ainoa järkevä hoito perustuu VHH...hah hah

- - - - -

"Tyypin 2 diabeteksen ainoa järkevä hoito perustu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon..."

On niin tyypillinen (ja kulunut) pseudotieteessä käytetty lause kuin olla voi. Vedotaan "järkevyyteen" ja milloin "luonnolliseen" tai muuhun vastaavaan mutta silti ei ole mitään sen takana muuta kuin tyhjää puhetta. Kaikkea manipulointia ja mainostamista esitetään muttei ei siihen että se on yleisesti tieteellisesti todettu hyväksi. Siis tieteellisesti ja useimpien tiedemiesten suulla. Tietysti löytyy pikku nippu ei-tieteellisiä satukirjoja joissa virallinen tiede lytätätään mutta niinhän se pseudotieteessä on.

13

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      Diabeteksen järkevin hoito on laihduttaminen ja liikunnan lisääminen.

      Heikkilä ei tiedä diabeteksesta mitään ja olisikin parempi että ei diabeetikkoja ohjeistaisi. On aika lailla edesvastuutonta suositella sellaiselle ihmisryhmälle ruokavaliota, jossa ei ole riittävästi monityydyttymätöntä rasvaa joilla on moninkertainen riski sairastua sv-sairauksiin.

      • niin se on kumminkin

        Heikkilä on keksinyt diabeteksesta oivan pelottelukeinon ja näpäärää on se että juuri rasva aiheuttaa diabeteksen.


      • joku vaan
        niin se on kumminkin kirjoitti:

        Heikkilä on keksinyt diabeteksesta oivan pelottelukeinon ja näpäärää on se että juuri rasva aiheuttaa diabeteksen.

        Se diabetestä aiheuttava rasva on kylläkin sitä kehon rasvaa eikä niinkään syötyä rasvaa. Tyydyttynyt rasva kylläkin pahentaa insuliiniresistannia mutta ei sitä sinällään aiheuta.


      • Mitä-Häh?
        joku vaan kirjoitti:

        Se diabetestä aiheuttava rasva on kylläkin sitä kehon rasvaa eikä niinkään syötyä rasvaa. Tyydyttynyt rasva kylläkin pahentaa insuliiniresistannia mutta ei sitä sinällään aiheuta.

        Onko tieteellistä jos tiedemies jolla on D2 hoitaa itsensä lääkkeettömäksi VHHlla?


      • joku vaan
        Mitä-Häh? kirjoitti:

        Onko tieteellistä jos tiedemies jolla on D2 hoitaa itsensä lääkkeettömäksi VHHlla?

        ei.

        Sen sijaan se voi olla fiksua.


      • niin tämä nyt on
        Mitä-Häh? kirjoitti:

        Onko tieteellistä jos tiedemies jolla on D2 hoitaa itsensä lääkkeettömäksi VHHlla?

        Ei ole. Eikä sillä perusteella voi edes sanoa että se on totta. Puhumattakaan yleisesti että se toimisi.

        Diabetesta on VHH:lla hoidettu jo satoja vuosia ja kymmeniäkin vuosia tieteen aikakaudella. Eikä se vieläkään ole lyönyt itse'än läpi. Ei missään paitsi VHH-laihdutuskauppiaiden puheissa.


      • HJ

        Mikä on se oikea diabeteksen hoito. Lääkkeet tietysti. Niitähän on mukava popsia loppuikänsä. Näyttää siltä, että tällä palstalla on viisaita diabeteksne parantajia.
        Ystäväni uskoi Heikkilään ja pääsi pillereistä eroon. Kehenkä sinä uskot, kun tommosia puhut. Kysyn vain.
        Aina olen sanonut, että jokainen saa ukoa mihin haluaa.


      • joku vaan
        niin tämä nyt on kirjoitti:

        Ei ole. Eikä sillä perusteella voi edes sanoa että se on totta. Puhumattakaan yleisesti että se toimisi.

        Diabetesta on VHH:lla hoidettu jo satoja vuosia ja kymmeniäkin vuosia tieteen aikakaudella. Eikä se vieläkään ole lyönyt itse'än läpi. Ei missään paitsi VHH-laihdutuskauppiaiden puheissa.

        VHH oli insuliiniin yhdistettynä kova sana 1920-1980. On vieläkin. Syynä luonnollisesti se, että lyhytvaikutteisen insuliinin annostelu ei ole kaikille helppoa ja se tuli vasta 1970-luvulla.

        Jopa itselle (käytän pitkävaikutteista insuliinia) elämä VHH:lla on helpompaa. Verensokeri kestää tasaisempana ja olisi hankalampaa syödä isoa määrää hiilihydraattia koska hiilihydraatin laatu ja määrä vaikuttavat insuliinin kulutukseen ja hidas insuliini on tosissaan hidasta eli sillä on hankala kompensoida lisääntynyttä glykeemistä kuormaa.

        Myös diabetesliitolle dieettini kelpaa:
        http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/erityisruokavaliot_ja_dieetit/vahahiilihydraattinen_ruoka_ja_muut_dieetit


    • pahakarppi1

      Heh. Linkit menee taas johonkin suurelle yleisölle täysin tuntemattomaan nettilehteen, jonka aiheena on (mukamas) diabetes, mutta kaikki lehden artikkelit koskeekin yllättäen VHH-dieettien etuja. Kuinka alhaista ja läpinäkyvää. Vapise Veijo. VHH-spämmäyksesi ei mene läpi tällä palstalla.

      • pahakorppi

        nimenomaan. Jokainen tietää että nykyinen ruokavalio ei ole mitenkään vähärasvainen. Rasvanja proteiinin määrällinen kulutus ei missään vaiheessa laskenut. Samoin hiilarilähteet ei ole suositusten mukaisia. Ei ihme että jengi lihoaa. Toisaalta alemmat sos.luokat jotka noudattaa vähiten suosituksia on lihoneet eniten. Tästä hyvänä esimerkkinä on insuliinitumppi-veijo


      • HJ

        Tässä on toinen, jolla on hyviä neuvoja diabeteksen hoitoon. kerro ne minullekkin.


      • Liana
        pahakorppi kirjoitti:

        nimenomaan. Jokainen tietää että nykyinen ruokavalio ei ole mitenkään vähärasvainen. Rasvanja proteiinin määrällinen kulutus ei missään vaiheessa laskenut. Samoin hiilarilähteet ei ole suositusten mukaisia. Ei ihme että jengi lihoaa. Toisaalta alemmat sos.luokat jotka noudattaa vähiten suosituksia on lihoneet eniten. Tästä hyvänä esimerkkinä on insuliinitumppi-veijo

        Minkä ihmeen takia ne ihmiset ei sitten vain syö suositusten mukaisesti??


        Minäpä kerron: se on joillekin pirun vaikeaa. Sokerikoukkuun jäänyt on kuin alkoholisti tai narkkari: koukussa. Lisäksi kiireiset ihmiset syövät eineksiä ja muuta moskaa, eivät itse tehtyä ruokaa. Lapsesta asti. Kurrimaitoa ja einestä.

        Menepä itse katsomaan Diabetesliiton suositusruokavaliota. Siinä sanotaan, että pulla päivässä on ok, ettei elämä vaan mene liian vaikeaksi. Leipää aamulla, päivällä ja illalla.

        Minäkään en halua, että elämä menee vaikeaksi, siksi en syö sitä pullaa, koska sitten tekee jatkuvasti mieli jotain, koko päivän.


      • joku vaan
        Liana kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia ne ihmiset ei sitten vain syö suositusten mukaisesti??


        Minäpä kerron: se on joillekin pirun vaikeaa. Sokerikoukkuun jäänyt on kuin alkoholisti tai narkkari: koukussa. Lisäksi kiireiset ihmiset syövät eineksiä ja muuta moskaa, eivät itse tehtyä ruokaa. Lapsesta asti. Kurrimaitoa ja einestä.

        Menepä itse katsomaan Diabetesliiton suositusruokavaliota. Siinä sanotaan, että pulla päivässä on ok, ettei elämä vaan mene liian vaikeaksi. Leipää aamulla, päivällä ja illalla.

        Minäkään en halua, että elämä menee vaikeaksi, siksi en syö sitä pullaa, koska sitten tekee jatkuvasti mieli jotain, koko päivän.

        Ei sitä pullaa ole pakko syödä, sen saa syödä.

        Diabetesliitto sallii kyllä maltillisen karppauksenkin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe