Rakentaja Vastuuseen (2006)

Suuttunut!

Voiko talon rakentajaa vielä laittaa vastuuseen huonosta äänieristyksestä, kun talo on rakennettu 2006? Tämähän piti täyttää uudet tiukat vaatimukset mutta totuus on jotain muuta. Näin heikosti äänieristetyssä talossa en ole asunut vielä ikinä vaikka kaikki on nähty 70-luvun neuvostokuutioista Tartossa aina 1990-luvun lopun kaupungin vuokrakasarmeihin.

Soitin jo asiasta rakennusyhtiöön, mutta siellä vain naureskeltiin ja kehtasi äijä sanoa että mieti jätkä vähän missä asut, ei sinne mitään parempaa voi tehdä rikottavaksi. En ymmärrä, tämänhän piti olla hyvää aluetta ainakin mainosten mukaan.

Voisiko kattoa jotenkin madaltaa askeläänieristyksen parantamiseksi, olen itse 155 cm pitkä, ei haittaa vaikka kattoa laskettaisiin, mutta tätä meteliä en kestä.

27

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asioista perillä

Sinä asut kalliossa vanhasssa 1920 luvun talossa Rane-hilda ja teit taas uuden mielikuvitusavauksen, aiemmin olet esiintynyt lentokapteenia, kauniina nuorena naisena, vanhana merikarhuina, majurina rukiver ja monella muulla nimellä ja asuntosi vuosilukukin vaihtuu aina satusi mukana.
      Kauheaa on sinun Rane-hilda asumisesi vanhassa kallion kanankakkaseinäisessä talossa, kun näitä perättömiä juttuja kirjoitat satoja kertoja.
      Mene lääkäriin Rane-hilda lukemattomine nimimerkkeinesi, kehu taas itseäsi nuoreksi kauniikis naiseksi, joka hakee seuraa kalliosta, tai puppeliksi joka olet.
      Avauksesi ovat niin läpinäkyviä ja ne tunnistaa aina heti, jotain kiihoitusta noista ilmeisesti saat.

• Suutahtanut!

Voinko saada rakentajan vastuuseen? Asun 1926 rakennetussa jykevässä kivitalossa ja yläkerrassa asuu 50 kiloinen mummo, joka hiippailee huopatossuilla, meteli asuntooni yläkerrasta on sietämätön, kun tässä välipohja ontto alalaattapalkisto, jota käytetty kallion asunnoissa melekien kaikissa. Seinänaapurissa asuu miespari ja sieltä kuuluu pierut ja pieninkin puhe, kun seinä lugino-massaa eli kanankakkaa.
      Onko näin vanhassa talossa vielä rakentajan takuuta voimassa? Uussiahn se on 10 vuotta takuu, mutta löytyykö minkään ministeriön kautta apua tähän, soitin isännöitsijälle ja sanoi, että tiesithän mille alueelle ja kuinka vanhaan taloon muutit. Tämä äänieristys on pahin haitta, vastapäisen asuntolan ikkunat ovat viiden metrin päässä ikkunoistani ja siletä kurkitaan, mutta se ei minua haittaa.

Apua Plees..

• Rak. Mest.

Valitettavasti 10 vuoden takuulla ei ole mitään merkitystä. Talo jossa asut on rakennettu rakennusyhtiön tytäryhtiöillä ja niiden tytäryhtiöillä ja työmiehet ovat olleet eksraajia, keikkalaisia ja ties mistä vinkuintiasta ja tehneet töitä ruokapalkalla. Näiltä et mitään korvauksia saa. Eräässäkin uudessa talossa asuntoja oli käytetty vessoina ennen kuin edes putkia oli asennettu.

Voit ottaa vaikka olkkarin lampun irti, huomaat lattian olevan ontto, ehkä voisit työntää sinne strasselia tai jotain, toinen vaihtoehto on korvatulpat mutta nekin alkavat sattua kun tarpeeksi kauan pitää, sen tietävät kaikki asiantuntijat, huonoimmat talot toki rakennetaan Itä-Helsinkiin, jonne muutetaan yleensä maalta. Koeta saada rahaa säästöön niin voit muuttaa periferiasta pois paremmalle alueelle vanhaan hyvään kivitaloon, rahaa ja sitkeyttä se toki vaatii, tsemppiä vain!

• Olen nähnyt.

Kalliossa on pääkaupungin heikoimmin rakennetut krs-talot varsinkin ne, jotka on rakennettu 1900-l. alussa. Kallio on kaikista surkein asuinalue, siellä ei ole mitään hyvää. Kauheista kauhein paikka koko Suomen maassa. Jokainen, joka sinne muuttaa katuu muuttamistaan syystä tai toisesta.

Tällä palstalla jatkuvasti häiriköivä rane-hilda, tämänkin ketjun avaaja, on tullut kahjoksi asuessan Kalliossa. Kun katsoo Kallion katukuvaa, suurin osa ihmisistä näyttää syrjäytyneiltä ja tosi surkeillta. Ankeita ovat Kallion katunäkymät ja ankeita ovat Kallion asujat, suurin osa juoppoja ja narkomaaneja. Haluaako joku heidän joukkoon? Ihmettelen, jos haluaa.

• LKV PK-S
        Olen nähnyt. kirjoitti:

Kalliossa on pääkaupungin heikoimmin rakennetut krs-talot varsinkin ne, jotka on rakennettu 1900-l. alussa. Kallio on kaikista surkein asuinalue, siellä ei ole mitään hyvää. Kauheista kauhein paikka koko Suomen maassa. Jokainen, joka sinne muuttaa katuu muuttamistaan syystä tai toisesta.

Tällä palstalla jatkuvasti häiriköivä rane-hilda, tämänkin ketjun avaaja, on tullut kahjoksi asuessan Kalliossa. Kun katsoo Kallion katukuvaa, suurin osa ihmisistä näyttää syrjäytyneiltä ja tosi surkeillta. Ankeita ovat Kallion katunäkymät ja ankeita ovat Kallion asujat, suurin osa juoppoja ja narkomaaneja. Haluaako joku heidän joukkoon? Ihmettelen, jos haluaa.

No hinnoista päätellen moni haluaa, alueen arvo kovassa nousussa, toisin kuin Vuosaaressa, jossa pahoja pahoja ongelmia naapureiden ja talojen laadun kanssa.

• Tiedetään.
        LKV PK-S kirjoitti:

No hinnoista päätellen moni haluaa, alueen arvo kovassa nousussa, toisin kuin Vuosaaressa, jossa pahoja pahoja ongelmia naapureiden ja talojen laadun kanssa.

Joku hoopo antaa vetää itseään höplästä, kun ostaa asunnon Kalliosta vanhasta talosta. Usein ostaja on sijoittaja, joka ei asu itse Kalliossa, vaan vuokraa asunnon tietämättömille ja elämänkokemusta vailla oleville opiskelijoille tai sosiaalipummeille, jotka kuluttavat elämänsä ryyppäämiseen. Eihän Kalliossa omistusasujia enää juurikaan asu, vain muutamia eläkeläisiä, jotka eivät jaksa muuttaa paremmille seuduille.

Kalliossa on kyllä paljon monenmoisia syrjäytyneiden ja alkoholistien asuntoloita. Tuttu lause, että Kalliossa hyväksytään kaikki, niin heikot asumisolot, asuntojen olematon äänieristys ja häiriköivät naapurit ja muutenkin ankeat asuinolot. Laatua arvostavat muuttavat Kalliosta muualle, sillä Kalliossa ei ole mitään laadukasta.

• Myös RKM

Ei ole olemassa mitään 10 vuodentakuuta. On ainoastaan 10 vuoden vastuu piilevistä ja törkeistä rakennusvirheistä ja se on tosiaan eri asia kuin takuu.

• Tosi faktaa
        Myös RKM kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään 10 vuodentakuuta. On ainoastaan 10 vuoden vastuu piilevistä ja törkeistä rakennusvirheistä ja se on tosiaan eri asia kuin takuu.

Aivan ja tämä vastuu on rakennuttajalla, minkään aliurakoitsijan kautta sitä ei pääse pakoon, kyllä vastuun piiristä korvataan kaikki takuuasiat, mutta koko kysymys ja ketjuhan ovat turhia, kun aloittaja on provo, tämä itselleen vastaileva Rane Hulda kalliosta, joka ei ole uudessa asunnossa asunutkaan.
        Tutkikaa hieman aiempia viestejä, samaa teksiä sadoilla eri nimimerekillä ja asunnon vuosilukukin vaihtuu mielialalääkkeiden myötä.

• Rak. Ins.

Rak. Mest, eli hilda-Rane puhuu taas soopaa ja vastaa taas itselleen, omaan avaukseensa, olet kyllä kipeä mies Hilda-rane.
      Huonoimmat talot on rakennettu 1900 luvun alussa helsingin kallioon työläuiskaupunginosaan, niissä välipohjat ontot, voit kokeilla ruuvarilla, niin ontoissa kohdissa paskaa, rakennusjätettä, kuonaa, sammalta, talot on tehty venäläisillä ja kiinalaisilla työmiehillä.
      Uskomaton kaveri, kun keksii avauksia ja vastaa ja valehtelee niihin itse, huh, huh,

• kanankakkanen

Jos talo on tehty huonosti ja äänieristys on olematon, sille ei voi yleensä tehdä paljoakaan jälkikäteen. Kannattaa siis muuttaa pois ihan oman jaksamisensa (niin henkisen kuin fyysisen) takia, turha kiusata itseään naapurin elämällä. Eihän se oikein tietenkään ole, mutta ihmiset haluavat jotain yksityisyyttä ja yörauhan. Naapurin elämästä ei haluta tietää kaikkea, eikä haluta että naapuri tietää kaikki toisen tekemiset.

• Rak. Mest.

Näin se on, parempi muuttaa pois kuin jäädä kärsimään. Kantakaupungista löytyy vanhoja hyviä kivitaloja, mutta niissä neliöhinnat lähempänä kymppitonnia ja kovasti nousussa, suunta on päinvastainen kuin vaikkapa Vuosaaressa, jossa ruvetaan kohta tekemään jo peruskorjausremontteja 15 vuotta vanhoihin taloihin. Kyllä vanhassa on vara parempi ja sijaintikin jotain muuta kuin jengien valtaama nukkumalähiö idässä.

• Tiedetään.
        Rak. Mest. kirjoitti:

Näin se on, parempi muuttaa pois kuin jäädä kärsimään. Kantakaupungista löytyy vanhoja hyviä kivitaloja, mutta niissä neliöhinnat lähempänä kymppitonnia ja kovasti nousussa, suunta on päinvastainen kuin vaikkapa Vuosaaressa, jossa ruvetaan kohta tekemään jo peruskorjausremontteja 15 vuotta vanhoihin taloihin. Kyllä vanhassa on vara parempi ja sijaintikin jotain muuta kuin jengien valtaama nukkumalähiö idässä.

Rane-hilda eli mukamas Rak. Mest. Kalliossa ei ole yhtään vanhaa hyvää taloa, vaan monenlaisia vikoja sisältäviä läpimätiä remonttilääviä, joissa on vesivahinkojen runtelemia rakenteita, elukoiden kuten tupajumien jyrsimiä lahoavia puuosia, mätäneviä sisuksia.

Puuttellinen painovoimainen ilmanvaihtosysteemi on jättänyt asuntoihin homeitiöitä.

Monet sairastelevat noissa vanhoissa taloissa epämääräisiä flunssia. Yskä ja nuha vaivaavat jatkuvasti, päätä särkee ja on pientä lämpöilyä.Ummehtuneesta vanhan talon hajusta jo tietää, että niissä ei ole terveellistä asua.

Tekniikka ei toimi vanhoissa taloissa. Niistä ei saa hyviä remontoimallakaan. Vanha mikä vanha.

• Asian T.Untija

Faktat puhuvat puolestaan, Kalliossa on paljon hienosti remontoituja asuntoja, näissä hinnat lähempänä kymppitonnia neliöltä.

Vanhoja taloja voi ja kannattaa remontoida, kun sijainti on hyvä niin arvo senkun kasvaa.

Mutta jos alue on huono, kuten Vuosaari, arvo laskee talon vanhetessa ja elementtikasarmeissa se käy nopeasti. Moni vuosaaren talo onkin jo purkua vaille ja pian caterpillarimies saapuu heiluttelemaan rautapalloaan, huh huh, siinä ei paljoa jää pesämunaksi kun sellaiseen rötisköön on mennyt rahansa laittamaan.

• Oma kokemus.

Missähän ne Kallion hienosti remontoidut asunnot ovat? Voihan niistä jotkut päältä päin näyttää siedettäviltä, mutta sisältä ovat läpimätiä ja asumiskelvottomia. Eikä itsestä tyylikkäältä ja hyvältä näyttävä remontoitu asunto näytä aina hyvältä muiden silmissä. Sitä on sokea oman asunnon suhteen. Aika kuluttaa asunnon kuntoakin. Jos asuu vaatimattomissa oloissa, vähänkin hieno näyttää hyvältä. Kalliosta asuntoa etsivät kyllä eivät olekaan mitään laatutietoisia, vaan tyytyvät vähään.

Voihan myyjä hintapyynnöksi laittaa asumiskelvottomaan Kallion kamaluuteen vaikka miljoona euroa, mutta kukaan ei osta sitä edes pienellä rahalla. Näyttävät asuntojen myyntiajat olevan tosi pitkät, vuosi ei riitä, vaan myymiseen menee useita vuosia ja hinta laskee, jotkut Kallion asunnot eivät mene loppujen lopuksi ollenkaan kaupaksi.

Muistan, kun itse teetätin remontin Kalliossa. Kylpyhuone ja keittokomero meni uusiksi, lattiaan laitatin parketin. Kattoon tuli uudet päälllysteet, kun maali lohkeili. Makuuhuoneeseen tilattiin kaappi, kun säilytystiloja ei juuri ollut . Liesi, joka näytti uudelta meni vaihtoon, koska uunissa vialliset vastukset polttivat pullat.

Jenkkikaapinkin jouduin ostamaan, kun asunnossa ei ollut minkäänlaista kylmäsäilytystä ei edes sitä hassua kaappia nurkassa, jollainen monissa Kallion vanhoissa asumuksissa on. Joku näytti vastapäätä olevassa talossa säilyttävän piimäpurkkia ikkunoiden välissä. Hänellä oli joko sähköt katkaistu tai ei ollut varaa hankkia jääkaappia

Pyykinpesukoneenkin jouduin hankkimaan pienemmän, kun normaalikokoinen pesukone ei sopinut kylppäriin, , vaikka ammattiremontoija oli remontoinut sen niin toimivaksi kuin vain voi. Pissan polttaman istuma-ammeen ensimmäiseksi halusin kylppäristäni pois eikä sen poistaminen helppo homma ollut, kertoi talonmies, joka asui talon toisessa päässä ja ihmetteli, kuinka mammat olivat hänelle huokaillet remontoimisen aiheuttamaa valtavaa pauketta. Itse pakenin kylyppäriremontin ajaksi ulkomaille.

Tuolloin asunnon sijainnilla tuntui olevan joku arvo, ajatteli, että kaikki lähiöt ovat kaukana. Mutta se asumisen ja elämisen heikko laatutaso pakotti minut suorastaan muuttamaan paremmille alueille ja uudempiin asuntoihin. Nyt vuosien jälkeen viihdyn oikein hyvin etäämmällä keskustasta uudenaikaisessa ja hyvässä asunnossa. Monipuoliset palvelut ovat lähellä ja julkinen liikenne toimii erinomaisesti. Asumisalueeltani löytyy kaikki harrastusmahdollisuudet, kaunis luonto ja meri. Keskustassa käyn muutaman kerran vuodessa ja se riittää minulle.

.

• Stadin Starbu
        Oma kokemus. kirjoitti:

Missähän ne Kallion hienosti remontoidut asunnot ovat? Voihan niistä jotkut päältä päin näyttää siedettäviltä, mutta sisältä ovat läpimätiä ja asumiskelvottomia. Eikä itsestä tyylikkäältä ja hyvältä näyttävä remontoitu asunto näytä aina hyvältä muiden silmissä. Sitä on sokea oman asunnon suhteen. Aika kuluttaa asunnon kuntoakin. Jos asuu vaatimattomissa oloissa, vähänkin hieno näyttää hyvältä. Kalliosta asuntoa etsivät kyllä eivät olekaan mitään laatutietoisia, vaan tyytyvät vähään.

Voihan myyjä hintapyynnöksi laittaa asumiskelvottomaan Kallion kamaluuteen vaikka miljoona euroa, mutta kukaan ei osta sitä edes pienellä rahalla. Näyttävät asuntojen myyntiajat olevan tosi pitkät, vuosi ei riitä, vaan myymiseen menee useita vuosia ja hinta laskee, jotkut Kallion asunnot eivät mene loppujen lopuksi ollenkaan kaupaksi.

Muistan, kun itse teetätin remontin Kalliossa. Kylpyhuone ja keittokomero meni uusiksi, lattiaan laitatin parketin. Kattoon tuli uudet päälllysteet, kun maali lohkeili. Makuuhuoneeseen tilattiin kaappi, kun säilytystiloja ei juuri ollut . Liesi, joka näytti uudelta meni vaihtoon, koska uunissa vialliset vastukset polttivat pullat.

Jenkkikaapinkin jouduin ostamaan, kun asunnossa ei ollut minkäänlaista kylmäsäilytystä ei edes sitä hassua kaappia nurkassa, jollainen monissa Kallion vanhoissa asumuksissa on. Joku näytti vastapäätä olevassa talossa säilyttävän piimäpurkkia ikkunoiden välissä. Hänellä oli joko sähköt katkaistu tai ei ollut varaa hankkia jääkaappia

Pyykinpesukoneenkin jouduin hankkimaan pienemmän, kun normaalikokoinen pesukone ei sopinut kylppäriin, , vaikka ammattiremontoija oli remontoinut sen niin toimivaksi kuin vain voi. Pissan polttaman istuma-ammeen ensimmäiseksi halusin kylppäristäni pois eikä sen poistaminen helppo homma ollut, kertoi talonmies, joka asui talon toisessa päässä ja ihmetteli, kuinka mammat olivat hänelle huokaillet remontoimisen aiheuttamaa valtavaa pauketta. Itse pakenin kylyppäriremontin ajaksi ulkomaille.

Tuolloin asunnon sijainnilla tuntui olevan joku arvo, ajatteli, että kaikki lähiöt ovat kaukana. Mutta se asumisen ja elämisen heikko laatutaso pakotti minut suorastaan muuttamaan paremmille alueille ja uudempiin asuntoihin. Nyt vuosien jälkeen viihdyn oikein hyvin etäämmällä keskustasta uudenaikaisessa ja hyvässä asunnossa. Monipuoliset palvelut ovat lähellä ja julkinen liikenne toimii erinomaisesti. Asumisalueeltani löytyy kaikki harrastusmahdollisuudet, kaunis luonto ja meri. Keskustassa käyn muutaman kerran vuodessa ja se riittää minulle.

.

Kuvauksesi perusteella asuit pienessä vuokraläävässä etkä arvoasunnossa, jollaisessa minä asun. Ja se, ettei sinulla työttömänä ole asiaa keskustaan, ei tarkoita ettei muilla olisi. Tämän takia asuntosi arvo siellä Aurinkolahdessa laskee sitä mukaa kun talot rapistuvat ja alue jengiytyy.

Teit virheinvestoinnin ja nyt saat kärsiä siitä loppuelämäsi. huh huh.

• Oma kokemus.
        Stadin Starbu kirjoitti:

Kuvauksesi perusteella asuit pienessä vuokraläävässä etkä arvoasunnossa, jollaisessa minä asun. Ja se, ettei sinulla työttömänä ole asiaa keskustaan, ei tarkoita ettei muilla olisi. Tämän takia asuntosi arvo siellä Aurinkolahdessa laskee sitä mukaa kun talot rapistuvat ja alue jengiytyy.

Teit virheinvestoinnin ja nyt saat kärsiä siitä loppuelämäsi. huh huh.

Luuletko, että vuokra-asuntoa remontoisin perusteellisesti? Taidat itse asua vuokra-asunnossa, kun et tunne asumisasioista mitään. Taidat itse olla joko työtön tai eläkeläinen itse.

Omistusasunnossa asuin Kalliossa ja omistusasunnossa asun nyt. Ja voisin ostaa milloin vain sinun turhaan ja aiheetta kehumastasi Kalliosta asunnon, mutta ei todellakaan kiinnosta sinne muuttaa. Olet omituinen hyypiö, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Opettele lukemaan, mitä kirjoitetaan. Minulla on myös vakituinen työpaikka. En ole työtön enkä eläkeläinen.

Kalliossa ei ole mitään arvoasuntoja. vanhoja asumiskelvottomia remonttipommeja vain. Aluekaan ei ole häävi missään mielessä. Sain tarpeekseni asuessani siellä.

