Microsoftin evankelistat

ubuntu-käyttäjä

Mulle tuo sana evankelista kalskahtaa todella negatiiviselta. Ilmiönä Microsoft ilosanoman levittäjät ovat samanlainen riesa kuin kristinuskon evankelistat, siis nämä hihhuli saarnaajat ja ovelta ovelle kulkevat kotirauhan häiritsijät joiden toiminnassa ei ole sitten mitään tolkkua.

Inhoan tuota termiä evankelista jo siksikin, että suhtautumiseni kristinuskoon on äärimmäisen vihamielinen. Vihaan uskovaisia ja hihhulikirkkoja joita tässä maassa riittää. Inhottavin kristinuskon muoto on varmaan helluntailaisuus ja jehovat tulevat heti perässä hyvänä kakkosena.

Tälläkin palstalla esiintyy useampikin Microsoftin palkkaama evankelista, mm. wc-drinkki, "Windows8", "El-Mondo" ja Pentti Nelonen lienevät kaikki Microsoftin palkkalistoilla olevia Windows-evankeliumin levittäjiä.

Suhtaudun kristinuskoon jopa siinä määrin vihamielisesti, että olen kussut Raamatun päälle ja käynyt haudalla nuorempana kusella ihan siinä mielessä, että katso tätä Kaikkivaltias ja koetapas estää tämä! Eipä tullut estämään tämä Kristinuskon olematon olento, eli Jumala.
Vastaukseni kaikille uskovaisille on hyvin jyrkkä EI. Sama pätee Microsoft-uskovaisiin.

Kaikenlainen uskonnon levittäminen ja harjoittaminen pitäisi ylipäätään kieltää lailla. Niin paljon on kristinusko aiheuttanut maailmassa sotia ja kärsimystä, esimerkkinä noitavainot ja toisin uskovien vainot kristinuskon hallitsemassa keskiajan euroopassa. Edelleen tänä päivänäkin kristinusko aiheuttaa mittaamattoman määrän kärsimystä esimerkiksi kirkon sisällä tapahtuvina lasten raiskauksina, ihmisten henkisenä alistamisena sekä tieteen kehityksen jarruttamisena. Afrikassa kristinusko käy edelleen sotia, joissa silvotaan ihmisiä ja raiskataan kokonaisia kyliä. Yhtenä esimerkkinä "10 käskyn armeija", joka on kristillinen roistojoukko ja militanttiryhmä joka käy ihan omaa Raamatullista sotaansa.

Windows-uskonto on tasan yhtä vastenmielinen ilmiö maailmassa kuin sotaisa ja loisiva kristinusko.

10

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "...olen kussut Raamatun päälle..." ja "...katso tätä Kaikkivaltias ja koetapas estää tämä..."

Tarkoittaa vain yhtä asiaa. Olet uskossa. Jos et olisi niin raamatun päälle kuseminen olisi yhtä merkityksellinen teko kuin kuseminen puhelinluettelon päälle.

• American dynamo

"kuseminen puhelinluettelon päälle"

WC-drinkin keltaiset sivut?

• ubuntu-käyttäjä

Olen ateisti. Kusin Raamatun päälle osoittaakseni halveksuntani sitä kohtaan. Eihän se tekona olekaan sen suurempi merkitykseltään kuin kusta vaikka sen puhelinluettelon päälle, mutta muiden silmissä Raamatun päälle kuseskelu on pahakin loukkaus.

Yleisesti jonkun asian päälle kuseminen on äärimmäisen vihan osoitus. Siksihän muslimitkin raivostuivat kun jenkkisotilaat kusivat muutaman kuolleen talebanin päälle. Ei se niitä kuolleita talebaneja enää haitannut vaan eläviä saman aatteen kannattajia ympärillä.

• hullu-ukko olet

Olen minäkin kusaissut puiden juurelle eikä se heti kaatunut päälle, vaan josko heikentyivät ja Tapaninpäivän myrsky sitten niitä kaatoi?

Sinulla riittääkin touhua, kun riennät kuseksimassa maailman kaikkien uskonnollisten kirjojen päälle.

• ihmettelen kyllä

ubuntu-käyttäjä jos olet ateisti että miten sitten olet näissä kaikissa muissa asiossa noin perusteellisen pahasti pihalla

• windows 8

En ole Microsoftin palkkaama henkilö. Tietokoneissani on Windows 7, Fuduntu ja openSUSE koska ovat parasta mitä linux-maailmalla on tarjota plussineen ja miinuksineen.

Foorumimme pyörii open sauce softan ja linuxin päällä, mikä luonnollisesti meinaa sitä että aina joskus foorumillamme pyörii spammibotteja (ManyEyez (tm). ja joskus halvan hinnan linux-ratkaisusta johtuen foorumi on offline.

• ”En ole Microsoftin palkkaama henkilö.”

Eikä Microsoftin kannattaisikaan palkata sinua. Ne leka yms. jutut kun ovat melkoinen antimainos.

• windows 8
        blaah kirjoitti:

”En ole Microsoftin palkkaama henkilö.”

Eikä Microsoftin kannattaisikaan palkata sinua. Ne leka yms. jutut kun ovat melkoinen antimainos.

"Eikä Microsoftin kannattaisikaan palkata sinua. Ne leka yms. jutut kun ovat melkoinen antimainos. "

Sinä se vaan jaksat olla koko ajan tyystin pihalla reaalimaailmasta. Internetissä varmaan kaikki maholliset tahot ovat tehneet kaikkensa boostatakseen linuxia, vielä Vista-aikakautena oli loistava tilaisuus tuoda Linuxia esiin, vaan mikä oli lopulta 20 vuoden jälkeen lopputulema?

Ei niin yhtikäs mikään. Luulet varmaan että näillä jutuilla esim. täällä olisi joku merkitys Microsoftin tuotteiden käyttäjämääriin, valitettavasti ei ole, kun et tunnu microsoftin historiaakaan tuntevan. Sen sijaan moni näkee joka paikassa teidän lapselliset kirjoittelut, eikä aio tikullakaan koskea linuxiin, varsinkaan siinä vaiheessa kun huomaa tulleensa huijatuksi ja linux todettua kelvottomaksi viritykseksi, siitä saa tietää naapurit ja tuttavatkin.

Olisitte edes totuudenmkaisia.

• ubuntu-käyttäjä
        windows 8 kirjoitti:

"Eikä Microsoftin kannattaisikaan palkata sinua. Ne leka yms. jutut kun ovat melkoinen antimainos. "

Sinä se vaan jaksat olla koko ajan tyystin pihalla reaalimaailmasta. Internetissä varmaan kaikki maholliset tahot ovat tehneet kaikkensa boostatakseen linuxia, vielä Vista-aikakautena oli loistava tilaisuus tuoda Linuxia esiin, vaan mikä oli lopulta 20 vuoden jälkeen lopputulema?

Ei niin yhtikäs mikään. Luulet varmaan että näillä jutuilla esim. täällä olisi joku merkitys Microsoftin tuotteiden käyttäjämääriin, valitettavasti ei ole, kun et tunnu microsoftin historiaakaan tuntevan. Sen sijaan moni näkee joka paikassa teidän lapselliset kirjoittelut, eikä aio tikullakaan koskea linuxiin, varsinkaan siinä vaiheessa kun huomaa tulleensa huijatuksi ja linux todettua kelvottomaksi viritykseksi, siitä saa tietää naapurit ja tuttavatkin.

Olisitte edes totuudenmkaisia.

Miten ihmeessä mä sitten tulen toimeen vallan loistavasti linuxin, juurikin Ubuntun kanssa? Mulla on asennettuna 209 eri ohjelmistoa, joista muutamana mainintana libre office, TrueCrypt, vlc-player, Qbittorrent, Billiard gl, Alien Arena, Celestia, Stellarium, flight gear, kaffeine, xine, tvTime, me tv, Opera, Google Chrome. Teen ihan kaiken elämässäni Ubuntulla, enkä tarvitse sitä Microsoftin paskasoftaa yhtään mihinkään.

Jokainen linux-käyttäjä on aina maksava asiakas pois Microsoftilta ja mä olen muuten tuonut monta, monta ihmistä linux-maailmaan sisään. Vastikään hyvä ystäväni siirtyi Linux Mint-käyttäjäksi. Näitä kenelle olen linuxin asennellut päkäyttöjärjestelmäksi on jo kymmenittäin ja pyyntöjä satelee enemmän kuin kerkeän missään järkevässä ajassa ubuntua asentamaan.

Microsoftin tuotteiden käyttäjämäärä on kaikilla laskutavoilla putoamassa nopeasti. Uusissa laitteissa Microsoftin osuus on alle 55% ja älypuhelimissa Android määrää markkinoita yhdessä iPhonen kanssa. Windows-luuri ei kelpaa edes ilmaiseksi.

Linuxin käyttäjämäärä on nyt 4.44% ja nousee vauhdilla.

Sä et saa mulle koskaan myytyä Windowsia, en todellakaan nimittäin maksa kaupallisesta softasta. Mä olen tähänkin mennessä loisinut ihan ilmaiseksi Ubuntuun 209 eri ohjelmaa, joista en ole maksanut kenellekään mitään. Eli joka ainoa ohjelmistotalo on tehnyt tappiota kun olen ottanut open source-ohjelman ilmaiseksi. Siinä on kuule monta ammattikoodaria työttömänä kun riittävän moni tekee samalla tavalla kuin minä.

• dälli

Jokainen uskoo johonkin. Sinä myös. Täältä kaukaa arvosteltuna Sinun uskosi vaikuttaa vastenmieliseltä. Toivottavasti tulevaisuudessasi on edessä henkistä kasvua.

Microsoft taas on aivan eri asia. Jos joku iloinen ja onnellinen itsepalvelukuluttaja on sitä mieltä, että hän haluaa maksaa Maailmanveroa USAlaiselle firmalle.
      Tarpeettomasti.
      Niin mitäpä me sille mahdamme, kumpikaan meistä. Minä yritin kerran yllyttää Kuningaskuluttaja-nimistä ohjelmaa kertomaan Linuxista. Ne kun olivat tehneet ohjelman eri käyttöjärjestelmistä, Linuxit unohtaen. Ei tullu mittää. Ku ei se oo kulutusta, jos joku ei maksa mittää!

Pitää olla kulutusta, että kansantulo kasvaa. Yks lysti, vaikka (löysä) raha menisi johonkin Ameriikkaan.

Takaisin uskonasioihin. Esimerkkinä kerron, että eräs tuttavani eli onnellisena ja kuoli korkeassa iässä. Eläessään hän usein muisti ilmoittaa oman uskontunnustuksensa: "Siihen minä uskon, että kun leipää syö, niin nälkä lähtee!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe