tänään on taas todella paha ja vaikea päivä... äitini itsemurha hajotti minut niin täysin... olen pitkällä sairaslomalla joka jatkuu vaan.. olen yrittänyt käydä harrastuksissa, mutta eilen piti lähteä kesken kun alkoi itkettämään.. tänään en lähde edes yrittämään, olen nyt itkenyt kaksi tuntia... en pysty olla muiden seurassa...
ajattelin, että jos löytäisin jonkun paikan mihin purkaa tätä hillitöntä tuskaa ja onnettomuudekseni tulin tänne.. en voi käsittää, että täällä näin moni suunnittelee itsemurhaa... miten te voitte antaa toisille näin suuren tuskan... en voi käsittää... olen itse sairastanut masennuksen nuorena ja tiedän täysin miten rankkaa se on ja miten pitkään toipuminen kestää... eikä elämä muutenkaan ole kohdellut silkkihansikkain, äitini itsemurha on vain yksi asia muiden surujen joukossa, joita olen joutunut ihan liikaa kohtaamaan.. ja vaikka tänäänkin tuntuu, etten minäkään jaksaisi tästä enää nousta, niin IKINÄ, IKINÄ en näin hirvittävää tuskaa tuottaisi läheisilleni kuin mitä äitini teollaan meille tuotti.... en voi käsittää..
itsemurhaa suunnittelevat...
5
124
Vastaukset
- mimmix61
Voi sinua pientä! Niin paljon haluaisin sinua lohduttaa, mutta ei siihen ole sanoja! Turvaudu niin paljon kuin mahdollista muihin läheisiisi! Isään? Ystäviin? Kaikki tunteet ovat sallittuja! Ehkä ne on turvallisempaa kokea jonkun läheisen kanssa? Ammattiauttajan kanssa?
Voimia sinulle! - Nukkuva keiju
Lähetän halauksen sinulle
- JonesHenry
Haluan muistuttaa keskustelijoita, ettei itsemurha ole Suomessa rikollista. Samoin ei myöskään itsemurhassa neuvon antaminen, avustaminen(käytännössä välineiden tarjoaminen) tai esim naapurin murhan suunnitteleminen. Itsemurhaa ei myöskään erikseen kielletä Raamatussa.
http://www.gotquestions.org/Suomi/raamattu-kristitty-itsemurha.html
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_80_2005_p.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110696-yle-palkkamurhan-saa-tilata-ilman-rangaistusta-suomessa
http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Uutiset/1302673952797
On tärkeää ettemme tuomitse toisten valintoja. Jeesus varoittaa siitä Raamatussa! Olet itsekäs, jos ajattelet vain OMAA tuskassi etkä muiden. Varmasti ihmisillä on aina syynsä valintoihinsa. - enkeleitä vierelles
En edes yritä kuvailla miten sinuun nyt koskee. Sinä voit nyt ymmärtää, että ei kannata jättää ketään poistumalla täältä oman käden kautta. Varmaan äidilläsi on voimat lopussa ja hän ei enää ymmärtänyt ja jaksanut ajatella sinun ja toisten jälkeen jäävien tuskaa ja ikävää. '
Kyllä varmaan monia masentaa ja ahdistaa lukea näitä juttuja. Monet ovat selvinneet, muttta toivoisn että he kirjoittelsivat tälläkin pastalla miten ovat selvinneet.
Kuule, ei ole mikään häpeä itkeä. Se juuri työstää suruasi. Mene vain harastukiin ja ihmisten pariin - se pitää välistä ajatukset jotenkin muualla ja tuo vaihtelua. Kyllä aika tekee tehtävänä surussa. Sinua auttaisi jos pääsisit johonkin vertaistukiryhmään. Onko paikkakunnallasi sellainen; seurakunnat, SPR ym.
Vielä äitiisi. Ei hän tahtonut jättää teitä, rangaista ym. Hänellä on ollut vain niin synkkää että psyyke ei ole kestänyt. Toivottavasti hänellä on nyt paremp olla. ei Jumalan tahto ole että ihmien päättää päivänä, mutta kyllä Isä ymmärtää, jos joku ei kertakaikkiaan jaksa.
Onko siitä kauan kun äitisi kuoli. - jk
vai niin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi832716On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole582634Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.702594Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962547Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu882065Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk511500Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve331459Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?161456