Rotoharjan käyttö

Jaajonen

Olennyt toista talvea käyttänyt rotoharjaa (RedCreec kova valkoinen ja korkki). Akkuporakoneella kun päästelee niin kierrokset ei aivan älyttömät joten palamaan ei ainakaan pohja pääse.
Kumminkin tuntuu että sen verran tehokas harjausmenetelmä että tuleeekohan liian pitkään "rototeltua" ? Miten pitkään / kuinka minta vetoa teette kun esim sinistä parkkua siklauksen jälkeen harjaatte ko. menetelmällä ?
Itsellä joku 5...7 vetoa jonka jälkeen pohja on hienon kiiltävä mutta tuntuu että tuleekohansitä vedeltyä jopa liian pitkään silti.

11

10665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiluista2

Harjaa käsimessingillä sitten vasta sillä rotoharjalla. Jätä se parkku kokonaan pois ja kokeilet parin viikon ajan joka kerta ennen hiihtoa tai saa sen tehä hiihdon jälkeenki.
      Itellä oli tänään kaksoiskuvio ja ei oo 3 vuoteen voideltu ja -15 pakkasta. Kisoissa oli aivan ylivoimainen suksi. Loivassa mäessä huonommait sukset joutu hiihtämällä alas tuleen.
      Moni katseli suksenpohjia ja väitti että sielä on vanhaa voidetta.
      Kuvion pitää olla niin hieno ettei sitä juurikaan silmällä erota, jos menee liian hienoksi niin suksi ei pysy alla.
      Suksissa on fisherin oma kuvio matalenettu ja ihte tehty olaksen molemmin puolin 3 pitkittäis piirua.

• -

Kuulostaa muuten kohtalaisen pätevältä, mutta suksi ei lähde alta, vaikka olisikin hienojakoinen kuvio. Jos suksi lähtee alta, on se liian rento keliin nähden tai sitten tekniikka ei ole kunnossa. Älä unohda, että profiililla on vaikutusta myös luistoon.

• jaajonen

Itsellä on kuzminilla vedetty pohja jossa kuvio on turhan rouvi vieläkin. Tottakai se ajan mukaan siitä laskee mutta voisi kyllä jollain sitä laapasta matalammaksi.

Kiitos vinkistä. Olen muuten ton suuntavakauden itse huomannut myös - sattui joskusi oikein iso kuvio (pitkittäinen) niin suksi meni kuin raiteella mutta luisto katosi... Eli pieni pitkittäine kuvio taitaa olla pakkasella hyvä.

• eiluista2

Käsitit väärin, tarkoitin jos siellä ei ole ollenkaan kuviota sillon lähtee liiraan.
      Olen kokeillut pertsan suksessakin ilman mitään kuviota, potkuvaihteessa se heilahtaa jompaan kumpaan laitaan latu uraa ja se häirihti hiihtoa.
      Profiili on kovan baanan suksi, menee niinkui juna kiskoilla tällä hienolla kuviolla.

• ville vattu

ja minä taas tervasin lasikuitusuksen pohjat ja pelasi aivan helevetin hyvin . hävisin voittajalle vain 5 minsaa 3 km matkalla...

• Sportboy
        ville vattu kirjoitti:

ja minä taas tervasin lasikuitusuksen pohjat ja pelasi aivan helevetin hyvin . hävisin voittajalle vain 5 minsaa 3 km matkalla...

Minkä ihmeen takia jokaiseen kysymykseen voitelusta täytyy tulla mainostamaan siklausta? Olen lueskellut muutamia hiihtoaiheisia foorumeja ja tuntuu olevan ihan sääntö, että kysymys kuin kysymys, vastaukseksi saa "älä voitele, siklaa".

Keskustelun aloittaja kysyi rotoharjauksen määrästä, johon kukaan ei ole vielä vastannut. Tosin taikasana Kuzmin on hyvinkin saatu näkyviin.

En ole siklauksen vastustaja, mutta tuo fanaattisuus laittaa ärsyttämään. Voisiko joku kertoa, kuka huippuhiihtäjä käyttää siklausta?

• EK:
        Sportboy kirjoitti:

Minkä ihmeen takia jokaiseen kysymykseen voitelusta täytyy tulla mainostamaan siklausta? Olen lueskellut muutamia hiihtoaiheisia foorumeja ja tuntuu olevan ihan sääntö, että kysymys kuin kysymys, vastaukseksi saa "älä voitele, siklaa".

Keskustelun aloittaja kysyi rotoharjauksen määrästä, johon kukaan ei ole vielä vastannut. Tosin taikasana Kuzmin on hyvinkin saatu näkyviin.

En ole siklauksen vastustaja, mutta tuo fanaattisuus laittaa ärsyttämään. Voisiko joku kertoa, kuka huippuhiihtäjä käyttää siklausta?

Saksa,Ranska,Venäjä,Ruotsi,tässä on muutama huippumaa joille siklaus on tuttu.
        Suomi on jälkijunassa tiettyjen voidevalmistajien sopimustensa kanssa mutta Primaterian siklit kyllä löytyvät pakista.

• Kuultua ?
        EK: kirjoitti:

Suomi on jälkijunassa tiettyjen voidevalmistajien sopimustensa kanssa mutta Primaterian siklit kyllä löytyvät pakista.

Käsittääkseni mitkään sopimukset eivät ole rajoite ? "MUTUKUVITELMA"

Ainakin joukkueen voiteluhenkilöt ovat sanoneet kursseilla että käytetään kaikkien tuotteita ja sekaisin tarpeen mukaan ? ja niin voi tehdä muutkin.

• Ervanto
        EK: kirjoitti:

Joo samoin Bangladeshin, Sumatran ja Kanariansaarten voiteluammattilaiset luottavat siklaukseen-tietääkseni.
        Itse sikalaan ja voitelen niin tuntuu luistavan.

• Siklatkaa ihmiset !
        Ervanto kirjoitti:

Joo samoin Bangladeshin, Sumatran ja Kanariansaarten voiteluammattilaiset luottavat siklaukseen-tietääkseni.
        Itse sikalaan ja voitelen niin tuntuu luistavan.

Tällä palstalla voi kysyä vaikka parhaasta palautumisjuomasta niin jo kohta joku opastaa siklaamaan :-)

• rotojarjat

Kyseisillä roto-harjolla et voi harjata likaa eteenkään kovia vahoja.
      Tietysti se tätyy pitää liikkeessä koko ajan.
      Messinki, rosteri ja red creekin brown on taas niin tehokkaita, että niillä ei voiharjata ylettömasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe