Olkapäävamma

sdllglll

Morjensta!

Oon 20-vuotias nuorimies ja kuntosalilla käyny n. 3 vuotta vähän onn/off:maisesti. Tossa puolisen vuotta sitte olkapää oli kokoajan kipeenä, en voinu oikeestaa tehä mitää ku sattu kättä liikuttaa aivan kauheesti. Lepäilin monta kuukautta ja päätin taas mennä salille, ja sama homma parin treenin jälkee. Olkapää ihan sökö. Marssin mehiläisee ja tutkimusten jälkee tuli tällänen tuomio:

liikarajoitus elevaatiossa ja abduktiossa, rot cuff oireita. pulloittunut bursa, sisä ja ulkorotaatiossa kipua = subacromionaalinen hiertäminen. taustalla ACligamanttivamma. skleroosilisää acromioinin alapinnalla lareraalisesti.

Lääkärin mukaan saattaapi olla niin että joudutaan leikkaamaan olkapää.. Malttamattomana kysyisinki teiltä ku seuraava aika parin viikon päästä että onko kellää ollu samanlaista vammaa, kauan kesti kuntoutua leikkauksesta ja pystyykö ton olkapään kans sit treenata iha normaalisti tulevaisuudessa? Tekstistä ainakin sen verran tajusin että taustalla solisuuvamma, johtuuko salista vai jostai tapaturmasta?? en ainakaan muista loukanneeni sitä ikinä mihinkään.

4

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa,

joskus olin vaarassa joutua itsekin olkapääleikkaukseen ja selailin jo vähän tietoja leikkauksesta. Yllättävän kauan menee ennenkuin voi liikuttaa kättä ollenkaan ja joutuu olemaan vuodelevossa. Kyllä minä kuitenkin käsipainoilla sain treenattua olkapäät jonkunlaiseen kuntoon. Kyllä kai itselläni on kyse jonkunlaisesta kulumasta.
      Mutta eikös noilla jääkiekkoilijoilla mene ainakin puolisen vuotta ennenkuin he voivat palata kaukaloon?

• Kirjassa nähtävästi

lukee, että olkäpääkivut voivat johtua myös puristukseen jääneistä lihaksista, hankauksesta tai lihasepätasapainosta (tulehdustiloista).

• 5wyj7erku

Itselläni oli olkapäiden kanssa myös ongelmia yhden kerran, johtuen kenties pystypunnerruslaitteesta joka väänsi hartiat aika taakse suorituksen ajaksi.

Lopetin liikkeen tekemisen niin kipu lähti pikkuhiljaa pois.

• Blood kisses vm-82

Kuka laittoi mun olkapää-vamman tänne?
      Kysymyksessä vanha vamma.
      Mulla solisluun-murtuma, joka vähän vaivailee hetkittäin vielä nykyään, kun on väsymystä ja stressiä.
      Vaikuttaako se sosiaaliseen kanssakäymiseen?
      No, ei varmasti pidä jutella ärsytettynä tai paineenalaisena.
      Liikunta ei haittaa olkapäävammoissa ollenkaan.
      Niihin on matemaattisia malleja, mutta sterssi voi tosiaan ruveta tuntumaan kivuliaalta. Stressi, koska on stanssi ja häiritä nukkumista ja olla jopa unettomuus.
      Mun olkapää on siis lähtenyt kupistaan irti ja murtunut, kun olin 4- tai 5-vuotta.
      Mä putosin leikkikentällä kultatuolista, kun olin väsynyt ja taivaalla oli sateenuhka ja oaljon pilviä, Cumulus-pilviä. Keikahdin vain taaksepäin, ja tipuin.
      Aikaisemmin olin miettinyt, miten jaksaisin koko pitkän päivän.
      Käsi vain roikkui perässä, kun se oli sanonut ties kuinka monesta kohtaa riks. raks, poks, niin että kuului. Se murskaantui kupistaan irti. Mulla oli luustoa haurastuttavia lääkkeitä, ehkä yskänlääkkeitä heinänuhaan.
      -Määpä näytän, mitä tänne pitää tehdä... sanoi äidin sukulainen.
      "Asentokorjaus on auttanut hyvin."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      43
      3040
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      37
      2267
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      58
      2171
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      83
      2041
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      56
      1757
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      19
      1586
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      64
      1508
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      44
      1305
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      129
      1238
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      991
    Aihe