Mitä teen, kun saan kanin?

MaNu-LöWe ♥

Saan nytten lähiaikoina kanin. Omistan kanille jo kaikki tarvittavat häkin, juomapullon, ruokakipon yms.

Yksi asia vain minua mietityttää. Mitä teen, kun saan kanin ja vien sen kotiin? Nostanko mä sen häkkiin ja annan vain olla siellä ne pari päivää? Kun luin, että kanin pitää olla 2 päivää häkissään, alussa.
Ja entäs häkin siivous, miten sen voi siivota, jos sitä kania ei saa nostaa 2 päivänä? Ja mä aion siivota häkin joka päivä kerran.

Kiitos, jos joku auttaisi!

10

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostamaanvain :)

Nostat sen sinne häkkiin vaan :) sitten jätät rauhaan pariksi päiväksi, tosin tietysti voit antaa haistella kättä ja muuta sellaista "rauhallista".

Jos laitat häkin pohjalle maton, vain wc täytyy pestä, mikä helpottaa huomattavasti. Jos kuitenkin aiot siivota häkin perusteellisesti joka päivä, kannattaa kani nostaa muualle ja palkita sitten heti, ettei se yhdistä nostamista mihinkään ikävään. Vältä kuitenkin käsittelyä.

Vaikuttaa siltä, että olet aika paljon perehtynyt asiaa, hyvä! :)

• tania78

Voisit antaa kanin olla häkissään parisen päivää ihan rauhassa.
      Jätä häkin luukku auki ja anna kanin tulla luoksesi.
      Tutustumiseen voi mennä parisenkin viikkoa.
      Älä pakota kania !
      Siivouksen voit toki hoitaa rauhallisesti ja päivittäin siivota pissat pois. Tarjoa kanille samalla vaikka rusina. Näin se oppii tunnistamaan hajusi ja mielihyvän siivoukseen.

PS. älä koskaan siivoa häkkiä perusteellisesti ( pese joka päivä jne.. ) Tällöin kani ei koskaan tunne olevansa kotona !
      Itse pesen pari kertaa vuodessa ja tällöinkin lisään pissapuruja sinne. ( kanini jo 7v ja tottunut rutiineihin/ luottaa minuun )

• MaNu-LöWe ♥

Kiitos paljon avusta!
      Juu en minä mitään erityistä siivousta tee, siivoan vain papanat pois jtn.
      :)

• Kannustavaa kommentt

Hyvä kerrankin joku joka on perehtynyt asiaan hyvin!!:D

Jos laitat maton häkin pohjalle, niin ei tarvitse kuin vaihtaa uudet kuivikkeet vessaaan. Minulla on hermeliini leijonaharjas. On ollut meillä vuoden ja siivottu häkki niin että joka päivä tyhjennetään vessa ja kerran viikossa tyhjennetään koko häkki ja imuroidaan.

Onnea sinulle kanisi kanssa!!

• MaNu-LöWe ♥

Eli pistän kanin heti häkkiin ja häkki kiinni ja sitten vain olen normaalisti 2 päivää? tietenkin siivoukset teen?
      Eikö kania saa 2 päivänä OLLENKAAN nostaa pois häkistä?
      Joo sori, kun kyselen... ;/

• Kannustavaa kommentt

No ei mielellään pois häkistä. voit antaa nuuskia ja haistella kättäsi. Kani totuttelee kaksi päivää häkkiinsä ja kodin ääniin. Kanin ympärillä ei tarvitse mitenkään erikoisesti olla hipihiljaa. Jos niin tehdään, se oppii että kodissa on hiljaista.

• tania78

Ehdottomasti normaalia elämää.
      Kanin lähellä rauhallisesti, mutta varmasti.
      Mitään normaaleja ääniä tai muutakaan ei siis kannata pelätä tai kulkea huopatossut jalassa, mutta anna kanin olla rauhassa ja tutustua sinuun.

• dsv

moi

• MaNu-LöWe ♥

Okei, kiitos paljon , kun vastasitte!

• MaNu-LöWe ♥

DSV : moidoo. :) Mieluiten kuitenkin, jos kirjoitat niin kysymykseen vastaus..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe