Täällä kirjoittavia helvettiin eri nimimerkein, voisi bannata, ei tule ikävä. Tuomarointi ei kuulu vajaaälyisille, vaan Jumalalle.
Jesus Pelastaa pilkkaa Jumalaa painamalla muita
31
56
Vastaukset
- Jeesus pelastaa
Jumala kyllä ilmoittaa sanassaan perusteet kuinka hän aikanaan tuomitsee.
Tuomitseminen ei todellakaan ole meidän ihmisten tehtävä.
Sinun ongelmasi on siinä, että usko puuttuu. Muutoin et olisi tällaista avausta tehnyt!!! Nyt yrität estää profettoja kertomasta sinulle kuinka epäuskoisille aikanaan käy. SEhän on ihana asia kun me kerromme että kailla on sama mahdollisuus uskoa Jeesukseen ja pelastua.
Jostakin syystä Jeesus kelpaa vain niin harvoille, useimmat ihmiset kokevat että he pelastuvat omassa varassaan. Jeesusta ja hänestä todistavia ei tarvita, ristille vaan ja nirri pois, kuten Jeesukselle tekivät!!!.
Meillä kenelläkään ole mitään hätäää silloin, kun meillä on usko Kristukseen. Ihmiset saavat tuomita niin paljon kun ikinä haluavat, me vain hymyilemme tuomareille ja kiitämme Jeesusta. Hallelujaa!!- ....................
Tässä on se ongelmasi, muilla ei ole uskoa mielestäsi, sitä on siis vain sinulla;
Kanssasi on turha spekuloida, kun olet ilmeisesti "kepardi", se on slangisana eräästä puutteesta.
jessus sanoo;;))______________Sinun ongelmasi on siinä, että usko puuttuu...._______________
mistäs tiedät.. - su
Älä sinä helvetin hevosmies lässytä. Sinä olet suurin, pahin, omahyväisin, tekopyhin toisten tuomitsija ja parannusten ehdottaja.
Jumala aikaan todella tuomitsee sinutkin ne saata/nasi kanssa pilkkapuheesi ja syytöksesi minuakin kohtaan.
Puhelet Jeesuksen pilkkaamisesta. Itse käytät hänen nimeään nimimerkkinä ihmisten tuomitsimisiin. Sinä saat vielä mitä toisille toivot ja kiroat. Olet häpäissyt itsesi ja Jeesuksen nimen siinä samalla.
Sinun uskosi on mitä suuremmassa määrin EPÄUSKOA. Sinä pelaat kaksilla korteilla. Älä puhele toisille pelastuksesta, kun itselläs on "myllynkivi" kaulassasi. Se ei ole pelastusrengas vaan se, joka upottaa sinut meren syvyyksiin, kyykäärmeenpesilläsi, saat/tanan äpäröilläsi ja rumilla rääväsuusanoillasi. Olet lahkolaisten kuningas!
Olet häpeäksi uskonveljillesi ja sisarillesi. - Sula on sama ongelma
.................... kirjoitti:
Tässä on se ongelmasi, muilla ei ole uskoa mielestäsi, sitä on siis vain sinulla;
Kanssasi on turha spekuloida, kun olet ilmeisesti "kepardi", se on slangisana eräästä puutteesta.
jessus sanoo;;))______________Sinun ongelmasi on siinä, että usko puuttuu...._______________
mistäs tiedät..Kiitos Jumalalle, minun lisäkseni miljoonilla ihmisillä on usko Kristukseen. se on Jumalan lahja.
Sen sijaan avaaja kertoo viestissään selvin sanoin puuttuvasta uskostaan.
Tee siis sinäkin parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta, niin pääset tuomion alta. - 8+4
Ai olet oikein profeetta? Kattos vaan, ihan itsekkö teit sellaisen itsestäsi vai tuliko ilmoitus?
- hubander
su kirjoitti:
Älä sinä helvetin hevosmies lässytä. Sinä olet suurin, pahin, omahyväisin, tekopyhin toisten tuomitsija ja parannusten ehdottaja.
Jumala aikaan todella tuomitsee sinutkin ne saata/nasi kanssa pilkkapuheesi ja syytöksesi minuakin kohtaan.
Puhelet Jeesuksen pilkkaamisesta. Itse käytät hänen nimeään nimimerkkinä ihmisten tuomitsimisiin. Sinä saat vielä mitä toisille toivot ja kiroat. Olet häpäissyt itsesi ja Jeesuksen nimen siinä samalla.
Sinun uskosi on mitä suuremmassa määrin EPÄUSKOA. Sinä pelaat kaksilla korteilla. Älä puhele toisille pelastuksesta, kun itselläs on "myllynkivi" kaulassasi. Se ei ole pelastusrengas vaan se, joka upottaa sinut meren syvyyksiin, kyykäärmeenpesilläsi, saat/tanan äpäröilläsi ja rumilla rääväsuusanoillasi. Olet lahkolaisten kuningas!
Olet häpeäksi uskonveljillesi ja sisarillesi.Su, Juuri näin, meillä ei ole oikeutta tuomita. "Käännä poskesi," ja lyö sinnekin on oikeampaa uskoa;). Ei ole rakentavaa keskustella täällä kun tämä sama nimimerkki käy kiinni kirjoittajan nimimerkkiin halventamalla törkeästi.
----------------Jessus pelasta----------- - su
Miten sinä helvetin hevosmies sitten pystyt minut tuomitsemaan, jos sanot että tuomitseminen ei ole meidän ihmisten tehtävä.
Profetta ei ole Jumala. He olivat tavallisia ihmisiä joilla oli tarvetta historioida sen ajan ja paikan suuresta profeetasta Jeesuksesta ja hänen teiostaan.
Sinun tuomiosi nimittelysi kirouksesi ei minua paljon hymyillytä, ja sitähän sin tämän palstan pilaajana haluatkin.
- teu.
Niin su ei hänen pilkkansa ole suurenpi kuin erään joka puhuu
kottaraisesta ,tai västärikistä , tai sensemmoisista , muistaakseni
ne on sinun puheita , muistaakseni hänellä on toinenkin nikki .
Onko sinulla uskoa lainkaan Rukoiletkin vain Jumalaa , tuskin aluksi
tunnustitkaan Jeesusta Hänen Pojakseen . Ja pelastuksen asia on
jos sinä uskot Jeesuksen Jumalan Pojaksi , sinä pelastut .
Kyllä siinä todella on muutama muukin tärkeä seikka , mutta nuo on ehdottomasti kyllä tärkeimmät , ellei noitakaan ole mieltänyt , niin on
kovasti vaikeaa uskoa mihinkään sellaiseen joka vie perille ..- voi ihmisparkoja
Metkoja ihmisiä nuo epäuskoiset ja jopa ateistit.
He todistelevat suurieleisesti pilkaten, ettei tavasta ja helvettiä ole olemassa, mutta suuttuvat hirmuisesti kuullessaan olevansa matkalla sinne.
He siis tiedostavat olevansa matkalla hel)vettiin, eivät he muutoin suuttuisi vaan hymyilisivät onnelisina, kun taivasta ja helvettiä ei kerran ole.
Näin se kuitenkin on halusimme taikka emme, kaikki ne ihmiset menevät kadotukseen, joilla ei ole USKOA KRISTUKSEEN.
Siksi täällä julistetaan Kristusta, minä muiden mukana, ettei kenenkään tarvitsisi mennä helvettiin, se on niin hirveä paikka.
Monien kohdalla sanoma Kristuksesta on saanut aikaan syntiensä katumisen sijasta vihaa pilkkaa ja pahennusta.
Samat ihmiset sitten "jessustelevat" ja teeskentelevät parannussaarnaan loukkaantuneina uskovaista. - su
Eiköpä tuo Jeesuskin Jumalaa rukoillut kun hätä oli suuri. Jos Jeesus sai avun Jumalalta, niin miksi minä en.
Kysyn tyhmyyttäni vielä kerran. Miten vanhan testamentin suuret Jumallansa pelkäävät hurskaat miehet, joutiuvatko he suoraan helvettiin, kun Jeesusta ei vielä ollut syntynytkään? Kerro!
Nämä västäkki ja kottaraisen ni´mimitykset eivät olleet pilkkaa, vaan nimimerkille "muuttolintu"mieluimmin lempinimi. Täällä on todella vastuuttomia uskovaisia lörpötyksillään.
He vaihtavat nimimerkkiä tai ei sitä ollenkaan, siksi, ettei tietäisi kelle taas vastaisi. Se on sitä vastuutonta nurkantakaa ampumista jos myös vähän tämä nimimerkilläkin haukkuminen.
Tuo aloittaja on aivan oikeassa. Tuomiointi ei kuulu vähä-älyisille ihmisille, se kuuluu Jumalalle. Ei kenelläkään ole oikeutta sanoa toiselle tuomioita.....paitsi "maatuomarille"joka tuomitsee lastensa raiskaajat, lestadiolaisetkin. - teu.
su kirjoitti:
Eiköpä tuo Jeesuskin Jumalaa rukoillut kun hätä oli suuri. Jos Jeesus sai avun Jumalalta, niin miksi minä en.
Kysyn tyhmyyttäni vielä kerran. Miten vanhan testamentin suuret Jumallansa pelkäävät hurskaat miehet, joutiuvatko he suoraan helvettiin, kun Jeesusta ei vielä ollut syntynytkään? Kerro!
Nämä västäkki ja kottaraisen ni´mimitykset eivät olleet pilkkaa, vaan nimimerkille "muuttolintu"mieluimmin lempinimi. Täällä on todella vastuuttomia uskovaisia lörpötyksillään.
He vaihtavat nimimerkkiä tai ei sitä ollenkaan, siksi, ettei tietäisi kelle taas vastaisi. Se on sitä vastuutonta nurkantakaa ampumista jos myös vähän tämä nimimerkilläkin haukkuminen.
Tuo aloittaja on aivan oikeassa. Tuomiointi ei kuulu vähä-älyisille ihmisille, se kuuluu Jumalalle. Ei kenelläkään ole oikeutta sanoa toiselle tuomioita.....paitsi "maatuomarille"joka tuomitsee lastensa raiskaajat, lestadiolaisetkin.Kyllä meille kaikille apu annetaan jos me muistamme oikeat suunnat .
Etkö muista että Jeesus oli täysi ihminen ja täysi Jumala , jos Hän
oli täysi Juala ei Hänellä ollut hätää ,,ja jos Hänelle oli hätää Hän oli
ihminen , joka tietenkin Rukoili Jumalaa , sillä ei hän mitään sarvipäitäkään
halunnut Rukoilla , Ja koska Hän on Jumalan Poika , se tulee vain meidän
uskoa ,ja Häntä rukoilla , Raamatun mukaan Jumalaa , Jeesuksen NIMEEN:
Otetaan esimerkiksi Hanok joka oli 5 :des. Aadamista , Hän pääsi suoraan taivaaseen , siitä kerrotaan että kun hän oli 65 v. hänelle ja vaimolle syntyi
heille poika ,nimeltä metusalah . Tmä Hahok/Enok, käytetään nimeä .
Hanok oli Hebrealinan ,,Enok oli Kreikkalainen nimitys .
1 Moos. 5:19-25.
Hanok oli Herran mieleinen mies , ja kun hän oli kulkenut herra edessä 300 vuotta , Herra otti hänet elävänä Taivaaseen ,,, Niinkui olisi haikkien pitänyt
sinne päästä ,,ellei Adam olisi syntiin langennut , vaikka siellä oli noin Herran
kanssa kulkija , oli siellä myös synnin tekijoita niin että Herra päätti hävittää
kaikki synnin tekijät , joka tapahtui ,NOOAN ikana vedenpaisumusella .
ihmiset saivat 120 vuoden etsikkoajan , jolloin ARKKI valmistui valittuja
oli 8 ihmistä jotka päästettiin arkkiin .
Jumala teki Nooan kanssa Liiton 1 Moos. 9;1- 17.
Tämä on oleva merkki , minä panen kaareni pilviin , ja se on oleva merkkinä
minun ja Maan välillä . ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä , muistan minä liittoni . .
Kysyit miten vanhanliiton, VT : n suuret Jumalaansa pelkäävät hurskaat miehet
joutuivatko he suoraan h:ttiin , osa joutui osa ei sen määritteli Herra. joka
Jumalaksi kutsutaan . tuossa yllä olen muutaman tuonut esiin jotka pääsi
taivaaseen ,,, sitten oli h:ttiin menijöitä Napisijat saivat 4 Moos. 16:1- 18:3.
Täällä ehkä tuhnasia pudotettiin elävältä h:vettiin
On siinäkin yksi vika , mistä hän luulee tietävänsä jonkun mielenterveyden
ei aloittaja ole mikään kauko parantaja ,, eikä myös kauko tuomitsija eihän .
Pikkuisen vaan hillittimiä kinttuihin /sormiin , . - Exhellari86
teu. kirjoitti:
Kyllä meille kaikille apu annetaan jos me muistamme oikeat suunnat .
Etkö muista että Jeesus oli täysi ihminen ja täysi Jumala , jos Hän
oli täysi Juala ei Hänellä ollut hätää ,,ja jos Hänelle oli hätää Hän oli
ihminen , joka tietenkin Rukoili Jumalaa , sillä ei hän mitään sarvipäitäkään
halunnut Rukoilla , Ja koska Hän on Jumalan Poika , se tulee vain meidän
uskoa ,ja Häntä rukoilla , Raamatun mukaan Jumalaa , Jeesuksen NIMEEN:
Otetaan esimerkiksi Hanok joka oli 5 :des. Aadamista , Hän pääsi suoraan taivaaseen , siitä kerrotaan että kun hän oli 65 v. hänelle ja vaimolle syntyi
heille poika ,nimeltä metusalah . Tmä Hahok/Enok, käytetään nimeä .
Hanok oli Hebrealinan ,,Enok oli Kreikkalainen nimitys .
1 Moos. 5:19-25.
Hanok oli Herran mieleinen mies , ja kun hän oli kulkenut herra edessä 300 vuotta , Herra otti hänet elävänä Taivaaseen ,,, Niinkui olisi haikkien pitänyt
sinne päästä ,,ellei Adam olisi syntiin langennut , vaikka siellä oli noin Herran
kanssa kulkija , oli siellä myös synnin tekijoita niin että Herra päätti hävittää
kaikki synnin tekijät , joka tapahtui ,NOOAN ikana vedenpaisumusella .
ihmiset saivat 120 vuoden etsikkoajan , jolloin ARKKI valmistui valittuja
oli 8 ihmistä jotka päästettiin arkkiin .
Jumala teki Nooan kanssa Liiton 1 Moos. 9;1- 17.
minun ja Maan välillä . ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä , muistan minä liittoni . .
Kysyit miten vanhanliiton, VT : n suuret Jumalaansa pelkäävät hurskaat miehet
joutuivatko he suoraan h:ttiin , osa joutui osa ei sen määritteli Herra. joka
Jumalaksi kutsutaan . tuossa yllä olen muutaman tuonut esiin jotka pääsi
taivaaseen ,,, sitten oli h:ttiin menijöitä Napisijat saivat 4 Moos. 16:1- 18:3.
Täällä ehkä tuhnasia pudotettiin elävältä h:vettiin
On siinäkin yksi vika , mistä hän luulee tietävänsä jonkun mielenterveyden
ei aloittaja ole mikään kauko parantaja ,, eikä myös kauko tuomitsija eihän .
Pikkuisen vaan hillittimiä kinttuihin /sormiin , ."Jumala teki Nooan kanssa Liiton 1 Moos. 9;1- 17.
minun ja Maan välillä . ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä , muistan minä liittoni . ."
Kokemusperäisesti tiedämme, että sateenkaari johtuu valon taittumisesta sadepisaroissa. Voidaanko tästä siis päätellä, että ennen vedenpaisumusta ei satanut? - hubaaa..
Exhellari86 kirjoitti:
"Jumala teki Nooan kanssa Liiton 1 Moos. 9;1- 17.
minun ja Maan välillä . ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä , muistan minä liittoni . ."
Kokemusperäisesti tiedämme, että sateenkaari johtuu valon taittumisesta sadepisaroissa. Voidaanko tästä siis päätellä, että ennen vedenpaisumusta ei satanut?Hyvä kysymys, sopii satujen jatkokertomukseen,,, Silloin puuttui tieteellinen selitys sateen kaarelle.
- rauha sielullesi
hubaaa.. kirjoitti:
Hyvä kysymys, sopii satujen jatkokertomukseen,,, Silloin puuttui tieteellinen selitys sateen kaarelle.
Sateenkaari on spektrin väreissä esiintyvä ilmakehän optinen ilmiö. Se syntyy, kun valo taittuu pisaran etupinnasta, heijastuu pisaran takapinnasta ja taittuu jälleen pisaran etupinnasta. Koska vesipisara on dispersiivinen, valkoinen valo hajoaa väreiksi muodostaen sateenkaaren.
Sateenkaari lienee huomatuin ilmakehän valoilmiö. Se on siksi herättänyt kiinnostusta kautta historian. Kertomuksia sateenkaaresta esiintyy tarustossa joka puolella maapalloa. Sitä on usein pidetty huonona ennusmerkkinä.
sanasta sanaan wikibediasta.. - teu.
Exhellari86 kirjoitti:
"Jumala teki Nooan kanssa Liiton 1 Moos. 9;1- 17.
Kokemusperäisesti tiedämme, että sateenkaari johtuu valon taittumisesta sadepisaroissa. Voidaanko tästä siis päätellä, että ennen vedenpaisumusta ei satanut?Niin on asia , Jumala ei antanut sataa , ennen Vedenpasumista ,sillä
vesi kerättiin , ja se annettiin sataa vasta silloin . Kasvien kastelu oli vain
yökasteen varassa joka oli riittävä . .. Jumala on aina hoitanut meidän
ihmisten asioita omalla taidolla ja tarmolla , niin näissäkin asioissa .. - teu.
teu. kirjoitti:
Niin on asia , Jumala ei antanut sataa , ennen Vedenpasumista ,sillä
ihmisten asioita omalla taidolla ja tarmolla , niin näissäkin asioissa ..koska tuo oli tarkoitettu Hellarille , eikä se voinut pysyä siinä
toivon että tämä nyt löytyy halle . ja pysyy paikalla . - tetatus teu,´z?
teu. kirjoitti:
Niin on asia , Jumala ei antanut sataa , ennen Vedenpasumista ,sillä
ihmisten asioita omalla taidolla ja tarmolla , niin näissäkin asioissa ..mistäs tiedät?
- ^^muuttolintu^^
SU voi aivan mainiosti nimittää minua kottaraiseksi tai västäräkiksi. Mutta muutoin olisi riemullista jos jokainen menisi itseensä ja parantaisi tapansa nimittelyn ja muun sellaisen "alatyylin" suhteen.
"Jeesus pelastaa" nimimerkiltä pyydän, että ota uusi alku kaikessa kirjoittamisessasi. Sinulla on evankeliumin esiintuomisen lahja, ei kannata pilata sitä hel-vetti iin toivotuksilla tai muilla sellaisilla sanoilla. Jumala rakastaa jokaista kurjimpaakin syntistä ja tarjoamalla tarjoaa pelastusta. Meillä uskossa elävillä on varaa olla kiihtymättä vastaansanomisista, eikö vain. Jeesus auttaa sillä (äkkiä kiihtyvääkin :))))
kohtaa jos vain pyydämme sitä Häneltä.
Minun mielestäni omaan ns hyvään elämäänsä turvaava on mitä surkuteltavin tapaus, hänenhän on melkein mahdoton tulla tarvitsevaksi. Se jos mikä vaatii meiltä kärsivällistä mieltä. Ennen muuta, Jumala antaa uskon lahjana, kristityn tehtävänä on vain kertoa tästä.
Toivoisin, että täällä voisi keskustella Jumalan Sanasta sopuisasti. Täällä on muutamia asiallisia avauksia, joihin olisi mukava osallistua, mutta tympii kun se on hetkessä muuttunut sättimiseksi.
Kukaan EI riitele yksin. Enkä saarnaa vain muille, vaan yritän itsekkin pitää asiallisuudesta kiinni.
Toisaalta, eihän täällä ole kenenkään pakko olla. Harmittaa vain se, että tälläkin tavalla voisi olla jotain hyvää hedelmää saavutettavissa. Nyt ne happanee. Siis hedelmät. - Jeesus pelastaa
^^muuttolintu^^ kirjoitti:
SU voi aivan mainiosti nimittää minua kottaraiseksi tai västäräkiksi. Mutta muutoin olisi riemullista jos jokainen menisi itseensä ja parantaisi tapansa nimittelyn ja muun sellaisen "alatyylin" suhteen.
"Jeesus pelastaa" nimimerkiltä pyydän, että ota uusi alku kaikessa kirjoittamisessasi. Sinulla on evankeliumin esiintuomisen lahja, ei kannata pilata sitä hel-vetti iin toivotuksilla tai muilla sellaisilla sanoilla. Jumala rakastaa jokaista kurjimpaakin syntistä ja tarjoamalla tarjoaa pelastusta. Meillä uskossa elävillä on varaa olla kiihtymättä vastaansanomisista, eikö vain. Jeesus auttaa sillä (äkkiä kiihtyvääkin :))))
Minun mielestäni omaan ns hyvään elämäänsä turvaava on mitä surkuteltavin tapaus, hänenhän on melkein mahdoton tulla tarvitsevaksi. Se jos mikä vaatii meiltä kärsivällistä mieltä. Ennen muuta, Jumala antaa uskon lahjana, kristityn tehtävänä on vain kertoa tästä.
Toivoisin, että täällä voisi keskustella Jumalan Sanasta sopuisasti. Täällä on muutamia asiallisia avauksia, joihin olisi mukava osallistua, mutta tympii kun se on hetkessä muuttunut sättimiseksi.
Kukaan EI riitele yksin. Enkä saarnaa vain muille, vaan yritän itsekkin pitää asiallisuudesta kiinni.
Toisaalta, eihän täällä ole kenenkään pakko olla. Harmittaa vain se, että tälläkin tavalla voisi olla jotain hyvää hedelmää saavutettavissa. Nyt ne happanee. Siis hedelmät.Aivan ^^muuttolintu^^. MItä kiihtymiseen tulee niin se on kohdallani väärä tulkinta. Ainoa mikä on joskus harmittanut tosi paljon, on oman seurakunnan tunnistettavalta henkilöltä tullut väärä tuomio. Jumalattomien viestejä en edes lue (en mä niin pöjä ole), joten ei kiihdytä yhtään.
Mut hei..., totta totisesti minusta ei tule tässä elämässä jumalattomien viihdyttäjää, siitä Jumala armossaan varjelkoon minua. Saa)tana pitää huolen jumalattomien viihdyttämisestä, me kristityt saarnaamme heille kääntymisestä ja parannuksen välttämättömyydestä.
xxxxxxx
Kelataan tämä nyt vielä kertaalleen, jos jokin asia minun viesteissäni olisi jäänyt epäselväksi. Pyrin kyllä suoraan ja kiertelemättömään viestintään.
***) Siis ..., jos olisin toivottamassa ihmisiä kadotukseen en kirjoittaisi tänne yhtäkään viestiä. Näin varmistäisin sen, että viesti epäuskon kadottavuudesta ei pääsisi keskutelupalstalle. Tätähän Jumalan sanan vastustajat nimenomaan toivovat. Jumalan sana kun ei mairittele epäuskoista, vaan kutsuu parannukseen. Onhan tuo nähty mihin valtiokirkon useampien pappien lihaa hivelevät luritukset ovat johtaneet. Parannukseenko? EI! Jos ihminen saa tietää olevansa Jeesuksen murhaaja ja matkalla helvettiin, se johtaa parannukseen.
90% epäuskossa elävistä turjuu etevästi tietoisuuden kadotetusta ja tuomitusta tilastaan.
Tämä minua hirvittää, -- kadotukseen matkaavat ihmiset!!! Jeesus on tuonut meille kaikille vaihtoehdon. Tästä vaihtoehdosta minä julistan, välittämättä yhtään siitä, että ihmiset jotka torjuvat evankeliumin loukkaantuvat minuun syvästi. Se on hyvän merkki, jos turvallinen uni loppuu!
xxxxxxx
Melkoisen monta vuotta olen toistanut samaa täällä, (pitkään jo silloin kun palstalla olivat myös vanhoillislestadiolaiset).
- Kertaakaan en ole kirjoittanut että Jeesukseen uskovat kadotettsisiin.
- Ja kertaakaan en ole kirjoittanut että epäuskoisella olisi mahdollisuus päästä ilman kääntymistä ja parannusta taivaaseen.
Missään tapauksessa en hyväksy sitä, että palstalla levittävät ateistit ja jumalattomat omia oppejaan. Tälläpalstalla puhutaan lestadiolaisuudesta. Heille on suomi24.fi:llä omat keskustelupalstat.
En voi määrätä kuka täällä kirjoittaa ja mitä kirjoittaa, se on toimituksen asia kontrolloida. Sen sijaan minä voin vastustaa kaikin käytettävissäni olevin (sanallisin) konstein epäuskon ja epäjumalanpalveluksen siementen kylvöä tänne.
Sanoma synnin kadottavuudesta ja Jeesuksen pelastuksesta on koko kristikunnan historian ajan loukannut niitä ihmisiä, jotka syystä taikka vastustavat pelastavaa evankeliumia.
Pelastava evankeliumi käsittää kaksi osaa:
1. Parannussaarna.
2. Sanoma syntien anteeksiantamisesta Jeesuksen nimessä ja veressä.
Parannussaarna jakaantuu kahteen osaan:
1. Pelastetuille, uudestisyntyneille kristityille on erilainen saarna.
2. Katumattomille, synneissään nukkuville (jotka eivät tiedosta olevansa kadotettuja ja tuomittuja tekojensa vuoksi), heille julistetaan lakia, joka osoittaa heidät syntisiksi. Kun laki on tehnyt tehtävänsä ja ihminen tiedostanut syntinsä hänelle julistetaan Jeesusta Kristusta pelastukseksi.
Sitten vielä ^^muuttolinnulle^^ tiedoksi:
Täällä on useita nimimerkkejä joiden viestejä en lue lainkaan, joten en tiedä mitä he kirjoittavat. Vain joidenkin harvojen viestejä luen. Tästä syystä heidän on myöskin turha kirjoiuttaa minulle mitään.
Ainoastaan heidän viestiensä otsikoita en voi välttää, - ja niihin otan kantaa, ikinä en lue, mitä he ovat vieteihini vastanneet. Tämä homma on loppuun käyty.
Raamattu kehoittaa selvästi varoittamaan harhaoppista kerran taikka kahdesti, jos kääntymiseen ja parannukseen ei ole tarvetta, keskustelu kyseisen henkilön kanssa loppuu siihen.
Tit. 3:10-11 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - su
^^muuttolintu^^ kirjoitti:
Toisaalta, eihän täällä ole kenenkään pakko olla. Harmittaa vain se, että tälläkin tavalla voisi olla jotain hyvää hedelmää saavutettavissa. Nyt ne happanee. Siis hedelmät.ehkä sinä pääskynen olet makeakin persikka. Mutta tämä helvetin hevosmies, hän on pilaantunnut kurppitsa, joka saisi heittää tunikolle sinne muiden rottien ja pörriäisten sekaan.
En ole moista "uskovaista"tavannut. Ei voi sanoa edes uskovaista vaan uskovaisuuden irvikuvaa. Lääsyn, lässyn, kyykäärmeensikiöt, saat/anan äpärät, ja kaikki naisten alapuolen taudit ovat hänen sydäntään lähellä. Mutta uskonveli kaikessa suuressa autuudessaan pelastaa hänet siitä saastaisesta omahyvyyden synnin rapakosta jossa hän piehtaroi. Lähde muuten lätkimään, niin pääsemme kaikki muut asiaan.....
- 1+1+2+2
Nimimerkki "Jeesus pelastaa" kirjoitti: "Nyt yrität estää profettoja kertomasta sinulle kuinka epäuskoisille aikanaan käy. " Siis näin suuri kunnia tällä palstalle että jopa useita profeettoja kirjoittelee tänne! Todella hienoa! Ettekö mitenkään voisi käyttää nimimerkissänne tuota "Profeetta" - titteliä (Profeetta Jani-Petteri, Profeetta einari jne) että erottaisimme paremmin Teidät muista sekopäistä?
- mäntit kotiin täält
Monen plussan miehelle tiedoksi.
Vaikka olen Jeesuksen Kristuksen todistaja, kiitos Jeesuksen, en kehtaisi plus merkkejä laittaa nimimerkkiini. Mäntiltä sekin onnistuu hyvin. :-)))))))))
Sitten tiedoksi: Ihmiset joilla on asuva Pyhä Henki, erottavat Kristuksen opin paskasta erittäin helposti. Sulle se on ymmärrettävistä systä täysin mahdoton asia. Mäntti on mäntti. :-))))))) - Yks - X - kaks
mäntit kotiin täält kirjoitti:
Monen plussan miehelle tiedoksi.
Vaikka olen Jeesuksen Kristuksen todistaja, kiitos Jeesuksen, en kehtaisi plus merkkejä laittaa nimimerkkiini. Mäntiltä sekin onnistuu hyvin. :-)))))))))
Sitten tiedoksi: Ihmiset joilla on asuva Pyhä Henki, erottavat Kristuksen opin paskasta erittäin helposti. Sulle se on ymmärrettävistä systä täysin mahdoton asia. Mäntti on mäntti. :-)))))))Ptruu polle älä pillastu ja aisalle kaki! Kotoanihan minä kirjoittelen, oletko itse jossain seuroissa ja muita kotiin komentelet? Jos olet huomannut niin tämä palsta ei varsinaisesti ole mikään paikka jonne mennään, tänne niinkuin lähetetään viestejä ihan kotoa, tai sieltä seuroista ehkä?
Ei ole noihin profeetoihin tullut törmättyä aikaisemmin niin saahan sitä olla utelias sen verran? Oletko sinäkin niitä profeettoja? Ihanko itse huomasit asian vai äiteekö totesi että meitin poika/tytär taitaakin olla ihan rohveetta? Rajoittuuko nuo profetoinnit siihen että arvellaan jonkun päätyvän kadotukseen, vai heitätkö ensi kesän sääprofetoinnit niinkuin samaan hintaan?
Mites on kun olen ihan tavallinen syntinen kristitty jota valitettavan paljon huvittaa toiset kristityt jotka "tietävät" muitten kadotukseen menon ja menemättömyyden niin onko semmoinen isokin synti, siis että hieman tuppaa huvittamaan ihmiset jotka kuvittelevat olevansa enemmän oikeassa kuin toiset?
Ja otetaan ne plussat pois nimimerkistä niin sulla edes hieman helpottaa?
- Älä pahoita
Tätä kyseistä tuomitsijaa ei kannata huomioida ollenkaan, tai oikeastaan ei pidä huomioida ollenkaan. Tänne palstalle ei edes kannata tulla, jos haluaa järkevästi keskustella jostain asiasta, täällä harvoin moiseen kyetään. Raamatun tuntemus yleisimmin on vähäistä, mutta kantaa otetaan joka asiaan. Luullaan, että tuo opittu, isien usko kantaa. Tällä foorumilla on monta muuta palstaa, joissa tuo omavanhurskaus ei nosta noin voimakkaasti päätään. Suosittelen niitä.
Tuo henkilön hedelmät on helppo tunnistaa, mistä ne tulevat. Niistä ei löydä rakkautta hakemallakaan. Kuten raamattu sanoo; Niin jokainen hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät; mutta mädännyt puu kasvaa häijyt hedelmät. Tunnen kyseisen herätysliikkeen alla olevia ihmisiä ja yleisesti ottaen lestadiolaiset ovat sydämellisiä ihmisiä, eli tämän palstan mukaan ei kannata "tuomita"
Toivon tämänkin kaikilta uskon vievän kirjoittajan ymmärtävän, että täälläkin hän edustaa herätysliikettänsä. Hän on tuominnut veljensä Teutankin useasti, mutta onneksi Teutalla tuo rakkaus näkyy silti riittävän.- Jeeeus on tie
Jumalattomille parannussaarna on ollut aina häijyä. En ole yhtään jumalatonta vielä tavannut yli 60 vuotta kestäneen elämäni aikana, joka olisi kiittänyt parannussaarnasta. Sen sijaan moni ystävä on iloinnut kanssani sydämensä pohjasta meidän Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta.
Jeesukseltakin otettiin henki pois, ja surman masinoijat olivat omasta mielestään maailman parhaita uskovia.
Tälläkin sivulla on muutamia "uskovaisia", jotka ovat kolmisen vuotta käyttäneet jokaisen päivänsä Jeesuksen ja hänen omiensa pilkkaamiseen. Pyhät sakramentit on pilkattu, Jumalan sanaa on pikattu, Herran Jeesuksen apostoleita on pilkattu ja kaikki omasta mielestään virheettömien "kristittyjen" töitä. :-)))))))))))))))))))
MInä todistan täällä YKSIN Kristuksesta maailman vapahtajana, johon sinä yksi pilkkaajista toteat ettei kannata välittää mitään kyseisen profeetan saarnasta.
Kaikin mokomin! :-))))))))))))) minulle sopii hyvin. Eihän Jumala ketään väkisin paranna, jokaisella on oikeus käyttää elämänsä vaikka Jumalan pilkkaamiseen ja kristittyjen panetteluun. Ikävä vaan että seuraukset siitä ovat hirvittävät, iankaikkinen kadotus, iankaikkinen ero Jumalasta. - Exhellari86
Jeeeus on tie kirjoitti:
Jumalattomille parannussaarna on ollut aina häijyä. En ole yhtään jumalatonta vielä tavannut yli 60 vuotta kestäneen elämäni aikana, joka olisi kiittänyt parannussaarnasta. Sen sijaan moni ystävä on iloinnut kanssani sydämensä pohjasta meidän Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta.
Jeesukseltakin otettiin henki pois, ja surman masinoijat olivat omasta mielestään maailman parhaita uskovia.
Tälläkin sivulla on muutamia "uskovaisia", jotka ovat kolmisen vuotta käyttäneet jokaisen päivänsä Jeesuksen ja hänen omiensa pilkkaamiseen. Pyhät sakramentit on pilkattu, Jumalan sanaa on pikattu, Herran Jeesuksen apostoleita on pilkattu ja kaikki omasta mielestään virheettömien "kristittyjen" töitä. :-)))))))))))))))))))
MInä todistan täällä YKSIN Kristuksesta maailman vapahtajana, johon sinä yksi pilkkaajista toteat ettei kannata välittää mitään kyseisen profeetan saarnasta.
Kaikin mokomin! :-))))))))))))) minulle sopii hyvin. Eihän Jumala ketään väkisin paranna, jokaisella on oikeus käyttää elämänsä vaikka Jumalan pilkkaamiseen ja kristittyjen panetteluun. Ikävä vaan että seuraukset siitä ovat hirvittävät, iankaikkinen kadotus, iankaikkinen ero Jumalasta.Sinut voisi kenties joku ottaa vakavastikin, jos pystyisit keskustelemaan järkevästi eri tavalla ajattelevien ihmisten kanssa. Ne kerrat jolloin minä olen yrittänyt, monet ovatkin antaneet asiallisia vastauksia, sinä pelkkää nälvimistä ja haukkumista. Itse asiaan sinulla on harvoin ollut sanottavaa.
Jos väität että sinua vainotaan Jeesuksen tai kenen tahansa nimen tähden, menet väärän lipun alle. Olet tehnyt pointtisi selväksi jo n kertaa joten vaihdapa levyä - kokeile asiallista keskustelua. Yllättävää miten hyvin se toimii.
Miten lainkaan pystyt toimimaan yhteiskunnassa, jos sinun pitää yrittää henkisesti mäiskiä turpiin kaikkia joista koet etteivät he jaa uskonkäsitykstäsi? Toimitko tai oletko toiminut samalla tapaa työpaikallasikin?
Jos oman taipumattomuutesi ja typeryytesi takia saat vastustusta, turha kerätä sillä marttyyrikruunua pään päälle. Se ei ole kovin kirkas.
- su
Kevennys, kevennys väliin.....
Opettaja kysyi koulussa: Löytääkö teistä oppilaista kukaan yhtäläisyyksiä ihmisten ja eläinten välillä?
Pikku Kalle viittasia ja sanoi: Meidän Mustilla ja seurakunnan papilla on yhtäläisyyksiä. Heillä kummallakin on kaulassaan panta.
Opettaja hieman nolostui Pikku Kallen vastauksesta, mutta hyväksyi vastauksen.
Opettaja teki uuden kysymyksen: No onko vieläkin yhtäläisyyksiä jos pappi ottaa panna pois kaulastaan?
Taas PikkuKalle viittasi ja vastasi: On vain se ero, että silloin maallikkopappi haukkuu aina sisällä, mutta meidän Musti ulkona.
No, ei tää nyt tainnut olla kevennys. Mutta saa nauraa sisäänpäin. - Fered.
Tehdän kevennys , yhhteisellä tunnilla , kun opettaja kysyy vieläkö
on kella kysymyksia . pentti viittaa , ja saa luvan, Keitä olivta ne,
jotka söivät niitä ,mitä heillä ei enää ollut ?- su
No, Pentti ei tietenkään tiennyt. Mutta PikkuKalle viittasi ja sanoi. lestadiolaisissa on yksi hevosmies joka syö sanojaan.
Opettaja hämmästyi ja kysyi PikkuKallelta. Mitenkä sanojaan voi syödä?
PikkuKalle taas vastasi: No. ensin hän sanoo, ettei ihmisillä ole valta tuomita vaan Jumalalla. Sitten hän syö ne sanat ja tuomitsee heti kaikki arvostelijansa helvettiin, ainakin savon ukon.
Opettaja sanoi sitten koko koululuokalle, että älkää koskaan syökö sanojanne. Olkaa aina sanojenne takana, siitä Jumalakin tykkää. - su
su kirjoitti:
No, Pentti ei tietenkään tiennyt. Mutta PikkuKalle viittasi ja sanoi. lestadiolaisissa on yksi hevosmies joka syö sanojaan.
PikkuKalle taas vastasi: No. ensin hän sanoo, ettei ihmisillä ole valta tuomita vaan Jumalalla. Sitten hän syö ne sanat ja tuomitsee heti kaikki arvostelijansa helvettiin, ainakin savon ukon.
Opettaja sanoi sitten koko koululuokalle, että älkää koskaan syökö sanojanne. Olkaa aina sanojenne takana, siitä Jumalakin tykkää.Lestadiolaisen parannus:
Olin ennen hyvin itserakas ja pidin itseäni parhaana kaikista.
Tulin uskoon ja nyt minusta on tullut erittäin miellyttävä ja kehuttu hyvä ihminen. - ville.
su kirjoitti:
Opettaja sanoi sitten koko koululuokalle, että älkää koskaan syökö sanojanne. Olkaa aina sanojenne takana, siitä Jumalakin tykkää.Kuule , olisiko o0llut Muna , koska eunukilla ei ollut enää niitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama133453Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603293Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä462992Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132327Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661971