Minulla on vajaa 5kuukautinen koiranpentu. Asumme nyt vanhempieni luona, mutta muutto olisi edessä. Ystäväni on tarjonnut minulle asuntoaan, kun on itse muuttamassa toiselle paikkakunnalle. Hänen vuokraisäntänsä on kuitenkin kieltänyt lemmikit asunnossa. Mitä seurauksia sillä on jos otankin koiran asuntoon, enkä kerro vuokraisännälle?
Kahdella entisellä asukkaalla on molemmilla ollut myös pienet koirat. Vuokraisäntä ei käy asunnossa oikeastaan ikinä, eikä edes pidä yhteyttä vuokralaisiinsa. Onko siis ihan typerää ajatella "salakuljettaa" koira asuntoon?
Koira vuokra-asuntoon luvatta
9
300
Vastaukset
- äo 10
idiootti
- Salamatkustaja
Kiitos näistä hyvistä kommenteista! :) kysymys kuului; mitä tuosta voi seurata? Voinko saada syytteen vai tuleeko vain noottia vuoksaisännältä ja häätö?
- Parempi,
vaihtoehto kyllä olisi jos olisit rehellinen tulevalle vuokranantajallesi. Näin säästyt monelta murheelta.
- isännöitijä.asoy
Häätö tulee ja isännöitsijä tai vuoranantaja puhdistuttaa asunnon siltä varalta, että siihen muuttaa jälkeesi esimekiksi allergisuuteen taipuva perhe tai yksin asuva. Sinä maksat tuon puhdistuksen. Kammattaisi hieman ajatella itseään pidemmälle.
Ikävä asenne, että heti pitää tehdä tai pyrkiä vilppiin.- Salamatkustaja
Jotain tuollaista ajattelinkin. Mietin myös että vuokraisäntähän voisi hyvinkin laittaa sanan kiertämään ja jäisin jatkossa ilman asuntoa.
- Näin voisi
Salamatkustaja kirjoitti:
Jotain tuollaista ajattelinkin. Mietin myös että vuokraisäntähän voisi hyvinkin laittaa sanan kiertämään ja jäisin jatkossa ilman asuntoa.
hyvinkin tapahtua. Muista että rehellisyys maan perii - lopulta...
- MK
Salamatkustaja kirjoitti:
Häätö ja todnäk myös vuokratakuun menetys (siivouskulut yms) seuraisi siitä jos kiinni jäät. Kannattaa myös muistaa, että vaikka asunnon omistaja käy paikalla harvoin (enkä kyllä ymmärrä miksi ylipäänsä kävisi, eihän hän voi tulla toisen kotiin ilman lupaa vaikka sen omistaisikin), voi koiran pitämisestä luvatta jäädä kiinni. Joku naapureista voi hyvinkin tietää, ettei asunnossa saa pitää lemmikkiä ja ilmoittaa asunnon omistajalle asiasta.. Melkoista riskin ottoa olisi. Eiköhän sellainen asunto jostain löydy mihin saa koiran ottaa ihan luvan kanssa?!
Ja tuo, että vuokraisäntä voi laittaa sanan kiertämään voi hyvinkin pitää paikkansa, varsinkin pienessä kaupungissa/kunnassa se voi oikeasti vaikeuttaa asunnon saantia. Ja vaikka asuisit isossakin kaupungissa, niin nykyään moni vuokranantaja kysyy mahdolliselta tulevalta asukkaalta ennen asunnon vuokraamista, miksi entisestä on muutettu pois tai saako edelliselle vuokranantajalle soittaa ja kysyä millainen vuokralainen olet ollut. Jos tällöin selviää, että on saanut häädön, niin tuskinpa asuntoa vuokralle saa..
Kannattaa muistaa, että yleensä sääntöjen ja sopimusten rikkomisesta jää kiinni, ennemmin tai myöhemmin.. - salamatkustaja
MK kirjoitti:
Häätö ja todnäk myös vuokratakuun menetys (siivouskulut yms) seuraisi siitä jos kiinni jäät. Kannattaa myös muistaa, että vaikka asunnon omistaja käy paikalla harvoin (enkä kyllä ymmärrä miksi ylipäänsä kävisi, eihän hän voi tulla toisen kotiin ilman lupaa vaikka sen omistaisikin), voi koiran pitämisestä luvatta jäädä kiinni. Joku naapureista voi hyvinkin tietää, ettei asunnossa saa pitää lemmikkiä ja ilmoittaa asunnon omistajalle asiasta.. Melkoista riskin ottoa olisi. Eiköhän sellainen asunto jostain löydy mihin saa koiran ottaa ihan luvan kanssa?!
Ja tuo, että vuokraisäntä voi laittaa sanan kiertämään voi hyvinkin pitää paikkansa, varsinkin pienessä kaupungissa/kunnassa se voi oikeasti vaikeuttaa asunnon saantia. Ja vaikka asuisit isossakin kaupungissa, niin nykyään moni vuokranantaja kysyy mahdolliselta tulevalta asukkaalta ennen asunnon vuokraamista, miksi entisestä on muutettu pois tai saako edelliselle vuokranantajalle soittaa ja kysyä millainen vuokralainen olet ollut. Jos tällöin selviää, että on saanut häädön, niin tuskinpa asuntoa vuokralle saa..
Kannattaa muistaa, että yleensä sääntöjen ja sopimusten rikkomisesta jää kiinni, ennemmin tai myöhemmin..kiitos asiallisesta vastauksesta! :) enpä ole missään vaiheessa tosissani ajatellutkaan, että alkaisin tuohon hommaan. omatunto alkaa kolkuttamaan niin helposti, että tuskin pystyisin tuohon ja pelkäisin koko ajan, että jään kiinni.
järkevintä muutenkin on odotella vanhemmillani syksyyn ja etsiä sitten koiralle ja minulle sopiva koti opiskelupaikkakunnaltani! - boksu
salamatkustaja kirjoitti:
kiitos asiallisesta vastauksesta! :) enpä ole missään vaiheessa tosissani ajatellutkaan, että alkaisin tuohon hommaan. omatunto alkaa kolkuttamaan niin helposti, että tuskin pystyisin tuohon ja pelkäisin koko ajan, että jään kiinni.
järkevintä muutenkin on odotella vanhemmillani syksyyn ja etsiä sitten koiralle ja minulle sopiva koti opiskelupaikkakunnaltani!Itse asuin vuokra asunnossa, johon ei lemmikkiä saanut ottaa. Tiesin, että jossakin vaiheessa hankkisin koiran ja soitin asiasta vuokranantajalleni. Hän kertoi asiallisesti, että hänellä on muitakin asuntoja joita vuokraa ja on kerran luvannut, että vuokralainen saa ottaa koiran asuntoon. No, pentu oli sitten jyrsinyt ovien karmit, listat ja tehnyt vaikka mitä tuhoja eikä vuokralainen suostunut maksamaan.. Sanoin vuokranantajalleni, että olen valmis allekirjoittamaan sopimuksen, jonka mukaan minä maksan/korjaan kaikki pentuni aiheuttamat vahingot. Nyt asumme bokserini kanssa edelleen samassa asunnossa ja kaikki sujunut hyvin! Kyllä se rehellisyys kannattaa! Tsemppiä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462