Kaverilla on 7-vuotias hollanninpaimenkoira. Perheessä on myös toinen pieni uusi koira jonka kanssa holsku ei tuu toimeen ja uutta kotia pitäisi saada tai kaveri vie koiran piikille!Mun mielestä tää on niin väärin koira on kiltti ja hyväkuntonen ja vuosiaki vielä jäljellä!Kaveri perustelee lopettamisen sillä kun koira näykkäs pienempää koiraa että se on liian agressiivinen eikä kannata ettiä uutta kotia. Mä oon henkilökohtasesti sitä mieltä että koiria ei pitäisi edes luovuttaa niin helposti uusille (nuorille) omistajille jotka luopuu hyvistä koirista ja tässä tapauksessa vaan lopettaa ne!Ei tunnu että omistaja ees suree koiraa vaan että riesana lopetettavaks..MIKÄ AVUKSI?
Oikea ratkaisu lopettaa koira?
5
302
Vastaukset
- ei koiraa tollaselle
Kysy paikkakuntasi el.suojeluyhdistykdeltä-ottavat uudelleen sijoitukseen. Rotuyhdistyksellä on myös välitystä aikuisillekin koirille.
Tottakai vanhempi koira laittaa nuorempaa ruotuun-kuuluu koirien käyttäytymiseen.
Kaverisi ei kyllä tajua koirista mitään, miten tollaselle on voitu myydä koira? Kukaan vastuuntuntoinen kasvattaja ei ainakaan myy koska tietää että seuraava piikitettävä on oma kasvatti. - Love dogs
Valitettavasti koiran voi ottaa ihan kuka tahansa,jopa sellaiset ihmiset,jotka eivät kykene edes lapsiaan hoitamaan.On niin väärin viatonta eläintä kohtaan,että ensimmäiseksi ollaan tappamassa,kun ei muutakaan viitsitä asian eteen tehdä.Voi sesseparkaa:/
- j33nnimus
AIVan samaa mieltä, Just se ku ei viitsi ja omat ongelmat menee koirien/muitten elukoitten edelle!Oon kattonu sivusta jo ku monet lemmikit on otettu muutamaks kuukaueks tai vuodeks ja sit vaa tapettu kun ei enää viitsi hoitaa,tähän pitäs mun mielestä saada joku vastuu. Eikä vaan että eläimellä ei oo mitään oikeutta kun omistaja päättää!Ja eläimillä myös kiristetään kuten tässä tapauksessa pari erosi ja jos toinen ei suostu ottamaan "ongelmakoiraa" niin omistaja lopettaa sen. Ahneet ihmiset ei ymmärrä ettei koiria sillon oteta ollenkaan
- wetw
tuo on kovin kaksipiippuinen juttu, oman omantunnon rauhottaa jos antaa koiran eteenpäin. Nykyään tilanne on vaan sellainen, että mistä sen kunnollinen uuden kodin löytää.Ei ainakaan eteläsuomesta, eikä huushollista jossa on jo entinen koira.
Kun koira on annettu toiseen kotiin, mitäs sitten tehdään jos uusi omistaja ei halukaan/ ei tulekaan sen kanssa juttuun. sitten taas eteenpäin?
Sekö on hyvää koiranhoitoa.
Mutta jos kirjoittaja on nuori, näkemyksia asioista ei viel olla, tarkoitan sellaisia, elettyjä. kokemukseen perustuvia näkemyksiä.- j33nnimus
Siis no koira on jo lopetettu, nyt sille ei enään maha mitään. Mutta eikai sitä nyt mihikään huonoon kotiin olis laitetukaan, vaan nimenomaan sellaselle perheelle johon ton ikäsen koiran voi sijoittaa.
Ja on se etelä- tai pohjonen niin se riippuu aivan täysin koiranomistajasta millaiset olosuhteet elukalle tarjotaan.
Eikä välttämättä ole kyse pelkästä omatunnosta vaan vastuusta, joka koiran omistajan on kannettava loppuun asti josta monilla koiran hankkijoilla ei ole mitään käsitystä. Eläimen lopettaminen ei saisi olla niin helppoa tapauksissa jossa koirassa itsessään ei ole mitään vikaa. Vasta siinä vaiheessa kun koiralle ei löydy sopivaa kotia, sen voi sillon vielä luovuttaa eläisuojeluyhdistykseen tai hoitokotiin, jossa se voidaan uudelleensijoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514