Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
xxxxxxxx
Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt,
huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut.
Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
Jeesus kuoli, jotta me saisimme elämän.
7
95
Vastaukset
- tästä edetään
Mitä tämä ylläoleva terksti kertoo jumalattomalle?
Erityisesti haluaisin tietää xxxxxxx merkkien jälkeen olevan tekstin merkityksen jumalattomalle ihmiselle?
Jumalattoman ovat olleet kiitettävän ahkeria opettajia meille kristityille.
Lähes kaikki keskustelupalstat ovat täynnä jumalattomien ulosteläiskiä.
Nyt olisi lupa näyttää opettajan taitonne, - tai oikestaan kehoitus. - Jumalan tahto
On suurta Jumalan armoa, jos ihminen herää tuntemaan todellisen tilansa, sen että olen vailla Kristusta, syntinen kadotukseen tuomittu ihminen.
Kyllä siinä tuskassa ihminen lähtee halkemaan apua kauempaakin.
Onneksi on apu olemassa, tuo apu on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.
Jeesus sanoo: Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."- huh huh sentään
Jumalattoman ongelma ei siis ole hänen syntinsä, - vaan se että hän ei usko.
Hän eri usko, että Jumala tuomitsee hänet 100% varmuudella helvettiin hänen omien tekojensa perusteella. Ja koska hän ei usko, hän lähtee etsimään tietä muualta, kun Jumalan sanan eli Jeesuksen Kristuksen (Logos) kautta.
Arviolta 90% ihmisistä on löytänyt oman tien, itselleen sopivimman tien.
Jonkun tie on siinä, että hän sulkee silmänsä kaikelta olevaiselta ja sanoo Jumalaa ei ole olemassa. Uskoessaan ettei Jumalaa ole, hän kokee olevansa turvassa. Sen turvan Jumala hänelle suo, koska Jumalan olemukseen ei kuulu minkäänlainen pakottaminen.
Jumalan todellisuuden väistämiselle on olemassa tuhasia erilaisia variaatioita.
Moni uskoo olevansa riittävän hyvä. Tosin sanoen:
Jeesusta ei tarvinnut tappaa ja hänen vertaan vuodattaa hänen tähtensä. Näin hän kokee olevansa turvassa ja levossa ja Jeesuskin saa pitää henkensä ja verensä omana hyvänään. Ehkä hän vielä onnittelee itseään, kun sai Jeesuksen hengenkin säästettyä. :-))))))))
PIru on äärimmäisen kaunis ja hohtava olento silloin kun hän on kaikista kavalimmassa moodissaan. Moni ihailee ja kiittää pirua, tietämättä kuka sen kauniilta hohtavan maskin takana todellisuudessa on.
Ei ole rakkaat kristityt mitään leikkimistä silläkään avulla, että heittäydytään seurakunnan edessä kurjista kurjimmaksi ja aletaan omalla kurjuudella ansaitsemaan Jeesuksen huomiota. Häntä nimittäin paljastuu palttoon alta heti, kun aletaan puhua miljoonista Kristukseen uskovista. - Jeesus on tie
huh huh sentään kirjoitti:
Jumalattoman ongelma ei siis ole hänen syntinsä, - vaan se että hän ei usko.
Hän eri usko, että Jumala tuomitsee hänet 100% varmuudella helvettiin hänen omien tekojensa perusteella. Ja koska hän ei usko, hän lähtee etsimään tietä muualta, kun Jumalan sanan eli Jeesuksen Kristuksen (Logos) kautta.
Arviolta 90% ihmisistä on löytänyt oman tien, itselleen sopivimman tien.
Jonkun tie on siinä, että hän sulkee silmänsä kaikelta olevaiselta ja sanoo Jumalaa ei ole olemassa. Uskoessaan ettei Jumalaa ole, hän kokee olevansa turvassa. Sen turvan Jumala hänelle suo, koska Jumalan olemukseen ei kuulu minkäänlainen pakottaminen.
Jumalan todellisuuden väistämiselle on olemassa tuhasia erilaisia variaatioita.
Moni uskoo olevansa riittävän hyvä. Tosin sanoen:
Jeesusta ei tarvinnut tappaa ja hänen vertaan vuodattaa hänen tähtensä. Näin hän kokee olevansa turvassa ja levossa ja Jeesuskin saa pitää henkensä ja verensä omana hyvänään. Ehkä hän vielä onnittelee itseään, kun sai Jeesuksen hengenkin säästettyä. :-))))))))
PIru on äärimmäisen kaunis ja hohtava olento silloin kun hän on kaikista kavalimmassa moodissaan. Moni ihailee ja kiittää pirua, tietämättä kuka sen kauniilta hohtavan maskin takana todellisuudessa on.
Ei ole rakkaat kristityt mitään leikkimistä silläkään avulla, että heittäydytään seurakunnan edessä kurjista kurjimmaksi ja aletaan omalla kurjuudella ansaitsemaan Jeesuksen huomiota. Häntä nimittäin paljastuu palttoon alta heti, kun aletaan puhua miljoonista Kristukseen uskovista.Usko Jeesukseen pelastaa. Tänä on totuus eikä muuksi muutu.
Maailmassa on käyty miljoonia väittelyita uskoa tunnustavien kesken siitä, mitä Jeesukseen uskomisen lisäksi tarvittaisiin että ihminen tulisi autaaksi. Eri pituisia litanioita monenlaisia tekoja tulee vastauksiksi. Näistä (siis lain töistä) on kiistelty ja tapeltu jo 2000 vuotta yhteen menoon. Taistelujen seurauksena kikkokuntia ja herätysliikkeitä nousee ja kuolee kuin sieniä sateella.Tyypillisn väite on, että sen ja sen nimisen kirkkokunnan tai herätysliikkeen jäsenyys on pelastukselle välttämätön.
OIkea vastaus on ehkä yllättävän yksinkertainen,- ei mitään. Jeesus pelastaa.
Ihminen joka USKOSSA vastaanottaa Jeesuksen elämänsä Herrana, hän saa kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä uskon kautta JUmalan sanan mukaisesti todistettuna. Uskossa hän alkaa tehdä tekoja, joita Pyhä Henki hänelle kirkastaa.
Esimerkkejä: Hän lähtee tunnustamaan väärintekojaan, hän palauttaa varastamansa tavarat omistajilleen takaisin mahdollisuuksien mukaan. Hän rukoilee anteeksi avioliiton ulkopuolella nussimiltaan naisilta, (tai nanen miehiltä) ja kehoittaa heitäkin parannukseen.
Kasvettuaan aikuisuuteen uskossaan Kristukseen, hän alkaa tehdä myös työtä seurakunnan ja toisten ihmisten hyväksi, hän ottaa kykyjensä mukaan vastuuta Jumalan valtakunnan laajenemiseen tähtäävässä työssä.
Mutta: Hän tekee työtään VANHURSKAUTETTUNA, ei tullakseen sen kautta vanhurskaaksi, tai VANHURSKAAMMAKSI, mitä hän elämän tien alussa oli. - matti
Jeesus on tie kirjoitti:
Usko Jeesukseen pelastaa. Tänä on totuus eikä muuksi muutu.
Maailmassa on käyty miljoonia väittelyita uskoa tunnustavien kesken siitä, mitä Jeesukseen uskomisen lisäksi tarvittaisiin että ihminen tulisi autaaksi. Eri pituisia litanioita monenlaisia tekoja tulee vastauksiksi. Näistä (siis lain töistä) on kiistelty ja tapeltu jo 2000 vuotta yhteen menoon. Taistelujen seurauksena kikkokuntia ja herätysliikkeitä nousee ja kuolee kuin sieniä sateella.Tyypillisn väite on, että sen ja sen nimisen kirkkokunnan tai herätysliikkeen jäsenyys on pelastukselle välttämätön.
OIkea vastaus on ehkä yllättävän yksinkertainen,- ei mitään. Jeesus pelastaa.
Ihminen joka USKOSSA vastaanottaa Jeesuksen elämänsä Herrana, hän saa kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä uskon kautta JUmalan sanan mukaisesti todistettuna. Uskossa hän alkaa tehdä tekoja, joita Pyhä Henki hänelle kirkastaa.
Esimerkkejä: Hän lähtee tunnustamaan väärintekojaan, hän palauttaa varastamansa tavarat omistajilleen takaisin mahdollisuuksien mukaan. Hän rukoilee anteeksi avioliiton ulkopuolella nussimiltaan naisilta, (tai nanen miehiltä) ja kehoittaa heitäkin parannukseen.
Kasvettuaan aikuisuuteen uskossaan Kristukseen, hän alkaa tehdä myös työtä seurakunnan ja toisten ihmisten hyväksi, hän ottaa kykyjensä mukaan vastuuta Jumalan valtakunnan laajenemiseen tähtäävässä työssä.
Mutta: Hän tekee työtään VANHURSKAUTETTUNA, ei tullakseen sen kautta vanhurskaaksi, tai VANHURSKAAMMAKSI, mitä hän elämän tien alussa oli.Jospa olisi mahdollista lyemntää puoleen , voisi ajatella vastatakin
asin pitäisi yksinkertaistua , ei tuommiosia ML. kirjoituksia jaksa ..
- avaajalta
Näissä viesteissä ei ole sanaakaan Lutherilta. Osa on suoraan Raamatusta ja osa on omaa tekstiäni.
Jätän pois Raamatun kohdat tarkoituksella, ettet vastailisi teoksestasi kopioina mikä mitäkin tarkoittaa.
Tärkeintä on mitä Raamatusta ITSELLE avautuu Pyhän Hengen kautta, muiden uskolla tai selityksillä kukaan ei kuitenkaan pelastu. - ville.
Juu enkä sitä tarkoittanut kaan ,vaan sitä asin kieputusta ,
vahast paljon , juuri sitä ML. ahertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve412306Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1012126Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611715Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171578