Kiinnostaisi maalauksen aloittaminen, mutta ongelmana on, että intoa on, mutta tietoa ei.
Kannattaako aloittaa vesiväreillä? Akvarellivärit ja vesivärit lienevät sama asia. Tuossa alla on linkkejä tarvikekauppoihin, mutta niistä en ihan osaa kylmiltään poimia oikeita tarvikkeita.
Maalauksen aloittamiseen tarvittaneen:
- akvarellivärit
- sivellin
- akvarellipaperia
- teline
Puuttukohan listasta jotain olennaista. Missä hinnoissa em. aloittelijan tarvikkeet liikkuvat - oma arvioni on 50-80€.
vesiväreilläkö liikkeelle
6
783
Vastaukset
- harrastelija
Voi sitä aloittaa öljyväreilläkin. Ei öljyvärien käyttö ole vaikeaa. Niillä voi helposti korjailla virheitä. Saman kohdan voi maalata niin monta kertaa kuin huvittaa.
Minun käsittääkseni se ei akvarelleilla onnistu. - noviisi
ajattelin, että olisi halvemmat kustannukset alkuunsa, kun kaikki mitä syntyy, menee taloyhtiön kierrätysastiaan. Eikö kuitenkin nuo vesiväritarpeet ole paljon halvempia kuin öljyväritarpeet?
- JPQ
Maalit lienee jollen sekoile öljyväri puolella halvempia mutta pohjat maksaakin enempi. Ja suosittelen edes kolmea eikä vain yhtä sivellintä yksi pieni,yksi iso ja litteä (sanoisin sentin levyinen?). ja www.tempera.com eiköhän ne sinua väline valinoissa auta uskaltanen suositella talens vesivärejä(Van Goghista on kokemusta ostanen seuraavan kerran Rembrant sarjaa) toki myös Schmincket on hyviä (tai parhaita kun näyte rasiaa olen kokeillut) mutta ne maksanee aloitukseen aivan liikaa.,fabriano paperia,ja temperan nimiin tehtyjä siveltimia aloitukseen. Luulen sillä laatu luokalla jota suosittelen menee aloitus settiin tuo 80euroa mielummin tosin tällöin työsi jos haluat säilyy jälkipolvillekkin. Yleensä akvarelli on taiteilija laatuinen ja vesivärit on harrastajille ja lapsille.
- kundi 20v
JPQ kirjoitti:
Maalit lienee jollen sekoile öljyväri puolella halvempia mutta pohjat maksaakin enempi. Ja suosittelen edes kolmea eikä vain yhtä sivellintä yksi pieni,yksi iso ja litteä (sanoisin sentin levyinen?). ja www.tempera.com eiköhän ne sinua väline valinoissa auta uskaltanen suositella talens vesivärejä(Van Goghista on kokemusta ostanen seuraavan kerran Rembrant sarjaa) toki myös Schmincket on hyviä (tai parhaita kun näyte rasiaa olen kokeillut) mutta ne maksanee aloitukseen aivan liikaa.,fabriano paperia,ja temperan nimiin tehtyjä siveltimia aloitukseen. Luulen sillä laatu luokalla jota suosittelen menee aloitus settiin tuo 80euroa mielummin tosin tällöin työsi jos haluat säilyy jälkipolvillekkin. Yleensä akvarelli on taiteilija laatuinen ja vesivärit on harrastajille ja lapsille.
"Yleensä akvarelli on taiteilija laatuinen ja vesivärit on harrastajille ja lapsille. "
- JPQ
kundi 20v kirjoitti:
"Yleensä akvarelli on taiteilija laatuinen ja vesivärit on harrastajille ja lapsille. "
En minä mollaa tuo yleinen määritelmä tosin sama tuotehan on kyseessä mutta laatu eri. Ja tosiaan en mollaa akvarelleja enkä vesivärejä koskaitsekkin käytän niitä jos en käyttäisi en silti mollaisi.:)
- kuvisope
JPQ kirjoitti:
En minä mollaa tuo yleinen määritelmä tosin sama tuotehan on kyseessä mutta laatu eri. Ja tosiaan en mollaa akvarelleja enkä vesivärejä koskaitsekkin käytän niitä jos en käyttäisi en silti mollaisi.:)
Vesivärit (ja akvarellit) on aika vaikea väline, vaikka peruskouluissa jonkun aataminaikuisen perinteen vuoksi niitä suositaankin. Aloittelijan kannattaa hommata ns. peite- eli guassivärit, joita myydään tuubeissa. Ei kannataa ostaa heti kovin montaa eri väriä, uusia värejä saa syntymään ns.päävärejä (sininen, punainen, keltainen) sekoittamalla. Valkoinen värituubi kannattaa lisäksi hommata; valkoisen avulla väriä vaalennetaan.
Peitevärit ovat vesiliukoisia kuten akvarellitkin, mutta niillä saa aikaan peittävää pintaaa ja värin kuivuttua voi maalata päällekin. Jos haluaa läpikuultavan pinnan, värin ohentaminen käy vedellä. Peiteväeillä voi maalata myös värilliselle paperille (esim. canson -nimiselle, joita löytyy arkkeina ja vaikka kuinka monia eri värejä). Värilliselle taustalle maalaten saa aikaaan ihan toisenlaisen vaikutelman kuin valkoiselle. Paperi kannattaa kiinnittää vaikka maalarinteipillä ympäriinsä teipaten tukevalle alustalle. Pari eri kokoista ja kohtalaisen laadukasta (näädänkarva-!) sivellintä, iso pönttö vettä ja eiku luomaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571