"Tyypin 2 diabeteksen ainoa järkevä hoito perustu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon..."
On niin tyypillinen (ja kulunut) pseudotieteessä käytetty lause kuin olla voi. Vedotaan "järkevyyteen" ja milloin "luonnolliseen" tai muuhun vastaavaan mutta silti ei ole mitään sen takana muuta kuin tyhjää puhetta. Kaikkea manipulointia ja mainostamista esitetään muttei ei siihen että se on yleisesti tieteellisesti todettu hyväksi. Siis tieteellisesti ja useimpien tiedemiesten suulla. Tietysti löytyy pikku nippu ei-tieteellisiä satukirjoja joissa virallinen tiede lytätätään mutta niinhän se pseudotieteessä on.
ainoa järkevä hoito perustuu VHH...hah hah
13
113
Vastaukset
- joku vaan
Diabeteksen järkevin hoito on laihduttaminen ja liikunnan lisääminen.
Heikkilä ei tiedä diabeteksesta mitään ja olisikin parempi että ei diabeetikkoja ohjeistaisi. On aika lailla edesvastuutonta suositella sellaiselle ihmisryhmälle ruokavaliota, jossa ei ole riittävästi monityydyttymätöntä rasvaa joilla on moninkertainen riski sairastua sv-sairauksiin.- niin se on kumminkin
Heikkilä on keksinyt diabeteksesta oivan pelottelukeinon ja näpäärää on se että juuri rasva aiheuttaa diabeteksen.
- joku vaan
niin se on kumminkin kirjoitti:
Heikkilä on keksinyt diabeteksesta oivan pelottelukeinon ja näpäärää on se että juuri rasva aiheuttaa diabeteksen.
Se diabetestä aiheuttava rasva on kylläkin sitä kehon rasvaa eikä niinkään syötyä rasvaa. Tyydyttynyt rasva kylläkin pahentaa insuliiniresistannia mutta ei sitä sinällään aiheuta.
- Mitä-Häh?
joku vaan kirjoitti:
Se diabetestä aiheuttava rasva on kylläkin sitä kehon rasvaa eikä niinkään syötyä rasvaa. Tyydyttynyt rasva kylläkin pahentaa insuliiniresistannia mutta ei sitä sinällään aiheuta.
Onko tieteellistä jos tiedemies jolla on D2 hoitaa itsensä lääkkeettömäksi VHHlla?
- joku vaan
Mitä-Häh? kirjoitti:
Onko tieteellistä jos tiedemies jolla on D2 hoitaa itsensä lääkkeettömäksi VHHlla?
ei.
Sen sijaan se voi olla fiksua. - niin tämä nyt on
Mitä-Häh? kirjoitti:
Onko tieteellistä jos tiedemies jolla on D2 hoitaa itsensä lääkkeettömäksi VHHlla?
Ei ole. Eikä sillä perusteella voi edes sanoa että se on totta. Puhumattakaan yleisesti että se toimisi.
Diabetesta on VHH:lla hoidettu jo satoja vuosia ja kymmeniäkin vuosia tieteen aikakaudella. Eikä se vieläkään ole lyönyt itse'än läpi. Ei missään paitsi VHH-laihdutuskauppiaiden puheissa. - HJ
Mikä on se oikea diabeteksen hoito. Lääkkeet tietysti. Niitähän on mukava popsia loppuikänsä. Näyttää siltä, että tällä palstalla on viisaita diabeteksne parantajia.
Ystäväni uskoi Heikkilään ja pääsi pillereistä eroon. Kehenkä sinä uskot, kun tommosia puhut. Kysyn vain.
Aina olen sanonut, että jokainen saa ukoa mihin haluaa. - joku vaan
niin tämä nyt on kirjoitti:
Ei ole. Eikä sillä perusteella voi edes sanoa että se on totta. Puhumattakaan yleisesti että se toimisi.
Diabetesta on VHH:lla hoidettu jo satoja vuosia ja kymmeniäkin vuosia tieteen aikakaudella. Eikä se vieläkään ole lyönyt itse'än läpi. Ei missään paitsi VHH-laihdutuskauppiaiden puheissa.VHH oli insuliiniin yhdistettynä kova sana 1920-1980. On vieläkin. Syynä luonnollisesti se, että lyhytvaikutteisen insuliinin annostelu ei ole kaikille helppoa ja se tuli vasta 1970-luvulla.
Jopa itselle (käytän pitkävaikutteista insuliinia) elämä VHH:lla on helpompaa. Verensokeri kestää tasaisempana ja olisi hankalampaa syödä isoa määrää hiilihydraattia koska hiilihydraatin laatu ja määrä vaikuttavat insuliinin kulutukseen ja hidas insuliini on tosissaan hidasta eli sillä on hankala kompensoida lisääntynyttä glykeemistä kuormaa.
Myös diabetesliitolle dieettini kelpaa:
http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/erityisruokavaliot_ja_dieetit/vahahiilihydraattinen_ruoka_ja_muut_dieetit
- pahakarppi1
Heh. Linkit menee taas johonkin suurelle yleisölle täysin tuntemattomaan nettilehteen, jonka aiheena on (mukamas) diabetes, mutta kaikki lehden artikkelit koskeekin yllättäen VHH-dieettien etuja. Kuinka alhaista ja läpinäkyvää. Vapise Veijo. VHH-spämmäyksesi ei mene läpi tällä palstalla.
- pahakorppi
nimenomaan. Jokainen tietää että nykyinen ruokavalio ei ole mitenkään vähärasvainen. Rasvanja proteiinin määrällinen kulutus ei missään vaiheessa laskenut. Samoin hiilarilähteet ei ole suositusten mukaisia. Ei ihme että jengi lihoaa. Toisaalta alemmat sos.luokat jotka noudattaa vähiten suosituksia on lihoneet eniten. Tästä hyvänä esimerkkinä on insuliinitumppi-veijo
- HJ
Tässä on toinen, jolla on hyviä neuvoja diabeteksen hoitoon. kerro ne minullekkin.
- Liana
pahakorppi kirjoitti:
nimenomaan. Jokainen tietää että nykyinen ruokavalio ei ole mitenkään vähärasvainen. Rasvanja proteiinin määrällinen kulutus ei missään vaiheessa laskenut. Samoin hiilarilähteet ei ole suositusten mukaisia. Ei ihme että jengi lihoaa. Toisaalta alemmat sos.luokat jotka noudattaa vähiten suosituksia on lihoneet eniten. Tästä hyvänä esimerkkinä on insuliinitumppi-veijo
Minkä ihmeen takia ne ihmiset ei sitten vain syö suositusten mukaisesti??
Minäpä kerron: se on joillekin pirun vaikeaa. Sokerikoukkuun jäänyt on kuin alkoholisti tai narkkari: koukussa. Lisäksi kiireiset ihmiset syövät eineksiä ja muuta moskaa, eivät itse tehtyä ruokaa. Lapsesta asti. Kurrimaitoa ja einestä.
Menepä itse katsomaan Diabetesliiton suositusruokavaliota. Siinä sanotaan, että pulla päivässä on ok, ettei elämä vaan mene liian vaikeaksi. Leipää aamulla, päivällä ja illalla.
Minäkään en halua, että elämä menee vaikeaksi, siksi en syö sitä pullaa, koska sitten tekee jatkuvasti mieli jotain, koko päivän. - joku vaan
Liana kirjoitti:
Minkä ihmeen takia ne ihmiset ei sitten vain syö suositusten mukaisesti??
Minäpä kerron: se on joillekin pirun vaikeaa. Sokerikoukkuun jäänyt on kuin alkoholisti tai narkkari: koukussa. Lisäksi kiireiset ihmiset syövät eineksiä ja muuta moskaa, eivät itse tehtyä ruokaa. Lapsesta asti. Kurrimaitoa ja einestä.
Menepä itse katsomaan Diabetesliiton suositusruokavaliota. Siinä sanotaan, että pulla päivässä on ok, ettei elämä vaan mene liian vaikeaksi. Leipää aamulla, päivällä ja illalla.
Minäkään en halua, että elämä menee vaikeaksi, siksi en syö sitä pullaa, koska sitten tekee jatkuvasti mieli jotain, koko päivän.Ei sitä pullaa ole pakko syödä, sen saa syödä.
Diabetesliitto sallii kyllä maltillisen karppauksenkin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402