• Stadin Starbu
        Oma kokemus. kirjoitti:

Luuletko, että vuokra-asuntoa remontoisin perusteellisesti? Taidat itse asua vuokra-asunnossa, kun et tunne asumisasioista mitään. Taidat itse olla joko työtön tai eläkeläinen itse.

Omistusasunnossa asuin Kalliossa ja omistusasunnossa asun nyt. Ja voisin ostaa milloin vain sinun turhaan ja aiheetta kehumastasi Kalliosta asunnon, mutta ei todellakaan kiinnosta sinne muuttaa. Olet omituinen hyypiö, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Opettele lukemaan, mitä kirjoitetaan. Minulla on myös vakituinen työpaikka. En ole työtön enkä eläkeläinen.

Kalliossa ei ole mitään arvoasuntoja. vanhoja asumiskelvottomia remonttipommeja vain. Aluekaan ei ole häävi missään mielessä. Sain tarpeekseni asuessani siellä.

Luulen kyllä, sillä se sopisi sinun aivokapasiteetillesi todella hyvin. Osaan kyllä lukea, mutta kirjoitat niin paljon paskaa, että tarinoillasi on lähinnä viihdyttävä arvo. Kalliosta et saa kaksiota tätä nykyä alle 170 000 euron ja remontoidusta saat pulittaa reilusti yli 200 000 euroa. Se on faktaa jonka jokainen voi tarkistaa etuovelta.

Senkin voi tarkista, että Aurinkolahdessa rommaa.

HUH HUH.

• Oma kokemus.
        Stadin Starbu kirjoitti:

Luulen kyllä, sillä se sopisi sinun aivokapasiteetillesi todella hyvin. Osaan kyllä lukea, mutta kirjoitat niin paljon paskaa, että tarinoillasi on lähinnä viihdyttävä arvo. Kalliosta et saa kaksiota tätä nykyä alle 170 000 euron ja remontoidusta saat pulittaa reilusti yli 200 000 euroa. Se on faktaa jonka jokainen voi tarkistaa etuovelta.

HUH HUH.

Valitettavasti kaikki se paljon juttua, mitä kirjoitin on tositarinaa oikeasta elämästä, ei mitään mielikuvitushupatusta kuten luulet...

Nykyään melkein kaikki kaksiot jopa pääkaupunkiseudun ulkopuolella maksavat tuon 170 000 euroa. Se ei ole kaksion hinnaksi mikään iso luku. Kalliosta kyllä löytyy pikkukaksioita edullisemminkin, sen voit itse tarkistaa etuovelta.

• Faktatykki.
        Stadin Starbu kirjoitti:

HUH HUH.

Kummallista kun sama ip-osoite tällä aloittajalla ja vastaajilla rak. mest ja Stadin starbu, tarkiitin myös aiemmat roskaketjut ja sama ip-kaikissa näissä, Lentokapteeni, Merikarhu, vanha paappa, Sophie Norjasta, mimmi vaan, vanha Majuri, P. Rummunpärinä, Jutta, Sairaanhoitaja, P, knääpp'ä, P.E Rälauta ja paljon muita.
        Onkohan tällä ketjun aloittajalla Stadin Starbulla kaikki ihan kohdallaan, kun noita kirjoituksia lukee, voi ihmetellä tämän Hildaksi kutsutun tyypin aivotoimintaa. Multi-Hilda-Rane, joku päätellyt ja täysin oikeassa.

• M.Oiva.
        Faktatykki. kirjoitti:

Kummallista kun sama ip-osoite tällä aloittajalla ja vastaajilla rak. mest ja Stadin starbu, tarkiitin myös aiemmat roskaketjut ja sama ip-kaikissa näissä, Lentokapteeni, Merikarhu, vanha paappa, Sophie Norjasta, mimmi vaan, vanha Majuri, P. Rummunpärinä, Jutta, Sairaanhoitaja, P, knääpp'ä, P.E Rälauta ja paljon muita.
        Onkohan tällä ketjun aloittajalla Stadin Starbulla kaikki ihan kohdallaan, kun noita kirjoituksia lukee, voi ihmetellä tämän Hildaksi kutsutun tyypin aivotoimintaa. Multi-Hilda-Rane, joku päätellyt ja täysin oikeassa.

http://kaupunginosat.net/kallio/index.php/forum/2-keskustelu/228-omituista-hairintaa-kalliossa

Ilmiselvä Stadin starbu kyseessä!

• kanankakkanen

Kallio on kieltämättä hyvällä sijainnilla, mutta itse en kyllä jaksa enää tätä "kimppa-asumista". Kaikki muut alueen ongelmat ja asuntojen erikoisuudet olen valmis sietämään, mutta tämä huono äänieristys käy niin hermoille että ei vaan jaksa. Tosin eihän tämä ongelma pelkkää Kalliota koske. Punavuori, Töölö, Meilahti, Munkkiniemi, Kamppi, asukkaat valittavat myös huonosta äänieristyksestä. Missähän muualla on niitä oikeasti vanhoja jykeviä kivitaloja Helsingissä. Ullanlinna, Eira, Siltasaari, näistä on ainakin tullut hyvää palautetta äänieristyksen osalta.

• Asiantuntija.
      • Mahtaa ahdistaa.

Joo tämä on sama hyypiö, joka käyttää Stadin starbu nimeäkin, väliilä nuori kaunis nainen norjasta, välillä kainuusta, sama Rane, josta puhuvat Kallio Foorumilla, huh, huh.

• Kivitalon asukas

Uskomaton tyyppi tuo Moga, on tuohon toiseen avaamaansa ketjuun vastannut itselleen jo kuusi kertaa, sitten vielä syyttää muita itselleen vastaamisesta.

Huh huh.

Tässä vielä Wikin tietopläjäys Vuosaaresta ettei totuus unohtuisi. Muistakaa käydä katsomassa myös tiistaina ensi-iltansa saava Vuosaari-leffa, siinä paljastetaan millaisesta hienostoalueesta on kyse!

http://hiki.pedia.ws/wiki/Helsingin_kaupunginosat#Vuosaari

• Kyllästynyt.

Rane-hilda kivtalon asukkaana, sekoitat taas faktat ja fiktiot. Istut liikaa netin ääressä ja sekoilet. Osaatko lukea? Linkissä lukee hiki.pedia ei Wikipedia. Tästä on puhuttu monta kertaa, muistisi on tosi heikko.

Olet huonoa mainosta Kalliolle. Koko ajan jauhat ja jankutat samaa sontaa, paikkansa pitämättömiä asiota. Sekoitat tosielämän ja mielikuvituksen. Et muista mitään, et edes tiedä onko arki vai pyhä. Oletko käynyt aivotutkimuksessa? Dementiaako?

• Faktatykki

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosaari

Tässä on oikea wiki, eikä mikään Hilda-Ranen käyttämä pilasivustolinkki, nyt nimellä kivitalon asukas, huh, huh,

Kukahan se on se uskomaton tyyppi? kuka aloitti tämänkin keskustelun keksityllä mielikuvitusjutullaan, kuten ana, sama ip-osoite taas Stadin starbu ja kivitalon asukas, aiemmin lentokapteeni, majuri ja nuori kaunis nainen ym ym..
      Huomaatko mitään vikaa itsessäsi ja keksityissä tarinoissa, jotka liittyvät aina uusiin asuntoihin ja Aurinkolahteen?
      Huh huh, mitenkähän joku fiktio elokuva liittyy oikeaan elämään? Voin kyllä kuvitella, että sinä Starbu hilda-Rane istut siellä ensimmäisenä ensi-illassa, kun työttömänä sinulla on aikaa ja kiinnostuksesi Vuosaarta kohtaan on sairaalloinen.

Tuo mitä kallio foorumilla keskusteliin tekosistasi, sinähän se varmaan olit, se oli sairasta, hae itsellesi, jotain apua ja mitä tulee itselle vastaamiseen, sinä aloitit tämän typerän ketjun, taas kerran ja olet vastannut omaan kirjoitukseesi jo ainakin 8 kertaa, aina valehtelet asuvasi uudessa talossa, vaikka asua tuhnutat siellä kallion vanhassa läävässä ja kateellisena itket Vuosaaren perään.
      Olet sairas ja perverssi tapaus Rane.Hilda/Stadin Starbu, käytöksesi ja kirjoituksesi ovat kovin outoja.

• Faktatykki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4939
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      56
      3950
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3523
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      138
      2408
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      57
      2299
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe