menisin töihin jos pääsisin.

:;:

Se on kumma kun jotkut johtajat sanovat työttömille, että mene töihin. Samat ihmiset sanovat näin, jotka ovat ihmisiä töihin valitsemassa. Sitten kun paikkaa hakee, niin eivät kuitenkaan palkkaa tai ota töihin työtöntä vaan sellaisen joka on jo töissä, mutta vaihtaa paikkaa. Vaikeaa siis mennä töihin jos sinne ei oteta.

7

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julie87

Kyllä määkin mielelläni menisin töihin, mutta ei kukaan tunnu palkaavan.

Hiljattain valmistuneella kun ei voi paljoa alaan liittyvää kokemusta olla. Joskus saan palautetta, että muuten hyvä mutta työkokemusta puuttuu. Mistä sitä kokemusta saa, kun kukaan ei palkaa tai ota edes koulutussopimuksellan töihin?

• vasta valmistunut

Sama homma, vasta valmistunut mutta ei edes harjoittelupaikkaa saa ... on se jännä

• Toinen vastavalm.

Jep, ihan sama juttu täällä. Mullekin sanottu, että erinomaisesti meni haastattelu jne. jne., mutta ottavat kokeneemman, mutta kaikkea hyvää työnhakuun. Joopa joo. Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, niin mitä jää jäljelle?

• niinpä niin..
        Toinen vastavalm. kirjoitti:

Jep, ihan sama juttu täällä. Mullekin sanottu, että erinomaisesti meni haastattelu jne. jne., mutta ottavat kokeneemman, mutta kaikkea hyvää työnhakuun. Joopa joo. Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, niin mitä jää jäljelle?

Ja sitten kun olet 40 vuotias niin taas olet liian kokennut ja ilmoittavat että hakevatkin pienemmällä palkalla vähemmän kokeneen koulutettavaksi työhön. Olin vuoden työttömänä 45 vuotiaana ja vakuuttava CV. Moni ei edes uskonut että tarjotulla palkalla olisin oikeasti ottanut työn vakavasti vaan hakeutunut samantien muualle. No eräs firma kuitenkin arvosti ikää ja kokemusta ja palkkasivat minut viime vuonna. Nostattivat palkkapyyntöäni jopa 400 eurolla että olisin samalla viivalla kolleegoitten kanssa palkassa.

• harrastelija 13

Maatilojen isännät sanovat farmarit ovat turhia tuen saajia kun eivät ole ammattilaisia-"(elinkelvoton tila)"

• yhyyyyyyyyyyyyyy.

AIVAN SAMA TARINA MINULLA!!!: OLEN KAIKEN LISÄKSI PITÄNYT AINA HUOLEN KUNNOSTANI JA HYVIN NUOREKKAANA SÄILYNYT:

KAIKKI VUOKRAFIRMAT PYYTÄVÄT HAASTATTELUUN JA KYSYVÄT TÄYSIN ASIAANKUULUMATTOMIA KUTEN PERUSKOULUN KÄYMISVUOSI (1973) hehe TMS:
      ELI JOS TYÖHISTORIASTA PUUTTUU JOKIN 80/90-LUVULLA OLLUT JAKSO, JOLLOIN LAPSET OLLEET PIENIÄ, NIIN SE PITÄÄ SUURINPIIRTEIN TODISTAA JA KAIKKI MUUKIN KYSELLÄÄN TARKKAAN, KUTEN MIKSI HAET JUURI TÄTÄ PAIKKA... HUH
      MUTTA AINUTTAKAN TYÖTARJOUSTA EI TULE: OLEN ITSE AKTIIVISESTI SEKÄ LÄHETTÄNYT SÄHKÖPOSTIA, ETTÄ SOITTANUT JOS JOKIN PAIKKA OLISI SOPINUT MINULLE: OLISIN HOITANUT TYÖNI HYVIN.
      EN SAIRASTELE; LAPSET AIKUSIA , OSAAMISTA LÖYTYY, ENKÄ JÄÄ KIIREESSÄKÄÄN SORMI SUUHUN; MUTTA EI KELPAA JA SAMA ON,
      KUN OLEN HAKENUT TÖITÄ HAKEMUKSELLA FIRMOISTA::MINULLA OLISI KIRJA NÄISTÄ TYÖHAKEMUKSISTA JA HISTORIAA ONKIN PALJON, KOSKA OLEN AINA OPISKELLUT JOTAIN; JOKO MAKSANUT ITSE OPISKELUNI TAI OLLUT IHAN KOULUSSA SAMOIN OLEN OLLUT TOIMISTOTYÖSTÄ; YRITTÄJÄSTÄ VARASTOTÖIHIN::
      ELI OSAAN KAIKKEA JA TIETOTAITO ON VARMAAN PAREMPI KUIN MONEN YRITYKEN 20-30 V OLLEILLA, KOSKA HEILLÄ SE ON SEN FIRMAN OSAAMINEN; MINULLA USEIDEN FIRMOJEN, JOTEN SUOMESSA EI TODELLAKAAN ARVOSTETA TÄMÄN IKÄISIÄ JA AINUT ALA JOHON KELPAA ON VANHUKSIA HOITAMAAN JA SIIVOUS... JOS SIIHENKÄÄN!!! MITENS ITTEN PUHUTTE TYÖVOIMAPULASTA???
      YKSIKÄÄN HALLITUS EI OLE ASIOITA SIINÄ SUHTEESSA PARANTANUT JA NIINISTÖ SITÄ EI PYSTYISIKÄÄN TEKEMÄÄN, EIKÄ HÄN TAVALLISESTA TYÖTTÖMÄN ELÄMÄSTÄ TIEDÄ KUTEN EI SOINI TAI MUUTKAAN SIELLÄ...

• tri.kapseli auttaa

itse ohjautuva lääke kapseli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe