Eli minkälainen häkki olisi hyvä uros syyrialaiselle? Siis häkki vai duna vai terraario?? Mitä itselläsi on ollut ja mitä virikkeitä oot laittanu? Mistä ostit? Onko hamsunne aitauksessa vai vapaana kun otatte pois häkistä?'
Kiiitoos =)
Häkki+virikkeet
5
135
Vastaukset
Tutuillani on syyrialainen, ja heillä on hamsu ihan muovidunassa. Terraariokin käy mainiosti (: Virikkeiden laittamisessa voi käyttää mielikuvitusta! Vessapaperirullia,pajunoksia ja muita eri kiipeilyleluja yms.. Eläinkaupoista löytyy vaikka mitä :) Ja jos on näppärä käsistään, tekee vaikka itse. Hamsun pitäisi päästä joka päivä häkin ulkopuolelle tassuttelemaan, mutta sitä täytyy aina valvoa. Voit laittaa sen joko palloon tai ilman palloa. Mutta muista katsoa sen perään koko ajan! :)))
- Omistaja
Syrkin häkin suosituskoko on 80x40 cm (pituusxleveys), tietenkin mitä isompi sen parempi :)
Duna ja terraario ovat parhaimpia koska purua voi pistää paljon eikä tarvitse murehtia lentääkö sitä ulkopuolelle.
Duna on helpoin siivottava mutta vanhaa akvaariota voi käyttää terraariona ja niitä saa halvalla, isojakin.
Oman hamsterin virikkeinä on mm. purua 10-25 cm, heinää, juoksupyörä (syrkin juoksupyörän halkaisijan tulee olla yli 20 cm, muuten saa notkoselkäisen hamsterin.), pahvilaatikoita, kiipeilytasoja, oksia, puinen tunneli ja puinen kaksikerroksinen mökki pajusillalla.
Jos en meinaa keksiä virikkeitä menen Suomen hamsteriyhdistyksen foorumille, siellä on sellainen kätevä keskustelu virikkeistä :)
Hamsterini ulkoilee aitauksessa koska huoneeseeni on helppo kadota. - Minävaa
Oma häkkini on n.92x45 pituus ja leveys. ja se on käytetty muoviduna jonka ostin 15 eurolla lahdesta. Itselläni on virikkeinä putkia, mökkejä, juoksupyörä, puusilta, pahvimökki jossa ikkunalliset seinät ja ovet . :) se tuli jonkun kellon mukana , niin kyllä Moona tykkää sielä olla :) Eli siis Moona on syyrialainen ;D Hamsterini juoksee joskus myös huoneessani vapaana, jos satun olemaan itse hereillä. :)
- Waldo:)
Voisiko joku kertoa itsetehtyjä virkkeitä hamsulle:)?
- Zenda123
Wc-iglu:
Tarvitset wc- tai talouspaperia, suihkepullon ja jonkun muotin.
Laita paperia muottia vasten, ja kastuta sitä. Lisää niin monta kerrosta paperia kun on tarpeen, kannattaa laittaa tarpeeksi paljon jottei iglu rösähdä. Muista jättää kulkuaukko, tai leikkaa se sitten kun iglu on kuivunu. Anna kuivua pari päivää ja ota sitten varovasti pois muotista. Itse käytin talvikolla muottina muovisia kukkaruukkuja. (:
Muita hyviä ovat kananmunakennot ja wc-paperirullat. (huom. rulla pitää leikata syyrialaiselle auki että mahtuu siitä hyvin!) Myös kaikki keksipaketit ym. on hyviä mökkejä. (:
Pajusillankin voi tehdä itse, tarvii pajua, rautalankaa ja porakoneen ja vaikka sahan jolla saa haluamansa kokoiset palat. Ensin pitää porata vaikka kaksi reikää pajunpalasiin, ja sitten vain pujottaa rautalanka niistä läpi. (: Muista katsoa ettei rautalangan päät jää terävinä "töllöttämään"!
Siinä oli joitakin, olen kylläkin huono selittämään... :/ Mutta jos vielä kaipaat virike ehdotuksia, kannattaa kahlata läpi Suomen hamsteriyhdistyksen virikekeskustelut läpi! (uusin: http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=9467.0)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472