-30 kgggg

Elinaelviira

Moi oon 103 kg painava ja 170 pitkä tyyppi. Mitä vinkkejä laihdutukseen antaisitte mulle? Karppaajaks en rupea enkä ihmedieeteille koska en jaksais ja ne ei tehoais kuitenkaa ku kilot tulee takasi ropinalla. Ja mielestäni monipuolisuus on sekasyöjän suokavaliossa a ja o.

Eli pitkän tähtäimen toimintaa. haluaisin nyt siis vinkkejä.
Oon opetellu 5-6 aterian päivärytmiin ja se toimii mulla hienosti. 250 kcal per ateria, tekee yhteensä noin 1500 kcal per päivä. Työ on keskiraskasta/fyysistä mitä teen ja jumppailen pari kertaa viikossa kotona.

Tahtoisin teiltä ystävälliset suomi24 käyttäjät nyt pikku vinkkejä ja rohkaisuja tai mitä vaan mitä haluaisitte sanoa, tai mitä neuvoisitte minun tekevän, tai olevan tekemättä.

Ja kettuilijat saa kettuilla, kunhan jotain neuvojakin tulee :)

Kiitos kaikista kommenteista

Kiittäen Elviira

24

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

Hei

tahdot siis laihtua 30kg? minäkin tahdon laihtua 15kg, joten samassa veneessä ollaan.
      olen tähän mennessä saanut vasta 3kg pois, siihen on mennyt melkein kuukausi.

erittäin tärkeää on juominen, minä juon ihan raanavettä, sekä meko paljon mustaa kahvia. olen aina kahvitellut niin paljon.

kun kova nälkä iskee välillä, minulla on aina omenoita tai appelsiineja / mandariineja lähistöllä. hedelmän jälkeen juon, se auttaa ja vie nälkäkohtauksen pois.

minä syön aamulla täysjyvämuroja soijamaidon kanssa, maito on melkein rasvatonta.
      keskipäivällä syön salaattia ja myös lämmintä ruokaa, tärkeää on ettei ota lisää. yksi lautasellinen on riitettävä. minun on tehtävä ruokaa pojalleni, joka käy töissä ja urheilee, joten syön siinä samalla. en osta mitään valmisruokia.

illalla ei pidä enää syödä kovasti, koska se ei kulu. minä otan vähän rahkaa tai sitten vain omenoita.

on myös liikuttava, että ruoansulatus toimii vauhdikkaasti. aloitin kävelyn ja ostin sauvat, vaikka niitä olen aina inhonnutkin. nyt käyn kävelemässä 4-5 kertaa viikossa ja saan juosta loppumetrit kotiin, koska on niin kova kiire "asialle". se on uutta minulle, keski-ikäiselle naiselle, sillä ruoansulatukseni on aina ollut hidasta.

lomalla voi mennä monta päivää etten pääse ollenkaan asioilleni.
      mutta minua tuo liikkuminen auttaa ihan kamalasti.
      yhtenä päivänä näin telkkarissa, kuinka liikunnan professori sanoi, että joka kerta portaat nähdessään hän ajattelee lämmöllä sydäntään. sydän rakastaa rappusia.

minä innostuin siitäkin ja käytän nyt hissiä vain ostosten kotiinkuljetukseen.

tällä tavalla minä yritän laihduttaa, pieni alku on jo onnistunutkin.

kerro sinäkin tekemisistäsi, olisi kiva lukea!

Terveisin "24"

• Elinaelviira

No moi, ja kiitos vastauksesta! :)
        Joo, tosissaan oon päättäny melkoisen -30 kg urakan ottaa koska elämäntaparemonttia yritän, eli en ees yritä kiirehtiä nyt tän homman kanssa, ettei käy köpelösti.
        Mulla on tässä lähteny jotain 6 kiloa pois, ja ne nyt on luultavasti näitä nesteitä vaan jotka on lähtenyt liikkeelle.

Veden juontiin oon tosissaankin yrittänyt kiinnittää huomiota joo, ja pyrkiny muutaman 1l vesikannua tyhjentämään päivittäin.

Tummaa soijarouhetta oon ostanu itselleni ja siitä väsään itselleni jotain vähärasvaista ja proteiinipitoista kasvisten ja kuitupitoisen näkkileivän kanssa. (heti sen jälkeen kun olen paistanut miehelle pottuja ja jotain makkaroita :-D )

ottaa kyllä toisinaan vähä koville kun joutuu nyt tekemään itselleen jotain ihmeellisiä pöperöitä, jos on miehelle sattunut jotain epäterveellisempää väsäämään. Mutta kyllä tähän alkaa jo tottua, vaikka alkuun se hankaloittikin :)

oon oikeesti aina ollut lihavahko tämmöinen aika tanakka, mutta en sanoisi plösö. you know? :)
        Ja vaikka jonkun verran tästä elopainosta on myöskin varmasti lihasta, niin en ole ikinä ollut tyytyväinen painooni tai olemaan sinut sen kanssa.

Se motivoi, kun tietää että jonain päivänä voi olla itsevarma omassa itsessään, ei pelkästään kasvojen kauneus tai solakkuus muuten, mutta myös se kauneus mikä korostuu silloin kun ihminen on sinut itsensä kanssa.

• 24

Terve taas Elviira

Sinulla on kiva kirjoitustapa, olet varmasti avoin ihminen. ja onhan tuo laihduttamisesi jo mukavasti alkuun pyörähtänytkin! veden juonti on todella kaiken a ja o.
      mutta ahh, kahvikin on iiihanaaa....

minäkin olin jo lapsena tanakka, vaikka se ei elämääni kovin olekaan häirinnyt. enemmän minua on naiset muistuttaneet painostani, kuin miehet. toiset meistä kantavat kilonsa melko tyylikkäästi ja voihan vaatetuksellakin huijata melko hyvin....
      oletko sinä sen huomannut?
      mutta kuitenkaan en ole käynyt yleisillä uimarannoilla enää vuosiin, niin se vain on.

minun pahin kohta on massukka, se on pullahtanut liian eteen. enkä ole mikään voimistelija tyyppi, sen on nyt pienennyttävä vain vähemmällä syömisellä.
      entä onko miehesi yhtään ylipainoinen? minulla oli aikoinaan diabetestä sairastava kumppani. hän on aina ollut hoikka ja söi paljon lihaa ja kasviksia. eli siitä opin, ettei niistä voi lihoa.
      ne makkarat ovatkin sitten toinen juttu, koitan välttää makkaran syöntiä. mutta kesällä kun grillataan ne maistuvat taivaallisilta!

siinä soijassa on paljon hyviä aineita, se on erittäin terveellistä. mutta tofua minä inhoan. enkä syö sieniäkään.
      pitäisi myös syödä jogurttia tai rahkaa, niissäkin on kevyet tuotteet.
      ja mitä minä rakastan, on se sokeriton mustikkakeitto.

mutta oikeastaan, mikset söisi tavallista ruokaa kerran päivässä, niinkuin minäkin? voihan niitä perunoita ottaa vain yhden ja muita vihanneksia enemmän. liha on hyvästä, varsinkin kokoliha. kana ja kala ovat myös hyviä vaihtoehtoja.
      ja kyllä me käymme silloin tällöin ulkona ja silloin minä kulautan pari gintonicia kurkkuuni, joskus se vain on niin ihanaa.....

mielestäni on tärkeää muuttaa koko elämää hiljalleen, eikä rykäistä pikadieettiä ja lihoa sitä sitten takaisin pikavauhdilla.
      se liikkuminen on nyt tehnyt ihmeitä ololleni, aion tänä iltanakin (on vielä töitä) käydä pienellä lenkillä.

kuulumisiin!

• Elinaelviira

No moikka taas, ja kiva kuulla sinusta :)
        Kiitos paljon, en tiedä olenko niinkään avoin ihminen, mutta tykkään kirjoittaa silloin kun aivot tuottaa tekstiä (ja sormet pysyy aivojen perässä!)
        Tykkään etenkin jos on mahdollisuus että jonkun toisen ihmisen päivää voi omilla kirjoituksillaan piristää :)

Joo, minullakin tulee tota kahvia kyllä juotua (ja hyväähän se!)

Sama tilanne minulla tuon asian suhteen, että enemmän naiset huomauttelee ylipainosta kuin miehet.
        Aina kyllä huomaan itsekkin että vaatteilla ja meikillä on _paljon_ väliä jos haluaa näyttää hoikemmalta. Ja niillä kyllä saa huijattua ;D

Kerran muistan töihinkin mennessä sipaisseeni pitkästä aikaa hieman aurinkopuuteria poskipäitten korostukseksi, tai vaan jotenkin sinnetänne, niin heti kun töissä törmäsin työkaveriin, niin tämä kysyi että olenko laihtunut? Aurinkopuuteri kavensi kasvoja laihemmiksi/laihemman näköiseksi :D

Siis me varmaan voitais olla sun kanssa sama ihminen, tai ainakin kaksostytöt, kun tuntuu, että oon niin monessa asiassa ihan samaa mieltä sun kanssa, ja meidän molempien ongelmakohtakin on pömppömaha. (Mulla vaan vähä isompi maha, eli mä olisin niinku isosisko) :) huvittaa oikeen!

No mies mulla ei oo yhtään lihava. Se voi syödä munkkeja ja makkaroita ja voi istua kotona löhöttämässä, eikä sen jo valmiiksi pieni maha siitä yhtään kasva. Sillä aikaa minä käyn ulkona reippailemassa ja tulen kotiin ja syön puuroa ilman höysteitä, jotta en ainakaan lihoisi kovin paljoa :D

Tykkäisin itsekkin syödä jugurtteja ja rahkoja, mutta en meinaa saada nälkää lähtemään niillä.
        -Pitäisi syödä sitten sellanen purkillinen (500g) varmaan sitä turkkilaista rasvajugurttia, että ei olisi nälkä! :-/
        --Mutta mun salainen ase onkin täysjyväpuuro!
        Sitä ei tarvi syödä kuin varmaan 2dl ja joku hedelmä, niin johan on masu täynnä.

Oon joutunu pakottamaan itseni hampaat irvessä syömään puuroa ilman sokeria tai hilloa, jotta niistä ei tulisi ylimääräisiä kaloreita. Sitten tuskaisen puurokulhollisen lisäksi palkinto on ihana jääkaappikylmä hedelmä :)
        Johan unohtuu puuron aiheuttamat kyyneleet!

• näin meikällä.

Mä laihdutin v 2010 33kg 10 kuukaudes. jätin työni ja aloin treenaamaan tosissani. Ostin kuntopyörän ja poljin sitä tunnin tai kaks päiväs. Alussa kaks tuntii, aamulla tunti ja illalla tunnin. Jätin rasvaset ruuat ja alkoholin. Kävin myös sallilla välillä puntteja nostamassa. Söin paljon hedelmiä ja vihanneksia, perunaa, kanaa, kalaa, salaattia, ruisleipää,pyttipannua. Ananasta söin eniten. Aamulla kun heräsin niin join vain vettä ja aloin polkee kuntopyörää. sit sen jälkeen söin ananasta ja joskus 2 aikaan vasta tein lämpimän aterian. Näin tein 5 kk ja paino putos 20 kg siin ajassa. Loput lähti sit siinä itsestään kun jatkoin kuntoiluu.
      Nyt v 2012 painan edelleen 80 kg eikä ole painoa tullut lisää.

• Elinaelviira

Siis Wau! olipas tarina! Onnea sulle ku oot saanu moisen muutoksen aikaan!
        Tuo tsemppaa todella paljon mua, kun kuulee että joku on onnistunut -30 urakassa

Kiitos paljon!

• näin meikällä

onnee sullekkin. Pitää vaan ahkerasti treenata ja syödä terveellisesti niin onnistut. Minäkin käyn nykyään salilla joka päivä treenaamassa

• vinkki sulle

Kannattaa ostaa semmonen kuntopyörä olohuoneeseen. Sillä pääsee hyvin vauhtiin. polje samalla kun katselet telkkaria tai kuuntele musaakin samalla. Niin minäkin tein ja tunti meni nopeesti kun vaan polki ja katteli jotain elokuvii. Sellanen 200 euron sijoitus on vähän kuntopyörään kun siitäon suuri hyöty. Mut ei kannata ihan kevyemmillä vastuksilla polkee. Pitää tulla kunnon hiki niin painokin alkaa putomaan.

• Elinaelviira

Ahaa, no kiitos vinkistä! :) tuo vois toimia erittäin hyvin!

Elviira

• jhgjhg

Kiva kuulla näitä kuntopyöräjuttuja. Mulla on runsaasti ylipainoa ja kuntopyöräkin löytyy. En vain saa itseäni sitä polkemaan. Mutta nyt kun luin näitä juttuja , alkoi innostamaan. Jospa minäkin.

Tunti aamulla ja illalla.

• Elinaelviira
        jhgjhg kirjoitti:

Kiva kuulla näitä kuntopyöräjuttuja. Mulla on runsaasti ylipainoa ja kuntopyöräkin löytyy. En vain saa itseäni sitä polkemaan. Mutta nyt kun luin näitä juttuja , alkoi innostamaan. Jospa minäkin.

Tunti aamulla ja illalla.

Se voi olla hyvä idea! varsinkin jos kuntopyörä löytyy ihan omasta takaa jo ennestään :)
        Minua on ainakin motivoinut kovasti täällä muiden antamat vinkit ja kannustukset :)
        Ja olen tullut loppujenlopuksi siihen tulokseen että eihän tämä laihdutuskaan ole kuin elämäntapojen muutosta parempaan suuntaan ja hieman oman mukavuusalueen ylittämistä. :)
        -Ei kannata itseltään vaatia sellaista mitä ei pysty toteuttamaan, vaan pyrkii tekemään ne asiat mitkä pystyy tekemään.

Hyviä pyöräilyhetkiä!

Terveisin Elviira

• 24

Hei elviira ja kumppanit,

täällähän lukee vaikka kuinka hienoista saavutuksista! minä olen huomannut tässä viime vuosien aikana, että olen huijannut itseäni kovasti.

esim. olen kiinnittänyt suurimmat huomioni äärimmäisiin ruumiinosiin, eli käsiin, jalkoihin ja päähän. olen kasvattanut hiuksia ja käynyt jalkahoidoissa, olen tahallaan jättänyt keskiruumiin huomiotta.

nyt minulla on kitiinikoppa, eikä bikiinikroppa! (vähän niinkuin hämähäkillä)

näin viime yönä laihdutus unia, niin tämä palsta vain on mennyt syvälle sieluuni.
      enkä luovuta nyt, kun alkuun on päästy. lopetin myös tupakanpolton, se lie yhtä vaikeaa kuin laihduttaminenkin.

nyt painoa on puonnut 3,5kg joulusta lähtien, eli ei vielä paljon....

• Elinaelviira

Moi taas! Itse näin viimeyönä unta että laukkailin hevosella lapsuudenkodissani, ilman satulaa ja suitsia :D oli ihan kivaa

Tupakan polton minä sain lopetettua ehkä tuossa vuosi sitten, mutta itse koin sen kyllä vaikeammaksi kuin tämän laihduttamisen.
        Motivaatio oli polttamisen lopettamiseen ihan nollassa, koska en olisi silloin millää viitsinyt, vaikka tiesin että täytyisi.

Toista on nyt tämän laihduttamisen kanssa! Motivaatio on 100 ja aikaa ja kärsivällisyyttä riittää, kun käyn nyt kerran viikkoon vaa´alla niin tuntuu että ihan itsestään laihtuu, kunhan muistaa pitää vähä huolta mitä syö ja muistaa käydä puntarilla vielä lisämotivaatiota hakemassa ;)
        Elämä kyllä nyt hymyilee ja aurinkokin paistaa!

• Vanha Jojo
        Elinaelviira kirjoitti:

Moi taas! Itse näin viimeyönä unta että laukkailin hevosella lapsuudenkodissani, ilman satulaa ja suitsia :D oli ihan kivaa

Tupakan polton minä sain lopetettua ehkä tuossa vuosi sitten, mutta itse koin sen kyllä vaikeammaksi kuin tämän laihduttamisen.
        Motivaatio oli polttamisen lopettamiseen ihan nollassa, koska en olisi silloin millää viitsinyt, vaikka tiesin että täytyisi.

Toista on nyt tämän laihduttamisen kanssa! Motivaatio on 100 ja aikaa ja kärsivällisyyttä riittää, kun käyn nyt kerran viikkoon vaa´alla niin tuntuu että ihan itsestään laihtuu, kunhan muistaa pitää vähä huolta mitä syö ja muistaa käydä puntarilla vielä lisämotivaatiota hakemassa ;)
        Elämä kyllä nyt hymyilee ja aurinkokin paistaa!

Oletko tutustunut Patrik Borgin ajatuksiin? Tuli mieleen, kun sinulla tuntuu olevan ihan hyvät perusperiaatteet, monipuolista syömistä ja tarpeeksi usein, ei liian pienillä energiamäärillä jne.

Kunnossa kaiken ikää -painonhallintakalenterista voisi olla sinulle hyötyä

http://www.kki.likes.fi/pages/UserFiles/File/Materiaalit/Tartu_tilaisuuteen.pdf

Patrik Borgilla on mukava tapa esittää asiansa, ei mitään sormi ojossa saarnaamista ja ehdottomia kieltoja, vaan joustavasti, "toimiva tapa voi olla parempi kuin paras tapa". Häneen voit tutustua esimerkiksi Pöperöproffa-blogissa, jossa hän kirjoittaa kaikenlaista syömisestä, ei vain laihduttamisesta.

Tässä linkissä kuitenkin Borgin laihdutusohjeet pähkinänkuoressa:

http://patrikborg.blogspot.com/2011/09/laihdutus-pysyvasti-tehdaan-nain.html

• Elinaelviira
        Vanha Jojo kirjoitti:

Oletko tutustunut Patrik Borgin ajatuksiin? Tuli mieleen, kun sinulla tuntuu olevan ihan hyvät perusperiaatteet, monipuolista syömistä ja tarpeeksi usein, ei liian pienillä energiamäärillä jne.

Kunnossa kaiken ikää -painonhallintakalenterista voisi olla sinulle hyötyä

http://www.kki.likes.fi/pages/UserFiles/File/Materiaalit/Tartu_tilaisuuteen.pdf

Patrik Borgilla on mukava tapa esittää asiansa, ei mitään sormi ojossa saarnaamista ja ehdottomia kieltoja, vaan joustavasti, "toimiva tapa voi olla parempi kuin paras tapa". Häneen voit tutustua esimerkiksi Pöperöproffa-blogissa, jossa hän kirjoittaa kaikenlaista syömisestä, ei vain laihduttamisesta.

Tässä linkissä kuitenkin Borgin laihdutusohjeet pähkinänkuoressa:

http://patrikborg.blogspot.com/2011/09/laihdutus-pysyvasti-tehdaan-nain.html

Ohoo! kiitos paljon sinulle! Pitääkin tutustua ihan tosissaan: en nimittäin ole tästä patrikista ennen kuullut, kiitti kun jaoit tiedon! :)

Rakkain terveisin Elviira

• 24

terve taas

tänään sain ensimmäisen kerran nostella housujani ruokaostoksilla, en ensin meinnan tajuta että se voisi johtua laihtumisesta!
      en käy vaa'assa ennen sunnuntaita, mutta uskon että jotakin on tapahtunut.

tuo kuntopyöräjuttu on sellainen, ettei se motivoi kaikkia. minulla oli aikoinaan sellainen, mutta myin sen ja ostin rahoilla ompelukoneen (mikä on nyt kaverilla lainassa jo 3 vuotta...)

sitten ostin sellaisen steppikoneen, tai mikä lie se on nimeltään, se tuntui hiihtämiseltä. mutta senkin myin myöhemmin ja ostin rahalla säkkipilloin. sen soittoharjoitukset tyrehtyivät kapeisiin hartioihini. tuntui aina, kuin olisi pitänyt vasikkaa sylissä.....

sitten minä myin sen säkkipillin ja ostin ihanan käsilaukun ja rahapussin niillä rahoilla.
      ja sitten vannoin, etten enää osta mitään koneita. mutta nyt minulla on 2 hyvää polkupyörää ja poljen keväästä syksyyn paljon. vihdoinkin löytyi oma urheilulaji edes puoleksi vuodeksi!

tänään olen vähän lipsunut syömisissä ja join lasin viiniäkin, mutta kävin siitä hyvästä tunnin lenkillä. mielestäni laihtuminen nuorentaa mieltäkin, tulee kaikenlaisia vanhoja juttuja mieleen kun massukka pienenee.....

aiotko sinä Elviira palkita itseäsi joillakin "kilopysäkeillä?"

• sillä laihtuu

Ei se kuntopyörällä polkeminen motivoi mut se on paljon parempi ja nopeampi tapa laihtua kuin käveleminen. Se polttaa paljon kaloreita jos jaksaa polkea kohtalaisen isolla vastuksella. Usko huviksesi et sillä tulee tuloksia ja jos ei jaksa polkee niin ei jaksa muutakaan. takapakkia sulle tulee joka tapauksssa jossain vaiheessa. Laihdutaminen ei ole helppoa, varsinkaan jos on 30kg yli,ääräistä.

• näin meikällä

Pari vuotta sitten käytin koko 42-44 farkkuja ja nyt käytän koko 34 farkkuja. Ja niihinkin olen vyöhön muutaman reijän joutunut lisäämään. Kuntopyörällä olen paljon polkenut ja tuloksia on tullut.

• Elinaelviira

Mihin oot kadonnu 24? Miten sulla sujuu? olis kiva kuulla kuulumisia :)

Terveisin Elviira

• Tsaijaij

Itseäni auttoi se , kun jätin kokonaan kahvin pois, sillä kahvin kofeiini sitoo sokeria elimistöön. Veden juontia olen lisännyt, zumnbaa aloittanut harrastamaan ja vatsalihasliikkeitä joka päivä

• heips, mukavia juttuja teillä, Jos sallinette hypään mukaan ketjuun.....Tömps sisään jysähti 176 sullotut 106 kg. Olen 26 ikävuoteen saakka taistellut laihuudenkanssa (sain syödä aina 22 v mitä vaan miten paljon vaan ja aina olin alipainoinen, ja liikuin paljon vaikka lihaksia ensaanut vaikka kuinka yritn) sitten 27 v eteenpäin on tullut kiloja, vaikka olen yrittänyt laihduttaa välissä. Lapsen saannin jälkeen meni 95 rikki ja kun tyttö valvotti 3 vuotta niin lopputuolos on ollut 102-106 välillä heilunut elopaino.
      Viimekeväänä pääsin hyvään alkuun ( 98 kg) parhaimmillan. Kunnes iski syöpä ja lääkäreiltä kiellto painonpudotukseen samaan aikaan, hiikoillakaan ei saanut 4 kk... joten pomps tässä ollaan.
      Nyt on lupa taas hikoilla ja laihduttaa, joten kesäksi tavoite - 15 kg, jotta ei vene mene kyljelleen, kun kyytiin loikkaan. seuraavaksi kesäksi sitten toiset 10-15, niin voi rannallekin uskaltautua.
      Paheeni on juustot, suolapähkinät ja skumppa. Liikunnaksi olen päättänyt ottaa zumban ja koitan, kävelylenkkien (kun menee 100 alle uskallan juosta) sekä koti lihastreenin ( abdoewr Twistin sain lahjaksi ja käsipainoja on).
      Joten jos sallinette tulen tiputtelemaan kanssanne tähän ketjuun.
      nyt teen kaappiin pussimansikkalime vaahdon ja painun kylpyyn lihastreenin jälkeen

• Elinaelviira

Okei! :0 pitääpä tutustua! :) kiitos

• laihis onnistui

V 2011 helmikuus painoin 114 kg. nyt painan 80kg olen mies 36 vuotta. ikinä oen ole mitään laihis pillereitä vetänyt vaan raakaa liikuntaa harrastanut. Tosin laihduin 25 kg jo ekan puolen vuoden aikana ja sit vähitellen on paino lisää pudonnut. salilla käyn ja syön paljon hedelmiä niin homma onnistuu. Vieläkin olis pudotettavaa mut ei vaan putoa kun on jo niin pali lähtenyt.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe