minulla tuli kuukautis kivut viillellä, luulisi että ne enemmänkin loppuisivat kun ikää tulee lisää, mutta ei.
joitakin päiviä ennen kuukautisten alkamista olen kun perseeseen ammuttu karhu, kiukuttelen vaan kaikille ihan turhasta, eikä mikään kiinosta, en saa nukuttua, hikoilen vaan ja pyörin sängyssä.
sitten kun kuukautiset alkavat alavatsaa kramppaa niin voimakkaasti että ei pysty edes kävelemään, kipu vihloo jaloissa asti. Vatsa menee totaali sekaisin, suolistossa vääntää tuntuu kun olisi joku vatsatauti samaan aikaan. olotila on niin kamala että yleensä oksennan kivusta. tätä kestää 1-2 päivää, kun kramppaaminen loppuu tulee sellanen pistävä kipu navan alapuolelle ja vatsa alkaa "pulputtaa" , tulee ilmaa vatsaan. sitten tulee yksi päivä jolloin menkat vaan katoaa ja sitten ne alkavat uudetaan kramppejen saattelemina vielä päiväksi... Olen kokeillut erilaisia särkylääkkeitä mm. pronaxen 600mg ja voltaren 50mg, mutta eivät auta juuri ollenkaan :(
en ole muutamaan vuoteen pystynyt olemaan töissä kuukautisten aikaan, oikeastaan en pääse edes sängystä ylös makaan vaan kuumavesipullon kanssa peits alla... Tämä rasittaaparisuhdettakin, onneksi mieheni on alkanut jo tottua vuosien varrella ettei kannata tällöin ärsyttää :)
onko kanssa sisaria jotka ovat saaneet ratkaisun ongelmaan?
Olen harkinnut e-pillereitä, olen kuullut että joillakin ne ovat auttaneet ja työterveyden hoitaja oli sitä mieltä että ne voisivat auttaa, onko näin? vai pitäisikö mennä kyselemään lääkäriltä jotain vahvemaa särkylääkettä?
en ole koskaan käynyt gynellä, pitäisi varmaan sekin hoitaa päiväjärjestyksestä...
mahdottomat kuukautiset
2
239
Vastaukset
- tutkituta itsesi
Et kerro ikääsi. Hikoilu sun muu voisi liittyä jo tuleviin vaihdevuosiin. Voi myös yleensä viitata epätasapainoon hormonituotannossa. Äkäisyys voi liittyä kipuun tai sitten syynä on lievä masennus, johon on oma lääkitys.
Lääkäriltä kannattaa hakea tehokkaammat särkylääkkeet, kun apteekin antimet eivät riitä. Itselläni e-pillerit veivät monta ikävää juttua pois, joten sitä kannttaa harkita varsinkin kun samalla hoituisi ehkäisy. Takuuta ei pysty antamaan, koska osalla vaivat pahenevat, mutta suurella osalla lievenevät tai poistuvat.
gynekologilla kannattaisi käydä tai ainakin gynekologisessa tutkimuksessa. Sinulla on toisaalta niin monta juttua, että se gynekologi olisi parempi. - Platty
Mulla on samanlaisia tuntemuksia, pillereistä ei mun kohdalla ollut apua, tai jos auttoivat tuli muita juttuja kuten pahoinvointia 3kk joten oli pakko lopettaa.. mikään ei oo m ua tähän mennessä auttanut. oon kärsinyt n. 4 vuotta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502