Riittääkö kaupungin auraukseen pelkkä maatalousyrittäjän koulutus. Itse olen ajatellut aloittaa sen heti kun opinnoistani pääsen. Traktoria minulla ei vielä ole mutta ajattelin ostaa n. 100 hv etukuormaaja traktorin. Ajattelin myös harjoittaa aurauksen lisäksi pienimuotoista maanrakennustyötä, vesakkomurskausta ja kaikkea kuormaamista. Mitä kaikkia koneita olisi järkevää hankkia auraukseen. Kuinka paljon peräkärrylle olisi töitä, vai olisiko. Millä tuntitaksalla olisi järkevää aurata kaupungille ja yksityisten pihateitä. Paljonko keskimääräinen voitto olisi vuodessa(karkea arvio).
Aurauksen aloittaminen
9
261
Vastaukset
- Joo tuetulla
traktorilla on kiva polkea urakkahintoja ja polttoainekulutkin saa maatalouden vähennyksiin, voittoa tulee kivasti tukien ansiosta, karkeasti 100 tonnia vuodessa.
- ei tuu tukia
Pelkällä koulutuksella ei saa kyllä penniäkään tukea ....
Eikä tukia saa silläkään perusteella että ostaa tarktorin ....
Maataloustukia ei saa myöskään aurauksiin ...
Maataloustukia ei saa myöskään vesakoiden raivauksiin ...
Maataloustukia ei saa myöskään maanrakennustöihin ....
Eikä konehankintoihin .... - Eero...
ei tuu tukia kirjoitti:
Pelkällä koulutuksella ei saa kyllä penniäkään tukea ....
Eikä tukia saa silläkään perusteella että ostaa tarktorin ....
Maataloustukia ei saa myöskään aurauksiin ...
Maataloustukia ei saa myöskään vesakoiden raivauksiin ...
Maataloustukia ei saa myöskään maanrakennustöihin ....
Eikä konehankintoihin ....Korjauksena: viljelen myös peltoa
- Rahtiajajax
Heti ensimmäiseksi kyselisin, että mitä opiskelet? Nimittäin kysymäsi asiat selvitettän melko tarkasti liikeopin tunneilla ja tehdään katelaskelmat.
Ihan kokemuksella ja kavereiden kokemuksia, että kaupungit ottavat töihin kyllä maataloustraktoreita tietyillä varustuksilla. Homma toimii tarjousten perusteella ja mitä nyt itse olen seurannut Nokian ja Tampereen tilanetta, hinnat ovat olleet aika alhaisia.
Auraustaksat tahtoo olla kilpailtu aikalailla luita myöten, mutta sopivasti kalustoa hankkien kysynnän mukaan, vaikkapa juuri tuo vesakonmurskain, kun vain ostat taikka teetät riittävän vankan laitteen (ketjumurskain), iso maanajokärry, jne.
Tuntihintoja pitää laskea taskulaskimella, että missä ajassa pystyt kuolettamaan kalustosi ja jotain on jäätävä elämiseenkin. Tiedän muutamia kavereita, jotka elättävät itsensä kaupunkien urakoilla traktorin kanssa.- Eero...
Maatalousyrittäjäksi opiskelen.
- Rahtiajajax
Eero... kirjoitti:
Maatalousyrittäjäksi opiskelen.
No joo, teillä sitten varmaan pidetään oppitunteja myös laskelmien tekemisestä, joihin kuuluu tuntihintojen laskeminen ja koneiden kuolettaminen jne.
Vaan yhtä en tuosa muistanut edellä kertoa, että sen verran jotkut vaatii, että Tieturva-kursseja joutuu käymään, mutta ne ei kummoisia ole, n. 125€ rahaa ja päivän istuminen penkillä. Tuossa oli Desdian työmaa, missä meiltäkin oli nuorimies hommissa, niin Tieturva- ja tulityö-kurssit piti suorittaa., siellä istui kaikki traktorimiehetkin.
- EX Lumenlakaisija
Jätä koko ajatus .Auraushommat on erittäin huonoja tienestejä .Palkkaa et tule niistä ittellesi saamaan.Kiitos niille urakoitsioille,jotka ovat laskutaidottomina pölvästeinä polkeneet hinnat pohjaan Ja kartelli pyörii niin pirun tehokkaasti.
- kartelli ja monopoli
Sehän kumma kartelli on, missä kartellin jäsenet ei tajua itselleen palkkaa vaatia.
Yleensä kartelli takaa sen, että kaikki tienaa erittäin hyvin.
- görmit
Se on semmonen pösilö kartelli, laskimen patterille ei ole muuta keksitty kun peppuun työntää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh902169Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560