Onko kokemuksia? Itsellä valitettavasti on ja onneksi nyt olen pääsemässä irti tästä ihmisestä. Kauan se vei ja oli hilkulla viedä omankin mielenterveyden, mutta nyt näyttää siltä, että selvisin, vaikka ikuiset arvet jäikin.. :( Mitään yhtä kamalaa en tiedä parisuhteessa. Ja monenlaisesta on kokemusta, myöskin kovasta fyysisestä väkivallasta edellisessä liiitossa. Mutta tämä henkinen.... Se on vielä paljon pahempaa, ainakin omalla kohallani. Ja siihen yhdistettynä vielä tosi paha alkoholismi. Tällaisen kokemuksen jälkeen on aika tyhjä sisältä... :/
Narsistiset piirteet parisuhteessa
7
316
Vastaukset
- G_in_a
Jokainen kuka ollut liitossa näiden sairaiden tyyppien kanssa, tietää, mitä se on. Kyttääminen, syyllistäminen, epäileminen, pettäminen, valehtelu, asioiden vääristely, puolison vähättely, empatian puute, omien tarpeiden esille tuominen, huomion/rakkaudentunnustusten jatkuva vaatiminen jne. Lista on loputon ja kurkkua alkaa kuristaa ja oksettaa, kun tulee mieleen kaikenlaista vuosien varrelta.
Että ihminen on hölmö vielä näin keski-iässä, että ei saa lähdetyksi näin paskasta suhteesta ajoissa. Kun ei edes yhteisiä lapsia (THANK GOD)
Mutta ehkä tämä on uusi alku ja kiitän tästä mahdollisuudesta Jumalaa :) :)
Voimia kaikille samassa tilanteessa oleville! - virhenainen 89kkkkkk
kun rakastuin aikoinaan mieheen niin mukavaa oli noin 3 vuotta ja loput olikin täyttä tuskaa pois olen lähtenyt mut silti arpia on vielä
olin niin henkisesti että fyysisesti väsynyt kokoa mieheen hän oli väkivaltainen sekä haukkui niinkuin vanha rakki sille ei mikään ikinä ollut hyvin piti passata kuin pikkulasta, sen mielestä aina huorasin kun kävin kaupassa sille ostamassa ruokaa omilla rahoilla , mulla ei saanut olla ystäviä sillä saa , se saa mennä minne tahtoo mä en , jos et tehnyt just ku se halusi kuului vain suksi vittuun , se saa kyllä haukkua mutta mulla ei ollut minkäänlaista sanavaltaa mistään , hän sai olla puhelimessa mut mä en , mun piti kuunnella sitä mutta se ei minua, saattoi kaverinsakin luona kääntyä minua vastaan aivan kuin olisin vihollinen , mies vain kittasi kaljaa jatkuvasti sekä jatkuvasti valehteli mulle exän perässä roikkui ja väitti ettei se sitä halua
miehen kanssa oli niin vuoristorataa koti oli kulahtanu koppi aina tein kaikkeni että sillä olis hyvä olla mut narisee vain aina piti kantaa nenän eteen ruoka kun se ei itse viitsinyt hakea voin sanoa et se oli yhtä helvettiä miehen kanssa kelekkään en pystynyt puhumaan kun kukaan ei minua uskonut koska mieshän oli muille ihan normaali mulle taas selvisi minkälainen se oikeasti on se vain nautti siittä kun sitä huomioitiin ja muut haukkuivat minua , jos menin kotia tai kaverin luokse yksi eipä siitäkään tullut mitään heti luuli et menen miehiin sit kun mies käskee lähteä niin olen lähösä sit se sanookin et ala nyt siinä ramppaamaan jne ihan sekoa meininkiä onneks olen päässyt pois sieltä
vaikka aluks oli tosi hauskaa sen kans - Siivoojatar85
Itse olen tälläkin hetkellä narsistisen miehen kanssa. Kaikkia muita kohtaan hän on kuin herrasmies ja sittenpä hänen sukunsa ja kaverinsa ihmettelevät miten kamala nainen minä olen! Miestä saa passata kun pientä lasta, kaikesta riskaa silti. Ei siivoa asuntoaan vaan joka kerta kun menen sinne niin suursiivous edessä vaikkei väliä saata aina olla kun 1 päivä etten ole käynyt siellä! Koko ajan pitäis osoittaa huomiota, ostella lahjoja, tehdä mitö hän haluaa, siivota, leikata hiukset, tehdä ruokaa, puhua kauniita, maksaa ruuat, käydä kaupassa... joskus jopa minun ilmeisesti pitäisi antaa hänelle ihan rahaa suoraan käteen etten käytä omaa palkkaani itseeni. Auta armias jos ostan itselleni jotain! Vaikkapa ihan karkkipussin niin sitä en saa syödä itse, saatika jos vien sen mukanani miehen luokse niin mukaani en sitä sieltä saa että söisin omassa kotonani loppuun! Tai jos olen ostanut vaikkapa alennusmyynnistä kengät, se on maailmanloppu, en ole huomioinut häntä ja rakastan vain omaa persettäni kun itselleni ostelen kaikenlaista enkä hänelle mitään. Jouluna sijoitin häneen reilut 80e rahaa, kaikki lahjat olivat joko outoja tai huonoja hänen mielestään, eikä esimerkiksi puseroa ole voinut edes koittaa päälle.
Mutta ottipa minuun sitten yhteyttä mies, joka olisi aivan toisen lainen. Tajusin, ettei nykyinen poikaystäväni ole itse asiassa yhtään mitään muuta kuin äitinsä lellimä itsekän paskiainen. Kuinkahan vaikea on ero narsistista? Nimittäin mies jo nyt uhkailee minua veljelläni ja että kertoilee satuja ympäri ämpäri minusta jos en tee kuten hän haluaa. Ei normaalissa parisuhteessa pitäisi joutua kuuntelemaan uhkailuja ja olemaan toiselle kuin orja. - Rikkipoikki ja valoa
Heippa
kannattaa lukea kirja "Vaarallinen rakkaus. Parisuhteessa persoonallisuushäiriöisen kanssa." Itseltäni löytyy myös erään hoitsun lopputyö aiheesta, jota varten haastetellut (muistaakseni) 14 "uhria". Mikäli haluaa siitä kopion (olen saanut luvan sen jakamiseen) niin laittakaahan viestiä [email protected].
Oman kokemukseni mukaan sitä näemmä ajautuu melko samanlaiseen suhteeseen heti perään. Vaikka ennen tätä on ollut täysin terveitä suhteita, toki normiongelmineen :)
Olen vuoden saanut kuulla pelkästään negatiivista palautetta (no okei, kai sinne joku "ok" mahtuu joukkoon), lupauksia on petetty, sopimukset ovat kiinni jäätyään olleet 1-puolisia, kaikkiin tekoihin on aina syy - ja se on aina toisessa, mitään ei osaa tehdä oikein (kattilat väärässä järjestyksessä hellalla, et osaa kuunnella - vaikkei toinen osaa edes keskustella, olet liian puhelias tai liian hiljainen, ostat väärää leipää ja suolaa kaupasta, pukeudut väärin, meikkaat väärin jne jne), jos näyttää oman loukkaantumisen - toinen kokee sen syyllistämisenä ja suuttuu (jopa viikoksi, ja koko ajan käytös huononee), et saa jutella tapahtuneista kavereiden kanssa koska mustamaalaat häntä ja omaa sädekehää kiillotat, et myöskään saa puhua ulkopuolisten kanssa koska sitten kerjäät kehuja tai vonkaat vierasta, katumusta ei tunneta, eikä virheistä opita - koska virheet aina toisen tekemiä, positiiviset tunteet tulevat esiin kun tajuaa että on jätetty, olen hankala kun en tällaisia käytöksiä hyväksy - ja maailman riitaisin henkilö vaikka toinen on niin "helppo" ... En jaksa edes kaikkea luetella. Sairasta. Sairasta on myös se, että itse siihen jää.
Toivon mukaan muilla on enemmän inkkareita kanootissa ja tunnistaa toisella kerralla vaaran merkit ajoissa - onnetonnainen89
Siivoojatar85 tuo kuulostaa niin tutulta
sittenpä hänen sukunsa ja kaverinsa ihmettelevät miten kamala nainen minä olen!
mulla on vain et kaikki luulee mua sairaaksi kun mies vähän kiertelee kylillä ja puhuu musta paskaa toisille - G_in_a
On totta, että narsisti sairastuttaa lähimmäisensä. Ja vaikka tietää, että suhteesta l pitää lähteä, koska mikään ei muutu ja omat voimat vain vähenevät koko ajan, ei sitä saa tehtyä.
Ja uhreiksi joutuu varmaan aina just ns. "kiltit ja hyväsydämiset" ihmiset ja se tekee asiasta vielä kamalamman.
Ehkä kamalampina asioina itse koin, no ensinnäkin sen sairaalloisen mustasukkaisuuden (itse jäi useasti kiinni pettämisestä) empaattisuuden puutteen, sekä oikean ja väärän erottamisen toisistaan. Ei mitään katumusta, vaikka kävi paneksimassa baari-illan jälkeen muijia, saati että olisi kantanut huolta minun terveydestäni näinä tautisina aikoina. Jotain niin pöyristyttävää. Ja vielä pöyristyttävämpää on se, että annoin sille paskiaiselle vielä monia mahdollisuuksia näiden tapausten jälkeen. Että kun joku mainitsi inkkareista kanootissa, niin mulla niitä ei ainakaan ole siellä enää yhtään :( :( :(
Ja mitenkä näitä ongelmia kantaa mukana mahdollisiin tuleviin suhteisiin :( Joita kyllä en usko enää edes tulevan :/
Hyvää lauantai-iltaa kaikille kohtalotovereille ja toivon voimia kaikille "irtautumiseen", joilla kumppanina kyseinen ihmistyyppi - ffffffffff
narsistit on minun mielestäni aika itse rakkaita ihmisiä keeron esimerkin mun entisestä miehestäni
sen kaveri on yrittänyt minua monesti muttako en ole lengennut siihen se on ollut kateellinen minun suhteelleni ja parivuoden jälkeen se on yrittänyt tappaa minua mies vain naureskeli vieressä eikä tehnyt asialle mitään no sen jälkeen taas mies oli ihana kun tuli jostain riitaa niin mies vain sanoo et olis vain kaveri tappanu sinut jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194949Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563960Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942868On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1462432Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582094