Saanko olla vihainen?

Ärsyttää...

Mieheni eilen soitti päissään mulle. Olen aikaisemmin avautunut miehelleni monista ongelmistani, vaikeasta nuoruudesta ja kertonut että kuinka rahallisesti vaikeaa mulla nyt on.

Mieheni eilen soittaessaan kännissä, kertoi, että hän oli eräälle kaverilleen maininnut jotain minun huonosta rahatilanteesta ja siitä, kuinka hän koittaa minua auttaa. Aiemmin olen miehelleni puhunut että näistä minun henk kohtasista asioistani et koskaan, millään tavalla, edes vähäsenkään, puhu muille. En tiedä, oliko hän tämän asian kertonut kaverilleen päissään vai selvinpäin.

Lisäksi, kun juteltiin niin siellä se huuteli just noita minun raha asioita ym kaverinsa kuullen. Väitti, ettei kaveri ollut lähellä, vaikka sanoi että ovat autossa istumassa. Että juupa juu.

Huusin että nyt se turpa kiinni ja lopetetaan puhelu. Kun lopetin, kohta soitteli uudelleen. Tästäkin oltiin aiemmin monet kerrat puhuttu, että hän ei soittelisi minulle koskaan päissään koska en jaksa enkä halua kuunnella.

Mulla kiehuu niin päässä vieläkin, aamullakin se soitteli päissään eli vuorokausi tuli silläkin sitten valvottua, kaippa se nyt jo on mennyt nukkumaan, mene ja tiedä.. Perhana.

36vuotias mies ja käyttäytyy henkisesti kuin teini. Hohhoijaa. Olen miestä 13vuotta nuorempi enkä sekoile päissään noin että huutelen toisten asioita kellekään ja muutenkin käyttäydy sopimattomalla tavalla (kuten esim soittelemalla päissään vaikka olen kieltänyt soittamasta!), aina selvinpäin joo joo en soita päissään sulle. Niimpä niin.

Olen miettinyt tosiaan jättämistä, koska ensinnäkin

a) mies on kertonut minun asioita muille

b) soittelee kännissä vaikka olen monesti sanonut että EI SOITA

c) en halua sellaista miestä, jonka täytyy joka viikonloppu vetää kunnon kännit.

Jos olen hänen luonaan viikonloppusin, sillon osaa olla iisisti ja on vain minun kanssa eikä lähe juopottelemaan. Mutta heti kun en ole siellä niin aina kaatokännit menossa. Ennen kun tutusteltiin ja en käynyt vielä hänen luonaan paljoa, oli mies aina viikonloppusin juopottelemassa baarissa. Tai kotosalla tai jonku kaverinsa luona.

En jaksa tuollasta kännimiestä.

Kai olen oikeutettu olemaan vihainen tuolle ukolle!! Kiehuu niin päässä.

Mitä olette muut mieltä? Pahoitanko mieleni turhasta? Onko muilla samanlaisia miehiä?

12

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat olla

Miksi edes vastaat puhelimeen, jos tiedät miehen olevan kännissä etkä kestä kuunnella sitä? Joo joo voi vaikka olla hädässä ja tarvitsee apuasi, mutta voisihan kännäyskaverikin auttaa.

Itsehän sen kirjoitit: et jaksa miestäsi. Eroa siis. Ei ehkä ole helppoa, mutta
      kerran se kirpaisee ja olet onnellisempi sen jälkeen. Äläkä mieti sellaista, että miten nyt tulet toimeen kun ei ole miestä auttamassa. Mene sossuun tai pyydä kaveriltasi lainaa. Pikavippeihin älä sorru, sitten vasta oletkin rahapulassa.

Aika outoa, että huutelee asioistasi muille ja mielummin käyttää rahat viinaan kuin sinun auttamiseesi. Olisin minäkin vihainen. Olen minäkin joutunut miestäni auttamaan, kun hänellä on välillä ollut taloudellisesti tiukkaa, mutta oletan hänenkin auttavan minua, jos minä joudun samaan tilanteeseen joskus. Enkä ole huudellut siitä asiasta kenellekään, ei oikein ole tullut mieleen huudella.

• joo tiedä tunteen..

joo, itsellänikin muka viisaampi ja aikusempi 36v mies. Minä 22v. Hän lupailee ties mitä, aina sanansa unohtaa..niin ärsyttävää. Luulisi että osaisi olla aikuisempi, mutta hänelläkin takana paljon alkoholin käyttöä, joten luulen sen vaikuttaaneen henkisellä tasolla.

• setäpoika

Juu aika pahalta tilanne vaikuttaa... Ehkä ilman alkoholia tuollaiset kaverit olisivat kunnollisia kumppaneita, mutta alkoholiriippuvaisina eivät.

Eikä teidän nuorten naisten luultavasti kannata jäädä kannattelemaan ja toivomaan ryyppymiehen rinnalle. Ainakin miehellä täytyis olla jo nyt päällä reilu huolestuminen omasta tilasta ja halu parempaan ja selvempään tulevaisuuteen.

Ja tuosta iästä. Olen samaa mieltä siitä, että jotkut miehet on lapsellisia kai koko ikänsä. Sanoisin että lähes kaikki miehet on sitä jonkunverran ja jotkut ihan liikaa. Yksilökysymyksiähän nää kuitenkin on.

Hyvät naiset; tottakai voitte vaatia mieheltä selkärankaa ja ryhtiä. Eli voitte ihan oikeutetusti olla pettyneitä ja kertoa sen. Onko tällä mitään merkitystä ja vaikutusta asioihin, on eri asia.

Ja muistakaa että olette itse oman elämänne pääosassa. Älkää antako muiden käsikirjoittaa teille roolia jota ette halua.

• :)

erittäin hienosti kirjoitettu nim. merkki poikasetä :)

• no alcohol

Saat olla vihainen, ja sä olet jo, ei kysymyksiä. Mies on idiootti, ei luottamuksen arvoinen, renttu.

• Uma

Eipä ole kokemusta tuollaisesta miehestä.
      En ikinä maailmassa edes sylkäisisi tuollaisen suuntaan. Mitä ajattelee nainen itsestään jos alentuu tuollaiseen renttuun?
      Missä on itsekunnioitus? Oletko tosiaan niin huono ja kelvoton ettet parempaa ansaitse? Mitä ajattelee ylipäätään naiset jotka itse roikkuvat kapakoissa näitten renttujen kanssa? Onko se elämää?

Minä ja kumppanini panostamme omaan taloon. Se on nyt hankittu, maksetaan lainaa ja aina kun varaa on, matkustellaan. Eletään ensin ja sitten hankitaan lapset.
      Viinaa emme tarvitse eikä nähdä mitään pointtia sitä käyttää. Mitä ihmeen järkeä on vetää jotain p...skaa turpaansa, rahat menee, tapellaan, ongelmia ongelmia. Taloudellisesti ollaan hädässä, sossun luukulla ja kirpputoreilla asioidaan. Seuraava etappi Alko tai kapakka.
      Ei. Todellakaan ei.
      Sanottakoon vielä, että mitään korkeasti koulutettuja ei olla, ei isopalkkaisia pohattoja vaan tavalllisia työssä käyviä yritteliäitä elämässä eteenpäin pyrkiviä ihmisiä. Minä sairaanhoitaja, mies timpuri.
      Ja elämä on hyvää, ollaan onnellisia vaikka probleemia meilläkin on välillä ja mutkia matkassa. Viinapullon tai kapakan avulla niitä ei kuitenkaan yritetä ratkoa. Ja sieltähän ei mitään ratkaisua löydy.

• ölkh

Saisko udella ikää ja missä olette tavanneet?

• ap

Eilen sitten kun oli selvinpäin niin soitti ja voi että sitä lässytystä. Rakastan sua niin paljon, tiedän että käyttäydyin tyhmästi, oot mulle tärkee ym ym.. Ja taas muka on ottanu opikseen. Niin niin. Seuraavan kerran kun en satu siellä olemaan niin satavarmana kännäis taas.

Varaa on tosiaan alkoholia kotia ostaa mutta ei muka ollu vara tulla mun luo viikonloppuna kun sanoi ettei ole rahaa tankata autoa. Aivan, aivan..

Pyysi kovasti että saisiko ensi viikonloppuna tulla mun luo tai minä tulisin hänen luo.

Noh, empäs tiedä vielä mitä teen tuon miehen kanssa, pitää miettiä.

Kiitos kaikille kommenteista.

Niin ja toki itsekin joskus alkoholia käytän, esim muutama siideri saunan jälkeen. Mutta aika harvoin. Baareissa käyny 2-3 kertaa joskus 18-19vuotiaana ja siinä se.

• se on reppana

Tyhmä se todellakin on. Kun se ei tajua että käytös kertoo kaiken kuinka vähän hän rakastaa sua ja välittää niin hirveesti. Ei se taida oikeasti tietää mitä oikea rakastaminen on. Tiedät varmaan itsekin et oikeasti sua rakastava mies rakastaa sua teoilla, ja sanat vain sanahelinää.

• safsadgasda

En nyt kommentoi tosta henkilökohtaisten asioiden juoruamisesta jättöperusteena, mutta juopotteluun sanon, ettei sellaista kannata katella. Oma mieheni ex-alkkis, mutta tiedostaa sen eikä enää juo, koska ymmärtää, että en sellaista miestä pysty katselemaan. En myöskään vastaa kännipuheluihin ne harvat kerrat kuin erehtyy juomaan.

Juomista ei kannata katsella. Ei kännääminen tule pysymään kontrollissa, jos ei usko sun sanaan ja näytä lopettavansa. Ja todennäköisesti muuttuu vielä pahemmaksi, jos vieläkin ton ikäisenä käy juomassa säännöllisesti.

Lisäksi tosiaan tulette ihan erilaisista maailmoista. Mies viettää kavereiden kanssa aikaa juoden. SInä et juo etkä siten siedä kännistä puhetta. Joten mitä järkeä??? Olet nuori. Hanki parempi mies.

• eimurheetviinaanhuku

pahalta vaikuttaa juu. Itsekin seurustelen 36v miehen kanssa ja ikäeroa se n. 13 vuotta. Itsellä vaan tuuri kun oma mies ei nykyään ole viinan vietävissä, lähes raitis. Jos mies on muuten ok, niin Ehkä sinun pitäisi vaan yrittää vielä kerran. Kun mies on selvinpäin, niin istahdatte vaikka pöydän ääreen ja kerrot huutamatta miten olet pahasti loukkaantunut ja pettynyt hänen käytökseen, etkä usko että suhteella on tulevaisuutta jos ei osaa sen vertaa kunnioittaa sinua että pitäisi sovituist asioista kiinni. Ilmaisisit myös huolesi alkoholin käytöstä, kun eihän tuollainen nyt tervettä ole, eikä hyväksyttävää jos nooin pahasti menettää kontrollin?

Sanot vaan suoraan ettet pysty olemaan juopon kanssa. Siinäpähän päättää mikä on tärkeintä.

Voi olla että ei olisi ensikerta kun saa miekkonen lätkiä suhteesta ystävänsä alkoholin takia.

• nythetikohta

Pahoitat mielesi aivan oikeasta asiasta.
      Jätä tuollainen mies ! Kyllä tuollaisia miehiä riittää kaikille niille jotka sellaisia haluavat.
      Järjestä asiasi uudella tavalla ja ala nauttimaan elämästä.
      Hyviäkin miehiä löytyy niille jotka niitä haluaa.
      Ei kun toimeksi !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4949
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      56
      3950
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      70
      3543
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2868
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      141
      2418
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      57
      2309
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2094
    Aihe