huonekalujen siirtely,voimakas kantapää ja ovien paiskiminen

Huomioiva naapuri

en ymmärrä,miksi pitää hiljaisuuden aikana,esim töihin lähtiessä siirellä huonekaluja,paiskia ovia ja tampata voimakkaasti kantapäillä ja sitten viel kengillä astellessa ympäri asuntoa maratoonin tapaan.. Itse pääsen töihin ihan hissukseen ja pyrin muutenkin ottamaan muutkin naapurit olkoon vuorokausiaika mikä tahansa.

16

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yönvirkku

Minä olen yöeläjä, liikun asunnossani ,kokkailen,tiskaa en yöllä, mutta puuhailen kaikkea, kuuntelen usein radiota jne, mutta voin melkein vannoa,että kukaan naapuri ei sitä tiedä, kuin valoista. Osaan tehdä sen kaiken niin hiljaa, ettei se kuulu mihinkään. Kaappien ovet voi sulkea hiljaa, ja tässäkin asiassa kehittyy taitavaksi. Vahinkokolauksia sattuu harvoin.
      Olen aina ihmetellyt miten ihmiset saavat kantapäistään aikaiseksi niin kovan äänen, itse en osaa, vaikka kokeilin.
      Kunnioitan naapureitteni yörauhaa, niinkuin olisi luonnollista kaikkien tehdä.

• Kirsi_..

En kyllä ymmärrä minäkään. Jotkut Ihmiset ovat piittaamattomia ja välinpitämättömiä, vai olisikohan osa jopa niin tyhmiä etteivät osaa/välitä ottaa naapureitansa huomioon? Järjestyssäännöt koskevat kaikkia, eniten pännivät sellaiset ihmiset jotka soveltavat niitä. Yörauhan luulisi olevan itsestään selvyys.
      Ei ole kiva lähteä aamulla silmät ristissä töihin, kun joku ensi asuntonsa saanut elää miten lystää, ja torpedoi yöunet.

Sitten sellaiset "muuta maalle, jollet kestä elämisen ääniä " kommentit voi kyllä jättää omaan arvoonsa, ja kertoo kommentoijan älykkyydestä.

• mitä tekevät

Olen aina ihmetellyt, mitä ihmiset oikeasti tekevät silloin, kun kuulostaa siltä, että huonekaluja siirrellään? Täällä on moni kirjoittanut, että yläkerrassa siirrellään huonekaluja iltaisin/öisin. Mutta eihän kukaan varmaan siirtele joka ilta huonekalujaan paikasta toiseen, äänen on pakko tulla jostain muusta aktiviteetista.

Meillä oli kerran yläkertalaisia, joiden alla asuessa tuntui siltä, että heillä on lasten leikkikenttä. Myöhemmin tajusin, että he olivat leikkineen koiran kanssa.

Makuuhuoneen yläpuolelta kuului aikoinaan sellainen ääni, kuin jotain suurta saavia olisi vyörytetty koko lattian yli reunasta reunaan. Ääni kuului tuntitolkulla keskellä yötä. Onneksi muuttivat pian pois.

• naapuri123

Luulenpa, että kyseessä on aika usein pöydän äärestä nouseminen ja tuolin siirtäminen. Kun osa painosta on omilla ja osa edelleen tuolinjaloilla, tuolin sysäämisestä syrjään kuuluu aivan varmasti aikamoinen narina.

Itse yritän öiseen aikaan olla huomaavainen naapureita kohtaa hivuttelemalla tuolia alta niin, että paino on omilla jaloilla eikä tuolinjaloilla!

• naapuri123

Olisiko "saavi" voinut olla keinutuoli? Tai jokin kuntoilulaite?

• Huopatossu skitsot

Arat ja pelokkaat ihmiset ovat just niitä jotka valittaa kaikista äänistä. Itse eivät uskalla elää ja pitää edes normaalia ääntä kun pelkäävät mitä muut mahtavat ajatella. Ja nämä samat pelkurit kieltävät elämisen äänet myös muilta koska pelonsekaisissa harjoissaan luulevat että jokainen kolaus on vihamielinen ja henkilökohtainen hyökkäys heitä kohtaan.
      Yleensä tälläiset hissukka psykot ovat myös sulkeutuneita, katkeroituneita ja hyvin itsekeskeisiä kyttääjiä. Tiedämpähän vaan...

• Jorma11v.

"pelonsekaisissa harjoissaan" ?? Aika heikko toi sun ulosantis, kannattaiskohan opetella kirjoittamaan ennen kuin lähtee kommentoimaan?

• Kyttääjämekastajat

Hissukkaprofessorit ja tohtorit ja muut nörtit kyttäävät muita ja ovat pelkureita?

vai onko kuitenkin niin, että pelkureita ja kyttääjiä ovat ne, jotka ovat niin huonolla itsetunnolla varustettuja, että eivät pysty elää tekemättä itsestään numeroa ja mekastamalla ja antamalla muille tiedoksi koko ajan, että täällähän minä olen ja minä olen olemassa. Näettekö minut?

• Huopatossu skitsot

Juuri näin. Löysit sitten kirjoitukseni ainoan kirjoitusvirheen. Ja koska kuulut todennäköisesti itse juuri noihin kyttääjä raukkoihin, närkästyit ja halusit vastata jotain muka niin halveeraavaa. Mutta koska kaltaisesi pelkuriraukan ja naapureiden aktiivikyttääjän älynlahjat eivät riittäneet kumoamaan kertomaani totuutta, jouduit tyytymään hyökkäyksessäsi siihen ainoaan konstiin, joka tällä kertaa oli yksi väärä kirjain. Säälittävää.

• Jorma11v.

Totta. Yhtä säälittävää on toi sun ihmisten lokerointi, ja ylipäätänsä sun teoriat.
        Mitä tarkoitit lausahduksella "uskaltaa elää" ? sitäkö että saa tehdä aivan mitä lystää ,mihin vuorokauden aikaan tahansa, toisia huomioimatta. Sitäkö on todellinen rohkeus ?

"Yleensä tälläiset hissukka psykot ovat myös sulkeutuneita, katkeroituneita ja hyvin itsekeskeisiä kyttääjiä. Tiedämpähän vaan..."
        Voitko kertoa mihin otantaan väitteesi perustuu, vai oliko heittosi lonkalta heitetty? Vai onko väitteesi taustalla kenties omakohtaisia kokemuksia?

Järjestyssäännöt antavat puitteet miten olisi suotavaa elää. Miksi jokaisella pitäisi olla oikeus luoda omat?

• Itsekesk. keskel.

Niin totta!

Itsekin olen aina ihmetellyt, miksi kaappeja, asunnon ovea ym. ei osaa (ainakin iältään) täysikasvuiset ihmiset _sulkea_, miksi ne pitää _lyödä_ tai _läimäyttää_ kiinni... ja tietenkin klo 06.30 tai klo 23.30?

• T. A. Kapuoli

Sitä minäkin ihmettelen, asun lähes uudessa talossa, kaikki kuuluu, eikö enää osata rakentaa kunnolla, huh huh, näin täällä Vuosaaressa!

• P.E. Pukama

Sitä minäkin ihmettelen, asun vanhassa jykevässä kivitalossa ja kaikki kuuluu, eikö ennen välitetty äänieristyksestä mitään. huh, huh, näin täällä kalliossa

• Stadin Starbu

Ei täällä Kalliossa vanhassa jykevässä kivitalossa saa mistään valittaa, vaan kaikki pitää hyväksyä. Äänieristys on heikko, home ja virtsa haisee, kun painovoimainen ilmanvaihto ei toimi, ötökät syövät vaatteet ja ruokiakin, pilaavat ne...Melu on kauhea, naapurit mölisevät yöt ,ikkunanäkymät ovat surkeat..

Kun isännöitsijälle valittaa asioista, hän vain selittää, että se sijainti, sijainti, sijainti... Mikä ihmeen sijainti, eihän täällä ole muuta kuin leipäjonoja, asuntoloita, kirpputoreja, partureita ja likaisia ravintoloita? Aina pitää mennä ostoksille keskustan ulkopuolelle.

Ruokakaupatkin ovat täällä Kalliossa niin ahtaita ja tunkkaisia, valikoima yksipuolinen, että on pakko mennä keskustan ulkopuolelle ruokaostoksillekin.

• rt

"Makuuhuoneen yläpuolelta kuului aikoinaan sellainen ääni, kuin jotain suurta saavia olisi vyörytetty koko lattian yli reunasta reunaan. Ääni kuului tuntitolkulla keskellä yötä. "

No ohoh, täällä ollaan ihmetelty samaa ääntä jo pari kuukautta. Öiset äänet alkoivat samaan aikaan kun taloon otettiin maahanmuuttajia täyttämään vapaina olevat asunnot. Olen miettinyt voisiko ääni liittyä johonkin heidän tekemiseensä, koska he muutoinkin elävät lähinnä öisin. Vaikea sanoa.
      Samalla alkoivat myös huonekalujen työntelyltä kuulostavat äänet. En usko, että meillä ainakaan on kyse pöydän äärestä nousemisesta, koska ääni on aina sen verran pitkä ja raskas. Kuulostaa lähinnä sohvien siirtelyltä tms. Sekä vyörymisääni että huonekaluääni ovat niin kovia että niihin herää.

• hannu penttilä

Sitä olen monesti ihmettelyt,miksei ihmiset panosta sen verran että laittaisivat huopatassut huonekalujensa jalkojen alle tai paksummat matot... Kumpikin parannus muiden asumisesta siedettävämpää ja on se kohteliastakin muita naapureita kohtaan.. Mut ihmiset vaan on niin väliinpitämättömiä muita naapureita kohtaa Eikä nuo huopatossut ole niin kalliita,et ketään menis konkursiin moisesta panostuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      142
      8164
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      158
      7354
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      185
      5015
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      252
      3378
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      104
      2842
    6. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2659
    7. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      153
      2515
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      181
      2382
    9. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1959
    10. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1955
    Aihe