Ystäväni vaihtoi Windowsin Linux Mintiin ja soitti mulle asiasta erikseen hyvin tyytyväisenä ratkaisuunsa. Itse asiassa linux korvasi ko. kaverin vaimon koneessa Windowsin tuoden helpotusta virusten kanssa taisteluun ja pankkirosvon torjumiseen.
Oma osuuteni oli esitellä linux kaverille omalta koneeltani.
hyvä ystävä vaihtoi linuxiin
16
94
Vastaukset
- Holland.
Eks menny sinne Hollantiin?
- Se on ihan sama.
Mistäpä se tietää toiko se helpotusta vai ei, viruksien kanssa ja huijauksien kanssa pitää aina olla varuillaan oli käyttis mikä tahansa.
Windows ei ole sen turvattomampi jos osaa pitää palomuurin ja virussuojauksen päällä ja päivitettynä.
Mint ym. Linux jakelutkin vaatii palomuurin erikseen klikata päälle, vakiona se ei ole päällä.- voehelevata
No taas jannu kirjoittaa pas-kaa!
Windows on turvattomin käyttis. Se imee ja asentaa pankkitroijalaisia sun muita huomaamattasi.
Linuxiin ei tartu haitakkeet itsestään, asentaminenkin vaatii taitoa.
Palomuurilla et Linuxin "kotikäyttäjänä" tee mitään, sitä ei tarvi alkaa kyttäämään.
Ainoastaan jos haluat jollekkin jälkeenpäin asennetulle palvelulle tehdä poikkeus säännön, tarvitsee palomuuria säätää.
Älä samaista Wintööttiä ja Linuxia! - Se on ihan sama.
voehelevata kirjoitti:
No taas jannu kirjoittaa pas-kaa!
Windows on turvattomin käyttis. Se imee ja asentaa pankkitroijalaisia sun muita huomaamattasi.
Linuxiin ei tartu haitakkeet itsestään, asentaminenkin vaatii taitoa.
Palomuurilla et Linuxin "kotikäyttäjänä" tee mitään, sitä ei tarvi alkaa kyttäämään.
Ainoastaan jos haluat jollekkin jälkeenpäin asennetulle palvelulle tehdä poikkeus säännön, tarvitsee palomuuria säätää.
Älä samaista Wintööttiä ja Linuxia!Se on jännä homma että minulla ja monella muulakaan joilla tiedän oleva Windows ei ole ikinä ollut näitä troijalaisia, ei ne itsestään kuule tartu.
Palomuuri suojaa myös Linuxissa hyökkäyksiä vastaan, itse pidän sitä aina päällä.
Jokainen tyylillään, eix je. - voehelevatanhelevata
Se on ihan sama. kirjoitti:
Se on jännä homma että minulla ja monella muulakaan joilla tiedän oleva Windows ei ole ikinä ollut näitä troijalaisia, ei ne itsestään kuule tartu.
Palomuuri suojaa myös Linuxissa hyökkäyksiä vastaan, itse pidän sitä aina päällä.
Jokainen tyylillään, eix je.On se jännää, minullapa on ollut Windowsissa troijalaisia ja muitakin.
Ei nyt vuosiin koska:
Nyt käytän netissä vain Linuxia ilman palomuuria. En tarvi palomuuria koska ei ole palvelinta tai internettiin avoimia palveluitakaan tullut asenneltua, hyökkääjilläkään ei ole kohdetta mihin hyökätä.
Sulla tieten on palvelin ja ohjelmat avoinna nettiin... ok, jokainen tyylillään.
Kyllä tuon wintöötin saa saastuun esim. facebookissa nopeastikkin, jos käyttelee sitä yhtä vapaasti kuin Linuxilla, kokeileppas ;D voehelevatanhelevata kirjoitti:
On se jännää, minullapa on ollut Windowsissa troijalaisia ja muitakin.
Ei nyt vuosiin koska:
Nyt käytän netissä vain Linuxia ilman palomuuria. En tarvi palomuuria koska ei ole palvelinta tai internettiin avoimia palveluitakaan tullut asenneltua, hyökkääjilläkään ei ole kohdetta mihin hyökätä.
Sulla tieten on palvelin ja ohjelmat avoinna nettiin... ok, jokainen tyylillään.
Kyllä tuon wintöötin saa saastuun esim. facebookissa nopeastikkin, jos käyttelee sitä yhtä vapaasti kuin Linuxilla, kokeileppas ;DMillä tavalla Facebook pystyy jakamaan haittaohjelmia niin että tarttuvat itsekseen?
Tuolta ( http://bit.ly/vhD6eY ) saa haittaohjelmia itsekseen jos menee päivittämättömällä koneella ja järjestelmänvalvojan oikeuksin klikkailemaan linkkejä.
Jos kone on ajantasalla niin nuokin linkit ovat turvallisia.- Se on ihan sama.
voehelevatanhelevata kirjoitti:
On se jännää, minullapa on ollut Windowsissa troijalaisia ja muitakin.
Ei nyt vuosiin koska:
Kyllä tuon wintöötin saa saastuun esim. facebookissa nopeastikkin, jos käyttelee sitä yhtä vapaasti kuin Linuxilla, kokeileppas ;DNo varmaan saa toki, itsehän pidänkin selaimessakin aina pois kaikki historia tietojen tallennukset ja salasana tallennukset ym.
Facebooksissa en ikinä pelaa enkä klikkaile niitä turhista turhimpia linkkejä, käyn vain silloin tällöin lukemassa muiden kuulumisia ja lähettämässä ehkä viestin.
En käytä palvelinta mutta palomuurin päällä pitäminen tuskin ainakaan huonontaa tietoturvaa, eikä muuten tartte olla mikään palvelin että tuosta on hyötyä, goolettelemalla löytyy aiheesta kyllä paljonkin asiaa. Se on ihan sama. kirjoitti:
No varmaan saa toki, itsehän pidänkin selaimessakin aina pois kaikki historia tietojen tallennukset ja salasana tallennukset ym.
Facebooksissa en ikinä pelaa enkä klikkaile niitä turhista turhimpia linkkejä, käyn vain silloin tällöin lukemassa muiden kuulumisia ja lähettämässä ehkä viestin.
En käytä palvelinta mutta palomuurin päällä pitäminen tuskin ainakaan huonontaa tietoturvaa, eikä muuten tartte olla mikään palvelin että tuosta on hyötyä, goolettelemalla löytyy aiheesta kyllä paljonkin asiaa.Olet turhan vainoharhainen. En ole vielä kertaakaan törmännyt linkkeihin joita en uskaltaisi klikata. Olen kirjoittanut tänne monta kertaa että tänne saa laittaa aivan mitä tahansa haittaohjelmalinkkejä niin minä lupaan mennä niille sivuille ja otan kuvakaappauksen ja lähetän kuvalinkin tänne todisteeksi.
Tämä tarjous on pysyvästi voimassa. Selaimena käytän IE9:ää.- höhöhöhöhööhöhhöhö
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Olet turhan vainoharhainen. En ole vielä kertaakaan törmännyt linkkeihin joita en uskaltaisi klikata. Olen kirjoittanut tänne monta kertaa että tänne saa laittaa aivan mitä tahansa haittaohjelmalinkkejä niin minä lupaan mennä niille sivuille ja otan kuvakaappauksen ja lähetän kuvalinkin tänne todisteeksi.
Tämä tarjous on pysyvästi voimassa. Selaimena käytän IE9:ää.Tarjous hylätty!
Niin ja sitten vasikoisit heti nettikytälle linkistä.
Kyllä niitä sivuja löytyy, mene surffaan ;D höhöhöhöhööhöhhöhö kirjoitti:
Tarjous hylätty!
Niin ja sitten vasikoisit heti nettikytälle linkistä.
Kyllä niitä sivuja löytyy, mene surffaan ;DMiten voisin vasikoida kun itse laitoin linkin sivustolle joka sisältää linkkejä juuri nyt aktiivisesti toimiville haittaohjelmasivuille.
http://bit.ly/vhD6eY
Täällä on toinen samanmoinen:
http://www.malwaredomainlist.com/
- pari vuotta käyttäny
Alkuvaikutelma on lähes aina hyvä Linux-jakeluilla. Ilmainen käyttöjärjestelmä jolla näyttäisi pystyvän tekemään kaiken tarpeellisen.
Jos nettiselaisu, taulukkolaskenta ,sähköpostinkäyttö yms perusasiat riittää, niin on ihan hyvä vaihtoehto tavalliselle käyttäjälle.
Ubuntun ulkonäkö ei ole ihan tämänpäivän tasolla, mutta tämäkin lienee makuasia ja ilmaiselta käyttöjärjestelmältä ei tarvitse vaatiakaan kaikkea.
Pitemmässä käyössä sitten tulee ne huonotkin puolet esille ja aika näyttää jääkö käyttöön.- Se on ihan sama.
Mint ei ole Ubuntun näköinen tosin.
- maailmanmatkaaja
Linux korvaa äkkia sen vaimon, kun uppoudutaan syvälle Kernelin saloihin.
Mint ja Ubuntu ovat kuin kax Marjaa - X-Ystävä ...........
Onkohan vielä "hyvä ystävä" viikon päästä ????
- Pakoon...
Siksi se on lähdössä Hollantiin pakoon kun ystävä huomaa että se asensi suden koneelle.
- Holl- anti näkyy ...
Ubutubu-käyttäjällä on monta X-hyvää ystävää, joiden koneet on mennyt solmuun, joten kait se "tulppaanimaa" on pian vastassa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462