Nopea kanavienvaihto

Surffailija.

Mulla on Samsung merkkinen TV., jossa varsinkin maksullisten kanavien vaihtaminen kestää 3-5 sek. eli liian kauan. Nyt olen ostamassa uutta TV:tä, mutta haluaisin sellaisen, jossa kanavien vaihtaminen kestää mahdollisimman lyhyen aikaa. TV:stäni näkyy yli 60 kanavaa ja intohimoisena surffarina olisi edullista, että kanavat olisi vaihdettavissa nopeasti!

Millaista TV:tä suosittelisitte? Merkillä ja hinnalla ei ole niin väliä, kunhan se on full HD led TV. Ja ennenkaikkea siis nopea kanavanvaihto.

10

944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvelija

toisen nopea, on toisen hidas. kannattaa käydä myös kaupassa vertailemassa.

en ala suosittelemaan mitään.....

• ssnordia.....

Hidastelu johtuu kun kanavaa vaihtaessa pitää lukea kortilta onko oikeuksia katsoa kyseistä kanavaa. Ei siinä kovin paljoa ole telkkarin merkillä vaikutusta. Ilmaiskanavien kestäminen johtuu siitä kun painat esim kanavanumeroa 3, telkkari joutuu hetken odottamaan jos painatkin vielä lisää numeroita mennäksesi esim. kanavalle 34, ja kun et painakkaan nelosta telkkari menee kanavalle 3.

• --Sany

Oman kokemukseni mukaan uudet Samsungit on paljon nopeampia kuin vanhat mutta esim Sony on vielä nopeampi. Mutta asia on niin mallikohtainen että tuo ohje mennä kauppaan kokeileman on se paras.

• Puskuroidaan ensin?

Oma Sony on välillä hidas, kun se pohtii, mitä palveluja sillä on lupa avata joltain kanavalta. Toisaalta, se toimii nopeasti suosikkilistoja selattaessa, jolloin se ikäänkuin antaa vain näytteen kanavalla menevästä ohjelmasta. Kun kanava ihan oikeasti sitten valitaan suosikeista, niin sen avaamiseen menee sitten hetki, kun tv availee äänet, kuvan, tekstityksen, tekstitv:n, eli tarkistaa, mitkä kuvaan liittyvät komponentit sillä on lupa avata.

Nopeaa selailua haittaa vielä digitv:n kuvan rakenne. MPEGissä ei ehjää kuvaa lähetetä koko ajan, vaan 1-2 kertaa sekunnissa menee koko kuva ja siinä välillä lähetetään vain kuvaan liittyviä muutoksia. Menee siis hetki, ennen kuin puskuriin on kerätty näytettäväksi kokonainen kuva ja siitäkin menee vielä hetki, ennen kuin ensimmäinen tekstitysrivi saadaan näytettäväksi.

Nopea selailu ei siten oikeastaan edes ole teknisesti mahdollista, ellei kanavia puskuroida etukäteen valmiiksi vastaanottimen muistiin.

• sw2e4

Jaa, no kyllä meidän toosalla kanavien vaihto tuolla ja - näppäimellä käy samantien kun nappia painaa, aikaa vaihtoon menee 0,3 sekuntia. Kanavia voi selata rajattomasti ylös ja alaspäin.

"Nopea selailu ei siten oikeastaan edes ole teknisesti mahdollista, ellei kanavia puskuroida etukäteen valmiiksi vastaanottimen muistiin."

• Tuleeko kuvakin?

> Jaa, no kyllä meidän toosalla kanavien vaihto tuolla ja - näppäimellä käy samantien kun nappia painaa, aikaa vaihtoon
        > menee 0,3 sekuntia. Kanavia voi selata rajattomasti ylös ja alaspäin.

Kuva ei tietenkään tule heti vai tuleeko?

Hm... minun tv:llä voi hyvinkin nopeasti käydä kanavia läpi ja vilkaista, minkä niminen ohjelma on menossa kohdalle sattuvalla kanavalla, mutta kuva ja ääni eivät tule niin nopeasti kuin ohjelmatiedot.

• sw2e4

Joo, kävin testaamassa sekuntikellon kanssa kanavien selaamista, ja joutuu vähän tinkimään. Kuva ja ääni tulee 0,43 sekunnin kuluttua selausnapin painalluksesta laskien. Kanavatiedot tulee heti kun nappia on painettu.

• Tuleeko kuvakin?

> Kuva ja ääni tulee 0,43 sekunnin kuluttua selausnapin painalluksesta laskien. Kanavatiedot tulee heti kun nappia on painettu.

Heh, sitähän minä, ettei se 0,3 sekuntia... :-)

Mutta samaa luokkaa täällä. Ohjelmatiedot näkyy välittömästi selausnapin painamisen jälkeen, sitten ääni ja viimeiseksi aavistuksen myöhemmin kuva ja tuossa kaikessa menee noin puoli sekuntia.

• Exsuperaa
        Tuleeko kuvakin? kirjoitti:

> Kuva ja ääni tulee 0,43 sekunnin kuluttua selausnapin painalluksesta laskien. Kanavatiedot tulee heti kun nappia on painettu.

Heh, sitähän minä, ettei se 0,3 sekuntia... :-)

Mutta samaa luokkaa täällä. Ohjelmatiedot näkyy välittömästi selausnapin painamisen jälkeen, sitten ääni ja viimeiseksi aavistuksen myöhemmin kuva ja tuossa kaikessa menee noin puoli sekuntia.

Kertokaapas nyt pojat, mistä TV merkistä on kysymys?

• kuudpai.,..
        Exsuperaa kirjoitti:

Kertokaapas nyt pojat, mistä TV merkistä on kysymys?

Mulla on Samsunki jotaki eteen kirjaimia ja numerot 5727 kait? Tais olla Anttilasta kun ostin? Mut hei toi 0,43s on mun mittaama, mä käytin iPhonen sekkaria ja vaimo selas kanavia. Ja selaa vieläkin, mä lähen nukkumaan......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1370
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe