Morjensta!
Oon 20-vuotias nuorimies ja kuntosalilla käyny n. 3 vuotta vähän onn/off:maisesti. Tossa puolisen vuotta sitte olkapää oli kokoajan kipeenä, en voinu oikeestaa tehä mitää ku sattu kättä liikuttaa aivan kauheesti. Lepäilin monta kuukautta ja päätin taas mennä salille, ja sama homma parin treenin jälkee. Olkapää ihan sökö. Marssin mehiläisee ja tutkimusten jälkee tuli tällänen tuomio:
liikarajoitus elevaatiossa ja abduktiossa, rot cuff oireita. pulloittunut bursa, sisä ja ulkorotaatiossa kipua = subacromionaalinen hiertäminen. taustalla ACligamanttivamma. skleroosilisää acromioinin alapinnalla lareraalisesti.
Lääkärin mukaan saattaapi olla niin että joudutaan leikkaamaan olkapää.. Malttamattomana kysyisinki teiltä ku seuraava aika parin viikon päästä että onko kellää ollu samanlaista vammaa, kauan kesti kuntoutua leikkauksesta ja pystyykö ton olkapään kans sit treenata iha normaalisti tulevaisuudessa? Tekstistä ainakin sen verran tajusin että taustalla solisuuvamma, johtuuko salista vai jostai tapaturmasta?? en ainakaan muista loukanneeni sitä ikinä mihinkään.
Olkapäävamma
4
312
Vastaukset
- Jaa,
joskus olin vaarassa joutua itsekin olkapääleikkaukseen ja selailin jo vähän tietoja leikkauksesta. Yllättävän kauan menee ennenkuin voi liikuttaa kättä ollenkaan ja joutuu olemaan vuodelevossa. Kyllä minä kuitenkin käsipainoilla sain treenattua olkapäät jonkunlaiseen kuntoon. Kyllä kai itselläni on kyse jonkunlaisesta kulumasta.
Mutta eikös noilla jääkiekkoilijoilla mene ainakin puolisen vuotta ennenkuin he voivat palata kaukaloon?- Kirjassa nähtävästi
lukee, että olkäpääkivut voivat johtua myös puristukseen jääneistä lihaksista, hankauksesta tai lihasepätasapainosta (tulehdustiloista).
- 5wyj7erku
Itselläni oli olkapäiden kanssa myös ongelmia yhden kerran, johtuen kenties pystypunnerruslaitteesta joka väänsi hartiat aika taakse suorituksen ajaksi.
Lopetin liikkeen tekemisen niin kipu lähti pikkuhiljaa pois. - Blood kisses vm-82
Kuka laittoi mun olkapää-vamman tänne?
Kysymyksessä vanha vamma.
Mulla solisluun-murtuma, joka vähän vaivailee hetkittäin vielä nykyään, kun on väsymystä ja stressiä.
Vaikuttaako se sosiaaliseen kanssakäymiseen?
No, ei varmasti pidä jutella ärsytettynä tai paineenalaisena.
Liikunta ei haittaa olkapäävammoissa ollenkaan.
Niihin on matemaattisia malleja, mutta sterssi voi tosiaan ruveta tuntumaan kivuliaalta. Stressi, koska on stanssi ja häiritä nukkumista ja olla jopa unettomuus.
Mun olkapää on siis lähtenyt kupistaan irti ja murtunut, kun olin 4- tai 5-vuotta.
Mä putosin leikkikentällä kultatuolista, kun olin väsynyt ja taivaalla oli sateenuhka ja oaljon pilviä, Cumulus-pilviä. Keikahdin vain taaksepäin, ja tipuin.
Aikaisemmin olin miettinyt, miten jaksaisin koko pitkän päivän.
Käsi vain roikkui perässä, kun se oli sanonut ties kuinka monesta kohtaa riks. raks, poks, niin että kuului. Se murskaantui kupistaan irti. Mulla oli luustoa haurastuttavia lääkkeitä, ehkä yskänlääkkeitä heinänuhaan.
-Määpä näytän, mitä tänne pitää tehdä... sanoi äidin sukulainen.
"Asentokorjaus on auttanut hyvin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?433040Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n372267Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari582171Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa832041Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh561757Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä191586Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr641508Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441305Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1291238Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian163991