Hidastuuko Windows-7 ajanmyötä ?

Win-seiska

Luonnollisesti hidastuu, kun siihen lisätään niitä lisäohjelmia ja erityisesti se "starttausaika" venyy huomattavasti ! Tässä minun "testikoneessa" kesti käynnistys 1 min 38 sec ! Ostin tuohon mini-läppäriin koemielessä SSD 64GB driven ja toiminta nopeutui huomattavasti sen alkuperäisen 5400 rpm kiintolevyn nopeudesta, mutta GPU 2 core 1 Ghz jarrutti toimintaa ja laitoin sen tähän pöytälaatikkoon käyttöjärjestelmää pyörittämään ja 1 min 38 sec muuttui 30 sec Wow .......... Siis se on ainoastaan Windows seiskalle ja 320 GB 7200 rpm seagate on D-drivena ladatuille ohjelmille ja kuville sekä muille lisä ohjelmille. Siis siinä on yksi viritys joka todella nopeuttaa toimintaa, niin starttauksessa kun nettisivuilla surffalussakin, mutta ainoa haitta on SSD,llä, siis hinta on vielä melko kallis per-GB verrattuna normaaliin kiintolevyyn.
Tämä ketju ei ole tarkoitus jatkua, vaan on info aloitus kokeiluistani !

Hyvää helmikuun alkua ....................

87

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • windows 8

no mitäs lisäät jotain turhia lisäohjelmia windowsin käynnistykseen, eihän se windowsin vika ole jos itse olet totaalinen räpeltäjä. :)

Mun miniläppäri käynnistyy alta minuutin. 5400rpm siikakeitin ja kaikki, jotain olet pahasti muninut siellä kyllä. syytä itseäsi vain ja kasvata selkäranka, tai jos et tiedä että miksi kone jumittaa noin, niin rohkeasti kysymään vain muilta vinkkejä ja juttuja jotka näistä oikeasti jotain tietääkin. ei se ole häpeä myöntää että itse on vähän ummikko näitten koneitten kanssa, mutta se on häpeä että syytetään aina muita omista tunaroinneista.

• Win-seiska

Se mini oli vaan esimerkki, miksi ostin sen SSD driven, sillä se katasroffi Idonesiassa sulki HD rakennustehtaat ja ei ollut kaupan hyllyllä 7200 rpm HD , mutta nyt sain 320 GB 2.5 In Seagaten ja mini pelaa OK !
        Että myös en "lataile" mitään "lisäohjelmia" Win-7 koneeseen, joten älä ala minua neuvomaan computerin käytössä, vaan hoida oma koneesi mielesi mukaan.

Hauskaa helmikuuta Mr. windows 8 ..................

• ...
        Win-seiska kirjoitti:

Se mini oli vaan esimerkki, miksi ostin sen SSD driven, sillä se katasroffi Idonesiassa sulki HD rakennustehtaat ja ei ollut kaupan hyllyllä 7200 rpm HD , mutta nyt sain 320 GB 2.5 In Seagaten ja mini pelaa OK !
        Että myös en "lataile" mitään "lisäohjelmia" Win-7 koneeseen, joten älä ala minua neuvomaan computerin käytössä, vaan hoida oma koneesi mielesi mukaan.

Hauskaa helmikuuta Mr. windows 8 ..................

Paljonko maksaa sielläpäin 64GB SSD? Täällä Suomessa saa maksaa 90€ .

• Win-seiska
        ... kirjoitti:

Paljonko maksaa sielläpäin 64GB SSD? Täällä Suomessa saa maksaa 90€ .

Tämä oli viikon tarjouksessa (tai miksi sitä kutsutaan suomessa) ja hinta oli 109 C-dollaria Tax.
        Linkaa liitettä ...................

http://www.ncix.com/products/?minorcatid=1275

• Käyttis asennettu vuosi takaperin ja ei mitään hidastumista. Käynnistyy nettiin asti ~40 sek. BIOSsin vaatima aika. Koneessa on koko levy truecryptilla salattu joten salasanan syöttämiseen näppäimistöltä menee aikaa aina buutatessa.
      Olen poistanunut esim. jushed:in ja jos jotain muuta on tullut automaattisesti käynnistyväksi niin olen aina poistanut.

Kyllä HKCU:Run Sidebar C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
      Kyllä HKLM:Run HotKeysCmds C:\Windows\system32\hkcmd.exe
      Kyllä HKLM:Run IgfxTray C:\Windows\system32\igfxtray.exe
      Kyllä HKLM:Run MSC "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
      Kyllä HKLM:Run Persistence C:\Windows\system32\igfxpers.exe

Kiintolevy on tavallinen 7200 rpm.

• Win-seiska

Minä en ole "karsinut" mitään "avausohjelmia" ja tämä testikone siis starttaa 30 sec. kaikki ohjelmat alkulatauksessa ! Siis kuten jo aloituksessa sanoin, niin tämä ketju on laitettu ainoastaan info mielessä, eikä sotimiseen, joten.......................?

Rauhaisaa helmikuun alkua sinullekkin "F.E.D." ........

• c=3
      • Win-seiska

Jep !
        Luin tuon saman myös eilisenä ja on jo aikakin saada jotain uutta Redmondista Windowsille.

Siis olet oikeassa, kyllä seiskakin hidastuu ajan myötä !

• Edellyttää että asentelee ja poistaa suuria määriä kaikenlaista shareware paskaa ym. trialwareja. Pelidemot ovat pahimpia.
        Windows ei hidastu muuten itsekseen.

• Win-seiska
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Edellyttää että asentelee ja poistaa suuria määriä kaikenlaista shareware paskaa ym. trialwareja. Pelidemot ovat pahimpia.

Minä en lataa mitään pelejä enkä muutakaanpaskaa, vaan normaalit toiminnan lisäykset mitä Windows tarvii, sillä pelkällä OS,llä ei pitkälle pötkitä. Siis ensimmäinen lisäys on emolevyn ajurit, sillä rakennan koneet itse ja emon mukana tulee perus ajurit ja lisäykset käyttikseen, mutta kyllä käynti hidastuu ajanmyötä, väität sitten mitä vaan ja kuten jo aijemmin sanoin, niin kaikki ohjelmat lataantuu startissa ja Norton kyllä ottaa hiukan aikaa, kun skännää hetken aloituksessa, mutta minulla on aikaa varttua muutama sekuntti lisää, joten.........................?

• Win-seiska kirjoitti:

Minä en lataa mitään pelejä enkä muutakaanpaskaa, vaan normaalit toiminnan lisäykset mitä Windows tarvii, sillä pelkällä OS,llä ei pitkälle pötkitä. Siis ensimmäinen lisäys on emolevyn ajurit, sillä rakennan koneet itse ja emon mukana tulee perus ajurit ja lisäykset käyttikseen, mutta kyllä käynti hidastuu ajanmyötä, väität sitten mitä vaan ja kuten jo aijemmin sanoin, niin kaikki ohjelmat lataantuu startissa ja Norton kyllä ottaa hiukan aikaa, kun skännää hetken aloituksessa, mutta minulla on aikaa varttua muutama sekuntti lisää, joten.........................?

Ei ole vielä vuodessa hidastunut vähääkään joten pitänee kait odotella toinen vuosi tai ehkä kolmaskin...

• kannattaa varmaan

Edellyttää että asentelee ja poistaa suuria määriä kaikenlaista shareware paskaa ym. trialwareja. Pelidemot ovat pahimpia.

käyttää vaan ihan tavallista nelilaskinta, ne yleensä käynnistyy nopeasti eikä niihin voi niitä demojakaan asentaa kun ne niin pelottavat

• mitä virkaa

tuollaisella koneella muutenkaan on kun ei siinä mitään demojakaan uskalla testailla, demot ovat osa markkinointia, saa asiakas mahdollisuuden testata ohjelmaa ennen kuin sellaisen hankkii, monta peliohjelmaa olen itse juuri näiden demojen perusteella hankkinut, tosi tyhmä ja ahdasmielinen asenne tuo

• käyttis omalle

osiolle, bravoo, näinhän aidot harrastajat ovat tehneet jo vuosia, ei tarvise kerätä mitään turhaa tauhkaa siihen käyttisosioon, meikäläisellä jo silloin 8086 kaudella oli se 20 MB levy jaettu kahteen osioon, kaikki ylimääräinen d-osiossa

• Win-seiska
        käyttis omalle kirjoitti:

osiolle, bravoo, näinhän aidot harrastajat ovat tehneet jo vuosia, ei tarvise kerätä mitään turhaa tauhkaa siihen käyttisosioon, meikäläisellä jo silloin 8086 kaudella oli se 20 MB levy jaettu kahteen osioon, kaikki ylimääräinen d-osiossa

Pakettikoneiden rakentajat ei "osita" useinkaan HD.tä ja moni käyttäjä ei osaa sitä itse tehdä .
        Se oli kyllä hiukan konstikasta aikaisemmin, mutta nyt voi Windows seiskassa sen "osioida" OS.än mukana tulevalla ohjelmalla.
        Minulla on kaikissa koneissa kaksi kiintolevyä ja toiseen kiintolevyyn viimeiselle osiolla kopioin backup kopion käyttöjärjestelmästä.

• oliko osiointi
        Win-seiska kirjoitti:

Pakettikoneiden rakentajat ei "osita" useinkaan HD.tä ja moni käyttäjä ei osaa sitä itse tehdä .
        Se oli kyllä hiukan konstikasta aikaisemmin, mutta nyt voi Windows seiskassa sen "osioida" OS.än mukana tulevalla ohjelmalla.
        Minulla on kaikissa koneissa kaksi kiintolevyä ja toiseen kiintolevyyn viimeiselle osiolla kopioin backup kopion käyttöjärjestelmästä.

dossissa muka vaikeaa Win-seiska, taidat olla varsinainen humoristi

• Win-seiska
        oliko osiointi kirjoitti:

dossissa muka vaikeaa Win-seiska, taidat olla varsinainen humoristi

Ei onnistu "dossissa" jos levyllä on jo käyttöjärjestelmä, mutta seiskan huoltoohjelmalla se on helppoa, kun sen osaa ilman käyttiksen tuhoamista, joten....................?

"Dossittelu" on viimevuosituhannen antiikkia !

• tota vähän epäilin
        Win-seiska kirjoitti:

Ei onnistu "dossissa" jos levyllä on jo käyttöjärjestelmä, mutta seiskan huoltoohjelmalla se on helppoa, kun sen osaa ilman käyttiksen tuhoamista, joten....................?

"Dossittelu" on viimevuosituhannen antiikkia !

nää on näitä latvakiipeilijöitä, win 7 vaan se ainoa vaihtoehto, jos jotain ei sillä voi tehdä niin ei sitten millään

• Win-seiska
        tota vähän epäilin kirjoitti:

nää on näitä latvakiipeilijöitä, win 7 vaan se ainoa vaihtoehto, jos jotain ei sillä voi tehdä niin ei sitten millään

Olet varsin OIKEASSA ja Windows seiska kyllä on "monitoiminen" käyttöjärjestelmä ja ei tarvi mennä "päävarastolle" etsimään ohjelmia, kuten linux-hihhulit tekee.
        Seuraavan kerran kun hihhuli menee sinne "päävarastolle", niin valikoi samalla sieltä "uusipää"= siis PÄÄVARASTOLTA ! he he

• siinä sun seiskassa
        Win-seiska kirjoitti:

Olet varsin OIKEASSA ja Windows seiska kyllä on "monitoiminen" käyttöjärjestelmä ja ei tarvi mennä "päävarastolle" etsimään ohjelmia, kuten linux-hihhulit tekee.
        Seuraavan kerran kun hihhuli menee sinne "päävarastolle", niin valikoi samalla sieltä "uusipää"= siis PÄÄVARASTOLTA ! he he

on vielä se dos mukana, et vaan ole tainnut sellaista asiaa kiihkossasi huomata, ja ethän sinä tietysti sillä mitään tekisikään, se debug on varmaan sulle ihan utopiaa

• eikä se ollut
        Win-seiska kirjoitti:

mitenkään konstikasta se osiointi, esim Seagate jakeli sellaista Disk Wizard ohjelmaa josta sai tehtyä jopa korppuversion eikä ollut ollenkaan konstikasta, taidatte olla aika kokematon näissä

• Vastaus pikkupojalle
        eikä se ollut kirjoitti:

mitenkään konstikasta se osiointi, esim Seagate jakeli sellaista Disk Wizard ohjelmaa josta sai tehtyä jopa korppuversion eikä ollut ollenkaan konstikasta, taidatte olla aika kokematon näissä

Western Digitalilla on sama mikä on Seagatella ja käytän molempia, mutta jos "kiekolla" on jo käyttöjärjestelmä, niin seiskan ohjelmalla saa joko pienentää tai suurentaa C-drivea tai muita osoita turmelematta operationsysteemiä ! Siis millä nyt haluaa sitten "pillkoa" kiintolevyn, se on jokaisen omassa vallassa ja hallinnassa.
        Vuodesta 1994 aloin "räpelöimään" tietokoneita ja jos ei muuta ole oppinut, niin siinä ajassa jo "tarttuu" väkisinkin puseroon jotain tietoa, siis oletan, että osaan riittävästi omiin tarpeisiin ja jopa "ystävillekkin" jakaa "ammattisalaisuuksia", joten.......................?

• Win-seiska
        siinä sun seiskassa kirjoitti:

on vielä se dos mukana, et vaan ole tainnut sellaista asiaa kiihkossasi huomata, ja ethän sinä tietysti sillä mitään tekisikään, se debug on varmaan sulle ihan utopiaa

Viime vuosituhannella niillä leikittiin, mutta nyt on paremmat ohjelmat Windows seiskan ohjelmistossa, joten.................................?

• enkä minä tuollaista
        Win-seiska kirjoitti:

Win-seiska uutta päätäkään halua, jos ne on kaikki noin huonolaatuisia

• kerroppa nyt joku
        Vastaus pikkupojalle kirjoitti:

Western Digitalilla on sama mikä on Seagatella ja käytän molempia, mutta jos "kiekolla" on jo käyttöjärjestelmä, niin seiskan ohjelmalla saa joko pienentää tai suurentaa C-drivea tai muita osoita turmelematta operationsysteemiä ! Siis millä nyt haluaa sitten "pillkoa" kiintolevyn, se on jokaisen omassa vallassa ja hallinnassa.
        Vuodesta 1994 aloin "räpelöimään" tietokoneita ja jos ei muuta ole oppinut, niin siinä ajassa jo "tarttuu" väkisinkin puseroon jotain tietoa, siis oletan, että osaan riittävästi omiin tarpeisiin ja jopa "ystävillekkin" jakaa "ammattisalaisuuksia", joten.......................?

sellainen tietämäsi "ammattisalaisuus" kun ei noissa lehdissäkään tänään mitään oikein hyviä vitsejä näkynyt

• ihan vaan vinkkinä
        Win-seiska kirjoitti:

Win-seiska kannattaa tehdä se osointi ensin ja vasta sitten asetaa se käyttis ja muu sälä, pääsee huomattavasti helpommalla, tää on muutenkin se perinteinen toimintatapa

• Win-seiska
        ihan vaan vinkkinä kirjoitti:

Win-seiska kannattaa tehdä se osointi ensin ja vasta sitten asetaa se käyttis ja muu sälä, pääsee huomattavasti helpommalla, tää on muutenkin se perinteinen toimintatapa

Lähinnä tarkoitin pakettikoneita, joihin on Windows asennettu koneenrakentajan "verstaalla" ja ne on minun tiedon mukaan ilman "ositusta", poisluettuna Q-osio ja palautus-osio, jotka oli minun Acer-722 kiintolevyllä, siis ainoalla "pakettikoneella" jonka olen ostanut valmiina käyttöjärjestelmän kanssa.
        Mutta aloittelijan on turvallisempi kysyä neuvoa tai viedä se asiantuntijan ositettavaksi, sillä väärin tehty ositus voi johdattaa UBUTUBUN asennukseen.
        Siis jos et ole varma taidoistasi, niin parempi jättää osio tekemättä !

• Win-seiska
        kerroppa nyt joku kirjoitti:

sellainen tietämäsi "ammattisalaisuus" kun ei noissa lehdissäkään tänään mitään oikein hyviä vitsejä näkynyt

Ei ole ammattisalaisuus, vaan kokemuksen tuomaa tietoutta, joten........................?

• jospa nyt kuitenkin
        Win-seiska kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin pakettikoneita, joihin on Windows asennettu koneenrakentajan "verstaalla" ja ne on minun tiedon mukaan ilman "ositusta", poisluettuna Q-osio ja palautus-osio, jotka oli minun Acer-722 kiintolevyllä, siis ainoalla "pakettikoneella" jonka olen ostanut valmiina käyttöjärjestelmän kanssa.
        Mutta aloittelijan on turvallisempi kysyä neuvoa tai viedä se asiantuntijan ositettavaksi, sillä väärin tehty ositus voi johdattaa UBUTUBUN asennukseen.
        Siis jos et ole varma taidoistasi, niin parempi jättää osio tekemättä !

kysyisin mielipidettäsi Win-seiska tällaisista ohjelmista kuten Partition Magic tai Eusing Free Partition Master, olisiko noilla mitään käyttöä ?

• Win-seiska
        jospa nyt kuitenkin kirjoitti:

kysyisin mielipidettäsi Win-seiska tällaisista ohjelmista kuten Partition Magic tai Eusing Free Partition Master, olisiko noilla mitään käyttöä ?

On käyttöä molemmille, mutta ovat maksullisia mahdollisesti, joten.................................?

• mitäs tuo sana
        Win-seiska kirjoitti:

On käyttöä molemmille, mutta ovat maksullisia mahdollisesti, joten.................................?

free siellä teilläpäin Win-seiska tarkoittaa ?

• Win-seiska
        mitäs tuo sana kirjoitti:

Kyllä se samaa "tarkoittaa", kun "Free-ubutubu", Mutta ilmaista lounasta ei ole, vaan se "FREE" tarkoittaa siis samaa = keskeneräinen haittaohjelma, jota linux myös on !

• ala google
        mitäs tuo sana kirjoitti:

Entäs, mitä "Fuck you" tarkoittaa siellä käpykylässä ?

• Win-seiska
        enkä minä tuollaista kirjoitti:

Win-seiska uutta päätäkään halua, jos ne on kaikki noin huonolaatuisia

Kyllä linux-hihhulin "pään" voi vaihtaa koska vaan ilman valikointia, sillä linux-kernelinkääntö tuhoaa hyvänkin pään ja sen näkee näilläkin sivuilla epäsosiaallisesta käyttäytymisestä ja jatkuvasta vaikertelusta, kun se liiiiiinukx ei pelaa ja sieltä linux-temppelistäkään ei saa apua, joten.......................?

• et ole vissiin
        Win-seiska kirjoitti:

Kyllä linux-hihhulin "pään" voi vaihtaa koska vaan ilman valikointia, sillä linux-kernelinkääntö tuhoaa hyvänkin pään ja sen näkee näilläkin sivuilla epäsosiaallisesta käyttäytymisestä ja jatkuvasta vaikertelusta, kun se liiiiiinukx ei pelaa ja sieltä linux-temppelistäkään ei saa apua, joten.......................?

Win-seiska huomannut että tuolla alempana olisi vielä tuo yksi kyssä kielitohtorille ...

• UK..................

• Win-seiska

Tuli vaan mieleen !

Että, miksi se starttausaika on niin tärkeää, vaan minä panostan enemmän siihen joustavaan toimintaan koneen käytössä enkä sitä starttiaikaa !
      Aamulla kun herään, niin käynnistän koneen WC,hen menessä ja kun olen "laskenut laulellen vedet", niin kone on valmis päivän "sotaan" ja kyllä täällä ajoittain soditaankin melkoisesti !???????

• Samaa mieltä. Omalla koneella "käynnistysaika" on useimmiten ~2 sekuntia = kone on lähes aina lepotilassa kun en käytä. Yöksi laitan horrostilaan jos muistan.

• Win-seiska

Samaa mieltä. Omalla koneella "käynnistysaika" on useimmiten ~2 sekuntia = kone on lähes aina lepotilassa kun en käytä. Yöksi laitan horrostilaan jos muistan.

He he heh .................
        Tämä ketjun aloitus oli vain "info" tiedoituksena testi kokeiluistani, mutta näyttää siltä , että tästä on tulossa "sotanäyttämö" ? he he
        Minä en tule haukkumaan sivulle, että myös koitan välttää "haistattelua", kuten useimmat linux-hihhulit nimiä mainitsematta, mutta joskus kaytän kyllä "aivokääpiö" mainintaa, kun alkaa "palju" täyttymään liialla BS,llä.
        Hyvin tuntuu "vetävän" minun aloitukset keskustelijoita ketjuu, kirjoitan sitten "El Mondo" nimellä tai tällä "Win-seiska" nimellä !

Kiitos osaanotosta ja mukanaolosta ketjuissani ......

>> Hiski

• toi taitaa olla

Samaa mieltä. Omalla koneella "käynnistysaika" on useimmiten ~2 sekuntia = kone on lähes aina lepotilassa kun en käytä. Yöksi laitan horrostilaan jos muistan.

niitä koneita jos kerran sammuttaa niin ei saa enää ikinä uudestaan käyntiin, tyhmää energian tuhlausta, on sen koneen oltava sen verran vakaa että sen uskaltaa myös sammuttaa

• Win-seiska
        toi taitaa olla kirjoitti:

niitä koneita jos kerran sammuttaa niin ei saa enää ikinä uudestaan käyntiin, tyhmää energian tuhlausta, on sen koneen oltava sen verran vakaa että sen uskaltaa myös sammuttaa

Samaa mieltä olen, sillä ei nykyiset "myllyt" ota montaa sekunttia startata ja jatkuva koneen päälläpito on energian hukkaa ! Siis ainakin yöksi kone kyllä myös saa "nukkua", eikä olla "horroksessa" ............... ?

• Aika kultainen ei p.

Höh.
      Koneet käynnistyy nykyään liian nopeasti, ei edes kahvia ehdi noutaa.
      Toista oli -94- -95 käynnistyminen ( verkko yms. härpikkäiden ) kesti just sopivasti että ehti keittääkin kahvin.

• Win-seiska

Olet oikeassa ..................

Kyllä muistan ne Win.95 rauhalliset elämät, vaan nyt ei kerkiä edes kunnollakustakaanloppuun, kun kone jo on valmis temmellykseen !
        Mutta kyllä on "askel" lyhentynyt myös niistä ajoista he he heheh, joten.......................?

• Millä koneella?

94-95 ei niin kauaa kestänyt niin oli M$-DOS päällä ja netissä.

• Aika k........ ..
        Millä koneella? kirjoitti:

94-95 ei niin kauaa kestänyt niin oli M$-DOS päällä ja netissä.

Kai se joku firman IBM 386 oli, oli firman verkko ja netti ja sitäsun tätä ladattavaksi.
        Pointti oli se että EHTI keittää kahvit, kun koneen käyttäjä käy (=toimii) kahvilla.

• Ihmettelijä......

Kyllä käynnistyy windows 7 jähmeästi.. täytyy myöntää.

• American dynamo

Microsoftin sivuilta:

"Windows 7:n suorituskyvyn optimointi

Vaikka tietokoneet olisivat kuinka nopeita ja kiiltäviä, kun ne ovat uusia, ne tuntuvat hidastuvan ajan myötä. Huippuluokan tietokone, jonka ostit viime vuonna ei ehkä tunnu niin mahtavalta, kun olet asentanut siihen kymmenkunta ohjelmaa, vakoiluohjelmien torjuntaohjelman ja virustentorjuntaohjelmiston sekä ladannut valtavan määrän tiedostoja internetistä. "

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Optimize-Windows-7-for-better-performance

Lisää MS:n ohjeita:

"Jos pidät niin monta ohjelmaa, sähköpostiviestiä ja WWW-sivustoa auki, että uudelleenkäynnistäminen tuntuu vaivalloiselta, sinun tulee tässä vaiheessa käynnistää tietokone uudelleen. Mitä enemmän ja mitä kauemmin pidät prosesseja auki sitä todennäköisemmin tietokone hidastuu. Lopulta myös muisti käy vähiin."

"Käynnistä tietokone uudelleen ainakin kerran viikossa, etenkin jos käytät sitä usein."

Nämä havainnot ja MS:n suositukset käsiteltiin jo aiemmin:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9877158

• Win-seiska

Suurin hidastumisen syy on "ehkä" koneen käyttäjässä !

Moni kasaan kiintolevylle koko perheen historian ja kaikenmaailman "konetta nopeuttavia lisäohjelmia", jotka on täysin "pöppöä" ja usein myös maksullisia.

Käyttöjärjestelmän osio liian suuri ! Kun asensin tähän "testikoneeseen" SSD-64-GB levyn käyttöjärjestelmälle, niin ainoastaan 50% on käytössä ja siihen voi asentaa myös ohjelmistoa, joita käyttää usein jokapäiväisessä toiminnassa (office) ja näin ollen startatessa OS ei skännää joutavanpäiväisiä perhealbumia, vaan ainoastaan avaukseen tarvittavia ohjelmia.
        Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin ne "ajanvieteohjelmat on 7200rpm kiintolevyllä, josta saa linkit "työpöydälle" ohjelmista, joita käyttää harvemmin.
        No se siitä. Jatkan kun tulee lisää kirjoitettavaa, joten.....................?

• American dynamo
        Win-seiska kirjoitti:

Suurin hidastumisen syy on "ehkä" koneen käyttäjässä !

Moni kasaan kiintolevylle koko perheen historian ja kaikenmaailman "konetta nopeuttavia lisäohjelmia", jotka on täysin "pöppöä" ja usein myös maksullisia.

Käyttöjärjestelmän osio liian suuri ! Kun asensin tähän "testikoneeseen" SSD-64-GB levyn käyttöjärjestelmälle, niin ainoastaan 50% on käytössä ja siihen voi asentaa myös ohjelmistoa, joita käyttää usein jokapäiväisessä toiminnassa (office) ja näin ollen startatessa OS ei skännää joutavanpäiväisiä perhealbumia, vaan ainoastaan avaukseen tarvittavia ohjelmia.
        Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin ne "ajanvieteohjelmat on 7200rpm kiintolevyllä, josta saa linkit "työpöydälle" ohjelmista, joita käyttää harvemmin.
        No se siitä. Jatkan kun tulee lisää kirjoitettavaa, joten.....................?

"Suurin hidastumisen syy on "ehkä" koneen käyttäjässä !"

Eipäs sekoilla. Microsoftin omilta sivuilta:

"Vaikka tietokoneet olisivat kuinka nopeita ja kiiltäviä, kun ne ovat uusia, ne tuntuvat hidastuvan ajan myötä. Huippuluokan tietokone, jonka ostit viime vuonna ei ehkä tunnu niin mahtavalta, kun olet asentanut siihen kymmenkunta ohjelmaa, vakoiluohjelmien torjuntaohjelman ja virustentorjuntaohjelmiston sekä ladannut valtavan määrän tiedostoja internetistä."

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Optimize-Windows-7-for-better-performance

Tämä siis siltä varalta jos et tajunnut edellisillä kerroilla. Toistoa tuli, toivottavasti auttoi.

• windows 8
        American dynamo kirjoitti:

"Vaikka tietokoneet olisivat kuinka nopeita ja kiiltäviä, kun ne ovat uusia, ne tuntuvat hidastuvan ajan myötä. Huippuluokan tietokone, jonka ostit viime vuonna ei ehkä tunnu niin mahtavalta, kun olet asentanut siihen kymmenkunta ohjelmaa, vakoiluohjelmien torjuntaohjelman ja virustentorjuntaohjelmiston sekä ladannut valtavan määrän tiedostoja internetistä."

Tämä siis siltä varalta jos et tajunnut edellisillä kerroilla. Toistoa tuli, toivottavasti auttoi.

"Tämä siis siltä varalta jos et tajunnut edellisillä kerroilla. Toistoa tuli, toivottavasti auttoi. "

Miten ihmeessä me voitaisiin edes tajuta normijannuina, kun ei meidän koneet ole koskaan hidastuneetkaan? Ei tyhjänpäiväinen linkki netissä sitä asiaa muuksi muuta että yhtäkkiä meidän koneet alkaisikin hidastumaan?

Muutenkin tuo linkin sisältö ei liittynyt mitenkään Windowsiin.

• american dynamolle
        American dynamo kirjoitti:

Mikä käyttis sinulla on (jenkki-laturi) ?

• Win-seiska
        windows 8 kirjoitti:

"Tämä siis siltä varalta jos et tajunnut edellisillä kerroilla. Toistoa tuli, toivottavasti auttoi. "

Miten ihmeessä me voitaisiin edes tajuta normijannuina, kun ei meidän koneet ole koskaan hidastuneetkaan? Ei tyhjänpäiväinen linkki netissä sitä asiaa muuksi muuta että yhtäkkiä meidän koneet alkaisikin hidastumaan?

Muutenkin tuo linkin sisältö ei liittynyt mitenkään Windowsiin.

Ettei tule väärinymmärrystä, niin ei ole minunkaan kone juuri hidastunut käytön osalta, mutta se starttaus aika venähtää hiukan, kun asentaa Norton ohjelman ja välttämättömät ajurit emolevylle, mutta starttaus aika nopeutui SSD driven asennuksen jäkeen 1min30 sec,sta 30 sec, joten olen tyytyväinen 130 dollarin ostokseen.

• /7\|/7\

hidastuu.

• win7 cd

hei, jos lataan win 7 cd:ltä niin hidastuuk-sesitten

• Eikä DVD/USB

Ei sille ole LiveCD:tä, sori.

• Tietäjä

Tiesittekö että ihminenkin hidastuu ajan myötä, minä tiesin.

• lännen tietäjä

Ei aavistustakaan, joten tuli tuo tieto yllätyksenä. Siis tuleeko muistilokerot täyteen ?

• Ilän ihme
        lännen tietäjä kirjoitti:

Ei aavistustakaan, joten tuli tuo tieto yllätyksenä. Siis tuleeko muistilokerot täyteen ?

Rekisterit suhraantuu jolloin tiedonhaku hidastuu.
        Nollaus (umpikänni) pahentaa tilannetta.

• älyhoooiiijjj!

Mikähän oli pointti laittaa viesti tänne sodat palstalle? Linux ei hidastu.

• Go go go ...........

Mikä on linux ? Uusi tanssi ?

• Ei naurata ei
        Go go go ........... kirjoitti:

Mikä on linux ? Uusi tanssi ?

Ei ole. Yleisesti Linuxilla viitataan Linux-ydintä käyttävään käyttöjärjestelmään. Esimerkiksi nopeimmat supertietokoneet toimivat Linuxilla.
        Tuossa maailman tehokkain tietokone http://i.top500.org/system/177232

• superlinux-0.73% hah
        Ei naurata ei kirjoitti:

Ei ole. Yleisesti Linuxilla viitataan Linux-ydintä käyttävään käyttöjärjestelmään. Esimerkiksi nopeimmat supertietokoneet toimivat Linuxilla.

"Hyvä esimerkki" ?
        Kuinka monella on tuo "supermylly" peräkamarissa ?

Sinulta unohtui mainita, kahvikeittimet ja leivänpaahtimet, että myös se "hiromasauva" ?

"Linux on joka kodin konessa ?" = Vai onko ?

• se on varmaan
        Ei naurata ei kirjoitti:

testausvaiheessa vielä, määrärahat ehkä loppu, laittavat sitten myöhemmin siihen jonkun oikean käyttksen, vaikea kuvitella että vapaaehtoisesti tehoja hukkaisivat

• Win-seiska
        se on varmaan kirjoitti:

testausvaiheessa vielä, määrärahat ehkä loppu, laittavat sitten myöhemmin siihen jonkun oikean käyttksen, vaikea kuvitella että vapaaehtoisesti tehoja hukkaisivat

Jos tarkoitat linux räpeltijöiden "määrärahaa" niin ei sitä ole ollutkaan, että myös nuo superkoneet ei takurahoilla rakennella, vaan niitä tekee ja käyttää yliopistot ja valtiolliset järjestöt, mutta kun loppuu vastailut linux-hihhuleilta, niin tulee tuo 500 supercomputerin listoitus, jolla ei ole mitään tekemistä pöytä, eikä läppärien käyttiksenä ! Ja että ei totuus unhoitu, niin näyttää olevan se linux promille tippunut viime viikosta muutaman desimaalin, joten...........?

http://www.statowl.com/operating_system_market_share.php

• tämä viesti täältä
        se on varmaan kirjoitti:

"se on varmaan" oli viittaus siihen supertietokoneeseen, jota kehuttin linuxilla ajettavan

• Win-seiska
        tämä viesti täältä kirjoitti:

"se on varmaan" oli viittaus siihen supertietokoneeseen, jota kehuttin linuxilla ajettavan

Jep !

• ja sitten näistä
        Win-seiska kirjoitti:

Jep !

SSD asemista varsinkin käyttisosiona voisi todeta että siinäpä vasta aikapommi, koskahan se laukeaa ...

• windows 8
        Ei naurata ei kirjoitti:

"Esimerkiksi nopeimmat supertietokoneet toimivat Linuxilla."

No sinullako on moinen serverifarmi himassa ja harjoitat yksinkertaisia ennaltamäärättyjä laskutoimituksia sillä?

Se on kuule tovella hienoa että linux on jopa 500:ssa serverissä, valitettavasti tuollainen marginaalijuttu ei edusta koko serverikauppaa, millä MS:kin teki viime vuonna miljardin verran rahaa.

• blaah_3g
        windows 8 kirjoitti:

No sinullako on moinen serverifarmi himassa ja harjoitat yksinkertaisia ennaltamäärättyjä laskutoimituksia sillä?

Se on kuule tovella hienoa että linux on jopa 500:ssa serverissä, valitettavasti tuollainen marginaalijuttu ei edusta koko serverikauppaa, millä MS:kin teki viime vuonna miljardin verran rahaa.

Tunnetustihan Linuxia on runsaasti vähän kaikenlaisissa servereissä. Varmasti sinäkin sen tiedät, et vain halua myöntää sitä. Se kun ei sovi uskomusjärjestelmääsi.

• serveri ja super
        windows 8 kirjoitti:

tietokone avat nyt kyllä aivan kaksi eri asiaa, kyllä ne linkut servuihin sopii ja siellä niitä paljon myös käytetään, enkä minä ainakaan siitä stressiä saa

• Kyllä nyt naurattaa
        Ei naurata ei kirjoitti:

Miksei windows riko nuit ennätyksiä? M$-merkonoomien koodaama ydin ei kykene siihen. M$-ydin on koodattu vain markettikoneisiin, joita tyhmät ostaa ja mikkis takoo miljardeja tyhmien rahoilla. Malliesimerkki siitä miten räikeästi hyväksikäytetään ihmisen vajavaisuutta..

• Win-seiska
        ja sitten näistä kirjoitti:

SSD asemista varsinkin käyttisosiona voisi todeta että siinäpä vasta aikapommi, koskahan se laukeaa ...

Tarkennappa vataustasi hiukan, että miksi SSD,stä tulee "aikapommi" ?

• kaikki on kai
        Win-seiska kirjoitti:

Tarkennappa vataustasi hiukan, että miksi SSD,stä tulee "aikapommi" ?

jotain kuulleet sen SSD tekniikan ongelma-alueista paitsi sinä Win-seiska ehkä et

• Win-seiska
        kaikki on kai kirjoitti:

jotain kuulleet sen SSD tekniikan ongelma-alueista paitsi sinä Win-seiska ehkä et

Ainoa "ongelma" on HINTA ! Vaan muutaman kuukauden päästä hinnatkin laskee edulliseksi ja niitä ongelmia oli, mutta ne korjattiin ja ostin sen juuri siksi, että halusin koeajaa sitä juuri syistä joista huomautit, mutta toistaiseksi on toiminut kiitettävästi ja koneen starttausaika lyheni yhdellä minuutilla, siis 1min-38 sec = 30 sec, että myös toiminta netissä käy joustavammin, joten................................?

• windows 8
        blaah_3g kirjoitti:

Tunnetustihan Linuxia on runsaasti vähän kaikenlaisissa servereissä. Varmasti sinäkin sen tiedät, et vain halua myöntää sitä. Se kun ei sovi uskomusjärjestelmääsi.

"Tunnetustihan Linuxia on runsaasti vähän kaikenlaisissa servereissä. Varmasti sinäkin sen tiedät, et vain halua myöntää sitä. Se kun ei sovi uskomusjärjestelmääsi. "

Puhut vähäsen ohi aiheen, ei kai kukaan epäillyt etteikö linuxia joku käyttäisi serverinä jossain, kas kun se on halpa ratkaisu tiettyihin tehtäviin, ja saatavilla on sopivasti linux-yrityksiä ja koodareita moisiin. Varsinkin kotinörtit ja suuryritykset käyttävät linuxia servereissään. keskisuuret ja pienet yritykset kaikki windowsin päällä. Windows kun on premium-tuote serverien saralla ja jotkut ovat nähneet että tuota menoerää "me emme tarvitse" tai kotinörteillä olisi vara edes maksaakkaan, niin linuxihan se vaihtoehto on sitten.

• windows 8
        Kyllä nyt naurattaa kirjoitti:

Miksei windows riko nuit ennätyksiä? M$-merkonoomien koodaama ydin ei kykene siihen. M$-ydin on koodattu vain markettikoneisiin, joita tyhmät ostaa ja mikkis takoo miljardeja tyhmien rahoilla. Malliesimerkki siitä miten räikeästi hyväksikäytetään ihmisen vajavaisuutta..

"Miksei windows riko nuit ennätyksiä? M$-merkonoomien koodaama ydin ei kykene siihen. M$-ydin on koodattu vain markettikoneisiin, joita tyhmät ostaa ja mikkis takoo miljardeja tyhmien rahoilla. Malliesimerkki siitä miten räikeästi hyväksikäytetään ihmisen vajavaisuutta.. "

Koska on halvempaa lisätä pari klusteria lisää kuin ostaa serverisofta M$:ltä. Jos oikein tosissaan ruvettaisiin kilpailemaan supertietokoneissa ja rakentamaan maksimaalisen tehokas järjestelmä, mikkisoftahan senkin leikin veisi, koska ei linux-kentällä ole oikein haastajia mikkisoftalle tai työvoimaakaan.

• näille nopeuksia

tavoitteleville voisi mainita tällaisenkin parametrin kuin tämä ympäristön lämpötila, sattaa se kone olla tuolla -20 asteen pakkasessa jopa 3% nopeampi, käykääpäs testaamassa ...

• Win-seiska

Olen tyytyväinen Window-seiskaan ja sen toimintaan, mutta meitä on joka "lähtöön ja yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ? Joten..........................?

Kiitos osaanotosta ketjuun ja vastailuista !

Hyvää helmikuuta jokaiselle, riippumatta mitä käyttöjärjestelmää "ajelette" ..................

>> Hiski

• käytössä2
    • Win-seiska

Tämä ketju on valmis ja 171 kävijää sivulla, että myös JÄLLEEN viikon suisituimman listan keuloilla, joten....?

Kiitos osaanotosta !

• mitä näistä

kiittelemään, ilmeisen kielitaitoisena henkilönä varmaan osaisit Win-seiska sitten suomipojalle kääntää tällaisen biisin nimen kun "Rocking in the Free Worl" by Neal Young

ps. artistin nimeä ei tarvitse kääntää

• Puskasta sohijalle .

• sitä käännöstä

• usein näillä

• Win-seiska

Ja taas meni 200 kävijää (222) rikki, alle viikon, joten....?

Hyvää viikon alkua ja Presidentin vaalien onnistunutta valintaa, siis ei päässyt HOMOT linnaan asumaan !

Kiitos ketjuun osallistujille ..................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe