Vasemmalle kääntyminen

Miksi ei onnistu?

Mikä ihme teitä vaivaa, kun käänyn liukkaalla tiellä vasemmalle, oikeaisten luonnollisestikin hieman risteävän tien vastaantulevien kautta, niin miksi todella monta kertaa on käynyt niin, että se risteävän tien auto huomaa "oho, toi käyttää mun kaistaa" ja ajaa auton mahdollisimman lähelle keskiviivaa, ja risteystä, koittaako kenties välttämättä saada aikaan kolarin?

Ei se kaista kulu, vaikka joku sitä kautta oikaiseekin

18

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alfa-uros

Eikä sun muijan p.illu kulu vaikka mä käyn sitä välillä nuohoomassa. Pikemminkin päin vastoin, pääset valmiille jälkiliukkaille.

• myös kääntyvä

Ei sillä aloittajahomolla muijaa ole, noi on tyypillisiä audihomon oikomisia.

• Ei hättää

Totta, ei minun pilluni kulu käytöstä, se kuluu aivan yhtä paljon hässi minun miehenei sinne 3 kertaa kuukaudessa tai jokin toinen mies, sama juttu tiellä, autoja siinä kuitenkin menee yhtenään, ei se mun auto sitä tietä kuluta

• Uusi ajatus?

Entäpä jos nuo risteävän tien autot eivät kiinnitä oikomisiisi edes mitään huomiota siinä omalla kaistalla normaalisti ajaesaan, mutta jostain syystä sinä haluat ajatella tilanteen noin?

• Juuri päinvastoin

Ei vaan nimenomaan ne autot jotka tulee siihen aivan risteyksen reunaan ja keskiviivalle, tekee sen kiusallaan, alkaa siirtymään siihen heti kun näkee minun kääntyvän, vaikka het jakaisi suoraan tai kääntyisi itse oikealle.

Eli puhtaasta kiusanteosta on kyse, ja oikeen hakemalla haetaan kolaria

• uusi kyky?
        Juuri päinvastoin kirjoitti:

Ei vaan nimenomaan ne autot jotka tulee siihen aivan risteyksen reunaan ja keskiviivalle, tekee sen kiusallaan, alkaa siirtymään siihen heti kun näkee minun kääntyvän, vaikka het jakaisi suoraan tai kääntyisi itse oikealle.

Eli puhtaasta kiusanteosta on kyse, ja oikeen hakemalla haetaan kolaria

Oletko osannut lukea muiden ajatuksia kauankin?

• niin miksi

Samaa voi kysyä sinulta, koitatko kenties välttämättä saada aikaan kolarin?

• c20ne

Aja omalla kaistalla niin loppuu, ei ole muuta kuin kääntää vähän myöhempään ja jyrkempää, jos olet niin laiska että pitää leikata aina niin suosittelen autoilun lopettamista. Tottakai se muita ärsyttää jos ovat vaikka oikealle kääntymässä niin joutuu hidastamaan sen takia kun sinun pitää saada leikata. Laita siis oma ajamisesi kuntoon ennen kuin syytät muita.

• c20ne

Ja jos ne tulee keskiviivan tuntumaan niin sehän voi olla normaalia ryhmittäytymistä, ovat siis kääntymässä vasemmalle.

• Idiootteja(ko?)

Etkö osaa lukea, johan sanoin että ne sankarit on useimmiten menossa suoraan tai kääntymässä oikealla, ja nimenomaan "hyökkää" tuohon keskiviivalle ja aivan risteyksent untumaan kun näkee minun tulevan.

Taidat itse kuulua myös siihen ryhmään, että jos on tasa-arvoinen risteys, ja olet tulossa ns. "sivutileltä" ja näet että vasemmalta tulee auto, niin sinun on aivan pakko painaa kaasua, ja väkisin tunkea hänen eteen, ja koittaa TAAS aiheuttaa kolari.

Ja kun kerran lakia noudatat noin hyvin, niin ajat varmaan myös pineillä hiekkateillä 80km/h, koska se on sallittua, ja olet ihan kauhauissa skun ei auto tunnu pysyvän millään tiellä, mutta rajoitus on rajoitus

• c20ne
        Idiootteja(ko?) kirjoitti:

Etkö osaa lukea, johan sanoin että ne sankarit on useimmiten menossa suoraan tai kääntymässä oikealla, ja nimenomaan "hyökkää" tuohon keskiviivalle ja aivan risteyksent untumaan kun näkee minun tulevan.

Taidat itse kuulua myös siihen ryhmään, että jos on tasa-arvoinen risteys, ja olet tulossa ns. "sivutileltä" ja näet että vasemmalta tulee auto, niin sinun on aivan pakko painaa kaasua, ja väkisin tunkea hänen eteen, ja koittaa TAAS aiheuttaa kolari.

Ja kun kerran lakia noudatat noin hyvin, niin ajat varmaan myös pineillä hiekkateillä 80km/h, koska se on sallittua, ja olet ihan kauhauissa skun ei auto tunnu pysyvän millään tiellä, mutta rajoitus on rajoitus

Äläpä viiti huutaa.. Nyt menee jo siihen rajalle että taitaa olla hiekkaa jossain minne se ei kuuluisi..

Jos ne pysyy omalla kaistallaan eli ei tule keskiviivan yli niin silloinhan ongelma on sinussa koska yrität leikata. Tottakai ne tulee siihen risteykseen, hehän ovat jatkamassa siitä eteenpäin, peruuttaako pitäisi?

En minä semmoista tee, en kyllä myöskään hidasta jos ei näytä siltä että väistämisvelvollinen ei pysähdy. Enkä minä siinä olisi edes aiheuttaja vaikka tekisinkin niin. Lisäksi autollani on enemmän tunnearvoa kuin rahallista joten ei minun kannata sitä tahallaan rutata.

Mistä päättelit että noudattaisin lakia hyvin? On siellä sorateillä menty kovempaakin.. Ja on siitä huolimatta pysynyt tiellä.

• ei ei ihan noin
        c20ne kirjoitti:

Äläpä viiti huutaa.. Nyt menee jo siihen rajalle että taitaa olla hiekkaa jossain minne se ei kuuluisi..

Jos ne pysyy omalla kaistallaan eli ei tule keskiviivan yli niin silloinhan ongelma on sinussa koska yrität leikata. Tottakai ne tulee siihen risteykseen, hehän ovat jatkamassa siitä eteenpäin, peruuttaako pitäisi?

En minä semmoista tee, en kyllä myöskään hidasta jos ei näytä siltä että väistämisvelvollinen ei pysähdy. Enkä minä siinä olisi edes aiheuttaja vaikka tekisinkin niin. Lisäksi autollani on enemmän tunnearvoa kuin rahallista joten ei minun kannata sitä tahallaan rutata.

Mistä päättelit että noudattaisin lakia hyvin? On siellä sorateillä menty kovempaakin.. Ja on siitä huolimatta pysynyt tiellä.

"Tottakai ne tulee siihen risteykseen, hehän ovat jatkamassa siitä eteenpäin, peruuttaako pitäisi?" ei vaan jatkaa sitä samaa linjaa jossa ajaoi aimemminkin, ja samlla nopeudella, harvoin risteykseen KIIHDYTTÄMÄÄN ruvetaan

• c20ne
        ei ei ihan noin kirjoitti:

"Tottakai ne tulee siihen risteykseen, hehän ovat jatkamassa siitä eteenpäin, peruuttaako pitäisi?" ei vaan jatkaa sitä samaa linjaa jossa ajaoi aimemminkin, ja samlla nopeudella, harvoin risteykseen KIIHDYTTÄMÄÄN ruvetaan

Niin paitsi että sitten kun nähdään päästäänkö siitä suoraan jatkamaan, eli ei tarvitse väistää ketään niin sillä nopeudella vaan miten parhaaksi näkee. Jos tulee hiljaa siihen asti kunnes näkee niin voihan sitä vähän painaa kaasua lisää samalla kun alkaa kääntämään, auto kun ei kulje eteenpäin pelkkää rattia kääntämällä siihen tarvitaan myös vauhtia. En oikein jaksa uskoa että kaikki oikealle kääntyvät koukkaavat vasemmalle keskiviivalle.

Aloittaja on ihan itse aiheuttanut "ongelmansa" kun leikkaamalla ärsyttää muita, tekipä ne muut tuon tahallaan tai ei.

• Ei ihan noin
        c20ne kirjoitti:

Niin paitsi että sitten kun nähdään päästäänkö siitä suoraan jatkamaan, eli ei tarvitse väistää ketään niin sillä nopeudella vaan miten parhaaksi näkee. Jos tulee hiljaa siihen asti kunnes näkee niin voihan sitä vähän painaa kaasua lisää samalla kun alkaa kääntämään, auto kun ei kulje eteenpäin pelkkää rattia kääntämällä siihen tarvitaan myös vauhtia. En oikein jaksa uskoa että kaikki oikealle kääntyvät koukkaavat vasemmalle keskiviivalle.

Aloittaja on ihan itse aiheuttanut "ongelmansa" kun leikkaamalla ärsyttää muita, tekipä ne muut tuon tahallaan tai ei.

Mutta toi on aivan turha puoleustella sanomalla "ei sitä mitenkään tahallaan estetä kulkua" koska sehän nyt on aivan varma että moni tekee sen aivan tahallaan, vaikka se onkin LAIN mukaan sallittua.

Samaten LAIN MUKAAN on sallittua ajaa moottoritien ohituskaistaa suurinta sallittua nopeutta.

Ja samaten LAIN MUKAAN saat mennä sivutieltä ns. päätiellä ajavan auton eteen

Mutta laki ja kiusanteko on hieman eri asia, yllätyitkö?

• c20ne
        Ei ihan noin kirjoitti:

Mutta toi on aivan turha puoleustella sanomalla "ei sitä mitenkään tahallaan estetä kulkua" koska sehän nyt on aivan varma että moni tekee sen aivan tahallaan, vaikka se onkin LAIN mukaan sallittua.

Samaten LAIN MUKAAN on sallittua ajaa moottoritien ohituskaistaa suurinta sallittua nopeutta.

Ja samaten LAIN MUKAAN saat mennä sivutieltä ns. päätiellä ajavan auton eteen

Mutta laki ja kiusanteko on hieman eri asia, yllätyitkö?

Moni voi tehdä sen tahallaan, ei kaikki, mutta jos sinä pysyisit omalla kaistalla häiritsemättä muita niin ei heillä olisi syytä suuttua sinulle ja ahdistaa takaisin omalle puolelle. Miksi sinun siis pitää leikata kun se häiritsee muita, ei vain täällä vaan itse olet kertonut että ihan siellä oikeassa liikenteessä? Eikö ole sujuvampaa ajaa itse omalla puolella kaistaa niin ketään ei ajamisesi ärsytä? Et ole osannut perustella ollenkaan miksi muiden pitäisi antaa sinun leikata.

Ja edelleenkään en ole puhunut LAISTA yhtään mitään, rikon niitä itsekkin, tosin en silloin jos se häiritsee tai haittaa muita.

Mikä tuo sivutie ja ns. päätiejuttu on? Jos on kolmio tai stopmerkki niin silloin sen takaa tuleva väistää, jos tasa-arvoinen niin oikealta tulevaa väistetään. Ei mielestäni tähän sinun leikkaamisongelmaasi liity mitenkään.

Nyt pikkuhiljaa alan suositella vakavasti sitä alapään pesua.

• Nainen===Ratissa

Tää vaan on aina yhtä hauskaa luettavaa!...

• Harjoituksenpuutetta

Ajotaidottomat joutuvat oikaisemaan vastaantulijoiden kaistan kautta. Kunnon kuskit osaavat homman ilman oikaisuja. Harjoituksen puutetta.

• jaa...

Itse olen saman ilmiön havainnut. Jos onkin harjoituksen puutetta tai huolimattomuutta, niin pitääkö silti sen vastaantulijan yrittää päälle ajaa? Mielestäni se joka yrittää päälle ajaa on suurempi törppö kuin se joka on taitamaton tai huolimaton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4919
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      54
      3925
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3503
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2658
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      136
      2397
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      57
      2289
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe