Heido, taas!
Kysyisin nytten vielä, että milloin sellaista ruokaa voi antaa missä on esim. sekasin kaikkea, onkohan sen nimi nytten kuivaruoka.. niin taisi olla.
Onko sillä väliä antaako sitä aamulla vai päivällä?
Kun heinää ja vettä pitää olla kokoajan tarjolla ja pienen porkkanan voi antaa päivässä. Mutta milloin se "kuivamuonan" voi antaa?
Kiitos, jos vastaatte!
Kanin ruokavalio
5
120
Vastaukset
- Sedä
Kanille oikeanlainen lisäruoka on pellettiä, eli ruskeaa puristetta jossa ainesosat on jauhettu yhteen. Kanille ei pitäisi sen sijaan syöttää siemensekoitusta (ilmeisesti tarkoitit tätä?), sillä kani ei ole siemensyöjä, ja ne ovat lihottavia. Pelletistä kani ei voi valikoida vain herkkuja itselleen. On ehdottoman tärkeää että kani saa nimenomaan kani (tai marsu) pellettiä, eikä muille jyrsijöille tarkoitettua joissa on eläinperäisiä aineita. Ajalla ei ole väliä, mutta säännöliset ruoka-ajat tekevät hyvää ruuansulatukselle. Tuoreruokaa sa toki antaa monipuolisemmin/enemmänkin, riippuen kanin koosta ja vatsan kestävyydestä :)
- MaNu-LöWe ♥
Okei.. :)
Saan kasvattajalta mukaan jotain ruokaa, mitä hänen kaninsa syövät. Minun mielestäni se ei ole siemensekoitusta.
Luulin, että sillä ajalla on jotenkin väliä, mutta kiitos vastauksestasi.- kaneja3
Ei siemensekotuksia, osta valmiiksi kanipellettiä ja kun kanisi saat niin sekota puolet ja puolet kasvattajan antamaa ja sun ostamaa pellettiä, ettei kanin maha mene sekasin ku nalat antaa sitä toista pellettiä. Porkkanaa kanin kuuluisi saada ihan vain herkkupaloina, sekin on kaneille lihottavaa.. Kaneille kannattaa antaa eism salaattia, kurkku ja yrttejä kuten esim persiljaa ja tilliä :)
Kanin poikasella pitäisi olla pellettejä "aina tarjolla" mutta siinä joskus 8-10kk iässä olis hyvä siirtyä sellaseen noin 50g päiväannokseen (riippuu pellettimerkistä), itse puokitan päiväannoksen kahteen, noin 25g aamuin illoin :)
Muistahan tarjota kanille myös kovaa jyrsittävää mahd. usein, näkkäriä kuitenkin maltillisesti, sekin lihottaa. Oksia olis hyvä tarjota. Kuusen oksat saattaa aiheuttaa masukipuja. Meillä syödään koivua.
- siirilydia
mistäs kaneja3 päätteli että porkkana on lihottavaa, linkitäs mulle lähde tuohon tietoon? :D johan on teillä jutut.. kurkkua jos antaa liikaa niin se kuivattaa kanin elimistöä koska on diureetti.
Porkkanaa annan itse kahdelle aikuiselle kanilleni yhden ison porkkanan päivässä, yhden omenan ja vähän salaattia. vihannekset vaihtelee välillä, aina ei ole nuo samat. Pellettiä tarjoilen aktivointilelusta molemmille noin 1rkl aamuisin.
Näkkäri ei ole kovaa jyrsittävää, se mössääntyy suussa. Kuivattu ruisleipä on kovaa ja käy herkuiksi pieninä paloina.- siirilydia
ja kanini ovat siis kääpiökanin kokoisia risteytyksiä, elävät sisäkaneina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472