis pitäisi vaikuttaa mihinkään, silmissä vaan vähän häiritsee.
EEi korjaan. Siis oikeaa kaistaa.
Oikealta ohi vaan. Rajoitusta hitaammin saa ajaa ja moottoritietä lukuunottamatta vasentakin kaistaa saa käyttää liikkumiseen tarvittaessa. Moottoritiellä tuota vasemman kaistan käyttöä on rajoitettu, kun oikealta ei saisi ohittaa.
Tietysti jos joku tulppaa moottoritietäkin (kuten eilen 80@100 alueella yksi tapaus), niin oikealta kannattaa mennä ohi. Ovat muutenkin arvaamattomia kuskeja, joten mielummin pitää mahdollisimman paljon etäisyyttä heihin...- v.k.
En osaa sanoa, kun ei tuollaista ole sattunut kohdalle. Olivatko turvaetäisyydet kunnossa ennen kaistanvaihtoasi oikealle? Entä lumitilanne?
Tuusulanväylä on moottoritie ja siellä on voimassa seuraava sääntö: "Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liikennesuunnalle, saa kuljettaja kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa."
Ei siis välttämättä ole pakko vaihtaa oikeanpuoleiselle kaistalle, ja mikäli painostit Pösöä ajamalla liian lähellä voi siihen sopia seuraava:
34§ "
Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen, kuljettajan on annettava ääni- tai valomerkki taikka jarruvaloa käyttämällä tai muulla tavalla kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota. Muutoin äänimerkin saa antaa vain taajaman ulkopuolella valoisana aikana ohitettaessa.
Äänimerkki ei saa olla pitempi kuin on välttämätöntä. Valomerkki on annettava ajovaloja vilkuttamalla"
Jos olit nukahtamassa tai kännissä tms. voi olla hyvä herättää huomio valomerkeillä. - qwerty20a
Maailman yleisin tie on kaksikaistainen tie. Omassa maakunnassani ei usempikaistaisia teitä ole kuin kymmenisen kilometriä.
Oikeastaan koskaan ei ole tullut tilannetta, että kaksikaistaisella tiellä olisin nähnyt jonkun ajavan tuota vasenta kaistaa vastaantulijoista välittämättä.- dippadai
Lappeenrannassa vai, siellähän on nelikaistainen tie joka ei kumminkaan ole moottoritie
- Pösö on BEST
Hei, jos ajaa pösön maasturilla, niin paikan saa valita miten vaan.
- cvccww222
Tänään ajeli joku kaistanomistaja länsiväylää espooseen päin
audi q7:llä, hesasta asti espooseen ja sitten viimetingassa koukkaa suomenojan liittymään.
Kai muutkin saa ajaa ylinopeutta? Silloin pitää antaa takaata enemmän
ylinopeutta ajavalle tilaa. - Mä en tiedä
Mitä tuo alinopeus tarkoittaa?
- 83 km/h
Tällä palstalla tarkoitetaan alinopeudella sitä harvinaista tilannetta, että joku kuljettaja noudattaa nopeusrajoitusta. Alinopeutta voi olla myös se, että kuljettaja ylittää nopeusrajoitusta vähemmän kuin muut kirjoittajat haluaisivat.
- Neuvo sulle
Eikä sun kannata hernettäsi sen vuoksi rasittaa, että koittaisit pohtia, voi nimittäin se kusi jossa herneesi lilluu alkaa vaahtoamaan.
- Mä tiedän ja kerron
Alinopeus on sitä, että ajetaan hitaampaa nopeutta kuin mitä paikallaan oleminen on. Se on siis ikäänkuin negatiivista nopeutta. Ilmiö on juuri niin vaarallinen kuin mitä nimimerkin "Neuvo sulle" tasolla älyllisesti heiluvat ihmiset täällä kertovat, mutta onneksemme hyvin harvinainen.
- normaalittietää
Mä tiedän ja kerron kirjoitti:
Alinopeus on sitä, että ajetaan hitaampaa nopeutta kuin mitä paikallaan oleminen on. Se on siis ikäänkuin negatiivista nopeutta. Ilmiö on juuri niin vaarallinen kuin mitä nimimerkin "Neuvo sulle" tasolla älyllisesti heiluvat ihmiset täällä kertovat, mutta onneksemme hyvin harvinainen.
Kaikki normaalilla älyllä varustetut ihmiset kyllä ymmärtävät, mitä alinopeudesta puhuttaessa tarkoitetaan, vaikkakin sana sinänsä on väärä. Eri asia on juuri kaltaisesi "viisastelijat"(myös "mä en tiedä), jotka vain kenties vänkäämisen ilosta kommentoivat jokaisen tajuamaa asiaa. Neuvoisin teitä "viisastelijoita" pitämään mölyt mahassanne, koska koomikoiksi teistä ei ole(vaikka kenties itse kuvittelette) ja rakentavaan keskusteluun ette pysty.
- Mä tiedän ja kerron
normaalittietää kirjoitti:
Kaikki normaalilla älyllä varustetut ihmiset kyllä ymmärtävät, mitä alinopeudesta puhuttaessa tarkoitetaan, vaikkakin sana sinänsä on väärä. Eri asia on juuri kaltaisesi "viisastelijat"(myös "mä en tiedä), jotka vain kenties vänkäämisen ilosta kommentoivat jokaisen tajuamaa asiaa. Neuvoisin teitä "viisastelijoita" pitämään mölyt mahassanne, koska koomikoiksi teistä ei ole(vaikka kenties itse kuvittelette) ja rakentavaan keskusteluun ette pysty.
Sinä et asiaa kuitenkaan selittänyt, joten ilmeisesti et kuulu normaalilla älyllä varustettuihin ihmisiin? Kukapa minä olen tuota käsitystäsi muuttamaan.
Minulle kyllä riittää se, että joku normaalilla älyllä varustettu ihminen tuon asian jossain vaiheessa selittää. Normaalittietäät ja muut turhakkeet voivat myös purkaa tänne henkistä huonovointisuuttaan, koska se on varmasti tarpeellista. - normaalittietää
Mä tiedän ja kerron kirjoitti:
Sinä et asiaa kuitenkaan selittänyt, joten ilmeisesti et kuulu normaalilla älyllä varustettuihin ihmisiin? Kukapa minä olen tuota käsitystäsi muuttamaan.
Minulle kyllä riittää se, että joku normaalilla älyllä varustettu ihminen tuon asian jossain vaiheessa selittää. Normaalittietäät ja muut turhakkeet voivat myös purkaa tänne henkistä huonovointisuuttaan, koska se on varmasti tarpeellista.En selittänut, enkä aiokaan selittää, koska niinkuin jo sanoin, normaalilla älyllä varustetut tietää. Ilmeisesti sinulle on myös luetun ymmärtäminen erittäin hankalaa, koska peräilet selitystä, jota en tekstissäni lupaakaan em. syystä antaa.
Älä viitsi viisastella, ei se oikein noilla älynlahjoilla suju. - Mä tiedän ja kerron
normaalittietää kirjoitti:
En selittänut, enkä aiokaan selittää, koska niinkuin jo sanoin, normaalilla älyllä varustetut tietää. Ilmeisesti sinulle on myös luetun ymmärtäminen erittäin hankalaa, koska peräilet selitystä, jota en tekstissäni lupaakaan em. syystä antaa.
Älä viitsi viisastella, ei se oikein noilla älynlahjoilla suju.Et selittänyt, etkä aiokaan selittää, koska et voi tietää jotain sellaista jonka tietämiseen vaaditaan normaali ihmisäly. Normaaliälyiselle ihmiselle on itsestäänselvää, että kuka tahansa keskusteluun osallistuva voi tuoda keskusteluun mukaan uusia elementtejä. Älyllisesti heikkolahjaiset hermostuvat tästä ja koittavat hakea selitystä luetun ymmärtämisestä. He kokevat tilanteen sellaiseksi, että muut keskustelijat viisastelevat. Tämän takia he voivat reagoida hyvinkin voimakkaan vihamielisesti kanssakeskustelijoita kohtaan, muunmuassa henkilökohtaisuuksiin menemällä sekä kehottamalla muita olemaan kommentoimatta.
- L a d a
Kyllä sitä kitistään joka asiasta, taidatte olla Audikuskeja kaikki?
- nysväreitäkökaikki
Jännä juttu, jos joku ajaa 100km/h rajoituksella 120km/h täällä on kuoro huutamassa miten törkeää on hurjastella, mut jos joku nyhveltää 100km/h rajoituksella 80km/h, samat mölöt hyppää heti nysvärin puolelle. Tosiasiassa se nyhvelö vaarantaa liikennettä enemmän.
- pois tieltä nuijat
joo muaki vtuttaa nää pellekuskit ja yleensä vedänki härskisti ohi vaa toiselta puolelta Audi a8llaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907492Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216237Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604357Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302990Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902600Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181808- 1111338
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1651334Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19666