Ipad 2 + ja -

IPAD 2

Olen ajatellut Ipad 2 ostoa. Mitä plusaa ja miinusta Ipad 2 on? Ekrtokaa myös muuta laiteesta. (=

6

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Yksi iso ero on siinä, että valmistaja tukee iPadia pidempään softapäivityksillä kun Androidit. Niissä on enemmän periaatteena, että jos haluat uusimman Android-version, osta uusi laite.

iPadiin on olemassa valtava määrä llsälaitteita, joita ei Androidille ole eikä taida tullakaan.

Toinen suuri ero on siinä, että AppStoressa on todella runsaasti iPadille tehtyjä softia, Android Marketin tarjonta on enimmäkseen puhelimille. Ja koetas käyttää puhelimen neljän tuuman näytölle tehtyä softaa 10-tuuman ruudulla.

AppStore on ylipäätään iPadin yksi vahvuus, tarjonta on valtavaa ja toimivuus on testattu.

• androidennemmin

Minulla on iPad2 Wifi 3G 64GB, eli paras malli. Olen meinannut heittää sen jo moneen kertaan järveen:

-Kuten tunettua, ipad ei tue flashia, joten yle areenasta ei voi edes kuunnella vanhoja radio-ohjelmia (appstoresta voi ladata areena-ohjelman mutta siinä ei näy kuin viimeisimmät ohjelmat). Muutenkaan ei voi katsella mitään flash-sivuja. apple-fanit sanovat että miksi pitää olla flash? Minun mielestä siksi että on niin paljon "tyhmiä ja jälkeenjääneitä" sivustoja jotka käyttävät flashia.

-gmailin kanssa on jatkuvaa ongelmaa. Välillä en voi liittää sähköpostiin gmail-tiliä ja välillä onnistuin sen tekemään. Nyt ei taas toimi. Olen surffaillut 3 tuntia kaikenlaisia ohjesivuja, muutellut asetuksia, asennellut ohjelmia jne eikä mikään auta. Applen sivulla mainitaan että vika on gmailissa mutta ihmettelen vain että tilien pyörittely, poistaminen ja lisääminen sujuu ongelmitta muissa laitteissa.

iPad ja applet yleensäkin toimivat jos kaikilla on samanlaiset härvelit. Itsellä on käytössä Linux Ubuntu ja Windows 7 tietokoneewssa, Android-puhelin ja iPad2. Mielestäni iPad on kaikista surkein toimimaan minkään muun kanssa. Tämä oli vain minun mielipide, kerään varmasti vihapostia omenanrakastajilta

onneksi en ostanut itse padia vaan sain työpaikalta. Lapset kyllä pelaavat innoissaan pelejä.

• 1stMacFinn

- YLE areenasta sen verran, että ne vanhat radio-ohjelmat on Elävä Arkisto-palvelussa, ei Areenassa. Mutta totta on, ettei Elävä Arkisto toimi ainakaan vielä, edes mobiiliversiona.

- Flashista yleisesti vain sen verran, että Adobe on itsekin heittänyt pyyhkeen kehään mobiili-Flash-version kehittämisestä. Joten jokainen voi itse päätellä miten Flash-tuki mobiilililaitteissa kehittyy.

- Gmailista omakohtainen kokemus puuttuu. Mutta tilien poistaminen tai lisääminen ei kyllä ole ongelma. Ainakaan POP tai IMAP-tilien kanssa ei ole ongelmia. Hopeisessa Omenassa en kyllä ole huomannut mitenkään erityisesti Googlen palvelujen kanssa ongelmia iPadien kanssa. Aika moni näyttää kuitenkin niitä käyttävän.

- kenties sulle sopis paremmin vaikka tuleva Win8-tabletti.

• ennemminandroid

Ilahduttavaa huomata että 1stMacFinn vastasi noin asiallisesti. Kiitos! Itse olin aika tuohtunut kirjoittaesani viestiä. Onhan tuo iPad oikeasti hyvä laite mutta ei sovellu kaikkeen tällä hetkellä. Siksi ostaisin itse androidin tai windowsin.

Sain muuten vihdoin taas googlen kalenterin ja postin toimimaan padissa. Nyt toivotaan ettei onkelmia tule

Eli vielä alkuperäiseen kysymykseen: riippuu mitä aiot härvelillä tehdä. Mietiskele vaikka seuraavia:
      -tarvitsetko lukemattomia lisätarvikkeita? (appleen ehkä eniten)
      -flash?
      -muut laitteesi?
      -mitä sovelluksia tarvitset?
      -mitä aiot tehdä? (miniläppäri vie enemmän tilaa mutta on tehokkaampi ja käytössä näppärämpi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      83
      2032
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1746
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      746
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      9
      690
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      59
      647
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      593
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      546
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe