Omaa aikaa

luppa.

Olen ollut kotiäitinä siitä saakka kun esikoinen syntyi (4v) ja nyt meillä on neljäs lapsi tulossa.Haluaisin edes joskus päästä yksin lenkille.Pidän paljon liikunnasta ja iolen koko ikäni harrastanut liikuntaa.Olen päivittäin lasten kanssa ulkona ja leikimme, yritän pitää yllä liikettä.Ei tässä samassa aidatussa pihassa jaksaisi koko ajan olla...mies on töissä ja opiskelee siinä menee hänen aikansa.Sitten viikonloppuna näkee kavereita ja käydään kyläilemässä.En kuitenkaan käy yksin missään.Kotona ja omassa pihassa vain.Mies ei halua, että meillä käy muita kun ei ole itse paikalla.Tarvittaessa voin soittaa hänen perheelleen.Omat vanhemmat asuvat kauempana.Mieheni on Somaliasta ja ajatusmaailma on tietenkin erilainen.Muuten olen hyvä vaimo ja sitä haluankin.En uskalla tästä vielä mainita.Olisiko vinkkejä?

3

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

Mikset uskalla ottaa asiaa puheeksi? Onko oikein olla parisuhteessa, jos siinä ei uskalleta olla avoimia toisilleen?

Ei miehen opiskelu ja työnteko vapauta häntä vanhemmuudesta. Seuraavan kerran kun haluat lenkille tai minne tahansa, ilmoita vain meneväsi ja pane ovi kiinni. Jos sinulla ei tosiaan ole ollut yhtään vapaa-aikaa ja mahdollisuutta tavata ystäviä, niin sitten teillä on vakavan keskustelun paikka. Nyt viimeistään olisi siis korkea aika ottaa puheeksi. Olkoon miehesi kuinka Somaliasta tahansa, on hänen ymmärretävä, ettei vanhemmuus ja parisuhde pitemmän päälle toimi edellä kuvaamallasi tavalla.

Mitä jos menisit töihin/opiskelemaan? Se voisi palauttaa paremmin tasapainon perhe-elämäänne, kun toinen ei olisi enää vain kotona.

• ed

no eikai alottajan nyt töihin järkeä mennä, jos neljäs lapsi tulossa. ei kyllä kertonu kuinka pitkällä raskaus on,mutta silti. plus 3 alle 4 vuotiasta kotona. aika erikoista kyllä, että vieraita ei saa käydä,jos mies ei oo kotona.. miksi teette nuon paljon lapsia,kun miehesi ei kerran jaksa hoitaa niitä eikä perhe elämä näytä toimivan niinkuin pitäis? ootko kysyny mieheltäs,miksi ei päästä sua yksin EDES lenkille?

• ymmärrystä

Mies on eri kulttuurista, on varmaan tottunut siihen että nainen hoitaa lapset ja perheen, mies tuo leivän pöytään ja saa sitten käyttää vapaa-aikansa miten tykkää... Uskoisin että tuossa tilanteessa on hankala lähteä miehen asenteita ja arvoja muuttamaan, mutta kyllä nyt on keskustelun paikka! Voisit yrittää puhua hänelle, kertoa että täällä Suomessa on vähän eri tavat, naisillakin on oikeus omaan aikaan ja vapaahetkiin. Myös isän oletetaan osallistuvan lastenhoitoon.
      Miksi ette kävisi esim. lasten kanssa leikkipuistossa kun ulkoilette? Ei kai mies voi määrätä että pysytte omassa pihassa???!! Puistossa voisitte tavata muita äitejä ja lapsia. Entäs onko paikkakunnallasi perhekerhoja? Sinne voisit mennä lasten kanssa, lapsille olisi leikkiseuraa ja itsellesi juttuseuraa. Ja voisithan puhua miehellesi, että olisi kiva jos voisit kutsua päivisin ystäviäsi käymään, kun aika käy pitkäksi kun ei ole aikuisseuraa. Luulisi miehen ymmärtävän, jos hän sinusta välittää ja haluaa parastasi. Ja sitten pikkuhiljaa kun hän tottuisi näihin ajatuksiin, voisit ehkä joskus päästä sinne lenkillekin kun mies olisi kotona lasten kanssa...? Tai sitten sanot hänelle että pyydät jonkun ulkopuolisen hoitajan lapsille, jos mies ei itse halua lasten kanssa olla.
      Helppohan meidän on täällä suomalaisina huudella, mutta oikeasti ymmärrän että miehelläsi on erilainen arvomaailma, tavat, asenteet jne. eikä niitä ihan tuosta vaan muutella. Mutta tsemppiä sinulle, toivottavasti saat puhuttua miehesi kanssa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe