Mitä mieltä te olette?
Toiset nimet pojalle olemme valinneet suvusta, ja niihin olemme tyytyväisiä. Ensimmäisestä nimestä meillä on kuitenkin melkoinen riita meneillään...
Mies on jostain syystä aivan yltiökiintynyt nimeen Niklas. Nimi kyllä sopisi valitsemiimme toisiin nimiin, mutta en henkilökohtaisesti voi kuvitella poikamme nimeksi nimeä Niklas. Minä taas olen tosi ihastunut nimeen Leo.
Vanhempien lasten nimien kohdalla jo jouduimme tyytymään suvusta otettuihin nimiin. Vanhimmasta tyttärestä tuli kompromissina Iida, kun alkuperäiset vaihtoehdot olivat Jasmin ja Emilia. Toisesta tyttärestä tuli Anna, kun vaihtoehdot olivat Jasmin ja Olivia. Vanhemmasta pojasta tuli Eino, kun vaihtoehdot olivat Niklas ja Lukas.
Jollemme pääse yhteisymmärrykseen, tulee pojasta sitten Toivo (tämäkin nimi suvusta, kuten vanhempien lasten nimet...)
Vanhemmat lapsemme ovat
Iida Aili Annikki
Anna Hilkka Helena
Eino Otto Oskari
Eli:
Leo Ville Verneri vai Niklas Ville Verneri?
Taistelu pojan nimestä
19
880
Vastaukset
- 45+
Niklas on aivan eri sarjaa kuin muut lastenne nimet.
Valitisisin sen Toivon :) - 123455
Kaikkien lastenne etunimet ovat nelikirjaimisia, joten minusta mikään noista vaihtoehdoista ei kuulu sarjaan.
- tyyppivain.
Leevi on mun mielestä ihan veikee nimi :) Joskus jos tulee jälkikasvua niin varmasti pojalle tulee se nimi.
- jenna.
Mä kans valitsisin sen Toivon noista vaihtoehdoista:)
- wentiz
Leevi ja varsinkin Leo on hyviä, Niklas on huono. (oon ittekkin Leevi)
- EVVOT
Ei apua... Miksi ihmiset rankaisevat lapsiaan näin kammottavilla nimillä!? Ihme kun listallanne ei ole Erkki, Yrjö, Kyllikki ja Anelma.
Sorry vaan, mun mielipide...
Jos saisimme pojan, minä en huolisi esim. nimeä Antti miksikään nimeksi, vaikka mieheni edesmenneen isän nimi onkin...
Leo alkaa olla jo loppuunkäytetty, kaikki on nyt Leoja...
Joku sanoi, että muiden lastenne etunimet ovat nelikirjaimisia. Hassua jos viimeinenkin ei olisi... :P - Pk
Suosikkini vaihtoehdoistanne ovat Leo ja Toivo. Mielestäni lapsillanne on kauniit perinteiset nimet eikä todellakaan haittaa, jos uuden tulokkaan nimi ei ole nelikirjaiminen.
- Tyttihän minäkin
Toivo on hyvä nimi , paras noista ! Niklas ei vaan sovi joukkoon,ennemmin vaikka Niilo !
Leokin vähän erilainen muiden kanssa, parempi kuitenkin, kuin Niklas. - ????
Pidän tosi paljon myös Leo-nimestä.
Leo Ville Verneri ...Leo ehdottomasti ensimmäiseksi nimeksi. Se on lyhyt suomalainen nimi ja myös kansainvälinen nimi.
Niklas on muotinimi....jotenkin kova, teennäinen ja hienosteleva suomalaiseen sukunimeen...esim ruotsalaiseen sukunimeen sopii kyllä.
Muiden lastenne nimeen (Iida, Anna ja Eino) se ei mielestäni sovi.
Entä kelpaisiko miehellesi Niku-nimi?
Niku Ville Verneri...Niku on otettu vanhana nimenä nyt taasen käyttöön.
Leo Olli Herman
Otso Ville Verneri (Tapio)
Olli Leo Hermanni (Herman) - hanneliini
Leo sopisi paremmin teidän vaihtoehdoista kun on lyhyt kuten sisarusten nimetkin.. kompromissina nimi voisi olla leo-niklas :))) ei sekään niin paha!
- !!
Leo Nicolas (olisiko parempi kuin Niklas?)
- -ada-
Joku tuolla jo ehdottikin nimeä Niilo. Se ois tosi kiva ja sopiva sisarusten nimien kanssa!
Iida, Anna ja Eino ovat kaikki vanhoja ja vokaalilla alkavia nimiä, joten veljelle sopisi esimerkiksi Otto, Ohto, Onni, Olli, Otso, Ossi, Uuno, Uljas. - !!
Niilo Leo Tapio
Niilo Otso Tapio
...kunnolliset suomalaiset nimet - äititäti
Nelikirjaimisia vanhahtavia pojan nimiä: Aimo, Juho, Simo, Sulo, Topi, Usko, Oiva, Eero, Aaro, Auvo, Manu ja Jalo. Sopisiko mikään näistä?
- AVV
Entäpä tämä:
Arvo Ville Verneri - &&
Eino...Aimo...Niilo...Otso...Urho...Ukko
Leo Ukko Nikolai - NimiTäti
Toivo-nimi mainio jatko sisarussarjan nimille tai kakkosvaihtoehtoni on Leo..
- Ehdotuksia....
Niklas Kromas
Toivo Mennyt
Verneri Snapsi
Nahka Fagotti
Varma Untamo
Varma Voitto
Oiva Untamo - Caroline-
Leo!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472