yksinäinen aina vaan..

auttakee minnuu

olen 39vuotias nainen.minulle on syntymässä toinen lapsi kesällä.olen käynyt hedelm.hoidoissa jotta raskaus ylipäänsä onnistui,( ihan terveydellisistä syistä siis).olen nykyisen mieheni (?)kanssa ollut yli 5v yhdessä,hän on minua 8v nuorempi. tunteeni olivat alussa todella vahvat.palvoin maata hänen jalkojensa alla. ostin kaiken mitä pystyi,olisin hakenut vaikka kuun taivaalta,muttei kelvannut. en tajua miksi,mutta jatkoin yksipuolista rakkautta hehkuvaa suhdettamme. mieheni on suunnattoman laiska,hän makaisi 24h.ei käy töissä,ei työkkärissä.ei saa latiakaan mistään. häntä ei kiinnosta mikään minun asiani.ei harrasta muuta kuin jätkienkanssa kaljottelua (minkä minä maksan) . olin hölmö ja lapsellinen kun aikanani luulin että tästä kasvaisi lapsen myötä aikuinen.paskat.käyttää lapsenkin rahoja hyväksi.kaikki kesälomareissut kuopattu,kun ei hänestä ole mukava lähteä. kaverien kanssa lähtee mihin vaan. olen aivan täys tätä paskaa. suurin ja vakavin juttu,en pystyisi kuvittelemaankaan enää sekstailua hänen kanssaan. mielummin söisin matoja. eikä ole raskaudesta johtuvaa,kävin jo vuosi sitten lääkärissä puhumassa,otettiin hormooonit ja kaikki oli hyvät. mulla vaan laski kaikki halut tätä narria kohtaan. lapsi on maailman ihanin,kultainen pieni tyttö,eikä vielä tiedä millaisiin pettymyksiin tulee isompanakin törmäämään isän suhteen. nyt odotan siis toista,ja kysyisin teiltä hyvät lukijat,olisiko teistä syntistä laittaa mies ulkoruokintaan? minulla ei enää rahat saati hermot riitä tän paskan pyörittämiseen. lapsi on joka päivä ruokittava ja hoidettava ja hankittava vaatetta säännöllisesti,olen joutunut yksin maksamaan laskut,ja koko perheen ravinnon,asumisen ,siis kaiken. häpeän silmät päästäni kun en saa mitään hienoa koskaan tytölleni ostettua kun kaikki menee elämiseen. selviäisin paljon paremmin yksin.olenko sika jos raskaana ollessa teen ratkasuni?

6

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.l

Itse olen 37v kahden lapsen äiti,toinen lapsista vielä pieni.Itselläni ollut myös aikaisemmin äijä jota elätin ja kestin myös jatkuvaa henkistä väkivaltaa.Paras asia mitä siitä seurasi hermoromahduksen jälkeen oli,että pääsin siipeilijästä eroon.Minulla ei ollut silloin lasta vielä,mutta sitä suuremmalla syyllä miehesi pitäisi hoitaa osuutensa.Pärjäisit todellakin paremmin yksin ja sinua tässä ei voi siaksi kutsua vaan miestäsi.Itsellesi hankit vaan tressiä,kun miehesi ei taas lukeman perusteella välitä kuin omista jutuistaan,hänhän voisi tehdä niitä kalja reissujaan omilla rahoilla,omasta asunnosta.Ei mitenkään ole sinun tehtäväsi huolehtia toimeentulosta yksin.Yhteiselämään kuuluu,että kumpikin osallistuu arkeen raha sun muihuin asioihin parhaansa mukaan.Älä anna äijällesi rahaa,osta vaikka tytöllesi jotain.Ulkoruokintaan ..kurjasti sanon,mutta vaikuttaa,että miehesi ei edes välitä sinusta.Ajattele lapsiasi ja itseäsi.Jatkuva tressi ja "ärsytys "syö todella ihmistä ja vaikuttaa myös lapsiin,on kokemusta..Tee ratkaisusi.Haluat kai elämältäsi muutakin kuin tämän hetkisen tilanteen..

• Jokota

Niin ja jos asuisit virallisesti yksin lastesi kanssa, saisit tietenkin yhteiskunnalta yksinhuoltajan lisät.

Eli sen lisäksi, että yksi kaljaa imevä sieni vähemmän maksettavana, tulosi nousevat!

Vielä on aikaa löytää sinua arvostava ja lastesi kanssa viihtyvä "familyman"!

• auttakee minnuu...

voi itku että tuntui hyvältä lukea teidän kirjotukset.ihan oikeasti. nytkin istun lapsen kanssa ittekseni,ukko hummailee ties missä. mun on tehtävä itselleni selkeä aikaraja,ja stoppi tälle paskalle nyt eikä 15 päivä!haluan elää,hengittää,nauttia lapsen kanssa keväästä,rakentaa pihaa,ja touhuta.nyt se on aika turhaa ees ajatella,koska miehen lässähtänyt mieli kaikkeen pihalla olemiseen,on todella masentavaa ajateltavaa.tuntuu että itsekin alan laskeutua samaksi kastemadoksi,vaikka aina aiemmin olen ollut sellainen viherpiipero että oksat pois. kun toinen vaan makaa,tai sanoo "tuun perässä" tai "katotaako huomenna" ,tulee tod kurja olo.
      minun on lapsieni vuoksi saatava voimia ja laittaa mies ulos. pakata kerralla kamat ja sulkea korvat. mun on taottava itselleni että pärjään!!!! taloudellisesti etenkin! mies ei tienaa latiakaan mutta syö kuin hevonen!
      helppoa aina tokasta "huomen saap kaupasta lissää"..joo saa..kun minä haen. sanoin maksamatta olevista sähkölaskuista,niin tokas "kesällä pitäs jotain hommaa olla luvassa"..??ton tiedonko soitan sähkölaitokselle??ihmettelen hänen ajatusmaailmaansa. onko tosiaan niin tyhmä ettei tajua,Meillä katkeaa sähköt kohta!!
      huhhuh.. mutta kiitos teille. sain taas voimia lisää :)

• viemärirotta

Tiedät itsekin, että olet tehnyt melkoisen tyhmyyden sitoutumalla tuohon mieheen. Ja mielestäni suurinta sitoutumista on juuri lapsen saaminen jonkun kanssa.

Mutta miksi jatkaa yhtä tyhmänä tai jos mahdollista vieläkin tyhmempänä. Kirjoitit itsekin, että itsestäsi tulee vähitellen samanlainen mato.

Sinulla on velvollisuuksia itseäsi ja ennenkaikkia lapsiasi kohtaan. Et pysty antamaan lapsillesi mitä he tarvitsevat - henkisesti ja fyysisesti- jos annat tuon ukon viedä voimasi ja vähäiset rahasi.

Tee nyt järkevä valinta ja aloita parempi elämä. Jos ukko ei ryhdistäydy ja oikeasti ota vastuuta asioista - tiedät kyllä mitä sinun pitää tehdä.

Ymmärrän ihastumisen, hullaantumisen, rakastumisen. Mutta vaikka olisi millaisessa lumouksessa pitäisi osata ajatella pystyykö ko ihmisen kanssa elämään hyvää arkea. Aloittaja ei aikoinaan nähnyt tai halunnut nähdä, mutta nyt hän tietää.

Kauniit sanat ja lupaukset ovat nollan arvoisia.Se vain merkitsee miten toinen käyttäytyy ja toimii. Kukaan ei ole täydellinen, mutta tietty perustaso ja elämänhallinta pitää olla. Tai saahan sitä ihminen elää ihan miten tahansa, mutta sellaisiin kuvioihin ei pidä hankkia lapsia.

• mvyyy
        viemärirotta kirjoitti:

Tiedät itsekin, että olet tehnyt melkoisen tyhmyyden sitoutumalla tuohon mieheen. Ja mielestäni suurinta sitoutumista on juuri lapsen saaminen jonkun kanssa.

Mutta miksi jatkaa yhtä tyhmänä tai jos mahdollista vieläkin tyhmempänä. Kirjoitit itsekin, että itsestäsi tulee vähitellen samanlainen mato.

Sinulla on velvollisuuksia itseäsi ja ennenkaikkia lapsiasi kohtaan. Et pysty antamaan lapsillesi mitä he tarvitsevat - henkisesti ja fyysisesti- jos annat tuon ukon viedä voimasi ja vähäiset rahasi.

Tee nyt järkevä valinta ja aloita parempi elämä. Jos ukko ei ryhdistäydy ja oikeasti ota vastuuta asioista - tiedät kyllä mitä sinun pitää tehdä.

Ymmärrän ihastumisen, hullaantumisen, rakastumisen. Mutta vaikka olisi millaisessa lumouksessa pitäisi osata ajatella pystyykö ko ihmisen kanssa elämään hyvää arkea. Aloittaja ei aikoinaan nähnyt tai halunnut nähdä, mutta nyt hän tietää.

Kauniit sanat ja lupaukset ovat nollan arvoisia.Se vain merkitsee miten toinen käyttäytyy ja toimii. Kukaan ei ole täydellinen, mutta tietty perustaso ja elämänhallinta pitää olla. Tai saahan sitä ihminen elää ihan miten tahansa, mutta sellaisiin kuvioihin ei pidä hankkia lapsia.

Ennen kuin pistät miehen kävelemään, niin huolehdi, että tunnustaa isyytensä. Vaikka ei isäksi nyt olisi, eikä koskaan sinun mieheksesi, niin silti lapsellasi on oikeus isään. Siis nyt ei mitään äkkinäisiä juttuja. Vaan varaat ajan lastenvalvojalle ja pidät huolta, että tulee sinne selvänä. Eikä riehu. Sitten kun nimi on paperissa, voit alkaa pikkuhiljaa löyhätä häneen otetta. Ei juoppojen kanssa kanssa kannata rähiseen ruveta, kun nyt vielä asutte yhdessä. Kun Toi isyys on tunnustettu juridisesti, voit mielessäs päättää päivän, milloin ukon pitää viimeistään lähtee. Kerrot sen sitten sopivan paikan tullen. Kun oot kertonu päivän teet selväksi, että siitä et jousta. Toki voit joustaa esim. kuun loppuun jos muutto päivä olis kuun alussa. Mutta, jos joustat vähänkin. Voit juotuu joustamaan myöhemminkin. Kannattaa tehä selväksi, että millään tekosyylläkään et suostu häntä tapaamaan myöhemmin. Tavatkoon lastaan neutraalimmassa paikassa, valvotusti, mikäli kiinnostaa !

Toisaalta taas jos miehen pois ollessa pakkaat sen kamat oven ulkopuolelle ja vaihdat lukot, niin ei tarvi kuunnella mitään haukkumista. Itse en kyllä lähtis sille linjalle, jos mies ei oo väkivaltainen.

• autoitte minnuu:)

kiitos ihan älyttömän hyvistä neuvoistanne. tuli ihan vakavasti itku silmään monestakin kohdasta. nyt sain varattua ajan perheneuvolaan, ja sieltä laitetaan asia vireille,että meille tulee käymään perhetyöntekijäpari,ja siitä lähdetään vyyhtiä purkamaan. jos mies pakenee paikalta,se on leikin loppu. ei se neuvonta enää apua tähän muutenkaan tuo mutta toivon että tajuaisi asian vakavuuden ja älyäisi itse pakata tavarat ja hiihdellä sinne parempien joukkoon. mitään ei ole enää tehtävissä. varaan sen isyystunnistus ajan heti huomenna. kiitos oikeasti vastauksistanne. kirjoittelen kuulumisia taas..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe