Jokaisella käyttöjärjestelmällä on paikkansa.
Omassa pöytäkoneessani jota käytän pelailemiseen on Windows 7. Vanhahkossa kannettavassani taas on asennettuna Puppy Linux, tätä konetta käytän satunnaisesti ja ylipäätänsäkin varakoneena. Jokaisella käyttöjärjestelmällä on paikkansa, on hyvä että Linuxeja on kaikenlaisia, esimerkiksi Puppyn avulla ei tarvitse tuhlata satoja euroja uuteen varakoneeseen jne, kaikella on paikkansa.
Sanotaan nyt kuitenkin totuuden nimessä, että en käyttäisi Ubuntua. Henkilökohtaisesti Ubuntu on minusta lähtenyt väärään suuntaan, se yrittää aivan liikaa olla Windows (minulla on jo Win) ja hylkää samalla ns Linux perinteet.
Puppy on hyvä koska se on minimalistinen ja ns perinteinen Linux. Onhan niitä kevyempiäkin distroja tarjolla, mutta Puppy sopii siihin välimaastoon.
Miksi pitää sotia?
15
112
Vastaukset
- ubuntu-käyttäjä
Ei kai täällä muuten sodittaisikaan, mutta windows-röllit yrittävät pakottaa kaikki käyttämään Windowsia ja yrittävät pakottaa täysin sairasta ajatusmallia, että me linux-käyttäjät yleisesti muka käytämme Windowsia. Itse en ole vistan jälkeen enää käyttänyt Windowseja enkä tarvitse Microsoftin paskasoftaa yhtään mihinkään. Mulla on kolmessa koneessa Ubuntu ja olen erittäin tyytyväinen ubuntuun.
Windows on riesa, jota käytetään paljon väärin yhteiskunnan valvontaan ja kyykyttämiseen, sillä winukassa on tunnetusti takaportit poliisillekin valmiina. En hyväksy vakoilua ja siksikin kieltäydyn käyttämästä Windowsia.- Vi takaportti, joopa
No ei ole mitään takaportteja, huuhaa puhetta.
Vi takaportti, joopa kirjoitti:
Ei noihin ubuntu-käyttäjän vakoilu / takaportti juttuihin kannata enää vastata, jokainen tänne kirjoittava tietää että tällä kirjoittajalla on "takaportteja" aivan jossain muualla.
- ubuntu-käyttäjä
Vi takaportti, joopa kirjoitti:
Windows on täynnä takaportteja, NSA:n takaportti on vanhin tunnettu takaportti. Myös xboxissa on takaportit valmiina poliisille ja niitä on jo käytettykin. Otapa selvää ihan itse googlella Windowsin takaporteista.
- kyllä sinun
ubuntu-käyttäjä tekemisiä on paljon helpompi vakoilla kun kerran olet täysin suojaton sellaista toimintaa vastaan, ja hyvä niin, jatka vaan samaan malliin
- portteja on muuten
aika helppoa tarkkailla niin että esitäppä ubuntu-käyttäjä sellainen loki sellaisesta tilanteesta jos olet sellaiseen joskus törmännyt ???
- juuri sehän siinä
ubuntussa on niin hyvää että kun se muistuttaa niin paljon sitä winkkua niin tuollaisetkin yksilöt kuten tuo ubuntu-käyttäjä oppii sitä käyttämään ainakin sen verran että tänne nettiin pääsee
- win syö tienestit
Erona ainakin se että Ubuntu ei vie pankkitililtä rahoja!
- Pikku ero....
Tiesittekö että 1 Linux käyttäjä vastaa 10:tä Windows käyttäjää, minä tiesin.
- suhdeluku tais olla
kuitenkin näin että 993 käyttää winkkua ja ne loput 7 linkkua
- B-portti
Windows käyttäjät on muutenkin semmoisia takaportti poikia.
- turhaa sotia..
Näin on! Turha sotia. Minulla on käytössä olevissa pöytäkoneissa vain Linuxit(3konetta) ja windows pöytäkone on kaapin pohjalla keräämässä pölyä.
- jos se on hyvä
se winkkukone niin myy se mulle vitosella, niillä linkkukoneilla oi le käyttöä
Joo, minullakin on 1 linuks, se on joku mint ja se on CDRW levyllä. Olen buutannut sen yhden kerran. Aikaisemmin sillä samalla CDRW levyllä on ollut pari kolme upuntua. CD levy on vielä ehjä, poltan siihen taas joskun jonkun uuden linuks virityksen.
- MakeRubyNotWar
Löytyy Windows konetta, Linux konetta ja pari maccia. Hyvin toimivat keskenään sulassa sovussa tosin kuin tämän palstan fundementalisti puristit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462