Tasot ja sivari/armeija

Naisasialooseri.

Onko armeijan käyneissä prosentuaalisesti vähemmän alemman tason miehiä kuin sivarin käyneissä?

Itse väittäisin, että sivareissa on vähemmän alemman tason miehiä kuin intin käyneissä

Itse tosin tunnen vain kaksi sivarin käynyttä, joista toinen on pitkätukkainen rokkari YTM ja suhteessa nätin naisen kanssa. Toinen on AKTM, tietokonenörtti joka on naimisissa AKTN:n kanssa.

Sen sijaan jokainen tuntemani ATM on käynyt armeijan, kuten itsekin olen. Armeija ei siis tee kenestäkään miestä kuten sanotaan. Ja intissä meidäkin yksikössä oli monta alemman tason miestä.

19

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Olin juuri äsken yhdellä kurssilla, jossa oli sivarin käynyt mies. Se oli partaturrikka filosofian opiskelija ja erittäin naisten suosiossa.

• Naisasialooseri.

Moni sivari on juurikin tuonkaltainen mies, pitkätukkainen pilveä poltteleva risupartahippi ja YTM.

• reservin marsalkka

Toisaalta palstalaisista ainakin Hämsy ja DarkFear ovat sivareita.

• Mies1985

Olen vapautettu. Olisin saanut vapautuksen heti 17-18-vuotiaaksi mutta toisten kummastukseksi hain lykkäyksen. Kun kutsuminen seuraavan kerran alkoi, minulle oli selvä homma hankkia vapautus. Jos se tapahtuisi nyt, voisin mennä sivariin jos se ei haittaisi harrastuksia. En vierasta palkatonta työtä jos se on aidosti hyödyllistä.

• vaikea luokitella

Miten tossa armeijaiässä (19-20-vuotiaana) voi vielä luokitella nuoria miehenalkuja mihinkään atm ja ytm-luokkiin, kun tossa iässä näitä täysin kokemattomia ja suht kokemattomia on vielä erittäin paljon. Varmasti paljon enemmän kun vaikka ikävuosien 25-30-ikäisissä miehissä.

Vaikka olisikin vielä kokematon armeijaiässä, niin se ei tarkoita todellakaan sitä että tulisi jäämään aikuisiällä tai lopun iäkseen joksikin Älyn haamun kaltaiseksi atm:mäksi.

• Naisasialooseri.

Kyllä ne kortit on armeijaikään mennessä aika pitkälti jo jaettu. Minun YTM kaverini olivat ainakin kaukana kokemattomasta armeija-aikoihin.

Kyllä siellä intissä aivan selvästi erottuivat YTM, KTM ja ATM tyypit. Tosin YTM panomiehiä en tuntenut yhtään, joskus sivukorvalla kuulin muiden yksiköiden YT-miesten panojuttuja. Suurin osa miehistä oli KT-miehiä, jotka olivat kihloissa tai seurustelusuhteessa.

Sitten oli niitä AT-miehiä, jotka ovat vielä tänä päivänä tasan yhtä kokemattomia kuin mitä olivat silloin. Osasta tosin tuli dippainssejä ja he ovat onnistuneet pääsemään parisuhteeseen edes vähäksi aikaa vähemmän kauniin naisen kanssa.

• Toinen totuus
        Naisasialooseri. kirjoitti:

Kyllä ne kortit on armeijaikään mennessä aika pitkälti jo jaettu. Minun YTM kaverini olivat ainakin kaukana kokemattomasta armeija-aikoihin.

Kyllä siellä intissä aivan selvästi erottuivat YTM, KTM ja ATM tyypit. Tosin YTM panomiehiä en tuntenut yhtään, joskus sivukorvalla kuulin muiden yksiköiden YT-miesten panojuttuja. Suurin osa miehistä oli KT-miehiä, jotka olivat kihloissa tai seurustelusuhteessa.

Sitten oli niitä AT-miehiä, jotka ovat vielä tänä päivänä tasan yhtä kokemattomia kuin mitä olivat silloin. Osasta tosin tuli dippainssejä ja he ovat onnistuneet pääsemään parisuhteeseen edes vähäksi aikaa vähemmän kauniin naisen kanssa.

Mä en kyllä usko mihinkään sellaiseen että mitään kortteja olisi jaettu armeijaikään tai oikeestaan mihinkään ikään mennessä, sillä kaikki on kuitenkin käytännössä itsestään kiinni.

Jos ei ole armeijaikään mennessä vielä seksikokemuksia saanut, niin kyllähän niitä voi saada vielä yli parikymppisenäkin, varsinkin jos suostuu kelpuuttamaan muitakin kun jotain parikymppisiä mallityttöjä ja "käyttämättömiä" naisia, joita sä, älyn haamu ja kumppanit ette suostu huolimaan.

Kyllähän ne mahikset naisten suhteen aina paranee, jos suostuu vaan itse kelpuuttaa muitakin kun itseään nuorempia ns. mallityttöjä jotka menevät tämän palstan mukaan YTM-miehille. Reilu parikymppinen suht hyvännäköinen nuori mies voisi olla ihan haluttu esim. 25-30-vuotiaiden naisten keskuudessa, eikä todellakaan tuon ikäiset ole mitään "vanhoja kurppia", paitsi tietenkin sun, älyn haamun ja vastaavien tyyppien mielestä.

• mix muuten

Mikä muuten sai sut Naisasialuuseri menemään armeijaan? Jos kerran olet hieman katkera sivareille siitä että heidän joukossa on enemmän YTM-miehiä, niin miksi et itse myös mennyt aikoinaan sivariin tai keskeyttänyt inttiä?

Tiedä vaikka olisit sivariaikoina päässyt tutustumaan YTM-miehiin ja heidän kautta sitten näihin 18-vuotiaisiin teininaisiin:)

Vai oliko joku kansalaisvelvollisuus ja yhteiskunnan propaganda saanut sut ajattelemaan niin että se intin suorittaminen on joku kansalaisvelvollisuus, josta ei suomalainen mies saisi kieltäytyä?

• Naisasialooseri.

Menin sinne ihan mielenkiinnosta ja kun kaikki kaveritkin menivät. Ei sivari todellakaan ollut mikään vaihtoehto ja ajattelin, että vain naista saamattomat nörtit menevät sivariin.

Eikä isäni ja muut sukulaismiehetkään olisi hyvällä katsoneet jos en olisi inttiä käynyt.

• Naisasialooseri. kirjoitti:

Menin sinne ihan mielenkiinnosta ja kun kaikki kaveritkin menivät. Ei sivari todellakaan ollut mikään vaihtoehto ja ajattelin, että vain naista saamattomat nörtit menevät sivariin.

Eikä isäni ja muut sukulaismiehetkään olisi hyvällä katsoneet jos en olisi inttiä käynyt.

Niin suurin osa sinne armeijaan menee yleensä aina just vanhempien ja sukulaisten painostuksen takia. Onneksi mun ei edes tarvinnut neuvotella tästä sivariasiasta vanhempien kanssa, sillä he hyväksyivät asian erittäin hyvin.

• armeija-KTM

Jaa, no en menis ihan tuon perusteella sanomaan. Noissa molemmissa paikoissa on niin paljon eri kyvyillä ja älykkyydellä varustettuja miehiä. Suurin osa ATM-kavereistani on käyneet armeijan, mutta johtunee siitä, että suurin osa miehistä käy armeijan. Yhden sivarin tunnen. Hän on YTM, naimisissa superkauniin naisen kanssa, korkeassa asemassa ja tulot siellä 5000-6000 euroa kuukaudessa. Uskon, että sivarit ovat keskimäärin armeijan käyneitä älykkäämpiä, mutta täytyy muistaa, että kyse on valikoidusta joukosta ihmisiä. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että tyhmimmät tapaamani ihmiset olen nähnyt armeijassa. Aivan uskomaton yllätys, kuinka monta aivokääpiötä tähän maahan mahtuu. Sitä ei kadulla kävellessä uskoisi.

• en jaksa kuunnella

Naisena voin ainakin sanoa, että en jaksa yhtään sekuntia kuunnella miesten armeijajuttuja. Todella lapsellista vouhottamista puhua vielä monta vuotta armeijan jälkeen joistain typeristä pyssyleikeistä. Yleensäkin kaikki sotien ja maanpuolustuksen ihannointi on miehessä totaalinen turn-off.

• Tosi mukava kuulla, kun kerrankin joku on tota mieltä armeijasta, sodista ja maanpuolustuksesta, yleensä kun nämä aiheet ovat suomalaisille niin suuri tabu, ettei niistä koskaan saisi sanoa yhtäkään kielteistä kommenttia. Olisi kiva tavata sun kaltaisia ja tolla tavalla ajattelevia naisia.

Kotiseuduilla kun ylivoimainen enemmistö naisista on myös niin militaristisia juntteja, että he ovat niin kiinnostuneita aina siitä miesten armeijan suorittamisesta ja jaksavat just vouhottaa jostain typeristä monen vuoden takaisista inttijutuista, joita ovat kuulleet poikaystäviltään, veljiltään ym. tutuilta.

Itsekin oon ollut ikäni niin kurkkua myöten täynnä näitä inttijuttuja ja sitä, kun jotkut miehet yrittävät pitää itseään jotenkin muita parempina ihmisinä ja työntekijöinä vain sen takia, että ovat sen armeijan suorittaneet.

• sivariomunmielestpop

No en tiedä, mutta itse päätin mennä sivariin, koska saan paremmin iskettyä naisia pitkillä hiuksilla. Tai siis minulle ei sovi lyhkäset hiukset yhtään, ni aattelin jos joutuu elämästään oleen puol vuottaki ilman mun hiuksii ni ei mahdollisuuksia. Väitän että en olis saanut yhtäkään niistä naisista iskettyä, joita oon sivarin aikana saanut iskettyä jos olisin ollut armeijassa eli lyhkäset hiukset. Mut muuten en tiiä, puhun aina sivarista avoimesti ja naiset tuntuu aattelevan et ihan sama. Jotkut on kiinnostuneitaki kuulee et mitä teen sivaris :D Et mää suosittelen sitä. Tosin armeijas on seki ku joutuu huutaa niit herra se ja se ääneen, ni ei se oikein sopis mul ku oon sellanen hiljanen mietiskelijä ja ujokin silleen esiintymään :D

• Hienoa jos sulla on ollut rohkeutta kieltäytyä armeijasta vaikka pelkästään hiusten takia. Liian paljon kun Suomessa aina vaan mielistellään ja puolustellaan tätä asevelvollisuutta ja mennään sinne armeijaan näiden iänikuisten vanhojen sotaperinteiden takia. Vielä kun ihmiset eivät koskaan osaa ajatella sitä asiaa, että se armeija ei todellakaan sovi kaikkien nuorten miesten arvomaailmaan, elämäntyyliin ja maailmankatsomukseen, kuten mulle ei sopinut.

Kotiseuduilla kun on vaan niin militaristista ja junttia porukkaa, että siellä sivareita ja totaalikieltäytyjiä ei olla koskaan osattu ymmärtää ja meitä onkin vihattu ja haukuttu siellä aina joka paikassa. Tämän vuoksi mulla olikin koko ajan siellä hirveä hinku päästä muuttamaan Helsinkiin suvaitsevaisempaan ilmapiiriin, jossa näitä kapeakatseisia armeijajuntteja ei onneksi ole juuri yhtään.

• sivariomunmielestpop

No oli siinä muutakin, en halunnu olla niin paljon erossa harrastuksistani ja kiinni viikonloppui yms. Sivarissa on kuitenki aina vaan se 5pv/viikko ja pääsee heti töiden jälkeen omaan kotiin ja saa nukkua omassa sängyssään ja huolehtia ihan ajan kanssa hygieniastaan, yms. Ja sitten jaksaa käydä viikonloppuisin juhlimassa ja jää myös aikaa ja energiaa treenata tosissaan. Itse en olisi läheskään niin hyvässä fyysisessä kunnossa jos tarvis aina siellä armeijassa kituutella 2 desin soppa annoksen kera kylmässä. Sivarin aikana saan syötyä riittävästi ja tehtyä oikeanlaisia lenkkejä ja jaksan vielä nostella painojakin. Kaikki tälläinen mikä siihen liittyy. Mutta olen myös aatteiltani nykyään täysin väkivaltaa vastaan ja esim vaikka suurinosa suomessa läpällä käykin armeijan, niin itse ajattelen että siellä harjoitellaan tappamista, itse en suostuisi edes sodassa ampumaan toista ihmistä, oli sitten mistä maasta tahansa, niin kyllä se aika intissä aika hukkaan olisi mennyt.

• sivariomunmielestpop kirjoitti:

No oli siinä muutakin, en halunnu olla niin paljon erossa harrastuksistani ja kiinni viikonloppui yms. Sivarissa on kuitenki aina vaan se 5pv/viikko ja pääsee heti töiden jälkeen omaan kotiin ja saa nukkua omassa sängyssään ja huolehtia ihan ajan kanssa hygieniastaan, yms. Ja sitten jaksaa käydä viikonloppuisin juhlimassa ja jää myös aikaa ja energiaa treenata tosissaan. Itse en olisi läheskään niin hyvässä fyysisessä kunnossa jos tarvis aina siellä armeijassa kituutella 2 desin soppa annoksen kera kylmässä. Sivarin aikana saan syötyä riittävästi ja tehtyä oikeanlaisia lenkkejä ja jaksan vielä nostella painojakin. Kaikki tälläinen mikä siihen liittyy. Mutta olen myös aatteiltani nykyään täysin väkivaltaa vastaan ja esim vaikka suurinosa suomessa läpällä käykin armeijan, niin itse ajattelen että siellä harjoitellaan tappamista, itse en suostuisi edes sodassa ampumaan toista ihmistä, oli sitten mistä maasta tahansa, niin kyllä se aika intissä aika hukkaan olisi mennyt.

Juu no tarkoitin lähinnä sitä, että mun mielestä ihan mikä tahansa syy on tarpeeksi hyvä syy kieltäytyä armeijasta. Oli se sitten vaikka pelkästään halu pitää pitkää tukkaa tai ihan mikä tahansa. Niin paljon oon ollut aina tollaista epäoikeudenmukaista sortojärjestelmää kun asevelvollisuutta vastaan, joka ei kunnioita yhtään meidän miesten mielipiteenvapautta ja oikeutta päättää itse omasta elämästä ja asioistaan.

Itsekin oon ollut ikäni niin paljon kaikkea väkivaltaa, sotaa ja tappamista vastaan, että en ikimaailmassa suostuisi tappamaan yhtäkään ihmistä jonkun maan itsenäisyyden takia, enkä todellakaan suostuisi omaa henkeäni tämän maan puolesta uhraamaan, kun ei tämä suomenmaa ja suomalaisuus ole mulle olleet koskaan mitään niin tärkeitä asioita mun elämässäni.

Mukava kuulla joskus tällaisia kommentteja, kun aina tässä maassa jaksetaan vaan vuodesta toiseen hehkuttaa niitä armeijan miehistäviä vaikutuksia ja sitä asevelvollisuuden tärkeyttä, vaikka kaikissa muissa sivistyneissä länsimaissa ja jopa kehitysmaissakin on ymmärretty jo luopua tollaisesta keskiaikaisesta sortojärjestelmästä kun asevelvollisuudesta.

• ,
        DarkFear kirjoitti:

Juu no tarkoitin lähinnä sitä, että mun mielestä ihan mikä tahansa syy on tarpeeksi hyvä syy kieltäytyä armeijasta. Oli se sitten vaikka pelkästään halu pitää pitkää tukkaa tai ihan mikä tahansa. Niin paljon oon ollut aina tollaista epäoikeudenmukaista sortojärjestelmää kun asevelvollisuutta vastaan, joka ei kunnioita yhtään meidän miesten mielipiteenvapautta ja oikeutta päättää itse omasta elämästä ja asioistaan.

Itsekin oon ollut ikäni niin paljon kaikkea väkivaltaa, sotaa ja tappamista vastaan, että en ikimaailmassa suostuisi tappamaan yhtäkään ihmistä jonkun maan itsenäisyyden takia, enkä todellakaan suostuisi omaa henkeäni tämän maan puolesta uhraamaan, kun ei tämä suomenmaa ja suomalaisuus ole mulle olleet koskaan mitään niin tärkeitä asioita mun elämässäni.

Mukava kuulla joskus tällaisia kommentteja, kun aina tässä maassa jaksetaan vaan vuodesta toiseen hehkuttaa niitä armeijan miehistäviä vaikutuksia ja sitä asevelvollisuuden tärkeyttä, vaikka kaikissa muissa sivistyneissä länsimaissa ja jopa kehitysmaissakin on ymmärretty jo luopua tollaisesta keskiaikaisesta sortojärjestelmästä kun asevelvollisuudesta.

Oon leikitellyt ajatuksella, et jos mä olisin joku suomen hallitsija, niin miettikää mikä julkinen mielenilmaus se olis ku suomi yhtäkkiä ilmottais kansainvälisesti luopuvansa armeijasta kokonaan. Lisäis vaikka vielä, että säästyneet rahat annettaisiin erinäisiin hyvänteväisyyshommiin, ruokaa/apua tarvitseville. Ja kaikenkukkuraksi vielä tehtäis niin, että armeijan välineiden myymisen sijasta esim. tankit ja aseet laitettaisiin kierrätysmetalliksi, jotta viesti olisi vielä selkeämpi. En haluaisi uskoa, että kukaan/mikään maa haluaisi tänne tälläisen jälkeen hyökätä. :D rauha yms on kyl mun juttu

• vcxvcxvxvcx
        , kirjoitti:

Oon leikitellyt ajatuksella, et jos mä olisin joku suomen hallitsija, niin miettikää mikä julkinen mielenilmaus se olis ku suomi yhtäkkiä ilmottais kansainvälisesti luopuvansa armeijasta kokonaan. Lisäis vaikka vielä, että säästyneet rahat annettaisiin erinäisiin hyvänteväisyyshommiin, ruokaa/apua tarvitseville. Ja kaikenkukkuraksi vielä tehtäis niin, että armeijan välineiden myymisen sijasta esim. tankit ja aseet laitettaisiin kierrätysmetalliksi, jotta viesti olisi vielä selkeämpi. En haluaisi uskoa, että kukaan/mikään maa haluaisi tänne tälläisen jälkeen hyökätä. :D rauha yms on kyl mun juttu

Ei armeijattoman maan kimppuun hyökätä, mutta jossain tilanteessa se voidaan miehittää. En oikein usko, että Suomessa on mitään sellaista mitä kukaan niin palavasti haluaisi, että lähtisi Suomea valloittamaan. Sodan syttyessä voi kuitenkin olla tarvetta käyttää Suomen maata sotimiseen. Tähän Suomella ei ole mitään sanottavaa jos armeijaa ei ole.

Mielestäni maanpuolustuksen pitäisi olla vapaaehtoista ja asevelvollisuus tulisi siis ehdottomasti poistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      95
      7695
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      124
      6400
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      165
      4531
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3101
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      93
      2674
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      49
      2035
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      140
      1688
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1564
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      48
      896
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      832
    Aihe