sukupuolesta

uteliasuikku

Kävimme rakenneultrassa rv22 ja kätilö sanoi vauvan olevan tyttö. Ei siellä jalkovälissä mitään "ylimääräistä" näkynyt ja hyvin saatiin kuvaa joka suunnalta tarkasteltua. Esikoinen on poika ja silloin kyllä näkyi pojan vehkeet niin, että itsekin arvasi heti sukupuolen:D
No...ollaan tietty iloisia tästä tytöstä samoin kuin olisimme olleet myös pojasta. Sukupuoli ei ollut varsinainen yllätys koska alusta asti minulla on ollut tyttö olo etenkin kun alkuraskaus oli aivan erilainen kuin pojasta. Nyt olen kuitenkin ilman varsinaista syytä alkanut epäillä, että tulija voisikin olla kenties poika. Sillähän ei nyt varsinaisesti ole väliä, mutta harmittaa ailahtelevaisuus ja epävarmuus asiasta kun sisustan juuri lastenhuonetta täällä pikku tytölle:)
Luulen, että suurin syyni epäillä poikaa ultrasta huolimatta johtuu lukemistani jutuista, että jos esikoinen on poika toinenkin on todennäköisemmin. Miehelläni on lisäksi pelkkiä veljiä ja mies "määrää" sukupuolen loppuviimein. Myös mahani muistuttaa hyvin paljon edellistä poikavatsaa, joskin olen vasta viikolla 24 (tosin linea negra puuttuu tällä kertaa kokonaan).
Tiedustelen nyt teiltä kanssaodottajilta oletteko luottaneet sukupuoliarvioon? Onko teillä mennyt kellään tyttöveikkaus poskelleen ja olettekin synnyttäneet pojan? Onko itsellä ollut vahva käsitys sukupuolesta ja onko osunut oikeaan. Uskallanko ostella mekkoja ja hellokitty peittoja vielä vai pitäisikö odottaa lapsen syntymää. Toki meillä sitten tarvittaessa on kaikki pojalle valmiina ja laitetaan sitten vain sivuun pinkit härpäkkeet jos tulokas ei olisikaan luultua sukupuolta. Miten muut olette laitelleet vauvan varustusta? En halua tytölle neutraaleja värejä vaan sitä vaaleanpunaista juurikin:D
Viimeksi oltiin sukupuolesta varmoja kun tosiaan näkyi vehkeet hyvin ja ultrassakin kävin yhteensä 4 kertaa joista 3kertaa näkyi selvä poika. Nyt ei ole enempää ultrauksia tulossa. Harkitsin hetken jopa yksityistä, mutta taitaa olla typerää kun tämä asia ei ole niin merkityksellinen. vai kuinka paljon yksityinen ultra maksaa ylipäätänsä? Haluaisin vain tietää varmasti kumpi on tulossa, mutta se ei varmaan ole edes mahdollista ja hassu yllätyshän se "väärä" sukupuoli vain lopulta varmaan olisi.

9

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli tyttö

Minun miehelläni on myös vain veljiä, mahani oli poikamasu, minulla oli poikaolo, linea negra on mahassa vieläkin kuukausi synnytyksen jälkeen (katoaakohan koskaan?)

Ultrassa näkyi tyttö, mutta ultrahoitaja sanoi, että "älkää ostako prinsessamekkoja vielä".

No, tyttöhän sieltä sitten tuli, niinkuin ultratäti ennusti :D

• 35+5

Juuri tämän takia minä jätin sukupuolen salaisuudeksi. : ) En kestäis sitä jos olisin "tienny" ja sit ruennu epäilemään, minkä olisin sata varmasti tehny.

Vaatteita olen itse hankkinut vähän, suurin osa muilta saatuja.. löytyy siis punaisia sekä sinisiä. Ja olipa kunpi tahansa en aijo sen takia hyviä vaatteita jättää käyttämättä, kun ei voi pojalle muka laittaa punasia housuja.. Kuka sitä kotona tulee kattomaan minkä väriset housut toverilla on. :)

Minulla on kuulemma ihan tyttö maha ja ja epäilen, että mahassani kasvaa tyttö, mutta välillä tulee taas sellasia odottomattomia poika ajatuksia, kun joku puhuu että nyt on kyllä poika kun et syö yhtään karkkia.. Tänään poika, huomenna tyttö. :) kuukausi laskettuun aikaan.. eli ihan näillä näppäimillä sitä piäsee näkemään kumpiko tekee selvää miun kylkiluista. Ja helpompi ajatella, että tyttö tulee kun tytölle on jo nimi, mutta pojalle ei! :D

Ja onhan ne kaupat auki synnytyksen jäläkeenkiin.. ostaa vasta sit ko tietää mitä mallia tulokas on. :)

• 8+19

Jos jalkovälissä ei näkynyt "mitään ylimääräistä", en vielä hirveän varmaksi luottaisi tyttöarvioon. Jos sen sijaan nähtiin ns. hampurilainen, kolme viivaa tai miksi näkyä nyt tahtoo kutsuakin, olisin ehkä hieman luottavaisempi.

Meillä esikoista arvioitiin tytöksi juuri sillä perusteella, kun mitään ei näkynyt, mutta poika sieltä tulla tupsahti. :) Toisella kertaa nähtiin rakenneultrassa samoilla viikoilla (21 0) selvästi tytön ulkoiset sukupuolielimet, ja tyttö syntyikin.

• Meillä..

esikoisesta nähtiin rakenneultrassa selkeästi sekä kivekset, että pippeli, joten ei ollut epäilystäkään etteikö olisi ollut poika.

Toisesta nähtiin myös selkeästi häpyluut (=kaksi valkoista viivaa) eli selkeästi oli tyttö.

Minäkään en kyllä luottaisi tyttöarvioon, jos se perustuisi siihen, ettei näy mitään "ylimääräistä" jalkojen välissä, vaan kyllä se arvio pitää perustua siihen mitä siellä näkyy. Ja tosiaan, arvioitahan ne vain on.

• ap

Niin siis ei kätilö noin sanonut, ettei mitään ylimääräistä ole totesi vaan, että tyttö se on ja että oli katsonut alusta asti ennen jalkovälin tarkempaa tiiraamista jo että tytöltä näyttää. Itse sitten katselin ettei siellä mitään ylimääräräistä näkynyt niinkuin viimeksi, vaikka joka suunnasta ja kuvakulmasta katseltiin. Mies sanoi, että häpyhuulet hänen mielestä näkyivät selvästi, itse en huomannut tai osannut katsoa niin tarkkaan. En tiedä mitä kätilö näki ja minkä perusteella tyttöä veikkasi.

• mykiäinen

Itse olen ajatellut asian niin, että helpommin kai sitä erehtyy, jos kuvittelee näkevänsä että se on poika, mutta sitten se onkin tyttö. Tiedän tällaisia tapauksia joitakin. Mutta että jos selkeästi tosiaan näyttää siltä, että tyttöhän se on, niin että sitten ois epätodennäköisempää, että se oiskin poika. Ja tosiaan tuo, että jos häpyhuulet näkyvät, niin aika todennäköistähän se siinä tapauksessa on.

Mutta ihmisen mieli se on, mikä tekee tepposia pitkin matkaa. On mun miehelläkin kaikki veljet miehiä, mutta niin vaan ovat molempaa sukupuolta olevia lapsia saaneet. Ei se miehen geeneistä riipu, vaan siitä, minkälainen siittiö sieltä nyt sattuu ensimmäisenä ehtimään. Sehän minnuu ny niin kyrsikin kun uutisissa oli, että afgaanimies oli kuristanut eukkonsa syystä että eukko oli synnyttänyt kolmannen tyttären jo heille - eikä poikaa. Minkä helvetin se eukko sille voi, kun se on sen ukon siittiöistä kiinni että kumpi tulee. Kyllä on alhainen yleissivistys kaverilla. Taitaa olla taivahan tosi, että eniten maailmaa saa muutettua sillä, että koulutetaan tyttöjä aktiivisesti...

Mutta alkoi kyllä jo kiinnostaa tämä, että minkälainen maha sitten on poikamaha ja minkälainen tyttömaha? Mun maha ainakin on muuttanut muotoaan pitkin raskautta ja epäilen, että se maha nyt taitaa olla sellainen kuin sillä odottavalla äidillä on taipumusta mahan olla milloinkin.

Musta noi uskomukset on ihan legendaa ja kyllä se siinä ultrassa kuitenkin kai niitä luotettavammin sentään näkyy! Vai meniskö kukaan väittämään, että joo, penskalla on nyt sydämessä läppävika kerta musta siltä niin vahvasti vaan TUNTUU - että ei siellä ultrassa sellaista näkynyt, mutta kun musta vaan TUNTUU. Ei varmaan kenenkään mieleen oo tällaista juolahtanut. Sukupuoli vaan on sellainen asia, että siihen kohdistuu aina jonkinlaisia odotuksia, vaikka ei itse haluaisikaan siihen niitä kohdistuvan ja vaikka kumpikin sukupuoli olisi yhtä lailla tervetullut.

Kannattaneeko tuota liiaksi edes miettiä. Se mikä tuohon kuvioon tuo paineita on vaan tuo sisustus ja vaatteiden hommaaminen - ei kai siinä muuten mitään painetta oiskaan asian kanssa...

• eipäs kun...

Paitsi, että se on kyllä just toisinpäin: poikaveikkaus on keskimäärin varmempi. :) "Tytöllä" voi olla joskus vähän jalat ristissä, mutta jos siellä selkeästi vehkeet näkyy, niin ei ne siitä enää häviä. Ja tämä on siis ihan faktaa, että tyttöveikkaukset menevät useammin pieleen kuin poikaveikkaukset.

• hanki elämä

No voi kauhea.. Sisustaa voit vauvalle huoneen syntymän jälkeen tai sitten laita neutraalia väriä..

Kyllä se synnyttyään paljastaa kumpi on. Ja kuka on niin idiootti että oikeasti uskoo noihin poikamahoihin, erilaisiin raskauksiin (jokainen raskaus on erilainen oli samaa sukupuolta tai ei) yms typeryyksiin?

• aaaapeeee

Voi hellantuuteli kun jollakin taitaa vähän hormonit hyrrätä, calm down!Ei tää niin vakavaa katsos olekaan:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe